X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם מדינה פלשתינית תקדם יציבות, מתינות, שלום ודמוקרטיה במזרח התיכון? בהנחה שנמר אינו משנה חברבורות אלא טקטיקות, יש לקבוע שמדינה פלשתינית, מחד-גיסא, ואינטרס אמריקני, מאידך-גיסא, מהווים דבר והיפוכו
▪  ▪  ▪
ברק אובמה, אבו-מאזן. דבר והיפוכו [צילום: AP]

הנשיא אובמה ומזכיר המדינה קארי שואפים לקדם הכרה במדינה פלשתינית לפני תום כהונתם ב-20 לינואר 2017. לכן דחו את בקשת מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, להתחייב להטיל וטו על כל הצעה ברוח זו שתידון במועצת הביטחון באו"מ. להערכתם, מדינה פלשתינית תקדם יציבות, מתינות, שלום ודמוקרטיה במזרח התיכון. האם הערכותיהם עומדות במבחן הזמן?
ב-1993 הופרכה הערכת קארי שעראפאת ומחמוד עבאס הפכו "מפורעי-חוק למדינאים", כאשר פרץ גל חסר-תקדים של הסתה וטרור פלשתינים הנמשכים עד היום. ב-2011 העריכו אובמה, קלינטון וקארי שהצונאמי הערבי הוא אביב, המבשר את מעבר העולם הערבי לדמוקרטיה, אבל על הרחוב הערבי השתלט צונאמי של עריצות אנטי-אמריקנית, מונחית-טרור ומגלומניה איסלאמית. בספטמבר 2011 הכריז אובמה שהפלת משטר קדאפי מבשרת שלום ללוב, אך האשלייה נופצה בספטמבר 2012 עם הפיכת לוב לבמת טרור אנטי-אמריקני הגדולה באזור ורצח ארבעה אמריקנים בבנגזי. ביוני 2012 ראה אובמה בעליית "האחים המוסלמים" לשלטון במצרים את ניצני הדמוקרטיה, אך ביולי 2013 עלתה לשלטון חזית נדירה של גורמים ליברלים וצמרת הצבא שקטעה דיקטטורה מוסלמית של "האחים" - ארגון טרור איסלאמי המאיים על כל משטר ערבי פרו-אמריקני.
על אופי והשפעת המדינה הפלשתינית על אינטרסים אמריקנים אפשר ללמוד ממנהיגי הרשות הפלשתינית, אש"פ (המפקח על הרשות) וחמאס, המהווים מקור השראה לטרור האיסלאמי והבינלאומי, ומשתפים פעולה עם אויבי ארה"ב - האייתולות, קוריאה הצפונית, ונצואלה, הטרור האיסלאמי וצדאם חוסיין - כפי שקודמיהם שתפו פעולה עם הנאצים והמשטרים האכזריים של הגוש הקומוניסטי.
מדינה פלשתינית תוסיף קול אנטי-אמריקני בהצבעות באו"ם ותעניק לרוסיה ולסין זכויות באגן המזרחי של הים התיכון תוך פגיעה במעמד ארה"ב.
ויתורים חסרי תקדים של ישראל ב-1993 (אוסלו) ו-2005 ("הינתקות") הביאו להקמת הרשות הפלשתינית על-ידי מנהיגי טרור, ולכן הביאו לעידוד חסר-תקדים של הטרור בישראל, באזור ובעולם. מ-1993 מתאפיינת הרשות הפלשתינית על-ידי חינוך לשנאה, הסתה, טרור, שחיתות ועריצות, במיוחד נגד המיעוט הנוצרי.
מחמוד עבאס וערפאת ברחו ממצרים, סוריה וירדן עקב מעורבותם בטרור, גרמו למלחמות אזרחים וטרור בלבנון, ותקעו סכין בגבה של כווית כאשר סייעו להריסתה על-ידי עירק. הקמת מדינה פלשתינית תתסיס את הזירה הערבית, תביא כלייה על המשטר ההאשמי, ותגביר את האיום על מפיקות הנפט הערביות במפרץ הפרסי.
ב-1967 חזרה ישראל לרכסי יו"ש, שידרגה באופן דרמטי את כוח ההרתעה, הפכה מצרכן ביטחון לאומי ליצרן, האריכה את הזרוע האסטרטגית האמריקנית מול איום איסלאמי על ארה"ב, הקטינה את האיום על משטרים ערביים פרו-אמריקנים, ואיפשרה לצמצם את היקף הצבא האמריקני באזור. הקמת מדינה פלשתינית תסיג את ישראל מנכס לנטל אסטרטגי של ארה"ב, ותחייב הרחבה דרסטית של נוכחות אמריקנית צבאית באזור.
האם מדינה פלשתינית תקדם יציבות, מתינות, שלום ודמוקרטיה במזרח התיכון? בהנחה שנמר אינו משנה חברבורות אלא טקטיקות, יש לקבוע שמדינה פלשתינית, מחד-גיסא, ואינטרס אמריקני, מאידך-גיסא, מהווים דבר והיפוכו.

תאריך:  22/02/2016   |   עודכן:  22/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמריקה, היזהרי ממדינה פלשתינית!
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה וקרי והמערב בכלל הינם
מדינה פלסטינית?  |  22/02/16 09:13
2
אין לך אינטגריטי מינימלי?
אלטע קאקער  |  22/02/16 09:48
3
אף אחד לא רוצה מדינה פלסטינית.
ווינסטון צ'רצ'יל  |  22/02/16 14:55
 
- האויב שלנו היום הוא השחור
שבץ חלובה  |  23/02/16 06:05
4
אין קשר בין פלשתין לשלום
יהודי מפוכח  |  22/02/16 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
משה חיים אורבך חיבר מסמך מפורט של הנחיות להצתת מסגדים ומנזרים, לייצור בקבוקי תבערה ולהתנהגות בזמן חקירות    קרא "להוציא כמה שיותר פצועים ברמה חמורה"
רפאל ישראלי
הביטחון שהגמול בעולם שכולו טוב מצפה להם בפתח, דוחף את הילדים אל קיצורי הדרך המובילים אל מותם על-ידי סכינאות או כל התגרות אחרת ביהודים    ואם השהיד גם מטיל אימה על קורבנו, אזי רבה תוחלתו ועתיר שכרו
יוני בן-מנחם
מערכת התעמולה הפלשתינית מנצלת את פרשת התבטאות הרמטכ"ל איזנקוט כדי להכפיש את ישראל. הרמטכ"ל סומן על-ידי גורמים פוליטיים בישראל והוא צריך לנקוט משנה זהירות בהתבטאויותיו הפומביות
איתן קלינסקי
סלמאן נאטור נצר בכתיבתו העיתונאית והספרותית כמיהה לדיאלוג אמיתי והכרה הדדית בין העמים החיים על אותה כברת ארץ שבין הירדן לים. הוא האמין, כי תרומתו הצנועה לתיעוד הזיכרון וגיבוש הנרטיב הפלשתיני משתלבים עם תרומתו הצנועה לדיאלוג ולפיוס
איתמר לוין
בית המשפט דחה את בקשת ערוץ 10 לחשוף את שמותיהם של שלושה חשודים בעסקות תרמיתיות להעברת קרקעות ביהודה ושומרון לידיים יהודיות
רשימות נוספות
"עשרות בתי כנסת הוצתו בידי מוסלמים"  /  איתמר לוין
אכיפה בררנית נגד יהודים הנכנסים לרש"פ  /  איתמר לוין
תימשך השעיית עוה"ד של החמאס   /  איתמר לוין
כל דאלים גבר  /  איתמר לוין
מספריים זה כלום  /  אריה גל
שארית הפליטה?  /  ארי בוסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il