X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הממזרים שינו את הכללים ושכחו לספר לדני דנקנר. סטנלי פישר סתם סגר איתו חשבון. הוא רק שכח שהשחקן העיקרי בהדחתו מבנק הפועלים היה רוני חזקיהו המפקח על הבנקים. בכלל אהוד אולמרט הוא מועמד לל"ו צדיקים "משכמו ומעלה". לא נותר אלא לתמוה אם לכלא הגיעו שבעת המושחתים או שבעת המופלאים
▪  ▪  ▪
דני דנקנר. עני מרוד? [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בדיחה ישנה מהתקופה בה אמרו שבאמריקה הזהב מתגלגל ברחובות, מספרת שבבית ספר בארה"ב התבקשו התלמידים לכתוב חבור המתאר משפחה ענייה. אחד התלמידים תיאר משפחה ענייה מרודה עד כדי כך שהנהג שלה היה עני מרוד וגם הגנן והטבח היו דלפונים.
הראיונות שהעניק דני דנקנר לעיתונות ערב כניסתו השנייה לבית הסוהר בהם בנוסף לכך שהוא מאמין שהוא חף מפשע הוא מתאר שקשה לו לממן ארוחה במסעדה עקב מצבו הכלכלי. הוא כנראה לא מכיר את הבדיחה אחרת היה חושב אם להתבכיין. בקצור הממזרים שינו את הכללים ושכחו לספר לו. סטנלי פישר סתם סגר איתו חשבון. הוא רק שכח שהשחקן העיקרי בהדחתו מבנק הפועלים היה רוני חזקיהו המפקח על הבנקים. בכלל אהוד אולמרט הוא מועמד לל"ו צדיקים "משכמו ומעלה". לא נותר אלא לתמוה אם לכלא הגיעו שבעת המושחתים או שבעת המופלאים. שרי אריסון תמכה בו ללא היסוס, מעניין מה הייתה אומרת היום.
בדבר אחד מודה דנקנר והוא שתפקיד יו"ר בנק הפועלים היה גדול עליו. יעידו על כך 1.5 מיליארד הדולרים שמחק הבנק עקב ההשקעה הכושלת במשכנתאות אמריקניות, הקנס שינוע כנראה בין 250-500 מיליון דולר בגין העלמות מס של אזרחים אמריקניים באדיבות הבנק, הניסיון להשקיע בבנקים במזרח אירופה שנוטרל ע"י המפקח על הבנקים שהיה יכול לעלות כחצי מיליארד דולר. בנוסף לכך הפסד לא מבוטל בגין ההשקעה הכושלת בבנק פוזיטיב הטורקי שמעורבותו במענק לשותפים עלתה לו בתקופת המאסר הראשונה. תפקודו הלקוי ואף המושחת כיו"ר הבנק יכול היה לעלות למשק מחיר קולוסלי. למרבה המזל בלם רוני חזקיהו את ההדרדרות.
בזירה הלאומית אנו חווים התנגשות בין כחלון וקרנית פלוג. כמו בסרט קרמר נגד קרמר בו הסובלים העיקריים עקב הסכסוך בין הגרושים הם הילדים - כך סכסוך בין שני קברניטי הכלכלה עלול לגרום נזק לאזרחי המדינה.
די אם נבחן את מקרה דנקנר, נוכל להבין עד כמה המערכות הפיננסיות רגישות. עד כמה מינוי שגוי של יו"ר בנק עלול היה לטלטל את הבנק הגדול במדינה אם לא גרוע מכך.
כחלון צריך להבין שלא ניתן לשנות מציאות כלכלית בהינף יד. הקו שנוקט בנק ישראל הוא הנכון. כל האווירה של אשראי חופשי יכולה להוביל לאסון כלכלי. לא מדינה אחת ולא שתיים טעו. חברות כרטיסי האשראי חסרות כל יכולת להוות תחרות לבנקים. התחרות תיתן פרות רק אם יוקם בנק נוסף שיתחרה בפועלומי. הקמת בנק אפקטיבי נוסף אינה פעולה שניתנת לבצוע בין לילה גם אם היא תבוצע על תשתית בנק הדואר. היא יכולה לארוך חמש שנים. עד אז אין מנוס מהקמת ועדת פקוח שתאשר את תעריפוני הבנקים ועלות האשראי. קשה לדרוש מהפקוח על הבנקים להיות שוטר הרווחיות בעוד תפקידו העיקרי הוא לשמור על יציבות הבנקים.
משום כך שיתוף הפעולה בין האוצר ובנק ישראל הוא חיוני. צחצוח חרבות פומבי לא יעלה תוצאות חיוביות.

תאריך:  28/02/2016   |   עודכן:  28/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנקנר כדרייפוס וכחלון נגד פלוג
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
הרהרתי לגבי המניעים ל"פסילה" של הספר 'גדר חיה'. אפשר שמדובר בשתי אפשרויות. אחת שלא קראו את הקטע על ואסים שהוא מדבר על מדינה דו-לאומית, ולא יהודית. שתים. קראו ונוח היה להם יותר להתייחס ליחסים האינטימיים בין ישראלית וערבי מאשר להביא את נבואת ואסים על מדינה של כול תושביה וחסל סדר ארץ ישראל השלמה - של היהודים
עו"ד אייל צורף
בית הדין לעבודה קבע: עובדת לשעבר תפצה את המעביד בשל לשון הרע בפייסבוק לאחר פיטוריה
יצחק מאיר
אין לתמוהה על מי שרואה במסווה ששם משה מסכה שנתן על פניו כדי להסתיר את קרני האור שנראו כקרני איילה מאירות. הבנה אחת גוררת את חברתה, וכשם שהזיו נעשה קרניים כן המסווה נעשה מסכה. ועדיין מסווה של משה אינו מסכה. הוא אמת. אמת של התפשטות מזיו האור שבני האם המצויים אינם יכולים לעמוד בו - לשם הארה באור שבלעדיו חייהם עוברים עליהם בחשכה
הרב אליהו קאופמן
אינני מצפה מהליכוד להציע לציבור הערבי אפילו את מה שמר"צ דהיום מציעה להם, אבל הייתי מצפה שאולי בליכוד ינסו סוף כל סוף את מה שייחל והציע מורם הרוחני - זאב ז'בוטינסקי, לתת חיים שוויוניים לבן ערב, לבן נצרת ולבן-ישראל, והכול ללא תנאים מוקדמים
תרצה הכטר
תראו לאן הגענו. בדיחות דוד לוי היו די פופלריות בשנות ה-80 רק בשל הפער הנתפס בין קבוצת הרוב האשכנזית לבין דוד לוי כסטריאוטיפ של מרוקאים. מאז דבר לא השתנה אצלנו. ולא רק זה - יש מי ששם באותו סל ממש הומור נוסח "מרוקאי סכין" והומור הלועג ל"ערבושים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il