X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל תיטיב לעשות אם לא תהמר על אחד מהשניים. לטובתה עליה להימנע מלדחוף את אפה למערכת-בחירות שהיא על טהרת האמריקניות. מן הניטרליות הזו היא תצא רק נשכרת
▪  ▪  ▪
קלינטון, טראמפ. לשמור על נייטרליות [צילום: AP / Demotix]

לצדד בדונלד טראמפ או שמא דווקא בהילרי קלינטון? - ישראל תשכיל לעשות אם תשמור על ניטראליות ברורה ולא תנקוט, חלילה, עמדה שעלולה להתפרש כאוהדת יותר לאחד משני המועמדים לנשיאות-ארה"ב. היא גם תיטיב לנהוג אם תתייחס בספקנות יתרה לכל הצהרה, המושמעת בימים אלה מפיהם של המועמדים, ושאינה אלא טקטיקה ברורה של בחירות, שבסופו של דבר חייבת, כמובן, לעמוד במבחן המציאות.
רק טיפש גמור יהין, לפיכך, להמר על אחד מהשניים. אחרי ככלות הכל, בחירתו של הנשיא העתידי היא מעל לכל עניין לאמריקנים, והם הרי אלה שישאו יותר מכולם בתוצאות בחירתם. לכן, אל לנו הישראלים לדחוף את אפינו למערכת הבחירות המלוכלכת והטעונה כל כך שלהם, שבה מבקש כל אחד מהשניים לנגח את ראש זולתו.
שמונה חודשים עוד נותרו לבחירות, ושני המועמדים אינם מהססים להשמיע הצהרות בומבסטיות לעברו של קהל הבוחרים, שאותו הם מבקשים לצוד. מסתבר שכדי לזכות במשרה הנכספת - כשרים בעיני השניים כל האמצעים, עד כדי כך שכל אחד מהם מוכן לעשות שמיניות באוויר ולהבטיח אפילו את יישומם של חלומות באספמיה.
הימור מסוכן
גם אם במבט לאחור מצטיירת תמונה שאינה ורודה, מבחינת ישראל - זו אינה השעה בשבילה להיפרע מהנשיא המכהן ברק אובמה. הרי הילרי, יורשתו, עשויה, או עלולה, להיבחר- ואז עלולה המדינה להיקלע למצב בהחלט לא נעים. עדיף לפיכך שתשמור על ניטרליות מוחלטת, בהנחה שיחסי הכוחות שבין הרפובליקנים לבין הדמוקרטים שווים, בינתיים, פחות או יותר.
בפזילתו הברורה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעברו של המועמד הרפובליקני יש, לכן, משום הימור מסוכן. שאלה גדולה היא אם אכן יעמוד טראמפ בדיבורו, כשייבחר, ויראה את ישראל כידידתו הגדולה, כפי שהוא מצהיר כרגע, ועל אחת כמה וכמה מציקה השאלה, אם אומנם תועבר, כהבטחתו, השגרירות האמריקנית לירושלים, ותיצור בכך תקדים דיפלומטי למה ששום נשיא אמריקני קודם לא העז לעשות.
על פניו נשמע אולי טראמפ ידידותי יותר לישראל מהילרי קלינטון. אלא שהיוצרות עלולות להתהפך בכל רגע נתון. אחרי ככלות הכל, במערכת הבחירות מקדשת המטרה את האמצעים באורח ברור.
ברטרוספקטיבה אל השנים הקודמות קשה היום להסיק מי מנשיאי שתי המפלגות בעבר היה באמת אוהד יותר לישראל. היו זמנים שקנדי וקלינטון הדמוקרטים התעלו על עצמם באהדתם למדינתנו, בעוד שהיו זמנים שבהם רייגן ובוש הרפובליקנים עשו למעננו מה שהדמוקרטים סירבו לעשות. ומכיוון שהתיקו הזה שריר וקיים - אל לה לישראל להסתבך ולנחש ניצחון של אחד מן השניים. מוטב לה לשמור על פרופיל נמוך ואיפוק, שמהם היא תצא רק נשכרת.

תאריך:  21/03/2016   |   עודכן:  21/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הילרי או טראמפ?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין לישראל אפשרות בחירה
אלטע קאקער  |  22/03/16 12:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
רפי לאופרט
הרוב המכריע מודה שלעת הזו אין בצד הערבי נכונות לפשרות עם ישראל ואין לאבו מאזן לגיטימציה ציבורית, כוח פוליטי או חזון אישי, שיניעוהו לפעול בניגוד לדעת הקהל שלו או לעמדות המדיניות של הליגה הערבית
דביר מור
(טור שני מתוך שניים - סיכום נשיאות)    מדוע בקדנציה השנייה כנשיא, לא חתר אובמה לפעולות צבאיות מקיפות כנגד אירן, המדינה האיסלאמית ומלחמת האזרחים הסורית? האם חלו תמורות פנים אמריקניות, לעומת הקדנציה הראשונה?
מרק בריל
איציק וולף
דונלד טראמפ ניצח בארבע מדינות, ובהן פלורידה המשמעותית מאוד    מרקו רוביו הודיע על פרישה מן המרוץ    הילרי קלינטון ניצחה בארבע מדינות ומובילה בחמישית
ארי בוסל
טראמפ אומנם גס רוח, מעליב ופוגע בכולם, אינו מתנהג בצורה ״נשיאותית״ וייתכן כי לא ניתן למצוא בו יושרה וערכים אמיתיים, אך הוא אינו נאצי, ומערכת הבחירות בארה״ב אינה מסע תעמולה ושילהוב המונים של היטלר או מוסוליני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il