X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דונלד טראמפ, השואף להיות נשיא ארצות-הברית מזה שנים, איתר נכונה את הלך הרוח הזה ועל גביו הוא שועט למשרה המיוחלת
▪  ▪  ▪
טרמפ. פיקח וערמומי [צילום: AP/Wilfredo Lee]
גלי הגירה
אם חלקים ניכרים בציבור האמריקני, בעיקר הציבור "הלבן", חוששים מגלי ההגירה הלטינית, האסיאתית והמוסלמית הרי זכותם להילחם בזה ולנסות להגבילם.

טראמפ
אחת הבעיות הקשות והמסובכות ביותר לפתרון בעולם שלאחר מלחמת העולם השנייה היא בעיית המהגרים "ללא רשות".
אמנם גם לפני מלחמת העולם השנייה הייתה תנועת מהגרים ניכרת אך היא הייתה ברשות ובאישור. תנועות המהגרים הראשונות לאחר המלחמה נתקבלו ברצון ואפילו בשמחה. מיליוני המהגרים הטורקיים לגרמניה, כמשל, סייעו רבות בקימומה הכלכלי בכך שהסכימו לעבוד ב"עבודות נחותות" ובשכר נמוך יחסית. כך היה בצרפת, בבריטניה ובארצות אחרות. "הנחת היסוד" של תומכי ההגירה הייתה שהמהגרים ייטמעו חברתית, כלכלית, דתית ותרבותית בארצות שקלטו אותם. אך זו לא הייתה המציאות. הדור השני והשלישי של המהגרים לא מוכן להשלים עם מעמדו הנחות כלכלית ומעמדית וויתור על מורשתו התרבותית והדתית. הדבר יצר מתח רב בארצות קולטות ההגירה (חוקית ולא-חוקית). התושבים הוותיקים בארצות אלו חוששים מ"איבוד" זהותם, תרבותם, מנהגיהם ובכלל, מהדומיננטיות של ארצם. התוצאה: התגברות מתמדת וניכרת של מפלגות ימין קיצוני ותביעות להחלת חוקים שיגבילו את ה"רב-תרבותיות".
דונלד טראמפ, השואף להיות נשיא ארצות-הברית מזה שנים, איתר נכונה את הלך הרוח הזה ועל גביו הוא שועט למשרה המיוחלת. ייעודו של מנהיג הוא, בין היתר, להגשים את רצון בוחריו. אם חלקים ניכרים בציבור האמריקני, בעיקר הציבור "הלבן", חוששים מגלי ההגירה הלטינית, האסיאתית והמוסלמית הרי זכותם להילחם בזה ולנסות להגבילם ואולי יותר מכך בטרם תשונה "אופיה" של ארה"ב לבלי שוב.
דונלד טראמפ הוכיח את עצמו כאיש עסקים חכם, פיקח וערמומי. אדם שיודע מתי עסקה היא רווחית ומתי צפוי הפסד. זה בדיוק הדבר שברק אובמה ויתר הפוליטיקאים המקצועיים אינם יודעים. ידע זה הוא דבר בעל חשיבות עליונה להנהגת מדינה. מנגד טראמפ אינו פוליטיקאי מקצועי (וחשוב להיות פוליטיקאי מקצועי) וזה חסרונו הגדול. לכן, אם ייבחר, יצטרך להקיף את עצמו באנשים ראויים.
אני, אישית, מאמין שהוא ינצח את הילרי קלינטון.

אלשיך
אלשייך. להצדיע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"לעבוד" קשה
גופים כוחניים כגון המשטרה, הפרקליטות ואחרים אינם "חיים" טוב עם קביעה זו. זה מכריח אותם, לעיתים, "לעבוד" קשה מאוד בכדי להוכיח אשמה ופעמים לא מועטות להיכשל בכך.

בחודשים האחרונים ראינו כיצד הושמצו גברים מסוימים בתפקידים מובילים בתחומם באין מפריע ובאורח הגס וברוטלי ביותר בטענה של הטרדות מיניות של נשים
▪  ▪  ▪

אם אעבור ברחוב על פניו של המפכ"ל אלשיך, אעצור, אעבור לעמידת דום ואצדיע לו.
החלטתו לא לטפל במכתבים אנונימיים בנושאי הטרדות מין ראויה לכל שבח. ראוי לשקול להרחיב זאת גם לתחומים אחרים.
ההישג הגדול ביותר של "המהפכה הצרפתית" והחוקה האמריקנית בסוף המאה ה-18 הייתה הקביעה כי אדם חף מפשע עד שאשמתו הוכחה למעלה מכל ספק בבית משפט. יש לזכור כי קודם לכן היה על הנאשם להוכיח את חפותו ולא על המאשים.
גופים כוחניים כגון המשטרה, הפרקליטות ואחרים אינם "חיים" טוב עם קביעה זו. זה מכריח אותם, לעיתים, "לעבוד" קשה מאוד בכדי להוכיח אשמה ופעמים לא מועטות להיכשל בכך. וכפי שאנו יודעים, איש אינו חפץ להיכשל בדבר כלשהו. לכן הם נוקטים שיטות שונות, חלקן בלתי-דמוקרטיות, כגון הדלפות מכוונות הבאות להשפיע על דעת הקהל ודרכה על השופטים, בכדי להשיג את מטרתם (ע"ע קצב, אולמרט ואחרים).
בשנים האחרות ניכרת התחזקות חדה בכוחן של ארגוני הנשים השוביניסטיות. מצד אחד הן יזמו, דחפו והשיגו הישגים רבים וצודקים בשטח השוויון בתפקידים, בשכר ובזכויות הפרט שלהן בעיקר בשטח המגדרי. אך חלק קטן מהחברות בארגונים הללו והפעילות בהם חשות שיש בידן כוח רב והן מנסות לנצל זאת להדבקת אישומים, פליליים וציבוריים לגברים מסוימים שמעמדם האישי והציבורי מפריע להן בתחומים אחרים.
רוב המקרים שבהן נשים התלוננו על הטרדות שונות, כולל אונס, מצד גברים הוכחו כנכונים וצודקים, אך היו פה ושם גם מקרים לא-מועטים של עלילות שווא או תלונות לא מוצדקות.
בחודשים האחרונים ראינו כיצד הושמצו גברים מסוימים בתפקידים מובילים בתחומם באין מפריע ובאורח הגס וברוטלי ביותר בטענה של הטרדות מיניות של נשים וראינו כיצד לאחר חקירה משטרתית לא נמצאה בהם (בגברים) כל אשמה. חייהם של אותם אנשים (גברים במקרים אלו) לא ישובו להיות כפי שהיו בעבר והמשמיצות שעל-פי כל הסימנים פעלו באורח מאורגן כמו כל כנופיית רחוב מצויה יצאו ללא כל ענישה.
שיטת הפעולה המצויה של אותן מאשימות הייתה לרוב רצף של מכתבים אנונימיים. והשאלה היא כיצד יכול הנאשם או במקרים אחרים הנאשמת להתגונן ולהוכיח חפות כאשר אינו יודע כלל מי המתלונן או המתלוננת כנגדו. שיטה זו של מכתבים אנונימיים תואמת בדיוק לשיטת התליה הפומבית בשער העיר שהייתה נהוגה בימי הביניים.
לכן אני מצדיע למפכ"ל אלשיך שהיה לו את האומץ האישי והציבורי לנטרל מנהג פסול זה.
מה שמשותף בעיניי בשני האישים הללו המרוחקים כל-כך אחד מהשני הוא האומץ האישי והציבורי להגיד בקול רם וברור את מה שעובר בראשם של רבים מבלי לפחד מהצביעות והטיפשות של התקשורת.
הם הדמוקרטים האמיתיים.

תאריך:  21/03/2016   |   עודכן:  21/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ ואלשיך
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה לכותב
אלטע קאקער  |  21/03/16 21:03
 
- למה טראמפ ינצח.
פסח  |  22/03/16 06:47
 
- מומלץ שתקרא את לאופרט
אלטע קאקער  |  22/03/16 12:27
 
- בכל זאת טראמפ יבחר!
פסח  |  22/03/16 22:06
2
כל הכתוב במאמר נכון ומדוייק! ל"ת
מאמר יפה  |  21/03/16 21:16
3
הפכת הכל לגבי גרמניה
יסודו של דבר  |  23/03/16 18:22
 
- זה היה כמשל בלבד
פסח  |  24/03/16 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
ראובן לייב
ישראל תיטיב לעשות אם לא תהמר על אחד מהשניים. לטובתה עליה להימנע מלדחוף את אפה למערכת-בחירות שהיא על טהרת האמריקניות. מן הניטרליות הזו היא תצא רק נשכרת
רפי לאופרט
הרוב המכריע מודה שלעת הזו אין בצד הערבי נכונות לפשרות עם ישראל ואין לאבו מאזן לגיטימציה ציבורית, כוח פוליטי או חזון אישי, שיניעוהו לפעול בניגוד לדעת הקהל שלו או לעמדות המדיניות של הליגה הערבית
דביר מור
(טור שני מתוך שניים - סיכום נשיאות)    מדוע בקדנציה השנייה כנשיא, לא חתר אובמה לפעולות צבאיות מקיפות כנגד אירן, המדינה האיסלאמית ומלחמת האזרחים הסורית? האם חלו תמורות פנים אמריקניות, לעומת הקדנציה הראשונה?
מרק בריל
איציק וולף
דונלד טראמפ ניצח בארבע מדינות, ובהן פלורידה המשמעותית מאוד    מרקו רוביו הודיע על פרישה מן המרוץ    הילרי קלינטון ניצחה בארבע מדינות ומובילה בחמישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il