X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חמאס החלה בצעדים פומביים מעשיים כדי לשכנע את מצרים כי איננה תומכת בארגוני הטרור הפועלים נגדה. ניסיון ההתקרבות למצרים עלול להגביר את המחלוקת והמתיחות בתוך התנועה בין הדרג המדיני לזרוע הצבאית
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד ראחים חאטיב/פלאש 90]

בעוד משלחת של בכירי חמאס מקיימת בדוחא שבקטר התייעצויות עם ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של התנועה, בעקבות פגישותיה עם בכירי המודיעין המצרי בשבוע שעבר על אפשרות פתיחת דף חדש ביחסיה עם מצרים, החלה הנהגת חמאס ברצועת עזה בצעדים פומביים כדי לרצות את מצרים.
מקורות פלשתינים ברצועה מסרו כי תנועת חמאס החלה במבצע גדול של הסרת סיסמאות, שלטים ותמונות מרחובות עזה ומסגדיה המצביעים על קשר בין תנועת חמאס לבין תנועת "האחים המוסלמים" שהיא תנועת האם שלה.
הצעד הזה ננקט בעקבות העמדה שהשמיעו בכירי חמאס באוזני בכירי המודיעין המצרי שבה הכחישו כל קשר ארגוני לתנועת "האחים המוסלמים" במצרים והגשת סיוע לפעיליה בהתנקשות בחיי התובע הכללי המצרי השאם ברכאת.
העיתון "א-שרק אלאווסט" מסר ב-21 במרץ כי במסגרת המבצע הוסרו מרחובות הרצועה תמונות של חסן אלבנא, מייסד תנועת "האחים המוסלמים", ושל מחמד מורסי נשיא מצרים לשעבר ואחד מבכירי התנועה שהודח מהשלטון ב-2013.
על-פי הדיווח במרכז העיר עזה הוסרה תמונה גדולה של שליטי קטר, השיח'ים תמים בן חמד וחסן בן ח'ליפה, ביחד עם נשיא טורקיה ארדואן, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס ח'אלד משעל וסגנו אסמעיל הניה.
במקום התמונה הוצב שלט גדול שבו נכתב מסר למצרים האומר: "ההתנגדות איננה מפנה את נשקה כלפי חוץ, המצפן מופנה לכיוון פלשתין".
כידוע היחסים בין מצרים לטורקיה וקטר הינם מתוחים על-רקע תמיכתן בתנועת "האחים המוסלמים", שתי המדינות מעניקות מקלט מדיני לבכירי התנועה שנמלטו ממצרים אחרי עליית הנשיא א-סיסי לשלטון ושתיהן מאפשרות שידורי הסתה משטחן נגד השלטון המצרי באמצעות ערוץ אלג'זירה המשדר מדוחא ובכמה ערוצי טלוויזיה פרטיים שהוקמו בטורקיה ע"י תנועת "האחים המוסלמים".
מסרים חדשים בתקשורת
על-פי גורמים בתנועת חמאס, הנהגת התנועה הורתה לאמצעי התקשורת הכפופים לה למתן את ההתייחסות למצרים ולשלטונו של הנשיא א-סיסי. עד כה נהגו אמצעי התקשורת של חמאס לשבח את נשיא מצרים המודח, מחמד מורסי, שהינו מבכירי "האחים המוסלמים" ולבקר את נשיא מצרים א-סיסי.
בין היתר כונה המשטר החדש במצרים בשם "ממשלת ההפיכה" והוצג כשלטון שהשתלט בכוח על מצרים והדיח את הנשיא מחמד מורסי. המטרה של המבצע החמאסי ברצועה היא לאותת למצרים כי התנועה מעוניינת בפתיחת דף חדש ביחסים עמה, השינויים יתבצעו בהדרגה כדי שלא יתקבל הרושם כי חמאס התקפלה בלחץ מצרי.
הקשר עם דאעש בסיני
על המגמה החדשה של תנועת חמאס מעיב הקשר של הזרוע הצבאית של התנועה עם ארגון "ויליאת סינאא" בצפון חצי האי סיני שהינו השלוחה של ארגון דאעש. חמאס מתקשה לשכנע את מצרים כי אין לה קשר עם ארגון דאעש בסיני.
בידי המצרים הוכחות כי הזרוע הצבאית של חמאס מאמנת פעילים של דאעש, מספקת להם אמצעי לחימה, מאפשרת להם טיפולים בבתי חולים ברצועה ומשתפת פעולה עם הארגון בהברחות לצפון סיני.
פעילים של ארגון "וילאית סינאא" מסרו ב-21 במרס כי שני פעילים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס באזור רפיח ערקו והצטרפו לשורות הארגון. על-פי הדיווחים הם עברו לסיני דרך אחת המנהרות מרצועת עזה וייתכן שישלחו לעיר סרת שבלוב שהפכה לאחד המעוזים הגדולים של דאעש במדינה.
בכרוז של דאעש שפורסם בדף הפייסבוק של אחד מפעילי הארגון נאמר כי הסיבה לעריקת השניים הינה "הנחשלות של ההנהגה הפוליטית של חמאס וההתכחשות שלה לדתו של אללה בעשר השנים האחרונות". אין זו הפעם הראשונה שפעילים של חמאס עורקים ומצטרפים לשורות דאעש,בשנים האחרונות היו מספר עריקות של פעילים שעברו להילחם בסוריה לצד לוחמי דאעש ואף הקימו קבוצה, במסגרת הארגון, שנקראה "אבו אלנור אלמקדסי".
ספק רב אם מצרים תסתפק בצעד הזה של חמאס, הקשר של חמאס לתנועת "האחים המוסלמים" מופיע באמנת חמאס שגיבש השיח' אחמד יאסין ב-1988. בסעיף 2 באמנה נכתב בבירור כי "התנועה היא אחת הזרועות של תנועת האחים המוסלמים". מצרים ממתינה לתשובות של חמאס על דרישותיה שעלו בפגישה עם בכירי חמאס בשבוע שעבר והיא דורשת לעגן את הסיכומים עם חמאס במסמך כתוב.
התנערות רשמית של תנועת חמאס מתנועת האם שלה ומהקשר עם דאעש בסיני צפויה להגביר את המחלוקת והמתיחות בתוך התנועה שהתגברו באחרונה בין יו"ר הלשכה המדינית ח'אלד משעל ובין הזרוע הצבאית של הארגון עז א-דין אל-קסאם על-רקע הקשר של התנועה עם אירן ולקראת הבחירות על ראשות התנועה.
לזרוע הצבאית של חמאס יש קשרים הדוקים וחשובים מבחינתה עם ארגון דאעש בסיני בכל הקשור להברחת אמצעי לחימה לתוך הרצועה והיא לא תוותר עליהם.
בשבוע שעבר סגר ממשל חמאס ברצועה את משרדי אגודת הצדקה של ארגון "אלצאברין" שהינו המליציה הפרו-אירנית ברצועה והאשים את מנהיגו השאם סאלם בפעילות פוליטית אסורה ובהפצת דת השיעה.

תאריך:  22/03/2016   |   עודכן:  22/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
מצרים דורשת מתנועת חמאס לחתום על מסמך שבו התחייבות שלא לעסוק בפעילות טרור נגד הביטחון הלאומי המצרי. פתח מתנה את המשך מגעי הפיוס עם חמאס בכך שחמאס תשיב למצרים על דרישותיה
נחמן פביאן
פוטין בדרך להחזיר לרוסיה את מעמדה כמעצמת-על    בשנתיים האחרונות מחפש הנשיא הרוסי בהתמדה את דרכו במזרח התיכון
יוני בן-מנחם
משלחת חמאס השיגה בביקורה במצרים הפוגה זמנית במתיחות בינה לבין השלטון המצרי בעקבות מעורבותה בהתנקשות בחיי התובע המצרי הכללי. מדובר בהפוגה שברירית מאוד ולמצרים יש מנופי לחץ חזקים על חמאס כדי שתחדל מפעילות הטרור בשטחה
איתן קלינסקי
כאן בישראל נמנע משרת חוץ של אינדונזיה להיכנס לרמאללה ולחנוך את קונסוליית הכבוד של אינדונזיה ברמאללה והכל בטענה שהשרה אינה מוכנה לבקר בירושלים
רועי אורן
המהלך המפתיע של הרוסים עשוי להוביל לתפנית חיובית או שלילית באזורי הלחימה בסוריה    לכן, חשוב שבארץ חיות הטרף יהיה גורם ממתן שידע להתמודד עם ארגוני הטרור השוהים באזורים אלו כבר חמש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il