X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהיג חיזבאללה מנסה לשפר את תדמית ארגונו בעולם הערבי, שהוכרז כארגון טרור, באמצעות איומים חדשים על ישראל. ניסיונו לקשור את סעודיה לישראל מעיד על מצוקתו לאחר שסעודיה חשפה את פעילות הטרור של חיזבאללה במדינות ערב
▪  ▪  ▪
נסראללה. משפר תדמית [צילום: AP]

מנהיג חיזבאללה השיח' חסן נסראללה העניק ב-21 במרץ ראיון ארוך ותקיף לערוץ הטלוויזיה "אלמיאדין" המקורב לארגונו, מדובר בתגובה ראשונה של נסראללה להחלטת הליגה הערבית שהכריזה עליו, ביוזמת סעודיה, כארגון טרור. חיזבאללה הכין במשך כמה ימים את דעת הקהל הלבנונית והערבית לקראת ההופעה הצפויה של נסראללה באמצעי התקשורת.
הראיון של נסראללה נועד להעביר מסרים בעיקר לישראל ולסעודיה שמייצגת את העולם הסוני ומנהלת מאבק במספר מדינות במזרח התיכון נגד אירן וארגון חיזבאללה שהינו בן בריתה.
המסר לישראל
מנגנון התעמולה של חיזבאללה יצר בימים האחרונים תחושה בקרב הציבור הלבנוני כי ישראל עושה הכנות צבאיות כדי לנצל את החלטת הליגה הערבית נגד חיזבאללה והפגיעה במעמדו ולהנחית מכה מקדימה על הארגון בלבנון מתוך הנחה שחיזבאללה יתקשה להגיב בחריפות על מתקפה שכזו.
מערך התעמולה של חיזבאללה ניסה להציג את העבודות שעושה צה"ל, המעבה את גדר המערכת באזור משגב עם, מול הכפר אלעדסייה, כחלק מההכנות לפעולה צבאית נגד חיזבאללה.
עם זאת, נסראללה הביע בראיון הערכה הפוכה למסרים שארגונו הפיץ לקראת הראיון, הוא העריך כי אינו צופה עימות קרוב עם ישראל מכיוון ש"אנחנו מצפים שאובמה לא ייתן אור ירוק לישראל ערב הבחירות בארה"ב".
השיח' נסראללה ניצל את הראיון לחזק את מסר ההרתעה מול ישראל והודיע כי במלחמה הבאה מול ישראל "לא יהיו קווים אדומים" מבחינת ארגונו שהכין לצורך כך מאגר של מטרות אסטרטגיות הכוללות מתקנים רגישים בישראל כולל מתקנים גרעיניים וביולוגיים.
יש לראות את איומיו של נסראללה כמי שמנסה לשמר מחדש את מאזן האימה מול ישראל ואת כוח ההרתעה של ארגונו אשר נפגע מהחלטת הליגה הערבית שהכריזה עליו כארגון טרור ובכך נתנה לגיטימציה להכות בו.
זו הסיבה שנסראללה העלה העלה את רף האיומים ובפעם הראשונה איים בפגיעה במתקנים הגרעיניים והביולוגיים של ישראל, נאום "האמוניה" שלו בחודש שעבר, שבו איים לפגוע במפעל האמוניה בחיפה, כאילו נמחק בעקבות החלטת הליגה הערבית והוא חש בצורך להחריף את איומיו.
נסראללה הדגיש בדבריו כי לארגונו יש את המידע המודיעיני והיכולות המבצעיות להכות בישראל בדייקנות בנקודות רגישות ומכאיבות למרות שהוא יודע היטב כי לישראל אין כרגע כוונות התקפיות כלפי חיזבאללה, מדובר בראיון שנעשה במסגרת המלחמה הפסיכולוגית נגד ישראל והמיועד לצרכי פנים ומופנה לקהל תומכיו בלבנון אשר גילה חששות בעקבות החלטת הליגה הערבית בקשר לחיזבאללה. הפניה של נסראללה לתושבי מדינת ישראל והקריאה אליהם לפנות לממשלה כדי להרחיק את המתקנים הרגישים מערי מגוריהם היא תרגיל תעמולה שקוף.
המסר לסעודיה
סעודיה היא זו שהובילה את ההחלטה בכמה פורומים חשובים נגד חיזבאללה שהוגדר כארגון טרור, תחילה במועצה לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ, אח"כ בפורום שרי הפנים הערביים ולבסוף בליגה הערבית.
סעודיה רואה בארגון חיזבאללה את הזרוע הביצועית של מדיניות אירן השיעית בלבנון, סוריה, תימן, ובכמה ממדינות המפרץ שעיקרה זעזוע היציבות השלטונית וזריעת טרור. השיח' חסן נסראללה ניסה בראיון שהעניק לערוץ הבית "אלמיאדין" להכפיש את סעודיה ולקשור אותה לישראל, הוא טען כי קיימת "הצטלבות אינטרסים" בין סעודיה לישראל שמטרתה להפיל את השלטון בלבנון כדי להמליך קבוצה אחרת ו"לסיים את מצב ההתנגדות בלבנון".
"לסעודיה אין בעיה שהממשלה בלבנון תיפול ושהלבנונים ילחמו זה בזה בגלל שחיזבאללה מתנגד לעמדותיה" טען נסראללה. הוא ניסה לטעון כי רק המשפחה השלטת בסעודיה היא נגד ארגונו, "מי שמתייחס אלינו כטרוריסטים הם משפחת סעוד ולא סעודיה".
הראיון של השיח' חסן נסראללה מעיד על מצוקתו בעקבות הגדרת ארגונו כארגון טרור על-ידי מדינות ערב. ההגדרה הזו שוללת את התדמית שנסראללה בנה במשך שנים רבות כי ארגון חיזבאללה הינו ארגון "התנגדות" (מוקאוומה - בערבית) שמטרתו העיקרית היא להגן על תושבי לבנון מפני ישראל וכי זו הסיבה העיקרית לקיומו. סעודיה הצליחה באמצעות קמפיין ארוך ומוצלח לחשוף את הפעילות החתרנית והטרוריסטית של חיזבאללה במדינות ערב ולזכות בתמיכתן נגדו.
נסראללה במצוקה, ארגונו ספג אבידות כבדות במלחמה בסוריה לצדו של הצבא הסורי, הוא נכשל במתן תגובה הולמת על חיסולו של סמיר קונטאר המיוחס לישראל, רוסיה הודיעה על הסגת כוחותיה מסוריה דבר שעלול להחליש את כוחו של בשאר אסד, בן בריתו של חיזבאללה, והיא מקבלת את "הקווים האדומים" שקבעה ישראל בקשר לחיזבאללה. בצר לו, לא נותר לו אלא להשמיע איומים חדשים נגד האויב המסורתי שהינו ישראל.

תאריך:  23/03/2016   |   עודכן:  23/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסראללה מנסה לשמר את מאזן האימה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תפסיקו להראות ולפרשן את הקשקשן
אחד1234  |  23/03/16 20:05
2
מה שרואה סעודיה, חסר כל ערך.
הגוי..  |  24/03/16 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
להערכתי כי הוא הגיע למסקנה, שלקח לישראל הרבה שנים להבינה בלבנון: "לעסק" הזה אין תכלית    הם עוזבים בלי להשלים את המלאכה, בלי להביא להכרעה, בלי להביא אף הישג טריטוריאלי משמעותי למשטר אסד    הנפגעים העיקריים: אסד, חיזבאללה ואירן
יוני בן-מנחם
חמאס החלה בצעדים פומביים מעשיים כדי לשכנע את מצרים כי איננה תומכת בארגוני הטרור הפועלים נגדה. ניסיון ההתקרבות למצרים עלול להגביר את המחלוקת והמתיחות בתוך התנועה בין הדרג המדיני לזרוע הצבאית
יוני בן-מנחם
מצרים דורשת מתנועת חמאס לחתום על מסמך שבו התחייבות שלא לעסוק בפעילות טרור נגד הביטחון הלאומי המצרי. פתח מתנה את המשך מגעי הפיוס עם חמאס בכך שחמאס תשיב למצרים על דרישותיה
נחמן פביאן
פוטין בדרך להחזיר לרוסיה את מעמדה כמעצמת-על    בשנתיים האחרונות מחפש הנשיא הרוסי בהתמדה את דרכו במזרח התיכון
יוני בן-מנחם
משלחת חמאס השיגה בביקורה במצרים הפוגה זמנית במתיחות בינה לבין השלטון המצרי בעקבות מעורבותה בהתנקשות בחיי התובע המצרי הכללי. מדובר בהפוגה שברירית מאוד ולמצרים יש מנופי לחץ חזקים על חמאס כדי שתחדל מפעילות הטרור בשטחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il