X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לפי תפישת עולמו של הנשיא אובמה, העניין הפלשתיני עומד ברומו של העולם המוסלמי, ומהווה מקור לתסכול המלבה אלימות בכלל וטרור איסלאמי בפרט
▪  ▪  ▪
אובמה. צדק [צילום: AP/Jacquelyn Martin]

למרות מדיניות פרו-פלשתינית ופרו-אסלמית של הנשיא אובמה, ולמרות הנחיית אובמה להוציא כל התייחסות לאיסלאם מספרות ההדרכה של זרועות הלוחמה בטרור, גדל מספר תאי-טרור רדומים בארה"ב, ומתרחבת פעילות הטרור האסלמי בארה"ב.
ב-1983-1982 לחץ הנשיא רייגן, בברוטליות, על ישראל להימנע מעקירת אש"פ מלבנון, אך הטרור האיסלאמי רצח 300 חיילי מארינס בפיצוץ שגרירות ארה"ב ומפקדת המארינס בביירות. ב-1998 וב-2000 לחץ הנשיא קלינטון על ישראל להרחיב את הוויתורים לפלשתינים, והפך את ערפאת למבקר הזר התכוף ביותר בבית הלבן, אך הטרור האיסלאמי רצח 300 איש בפיצוץ שגרירויות ארה"ב בקניה וטנזניה, ועוד 17 חיילים אמריקנים בפיצוץ המשחתת האמריקנית USS Cole בנמל עדן. בסוף שנת 2000 ניסה קלינטון לסחוט מישראל ויתורים בנושאי ירושלים ו"טענת השיבה", אך הטרור האיסלאמי עסק בתכנון "מבצע ה-11 לספטמבר".
הנשיא אובמה צדק כאשר אמר באוניברסיטת קהיר ביוני 2009: "האיסלאם הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור האמריקני". ואכן, הטרור האיסלאמי רודף את ארה"ב מאז הקמתה ב-1776, כאשר פרטים מוסלמים שדדו אוניות אמריקניות. הנשיא האמריקני הששי, ג'והן קווינסי אדאמס, חקר את האיסלאם וקבע שהוא מבטא פנטיות ועוינות שורשית ל"כופרים", כפי שקבע במאה ה-19 חוקר האיסלאם מאוניברסיטת ניו-יורק, פרופ' ג'ורג' בוש, מאבות משפחת בוש.
ארה"ב היא "השטן הגדול" בעיני הטרור האיסלאמי ובעיני משטרים מוסלמים המפירים את זכויות האדם מאז המאה השביעית, מכיוון שהיא אב-טיפוס של זכויות האדם, המכשול הקשה ביותר בדרכם להגמוניה אזורית ועולמית, ולכן היא השעיר לעזאזאל המואשם בחוליי החברות המוסלמיות.
תהליך לטיהור הנשמה
הטרור האיסלאמי משוכנע שניצחונו באפגניסטן גרם לקריסת ברה"מ, וכי הניצחון על ארה"ב יהיה קל יותר לאור הנסיגות האמריקניות מויטנאם, אירן, לבנון, סומלי ולוב, הנסיגה האפשרית מאפגניסטן ועירק, והרגישות האמריקנית לפיגועי טרור.
הטרור האיסלאמי מתעודד מהצהרות אובמה ויועציו, המתעלמים מ-1,400 שנות טרור איסלאמי והיעדר דו-קיום בשלום איסלאמי, שאין טרור איסלאמי כי האיסלאם היא דת שלום; שאין טרור ג'יהאדיסטי כי הג'יהאד הוא תהליך לטיהור הנשמה; שעל ארה"ב לנהל מו"מ ולא מלחמה עם משטרים פורעי-חוק; ש"האחים המוסלמים" אינו ארגון טרור; שאין פתרון צבאי לטרור; ושיש להכיל את הטרור ולא להכניעו. הנחות יסוד שגויות מובילות למדיניות ודרכי פעולה שגויים, המשחקים לידי הטרור.
לדעת פרופ' פואד עג'אמי, מגדולי המזרחנים: "הטענה שאי-פתרון הבעיה הפלשתינית מזין את הטרור האיסלאמי, מבטאת אי-הבנת האיסלאם.... שום יוזמת שלום אמריקנית לא תמתן את הלהט לעקירת ארה"ב מהמזרח התיכון." לטענת עג'אמי, הטרור האיסלאמי נובע, במידה רבה, מעקרונות "האחים המוסלמים" הרואים בארה"ב את האיום המוסרי החמור ביותר על האיסלאם.
האם יש הגיון בהנחה שמשטרים מוסלמים עריצים, המשתמשים בטרור מאז המאה השביעית, ככלי מרכזי במלחמות מול אויבים מוסלמים מבית ומחוץ, לא ישתמשו בטרור מול ארה"ב - "הכופר היהיר והשטן הגדול"?! הטרור האיסלאמי מהווה סכנה ברורה, מיידית וגוברת לארה"ב והעולם החופשי ללא קשר לסכסוך הערבי-ישראלי, העניין הפלשתיני ומדיניות וקיום ישראל, שהם גורמים משניים בסדר העדיפויות האיסלאמי.

תאריך:  31/03/2016   |   עודכן:  31/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור איסלאמי, ארה"ב והנושא הפלשתיני
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שודדים ערבים ומוסלמים גם שלחו
סניל  |  31/03/16 11:36
2
איך חלקי הרשימה מתחברים יחד?
אלטע קאקער  |  31/03/16 13:52
 
- התחלת נכון, למה קלקלת בסוף?
שאול א.  |  31/03/16 14:13
 
- כי אני לא אוהב העמדות פנים
אלטע קאקער  |  31/03/16 20:03
3
כצפוי מאנטישמי סלקטיבית! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  31/03/16 16:08
4
אובמה, הדגש על השם השני, חוסין
יהודי מפוכח  |  31/03/16 23:13
5
לאובמה אין כלל תפישת עולם
מסעודה משדרות  |  1/04/16 05:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יהודה דרורי
יוני בן-מנחם
הסעודים זועמים כי הנשיא אובמה מערער את הברית ההיסטורית בינם לבין ארה"ב אך גם הם עצמם משנים מדיניות בהתאם לאינטרסים משתנים
מנשה שאול
אחרי תבוסות כה רבות של המאיימים והמגדפים, מתי יגיעו מנהיגי ערב למסקנה המתחייבת, שעליהם לדבר אחרת?
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה מנסה לשפר את תדמית ארגונו בעולם הערבי, שהוכרז כארגון טרור, באמצעות איומים חדשים על ישראל. ניסיונו לקשור את סעודיה לישראל מעיד על מצוקתו לאחר שסעודיה חשפה את פעילות הטרור של חיזבאללה במדינות ערב
עמוס גלבוע
להערכתי כי הוא הגיע למסקנה, שלקח לישראל הרבה שנים להבינה בלבנון: "לעסק" הזה אין תכלית    הם עוזבים בלי להשלים את המלאכה, בלי להביא להכרעה, בלי להביא אף הישג טריטוריאלי משמעותי למשטר אסד    הנפגעים העיקריים: אסד, חיזבאללה ואירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il