X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
קריאות בעולם הערבי: לא לאלימות, כן לקידמה השימוש בנשק במישור הפנימי הביא אפוא לקטסטרופה בכל מדינות ערב, ובראשן לבנון שבה התנהלה מלחמת אזרחים שארכה 15 שנה
▪  ▪  ▪
אסונות [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
הטרדה מינית
הסופרת הסעודית עזיזה אלמניע תוקפת את הנוהג הנפסד של המשטרה בארצה הנוהגת לעצור מתלוננות על הטרדה מינית במקומות ציבור באשמת פיתוי.

הוי פלשתינים, השתייכו לישראל!
"יש להימנע מהקמת מדינה פלשתינית, ועל הפלשתינים להסתפק בהשתייכותם למדינת ישראל שתושביה יהיו יהודים ופלשתינים". בהצהרה סנסציונית זו יוצא מי שהיה סגן מפקד משטרת דובאי,דאחי ח'לפן, הידוע בעוינותו לאחים המוסלמים ולאיסלאם הקיצוני בכלל.
ח'לפן הוסיף כי: "אסור לנו להתייחס ליהודים כאויב. הם בני דודים, והמחלוקת בינינו היא על ירושת האדמה. ומה שקובע למי שייכות האדמה הוא הראיות.
"אם יסכימו הפלשתינים להשתייך למדינת ישראל, בעוד 70 שנה הם יהוו בה רוב של 75 אחוז. כך נוכל לחיות עם היהודים בשלום בר-קיימא. ואילו הקמת מדינה פלשתינית בניהול ערבי תהיה כישלון צורב שיתווסף למדינות ערב הכושלות.
"מדינה בהנהגה יהודית היא ערובה להצלחה. אם הערבים יתמזגו עם היהודים, יהוו את כוחו של האל עלי אדמות - כוח של ממון, תבונה ויכולת. זה יבטיח אושר לכלל האנושות. לולא היהודים, לא הייתם מסוגלים לנהל את ממונכם בבנקים. זאת, משום שהיהודים הם מערכת העצבים של הכלכלה העולמית.
"כל העולם נוהר אחרי היהודים. למה לא נלך עמם ונפעל יחד נגד אויבי המזרח התיכון"? (עיתון "אלקודס אלערבי" 23.3.2016)
מה באמת מביא לשינוי
הנשק המיט אסונות על "מהפכות" האביב הערבי. בכותרת זו מציג הסופר עבדאללה בלעזיז מאיחוד האמירויות (במאמר בעיתון "אלח'ליג' (21.3.16) רעיון מקורי הנתמך בעובדות בשטח. לטענתו, השימוש באלימות ובנשק לא הביא להפלת משטרים בסוריה, תימן, עירק ולוב. לעומת זאת, משטרים בתוניסיה ובמצרים נפלו כמעט ללא שימוש של המתקוממים באלימות ובנשק.
באשר לנפילת משטרו של מועמר קדאפי בלוב, אומנם המתקוממים השתמשו בנשק נגד המשטר, אך לא בגללם נפל המשטר, אלא בשל ההפצצות המסיביות של האמריקנים ובני בריתם האירופים. ואילו המתקוממים ביצעו רצח ברברי בקדאפי.
השימוש בנשק במישור הפנימי הביא אפוא לקטסטרופה בכל מדינות ערב, ובראשן לבנון שבה התנהלה מלחמת אזרחים שארכה 15 שנה. לפיכך, מסקנתו של בלעזיז היא כי ההתקוממות העממית יש בכוחה לחולל שינוי ללא שימוש בנשק, בעוד שדווקא השימוש בו גורם להתפוררות החברה הערבית מבפנים.
גם אם המוטרדת תופיע בעירום
לא רק בישראל, אלא גם בחברה ערבית הופכת ההטרדה המינית לתופעה מדאיגה המעסיקה את התקשורת ואת בתי המשפט. אבל יש שוני מהותי בין שתי החברות בטיפול בתופעה שלילית זו.
בעוד שבישראל מוטלת האשמה באופן מוחלט על הגברים המטרידים, בחברה הערבית, ובעיקר במדינות השמרניות כמו סעודיה, האשמה מוטלת גם על הנשים, כשהן מתאפרות יתר על המידה ומופיעות בלבוש שאינו צנוע, או יוצאות מהבית ללא מלווה שישמור עליהן.
על כך כותבת הסופרת הסעודית עזיזה אלמניע (בעיתון "עוכּאד'", 13.3.2016):
"בדרך כלל, במקרים של הטרדה מינית, גם המוטרדות מואשמות בפיתוי המטרידים. לעתים המשטרה אינה מסתפקת במעצר המטרידים, ועוצרת גם את המוטרדות באשמת פיתוי. תופעה זו מעודדת את המטרידים להמשיך במעשיהם בשווקים, בדרכים ובמקומות הציבוריים.
"יש הכרח לשנות תפיסה מוטעית זו. הכלל צריך להיות: המטריד אשם אפילו אם המוטרדת תופיע ערומה".
אמרו:
  • כדור-הארץ אינו אחד, גם השמיים אינם אחד.
יש הרבה אדמות, ויש הרבה שמיים.
העולם הוא עולמות רבים. וכך זה צריך להישאר.
אחרת, העולם יהיה כשוק
והשוק יהפוך לכדור שיהפוך לבובה.
(אדוניס, משורר סורי גולה)
  • תולדות הערבים רוויות דם. וזה יימשך, כל עוד יאמינו הערבים במה שאמר המשורר הערבי אבו תמאם: "החרב מבטאת את האמת יותר מאשר הספרים.
(סלמן נאטור, משורר דרוזי)
  • הטיעון של חיזבאללה כי הוא מתמודד נגד ישראל, אינו אלא טקטיקה של ניצול הבעיה הפלשתינית לשם הקמת מדינה אירנית בתוך לבנון, על-ידי התשת הערבים במאבק נגד ישראל.
(עבד אלעזיז אלסוייד, עיתונאי סעודי)
  • מצבם של הערבים הוא אסון, פגע, זעזוע, שואה, הרס, חורבן וקטסטרופה. מדינות ערב מטפלות במצב על-ידי ביצוע עברות ושגיאות מתמשכות.
(ג'יהאד אלחאזן, סופר ירדני)

לאתר מגזין מראה
תאריך:  03/04/2016   |   עודכן:  04/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עומר עינב
כשבישראל מנסים להבין את דברי נסראללה כלפיה, ראוי להתייחס לתמונה הכוללת שברקע הדברים ועל סמך זאת לגזור משמעויות: מהות ההתבטאויות אינה רק אזהרה עבור ישראל, אשר לנזק הצפוי לה במלחמה הבאה, אלא בעיקר היעדר רצון להסלמה ורצון להרחיק את העימות הבא באמצעות הרתעת ישראל
יורם אטינגר
לפי תפישת עולמו של הנשיא אובמה, העניין הפלשתיני עומד ברומו של העולם המוסלמי, ומהווה מקור לתסכול המלבה אלימות בכלל וטרור איסלאמי בפרט
יהודה דרורי
יוני בן-מנחם
הסעודים זועמים כי הנשיא אובמה מערער את הברית ההיסטורית בינם לבין ארה"ב אך גם הם עצמם משנים מדיניות בהתאם לאינטרסים משתנים
מנשה שאול
אחרי תבוסות כה רבות של המאיימים והמגדפים, מתי יגיעו מנהיגי ערב למסקנה המתחייבת, שעליהם לדבר אחרת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il