X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האנוסים אומנם יצאו מן הבית, בבטן מלאה לאחר שאכלו ארוחת בוקר, כשרה לפסח, בביתם הם, אבל אין הוא יודעים היכן יאכלו הם ארוחת צהריים, כשרה לפסח, כדת משה וישראל. מדובר בכאלה שאינם מוכנים להסתפק באכילת מזונם במסעדות שיש להן יעני, "תפריט לפסח"
▪  ▪  ▪
אוכל כשר כדת משה וישראל [צילום: פלאש 90]

בין כלל אלפי ומאות אלפי הילדים הצוהלים ועולזים, בימים מתוקים מדבש אלה של חולו של מועד, בין אלפי ומאות אלפי ההורים המושכים שערותיהם בייאוש ומתמרנים בין ארגון חופשה מתואמת לחג, כדי שיוכלו להילוות לצאצאיהם, בביקור בפסטיבל מים או בפסטיבל אחר בעל זהות ומהות בלתי מוגדרת, בעליל המזמין צעקות, עד לב שמיים, מסתובבים בפנים קודרות ובבטן הומייה, אלפי ומאות אלפי אנוסי כשרות הפסח בישראל (ולהלן: "האנוסים").
אנוסים אלה אומנם יצאו מן הבית, בבטן מלאה לאחר שאכלו ארוחת בוקר, כשרה לפסח, בביתם הם, אבל אין הוא יודעים היכן יאכלו הם ארוחת צהריים, כשרה לפסח, כדת משה וישראל. אל תטעו בהם, באנוסים, אלה. אין מדובר בחרדים מהמגזר החרדי, אצלם הכל מאורגן, לעילא ולעילא. מדובר בכאלה שאינם מוכנים להסתפק באכילת מזונם במסעדות שיש להן יעני, "תפריט לפסח", כלומר יש להן לחמניות שנאפו מקמח תירס או מקמח תפוחי אדמה והמגישות גם מצות, אבל עם זאת מגישות הם, בצד מזון זה, גם פיתות.
אלה הן מסעדות "יעני כשרות לפסח", כאשר במסעדות אלה אין יכולים האנוסים לאכול ולשבור רעבונם, בצהרי יום ומעט לאחר מכן, כלל וכלל. האנוסים צריכים להיות סמוכים ובטוחים, כי המסעדה הוכשרה קודם לכן כדת וכדין. כי כלל הסכום, הכוסות הצלחות ושאר הכלים המשמשים למאכל, הוחלפו בחדשים, או למצער - שעה שמדובר, בכלים שניתן להכשירם לפסח - כי הכלים אכן הוכשרו, כדין וכדת - ולא על דרך החפיף, "הסמוך" וגם/או "יהיה בסדר" - לפסח.
נכון, איש אינו מונע מהאנוסים מלהכין להם צידניות ולעשות חולו של מועד, על דרך של פיקניקים, בחורשה זו או אחרת. אבל מה יעשו אלה מבין האנוסים שאינם מורגלים ואינם מסוגלים לאכול ארוחותיהם, בטבע, על דרך פיקניק או על דרך קרובה וסמוכה לדרך זו? האם אי-אפשר לדאוג לכך, כי בכלל ערי ישראל, יהיו מספר, מניח דעת, של מסעדות כשרות לפסח, שהוכשרו קודם לכן כדת משה וישראל, שמי הנמנים על שלומי אמוני ישראל, יוכלו לאכול בהן - בשופי - ללא חשש ומתוך נוחות והרחבת דעת היאה לימי שמחה אלה, הנוהגים, בתפוצות ישראל, בחולו של מועד?
המחוקק דאג להכליל בספר החוקים, בישראל, חוק המצות (איסור חמץ), התשמ"ו-1986, עוד בשנת 1986. חוק זה אוסר הצגה ומכירה לצריכה של חמץ מערב חג הפסח ועד צאת החג בישובים יהודיים וקובע כי העובר על הוראותיו יחויב בקנס. זה המקסימום שקובע החוק - קנס ולא מעבר לכך.
למה לא ידעו/תדענה כל העוברים/העוברות על הוראות חוק המצות, כי מי שיציג גם לצורך צריכה אישית בפומבי ולא רק לצורך מכירה, בתקופת חגי ניסן, כולל חולו של מועד שביניהם, מוצרי חמץ, הכוללים: לחם; לחמנייה; פיתה וכל מוצרי קמח חמץ אחרים, יהיה צפוי לסנקציה פלילית, כולל מאסר? האם אין בהצגה פומבית של מוצרי חמץ, משום פגיעה ברגשותיהם הדתיים ובאמונתם של מי המקפידים על כך, כי לא רק שלא לצרוך חמץ, בחגי ניסן ובחולו של מועד ביניהם, אלא גם שלא לראות חמץ, בתקופה זו, כלל וכלל?
כן. כן. ולמה חל האיסור הקבוע, בחוק המצות, להציג מוצר חמץ, בפומבי, רק על מי שהינו בעל עסק ואינו חל גם על צרכני מוצרי חמץ הצורכים מוצרי חמץ אלה, בפומבי? הם פגיעתם של צרכני מוצרי חמץ אלה, בפומבי, ברגשותיהם הדתיים של מי השומרים שלא לאכול חמץ ושלא לראותו בתקופת חגי ניסן ובחולו של מועד ביניהם, פחותה מזו, מפגיעתם של בעלי עסק, המציגים חמץ, בפומבי, ברגשותיהם הדתיים של מי השומרים שלא לאכול חמץ ושלא לראותו בתקופת חגי ניסן ובחולו של מועד ביניהם? ודרך אגב, למה לא לכלול בגדר הגדרת מוצר חמץ, גם מכירתה בירה וצריכתה, בפומבי? בכך אין משום פגיעה, לכאורה, ברגשותיהם הדתיים של מי השומרים שלא לאכול חמץ ושלא לראותו בתקופת חגי ניסן ובחולו של מועד ביניהם?
חוק המצות (איסורי חמץ) קובע עוד, כי האיסור על הצגת חמץ, בפומבי, המוטל על בעלי עסק, לפי החוק, לא יחול, בתחומו של ישוב שבו מרבית התושבים או מרבית חברי מועצת הרשות המקומית אינם יהודים, או בתחומו של ישוב אחר בחלקיו שבהם מרבית התושבים אינם יהודים או שבהם מרבית בתי-העסק אינם של יהודים וכן בתחומו של ישוב שיתופי שבו בתי-העסק מיועדים לצרכי תושביו של המקום בלבד. חוק זה מאפשר לשר הפנים למנות מפקחים, לצרכי אכיפתו מבין עובדי המדינה ומבין מי שמונה כדין לפקח או למפקח מכוח חיקוק, וכן מתוך רשימת פקחים ומפקחים שהגישו לו רשויות מקומיות.
החוק קובע, כי למפקח שמונה בידי שר הפנים, תהיינה סמכויות לערוך חקירות על עבירות לפי חוק המצות. חוק המצות מאפשר קובע, כי למפקח שמונה בידי שר הפנים, תהיינה - בהשתמשו בסמכויותיו - סמכויות שוטר לפי סעיף 2 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) (נוסח חדש), התשכ"ט-1969. כמו-כן, רשאי מפקח שכזה, להשתמש בכל הסמכויות הנתונות לקצין משטרה בדרגת מפקח לפי סעיף 2 לפקודת הפרוצדורה הפלילית (עדות),כאשר הוראת סעיף 3 לפקודת הפרוצדורה הפלילית, תחול על הודעה שרשם המפקח, מכוח סמכותו, על-פי הוראות חוק המצות. שר הפנים יכול להתקין - באישור וועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת - תקנות לביצוע החוק וכן לקבוע גבולותיהם של חלקי ישובים, באשר אליהם, לא תהיה תחולה ויכולת מימוש של חוק המצות, בתקופת חגי ניסן ובחולו של מועד, החל ביניהם.
שר הפנים לא השתמש מעולם בסמכותו, להתקין תקנות לפי חוק המצות והמחוקק הישראלי לא קבע, כעניין של חוק, חובת פתיחתן של מסעדות ובתי אוכל, שבהן ימכרו מוצרים כשרים לפסח, כדת משה וישראל - ובצדק. חקיקת חוק שכזו, לא רק שהייתה בה התערבות בחירותו של היחיד, באורח חייו ובהתנהלותו הפרטנית והיומיומית, אלא שהיא הייתה מנוגדת בעליל להוראות חוק יסוד: חופש העיסוק. עם זאת, אי-אפשר להתעלם מהעובדה המצערת - הבולטת, בעיקר, בעיר תל אביב, להבדילה מעיר בעלת אוריינטציה ואג'נדה דתית-חרדית, בעליל, דוגמת ירושלים - כי כמעט ולא ניתן למצוא מסעדות ובתי אוכל, הפתוחים לשירות ולרווחת הציבור, בימי חולו של מועד (פסח וסוכות, גם יחד), בהם מגישים ארוחות מבושלות של ממש, קרי, ארוחות צהריים, במהלכו של יום, בחולו של מועד, משעות הצהריים ואילך. הקמת עסקים לרווחת הציבור, אינה עניין לשלטון המרכזי והריכוזי, לעסוק בו, בין אם מדובר בשלטון הממשלה ובין אם מדובר בשלטון הרשות המקומית. עם זאת, לא ניתן עוד להתעלם ממצוקתם של אנוסי חול המועד (פסח וסוכות כאחת).
כפי שיודעות רשויות מקומיות, לא מעטות ראש וראשונה להן, העיר, תל אביב - ל"ארגן" פסטיבלי אוכל ושתייה (דוגמת פסטיבלי בירה למיניהם) מצפים אנו מרשויות מקומיות אלה, כי יטו שכם ויפעלו להקמת "פסטיבל אוכל כשר כדת משה וישראל", בתחומי עריהן. כך יצאו הכל, מרוצים בתקופת חולו של מועד ויימנע "רעב" בלתי רצוי, מחלק ניכר מאחינו ואחיותינו, בית ישראל, הנמנים על ציבור "האנוסים" ואין עוד צורך להרחיב דברים, בכגון דא. פסח כשר ומשמח לכולכם ולכולכן.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  24/04/2016   |   עודכן:  24/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חופש העיסוק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האנוסים הסמויים של כשרות פסח בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
איציק וולף
יומו הראשון של חול המועד פסח צפוי להוציא אל הפארקים ואל אתרי הטיולים והבילויים מאות אלפי ישראלים    המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים בירושלים ובשאר חלקי הארץ
יובל לובנשטיין
רשתות השיווק הגדולות נערכות לנושא כמו מבצע צבאי, אשר במסגרתו נסגרות העסקות עם היצרנים הגדולים, נסגרת המסגרת הכמותית אשר כל רשת מחויבת לרכוש, נסגרות הכמויות למבצעי מחיר, אשר נהוג להיעזר בהם למשיכת הקונים
עידן יוסף
גודש התנועה כבר החל ולמי שטרם יצא מן הבית ממליצה המשטרה להקדים ולנסוע כדי לא לאחר לסדר הפסח
יצחק מאיר
אני מתבונן היום בפעימות חיינו, ומבין את "מקדש ישראל והזמנים" הבנה נוספת. ישראל מקדשת את הזמנים בדרכה הייחודית...
נסים ישעיהו
במבט לאחור, דומני כי את הנזק הגדול ביותר לעם ישראל עשה בדור האחרון ארגון "שלום עכשיו". אחריו קמו עוד ארגונים מזיקים אבל הוא היה הראשון. ולא שמענו שזרועות הביטחון יתעניינו בהם ובמעשיהם
רשימות נוספות
חוה"מ פסח - אין סוף פעילויות והנאה  /  יפעת גדות
מנדלבליט מונע "ברכת כוהנות" בכותל  /  איתמר לוין
51 חופי רחצה יפתחו לקהל בחופשת פסח  /  מירב ארד
ניקיון יתר  /  איתמר לוין
והיא שעמדה  /  ד"ר יואל רפל
דם וצפרדעים דווקא?  /  יאשיהו יוסף פינטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il