X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גירוש קטיף היה לאומי ולא דתי על הנסיגה מ'אתחלתא'
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
"מי בז ליום קטנות? קטנות שהיה בהן (בצדיקים) שלא האמינו בהקב"ה" [סוטה מח, ב]

אינני נוהג להתפלמס עם השקפתם של אישים בודדים, חשובים ככל שיהיו. הפעם – כאשר יום העצמאות אחר כתלנו - יצאתי מגדרי לנוכח מסכת תמוהה שנפרסה מפי ראש ישיבה נכבד, הרב שמואל טל מ'תורת החיים', אשר איבד את אמונתו הציונית-דתית המקובלת.
בתקשורת התפרסמה מסה מקיפה ששטח הרש"ט סביב החלטתו לבטל את יום-העצמאות (באמירת הלל ובכלל) וגימודו ליום רגיל. מאידך-גיסא, "ביום-ירושלים אנו מודים לה' הודאה עצומה על נסיו ונפלאותיו וחוגגים יום שלם את אתחלתא דגאולה". ה'חזרה בשאלה' ממשמעתו הגאולתית של יום העצמאות הבשילה בעת גירוש גוש-קטיף ועקירת ישיבת 'תורת החיים' מנוה דקלים; "נוכחתי לראות איך המדינה גייסה את כל מערכותיה – הממשלה, המשטרה, השב"כ, הצבא, מערכת המשפט, התקשורת – והכל כדי לפעול נגד עבדי ה'".
באירוע זה נפקחו עיניו "שהמלכות הזו מיוסדת על בסיס שיש בו ניגוד מובנה ומובהק למלכות ה'". לדבריו "לא היה בכל תולדות ישראל אף צורר שהצליח לגרום למאות אלפי יהודים לעזוב את דתם כמו שהצליחו ראש הממשלה הראשון וחבר מרעיו. לא היו אף פעם אימפריות של כפירה וטומאה בישראל כדמותן של האוניברסיטאות והתקשורת הממלכתית בישראל שמפיצות כ"כ הרבה כפירה וטומאה בחסות ומכח המדינה..."; ומחרוזת מימראות נוספות על זו הדרך.
השקפה 'כפירתית'
צער רב בלבי לנוכח תפישת עולם זו של הרש"ט הנחזית בעיני 'ילדותית', במקרה הטוב, אך בעצם הרת-אסון אמוני הרבה מעבר לשאלת 'קדושת' יום העצמאות. ואפרש שיחתי; ה'ילדותיות' קשורה ב'ברוגז' כלפי הקב"ה, ובמחיקת ההודאה ל'הורה' על נשיאת "האומן את היונק" כ'עונש' על התנהגות עכשווית של ההורה. הרעפת הטוב עד כה שוב איננה ראויה לברכה גם לא לשעבר. נניח ל'ילדותיות' ונפנה לעיקר:
ממתי אנחנו מכתיבים לרבונו-של-עולם את מהלכיו, וכשאינם רצויים בעינינו – שוברים את הכלים? תקומת המדינה היא סממן גאולתי גם אליבא דרש"ט, ובכנפיה קובצו ריבואי-רבואות של גלויות, ניטעה התיישבות שהפריחה שממות ארצנו, ירושלים נבנית ומתרחבת. ובעיקר, 'מלכות השמד' נלחמת בחירוף נפש, ובהצלחה בחסדי הקב"ה, מול שבעים זאבי ערב. למשנת הרש"ט פג תוקפה של ה'אתחלתא בקיץ תשס"ה (2005), בגירוש "המרושע והמכוער, עם צביעות ושקרים, עם שחיתות ואיומים, תוך אכזריות וחוסר אנושיות בסיסית".
האם פג תוקפה של יציאת מצרים עם גלותנו מארצנו, מפני חטאינו ובגזירת הקב"ה? וכי לא נפסקה הלכה כבן זומא במשנה במסכת ברכות פ"א (שנקבעה גם בהגדה-של-פסח) ש"מזכירין יציאת מצרים גם בלילות", וכל בעלי דרש וחסידות והגות מרמזים בה שגם בעת הגלות לא פג תוקפה של הגאולה גם בטרם הגענו "לימות המשיח"? והערה נפלאה נוספת; הורדוס הרשע, משסף חכמי ישראל וחובב תרבות רומית, כשבנה את ביהמ"ק "היו יורדין גשמים [רק] בלילה [ולא ביום]... וידעו שמלאכת שמים בידיהם" (תענית כג,א). הרב קוק (אגרות ג,תתעא) מוצא כאן רמז לבנין הארץ והקודש (דוקא) ע"י מרשיעי ברית...
אמירות פלקטיות
אבל התרעומת העיקרית עדין לפני; לראות במדינת ישראל שלטון צורר ה'מעביר על דת' "כפי שלא היה בתולדות ישראל", כלשונו, זה עיוות עובדתי נוראי, כפיות טובה ובעיטה בכל ריבוי התורה בחסות המדינה; אלו 'משקפיים שחורות' המסננות כל קרן אורה; זו פנקסנות כלפי הקב"ה; זה נוגד את חז"ל שקבעו "מפני מה זכה עמרי למלכות? שהוסיף כרך אחד בארץ ישראל" (את שומרון, עיר החטאים! סנהדרין קב,ב). האמירות ה'חרדיות' שרבי המדינה חרתו על דגלם 'גזירות שמד' ו'העברה על דת' – אלו מליצות פשקוויליות המתעלמות מכל מה שהיה מתרחש אלמלא קמה מדינת ישראל. בצרפת, למשל, קיים אחוז התבוללות מבהיל בקרב יהודי צפון אפריקה שנקלטו שם. מיליון ורבע עולי חבר העמים היו נטמעים ואובדים באוקראינה, רוסיה והמסתעף אלמלא עלייתם לישראל.
ומה שייכותו של 'גוש-קטיף' להפגת אמונת ה'אתחלתא' ולשלטון "כופרים מרשיעי ברית"? גם דעת עקומה לא תטען שמטרת העקירה הייתה "לפעול נגד עבדי ה'", כלשון רש"ט. פשע 'קטיף' הוא לאומי, ומדיני וביטחוני ולא במחוזות דת ישראל.
סוף דבר, ילך כל אחד בשם אלקיו, ואנחנו "נרננה בישועתך ובשם אלקינו נדגול" (תהלים כ,ו), ונניף דגלים, גם אם טרם זכינו להמשך הפסוק: "ימלא ה' כל משאלותיך".

תאריך:  12/05/2016   |   עודכן:  12/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנגד מקטרגי יום העצמאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זו מלחמת דת
ב_שמואל  |  12/05/16 21:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
מאות ישראלים ניסו לציין את יום העצמאות בשא-נור ובחומש שנהרסו בהינתקות ונבלמו מבעוד מועד בידי צה"ל והמשטרה
איציק וולף
נשיא המדינה פרסם ברכה לרגל יום העצמאות    קרא לסובלנות ולהכלת הניגודים שבחברה הישראלית    "אומה חופשית לא נאבקת בניגודים אלא נושאת אותם באהבה"
איציק וולף
הפעוטה פונתה לבית החולים אסף הרופא והאישה פונתה לבית חולים קפלן    תקלה בטיחותית גם בראש העין
יפעת גדות
אירועי יום העצמאות בצה"ל לרווחת אזרחי מדינת ישראל    ייפתחו בסיסים נבחרים של חיל-האוויר, חיל הים, זרוע היבשה והפיקודים השונים    כבכל שנה יערוך צה"ל מטס מיוחד של חיל-האוויר בשמי הארץ
איציק וולף
בהר הרצל נפתחו אירועי יום העצמאות בטקס המשואות המסורתי    יו"ר הכנסת מתח ביקורת על השימוש השלילי ברשתות החברתיות: על כולנו, נבחרי הציבור ושולחיהם להיזהר בלשוננו    הדליק משואה לכבוד השיח השפוי והמכבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il