X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה נתפס השבוע בקלקלתו ונאלץ לשנות את גרסתו בקשר לאירוע הקשור ליחסי ישראל עם מצרים. נתניהו איבד מזמן את אמינותו ונראה שגם יצחק בוז'י הרצוג הינו בדאי לא קטן
▪  ▪  ▪
נתניהו. סיפורי בדים [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

אחת ההתפתחויות החשובות שקרו במזרח התיכון לטובתה של מדינת ישראל הייתה עלייתו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי לשלטון במצרים. הנשיא המצרי הינו הלוחם הנועז ביותר, בקרב מנהיגי ערב, באיסלאם הקיצוני, הוא הוציא את תנועת "האחים המוסלמים" מחוץ לחוק, לוחץ ללא הרף על ממשל חמאס ברצועת עזה ונלחם בנחישות נגד השלוחה של דאעש בחצי האי סיני.
התיאום הביטחוני של הנשיא א-סיסי עם ישראל הוא מצוין ואין זה המקום להרחיב על הפרטים הרגישים של הנושא הזה.
אולם נראה כי הפוליטיקאים הישראלים לא בוחלים בשום אמצעי כדי לנסות ולגזור קופון פוליטי על חשבונה של מצרים. לפני כמה חודשים טען שר התשתיות יובל שטייניץ, באירוע "שבת תרבות" בבאר שבע, כי הנשיא א-סיסי הציף את מנהרות החמאס על גבולה של רצועת עזה עם מצרים "לבקשת ישראל", ובמילים אחרות הציג את נשיא מצרים כמי שמשתף פעולה עם ישראל.
משרד החוץ המצרי הגיש מחאה לישראל על הדברים, ואילו גורמי האופוזיציה במצרים מיהרו לנגח את הנשיא המצרי בהסתמך על דבריו של השר שטייניץ.
אבל מסתבר שהפדיחה של יובל שטייניץ בכל הקשור ליחסים עם מצרים לא מרתיעה את נתניהו להמשיך ולסבך את יחסינו עם מצרים. דווקא ביום הזיכרון לחללי מערכת ישראל בחר נתניהו להמציא סיפור חדש הקשור ליחסי ישראל-מצרים.
בטקס אזכרה לנופלים בשירות החוץ, התייחס ראש הממשלה למצור על הישראלים בשגרירות ישראל בקהיר בשנת 2011, וטען "כי ישראל הפעילה את כל הכלים ברשותה, לרבות איום בפעולת חילוץ של צה"ל, דבר שהכריע את הכף והביא את הכוחות המצרים, אז תחת שלטון האחים המוסלמים, יחד עם תיאום מדוקדק מכאן לסיום מוצלח של האירוע".
דבריו של נתניהו היכו בתדהמה את הגורמים במשרד החוץ הבקיאים בנושא וגרמו להם מבוכה רבה. היה ברור לכולם שמדובר בעוד המצאה של נתניהו כדי לנסות ולהציג את עצמו כמנהיג חזק אשר איננו מהסס לאיים על מצרים בפעולה צבאית בתוך שטחה, כדי להביא לשחרור הישראלים שהיו נצורים בשגרירות. במילים אחרות, לא רק "חזק מול החמאס" אלא גם "חזק מול מצרים".
מכיוון שלשקר אין רגליים, וכנראה שנתניהו התעשת בדיעבד והבין את גודל הנזק שדבריו עלולים לגרום ביחסים עם מצרים, לא העלתה לשכת ראש הממשלה את הנאום שלו עם "ההמצאה החדשה" לדף הפייסבוק הרשמי שלו, ואח"כ היא אף פרסמה הבהרה שבה נאמר כי "כוונת נתניהו הייתה לפעולה מתואמת ולא חד-צדדית".
אין זו הפעם הראשונה שנתניהו מספר סיפורים ומעוות את הדברים כדי שישרתו את מטרותיו הפוליטיות ויציגו אותו כמנהיג חזק. מספיק שניזכר בדברים שאמר על המופתי חאג' אמין אלחוסייני והקשר שלו לנאצים, על טענותיו כי ראה בילדותו חיילים בריטיים בירושלים ועל כך שהיה בנגמ"ש במלחמת יום הכיפורים עם אריאל שרון ואהוד ברק.
מתי נתניהו יפנים כבר את הלקח שהוא צריך להפסיק עם המנהג הזה. הדבר רק גורם לו נזק, הוא צריך להפסיק לספר סיפורי בדים ולנסות לשקם את אמינותו המרוסקת.
פוליטיקאים רבים אינם אומרים אמת, חלקם מגזימים ומפיצים ספינים, אבל כבר נאמר שפוליטיקאי טוב הוא זה שמספר שקרים מבלי שתופסים אותו. נתניהו אפילו לא מסוגל להגיע לרמה הזו, השקרים שלו הם שקופים וניתנים לגילוי מיידי. הבעיה שכשהם נחשפים בתקשורת וכשהם עוסקים ביחסים הרגישים של ישראל הם גורמים לה נזק רב.
אחד משרי הממשלה אמר לי השבוע כי שרי הממשלה "מכירים את נתניהו ואת הסיפורים שלו ואין סיכוי שהוא ישתנה", האמירה הזו היא נכונה. לצערנו, המערכת הפוליטית כבר התרגלה וגם אנחנו כבר התרגלנו לעובדה כי נתניהו הוא מספר סיפורים שאין להם אחיזה במציאות.
חבל שמדינת ישראל לא הצליחה להצמיח מתוכה ראש ממשלה אמין. מה שעוד מצער הוא לראות את מנהיג האופוזיציה, יו"ר "המחנה הציוני", יצחק בוז'י הרצוג, הנואש אץ ורץ להצטרף לממשלתו של נתניהו בניסיון להציל את הקריירה הפוליטית המרוסקת שלו ובדרך לעזור גם לראש הממשלה לשרוד בתפקידו.
גם בוז'י הרצוג, הוא מספר סיפורים לא קטן. בחודשים האחרונים הוא סיפר לבכירי מפלגתו ולעם ישראל כי כל הפרסומים על כוונתו להצטרף לממשלת נתניהו הם "מצוצים מן האצבע" וספינים של גורמים הרוצים לפגוע בו והנה מסתבר שהכול היה נכון.
על זה כבר נאמר "לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מכיוון שהוא בן מינו".

תאריך:  13/05/2016   |   עודכן:  13/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מספר הסיפורים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לא יפה להאשים את נתניהו!
אלטע קאקער  |  13/05/16 03:27
2
יוני החרטתן
כבש 44  |  13/05/16 06:30
3
סיפורי בדים של כתבים מתוסכלים! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  13/05/16 07:34
4
יוני בלבלוני בלוני
כבש 44  |  13/05/16 09:51
5
שנאת נתניהו היא כרטיס ביקור
ב.ל  |  13/05/16 09:54
6
יוני את טועה ומטעה
מישהו שיודע  |  13/05/16 17:18
7
האם ביבי נאמן לישראל או לעצמו ל"ת
חידה  |  13/05/16 18:14
8
השקר הוא דווקא בצד שלך
משה כרמל  |  14/05/16 01:17
9
יוני הלא אמין מדבר על אמינות.. ל"ת
יוני בן מנחם זוז   |  14/05/16 04:04
10
נתניהו הבדאי
יוסיפון   |  14/05/16 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
על-פי דיווחים באתרי האופוזיציה הסורית הותקפה שיירה שנשאה מערכות הגנה נגד מטוסים שיועדה לחיזבאללה בלבנון    בישראל לא מתייחסים לדיווחים
אהרון שחר
לא להיות נאצים, לא להיות דאעש, לא לרוקן מחסנית, לא להיות עם הבוחר בטרור    מה קרה לנו?
מירב ארד
רקטה שוגרה הלילה לעבר שטח ישראל מהרצועה והתפוצצה בשטח פתוח    לא היו נפגעים ולא נגרם נזק    צה"ל תקף בתגובה מטרות חמאס ברצועה
עידן יוסף, איציק וולף
שש תקריות ירי מאז אתמול בעקבות פעילות מסיבית של צה"ל לאיתור מנהרות    חילות האוויר והשריון משיבים באש    אזור נחל עוז הוכרז שטח צבאי סגור    בחמאס מטילים את האחריות על ישראל ומפנים כוחות מליד הגדר
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il