X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נהג אשר מצא את עצמו מעורב בתאונת דרכים, עלול לאבד את העשתונות ולפעול בצורה נמהרת. על-מנת שלא תסתבכו, לאחר שאיתרע מזלכם והייתם מעורבים בתאונת דרכים, להלן מספר עצות כיצד לנהוג
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לצערנו תאונות דרכים הינן מנת חלקינו וסיכון שהחברה לוקחת על עצמה באין מנוס וכל עוד הרכבים האוטונומיים לא ישלטו בכיפה, לא תוכלו, אתם הנהגים, לקנות חסינות מפני מעורבות בתאונת דרכים, בין אם אתם גרמתם לתאונה ובין אם תאונת הדרכים נגרמה עקב רשלנות נהג אחר, רוכב דו אופני או הולך רגל. נהג אשר מצא את עצמו מעורב בתאונת דרכים, עלול לאבד את העשתונות ולפעול בצורה נמהרת.
על-מנת שלא תסתבכו, לאחר שאיתרע מזלכם והייתם מעורבים בתאונת דרכים, להלן מספר עצות כיצד לנהוג ברגע שאחרי:
  • חוששים שפגעתם באדם? עצרו מיד את הרכב - אם נהגתם ברכב בעת שהיה מעורב בתאונת דרכים, או אם חלילה נדמה לכם שפגעתם במשהו או במישהו בדרך, כי שמעתם רעש חשוד, עליכם לעצור מיד את רכב. יש לרדת מהרכב ולסרוק את השטח, על-מנת לוודא שלא פגעתם באדם. לידיעתכם, במקרה של האשמה בגין הפקרת אדם, אשר נפטר או נפצע קשה כתוצאה מהתאונה, העונש המקסימלי עומד על 14 שנות מאסר. גם נהג שלא היה לו מושג שפגע במישהו והמשיך לנסוע בתום לב - ניתן להאשים אותו בהפקרה, היה ויוכח שאדם נפגע ולגזור עליו עד 3 שנות מאסר. מעבר לכך, חשוב לעצור מיד במקום התאונה עצמה ולא במרחק מהמקום. עצירה במקום רחוק עלולה גם היא לסבך אתכם באישום בעבירת ההפקרה; ולכן אם שמעתם רעש חשוד או שנדמה לכם שאולי פגעתם במשהו או במישהו - אל תהססו, עצרו את הרכב, רדו ובדקו אם חלילה נפגע אדם.
  • דווחו למשטרה והזעיקו כוחות הצלה - חובה על הנהג המעורב בתאונת דרכים, בה נפגע אדם, להזעיק מיד את כוחות ההצלה ובנוסף לדווח למשטרה.
  • עזבו אחרונים את מקום התאונה - אם לא תעזבו אחרונים את זירת התאונה, עלולה התביעה להאשים אתכם בעבירת ההפקרה ולכן, הישארו במקום עד שכל המעורבים יעזבו, לרבות, כמובן, כוחות ההצלה.
  • מסרו את הפרטים שלכם לנהג או הולך הרגל המעורב - הנהג המעורב בתאונת דרכים חייב למסור פרטים מזהים למעורב האחר, נהג, רוכב דו אופני או הולך רגל. חשוב ליזום את מסירת הפרטים ולא להמתין שיבקשו זאת מכם וזאת על-מנת שהתביעה המשטרתית לא תמצא להאשים אתכם באי מסירת פרטים, עבירה שעונש המינימום בגינה הינו 3 חודשי פסילת רישיון נהיגה בפועל. הפרטים המזהים אינם כוללים רק את מספר הרכב אלא בנוסף, שם מלא, מען, מספר רישיון נהיגה ובנוסף יש להציג, אם תדרשו, את רישיון הנהיגה, רישיון הרכב או תעודת הביטוח וכן תעודה מזהה, אם נמצאת ברשותכם. עליכם לאפשר להעתיק כל פרט הרשום בהם.
  • מסירת הפרטים אינה מהווה הודאה - מסירת פרטים מזהים בזירת התאונה היא חובה. עובדה זו לא תשמש לרעתכם ולא תהווה, מבחינת רשויות החוק, הודאה או לקיחת אחריות כלשהי לגרם התאונה.
  • צלמו את זירת התאונה - צלמו את הרכב שפגע, הרכב שנפגע, מקום התאונה מזוויות שונות, צלמו את מה שנמצא על הכביש, חלקים של רכבים, פריטים שעפו מהרכבים, כל פרט שיכול לשמש את הסניגור שלכם במקרה ויוגש נגדכם כתב אישום. בנוסף, בדקו אם קיימות מצלמות אבטחה באזור התאונה - וזאת באשר ייתכן שהתאונה צולמה בזמן אמת.
  • זכותו של הנהג לשמור על זכות השתיקה - שוטרים אשר מוזעקים למקום תאונה ישאלו את החשודים במעורבות בה מה קרה בדיוק. זכותו של הנהג לשמור על זכות השתיקה. עדיף לא לומר דברים שעשויים להפליל אותך, למרות שאינך אשם. כל פרט שמסרת בזירת התאונה, עלול לשמש נגדך; עם זאת, אם אינך אחראי לגרם התאונה, עדיף למסור את גרסתך במקום, אחרת, מסירת גרסה בשלב מאוחר תיחשב עדות כבושה, דבר אשר יפגום משמעותית במשקל העדות.
  • זכותו של נהג לפנות לעורך דין כבר בזירת התאונה - במקרה של מעורבות בתאונת דרכים רצוי להתקשר מיד לעורך דין העוסק במשפטי תעבורה. אם אינכם מכירים כזה, כנסו לנייד שלכם, למנוע החיפוש במרשתת, שם תמצאו עורכי דין למכביר העוסקים בתחום.
  • במקרה של תאונת דרכים קשה או קטלנית - כדאי גם להיעזר מידית במומחה הנדסי. האחרון יגיע למקום וינציח את הזירה, כך שתוכלו להסתייע בממצאים אלו להגנתכם.
  • כדאי לגבות עדויות מעדים במקום - אם יש עדים לתאונה, מומלץ לגבות מכולם את גרסתם, או לפחות את מספר הטלפון ליצירת קשר. בנוסף, צלמו בזירת האירוע את כל הנוכחים במקום (ככל הניתן) וזאת למניעת אפשרות של העדת עדים, אשר כלל לא נכחו בזירה והתבקשו ע"י אחד המעורבים לסייע להם, כמו שנאמר בהלצה הידועה, לפיה, נהג פנה לעורך דינו להתייעץ, בגין מעורבות בתאונת דרכים. עורך הדין הורה לו להישאר בזירה והוסיף שהוא כבר מגיע עם העדים.

הכותב הוא מומחה לדיני תעבורה, מחבר האנציקלופדיה לתעבורה ועוסק בתחום מזה 40 שנה.
תאריך:  20/06/2016   |   עודכן:  20/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורה נבוכים לנהג המעורב בתאונת דרכים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן
ענת5  |  26/01/22 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
נהגים העומדים לדין בבית המשפט לתעבורה בחיפה נאלצים להכריע בתוך כמה שניות האם להודות או לכפור, באווירה בזיונית של שוק ובלי טיפה של פרטיות
עידן יוסף
משרד החקלאות התחייב לוועדת הפנים למפות סמכויות בעניין הסדרת גידול גמלים בתוך מספר שבועות    יו"ר ועדת הפנים: בנוסף לסוגיית הסימון הדחופה, תשקלו גם להגביל גידול לפי מכסות
איתמר לוין
החברות מבקשות עיכוב חלקי של ביצוע פסקי דין הניתנים נגדן - מתוך הנחה שייענו ביתר קלות - ומגישות בקשות שטחיות שאינן מנומקות כראוי
איתמר לוין
החוק מחייב שלילת רישיון לשנתיים לפחות - אך בממוצע גוזרים בתי המשפט שלילה של שנה בלבד    השיטה העיקרית: הסדרי טיעון, הכוללים לעיתים מצג שקרי על "קשיים ראייתיים"    חלק מהשופטים מאשרים את ההסדרים משום שהם סבורים שהחוק דרקוני מדי
איתמר לוין
הווטרינר המואשם שגרם לתאונת הרכבת בכפר יהושע בשנת 2006 קיבל תגמולי ביטוח מחברת מנורה מבלי לגלות שהואשם בהריגה לאחר שנהג בהשפעת סמים
רשימות נוספות
מחדלי חקירת תאונה הביאו לזיכוי נהג  /  איתמר לוין
נמצא הטלפון הסלולרי של אור אלבז  /  עידן יוסף
ביהמ"ש בביקורת על קרנית  /  איתמר לוין
חוכמת הינשוף  /  עו"ד אילון אורון
מבצע מרדכי והקטל בכבישים  /  שמעון גרובר
עבאס זאכי - האיש של אירן ברש"פ   /  אדי כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il