X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שחולם על חיסול כל הערבים, על טרנספר של כולם לירדן או עזה, חי באשליות. מי שסבור שהריסת בתים של מחבלים, גירוש משפחות, מניעת אישורי עבודה בישראל, יסייעו למניעת הטרור, משקר. מי שסבור שמתן היתרים לעלות על הר-הבית ולהתפלל שם תוך סגירת ההר לערבים, אינו חי במציאות. ישראל חייבת להחליט מה טוב לה ומה חיוני לביטחונה
▪  ▪  ▪
הפיגוע בקרית ארבע [צילום: דוברות זק"א]

הפיגוע בשרונה החזיר את ישראל למציאות הנוראה של רצח אזרחי חפים מפשע על-ידי טרוריסטים צמאי דם ושטופי מוח. ואם לא היה שי בכך, הפיגוע הנורא בקריית ארבע בה נרצחה בדם קר הלל בת ה-13 שוב הזכיר לנו באיזו מציאות סוריאליסטית אנו חיים. שני המקרים הטרגיים הללו כלי התקשורת נערכו בהתאם והשידורים הבלתי נגמרים השתלטו על סדר היום. מילים רבות נשפכו, הערכות של מלומדים נשמעו, מומחים ניתחו את המצב, אך מסקנות ארוכות טווח יוק. זו השגרה, שגרה של החלטות מידיות, התכנסות קבינט, ישיבות ראשי מערכת הביטחון.
רוב ההחלטות המתקבלות הן תגובה למה שהיה, ולדאבון הלב, אם חלילה שוב יקרה פיגוע נוראה, שוב יחזור הריטואל. המערכות מגיבות ואינן יוזמות. זהו כשל חמור כי ללא כיוון עתידי ברור, שוב נידרש למחיר דמים. יאמרו הבריות שזה גורלנו. אסור לקבל ולהשלים עם עמדה זו כי היא מובילה למסקנה איומה: חיינו הם רולטה רוסית בקזינו ים-תיכוני הגובה מחיר דמים. מי שרוצה להקטין עד למינימום את הטרור הרצחני חייב לקבל החלטות קשות ומכאיבות. הפתרונות העומדים בפני מקבלי ההחלטות רבים ומגוונים. מאמר זה מבקש להתמקד בשניים: השלמת גדר ההפרדה או גדר הביטחון, ומאידך היפרדות חד-צדדים של ישראל מהפלשתינים.
מאז שנת 2000 ואילך, התקבלה סדרה של החלטות ממשלה שנועדו לצמצם למינימום את הפיגועים היוצאים יו"ש, ולמרות שעברו 16 שנים, עדיין החלטות אלה לא מומשו עד תומן. כך כתוב באתר צה"ל תחת הכותרת "מרחב התפר": "תוכנית "מרחב התפר" נועדה להוות מרכיב בלחימה בטרור הפלשתיני מתוך כוונה להקטין את יכולת החדירה של מפגעים משטח הרשות הפלשתינית לשטח ישראל. מאז ספטמבר 2000 הועצמה תופעה של מחבלים שחדרו לשטח ישראל ובצעו פיגועי התאבדות". שתי הנחות יסוד עמדו בבסיס ההחלטות הללו, אם כי קשה לקבוע עד כמה התכוונו מקבלי ההחלטות לממשן:
1. תיבנה גדר הפרדה עם כל המערכת הנלווית מאזור נחל בזק בעמק בית שאן, סובב הקו הירוק (פחות או יותר) עם שינויים מסוימים המתבקשים מסיבות שונות (בעיקרן דמוגרפיות וביטחוניות).
2. צה"ל יוסיף לשהות גם בצד הפלשתיני ממזרח לגדר עד להשגת הסדרים מדיניים). באשר ליעילותה של גדר הפרדה חכמה, לא סתם מכשול, כתב שלמה ברון ממכון למחקרי ביטחון לאומי: "התפיסה של הקמת מכשול כדי למנוע חדירות או להתריע עליהן אומץ בידי ישראל בגבול לבנון, בבקעת הירדן ומאז תחילת תהליך אוסלו גם מסביב לרצועת עזה. הניסיון המצטבר מצביע שמכשול כזה הוא אמצעי יעיל ביותר. נכון שכל מכשול אפשר לעבור, אבל עצם קיום המכשול מפחית את ניסיונות המעבר, מעכב את המנסים לעוברו ונותן התרעה על הניסיון לעוברו. אם המערכת כולה, הכוללת כוחות בהיערכות ובכוננות מתאימים, בנויה כהלכה, העיכוב וההתרעה מאפשרים ליירט את מי שמצליחים לעבור את המכשול". עד היום ממשלות ישראל לא מימשו את מה שהיה מתבקש מן המסקנות שלעיל. שיקולים פוליטיים וביורוקרטיים מנעו, עד היום, השלמת הגדר החכמה שהייתה יכלה לשנות את המציאות מן היסוד.
כך כותב פרופ' ארנון סופר בספרו על גדר ההפרדה: "ההוכחה הטובה ביותר ליעילות הגדרות נמצא על-ידי כך שנערוך השוואה בין יעילות דרך מניעת החדירות מעזה בשיטת הגדר, לבין יעילות דרכי מניעת החדירות מיו"ש. במהלך העימות הנוכחי, בתקופה שבין 2000.9.28 לבין 2003.1.8 היו 8180 ניסיונות חדירה מעזה ו 7129 ניסיונות חדירה מיו"ש. כל ניסיונות החדירה מעזה אותרו על-ידי מערכת ההגנה היעילה שנבנתה על-ידי צה"ל ואלו מבין החודרים שהצליחו לעבור את הגדר נתפסו מיד (בשנת 2002, למשל, הצליחו לעבור את הגדר 13 פלשתינים, 11 לחיפוש עבודה או למטרות פליליות ו-2 למטרות טרור. כולם נתפסו. באותה תקופה נהרגו 41 בני אדם בעת ניסיונם לטפס על הגדר)". כאמור, מסיבות פוליטיות מובהקות, אם כי גם התערבות גורמים משפטיים, הגדר שנבנתה פרוצה לחלוטין. עובדה היא שגם בשרוה וגם בקריית ארבע שועים בלתי חוקיים ביצעו את הפיגוע. בהיעדר כל מכשול ממשי שימנע כניסת שועים בלתי חוקיים לישראל, לא ניתן להבטיח את ביטחון האזרחים.
ממשלת ישראל חוזרת וטוענת שאין עם מי לדבר, לכן היא מממשת את המדיניות של שב ואל תעשה. שר הביטחון החדש, ליברמן, ידע לומר לציבור שרק הוא יודע מה לעשות. התוצאות מונחות בפנינו.
המתנחלים ונציגיהם הפוליטיים דורשים לפתור את הבעיה האיומה של טרור רצחני על-ידי עוד ועוד בנייה. המשמעות היא יותר ויותר מעורבות בתוך אוכלוסייה ערבית עוינת, שטופת מוח ופונדמנטליסטית. לא החמאס ולא אבו-מאזן מוכנים כעת למהלכים מדיניים להפסקת הקזת הדם. בהייתן שזו המציאות, אין לישראל ברירה אלא לבצע צעדים חד-צדדים היינו היפרדות מהפלשתינים. הגדר שהוזכרה לעיל היא רק אחד האמצעים. יותר ויותר התנחלויות יובילו למצב שישראל תהפוך למדינה דו-לאומית. מי שחולם על חיסול כל הערבים, על טרנספר של כולם לירדן או עזה, חי באשליות. מי שסבור שהריסת בתים של מחבלים, גירוש משפחות, מניעת אישורי עבודה בישראל, יסייעו למניעת הטרור, משקר. מי שסבור שמתן היתרים לעלות על הר-הבית ולהתפלל שם תוך סגירת ההר לערבים, אינו חי במציאות. ישראל חייבת להחליט מה טוב לה ומה חיוני לביטחונה.
יבואו ויטענו שההינתקות מעזה הביאה עלינו טילים. אומר זאת כמי שחיי כל חייו ביישוב מוכה טרור וטילים, הקים משפחה וגידל ילדים מאז היוולדם: ירי הטילים לא הביא, לשמחת כולם, למותם של כ"כ הרבה אנשים כמו פיגועי הטרור הנוראיים. היות שחיי אדם מעל הכל, אני מציע לראות בכך העיקר. מנהיגות נבחנת בקבלת החלטות קשות ולא רטוריקה חסרת כל בסיס. זו העת עד שלא יהיה מאוחר. מדינה דו-לאומית תהיה אסון. הישארות במצב הקיים תוביל לאסון גדול יותר.

תאריך:  03/07/2016   |   עודכן:  03/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנות בעקבות הפיגוע בשרונה וקריית ארבע
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
"גם אם תכתוש את השמאלן במכתש
קורןנאוה טבריה  |  3/07/16 11:32
 
- קרן, בעית צ'לו אינה הכסילות,
אלא העיוורן  |  3/07/16 12:36
 
- אצל צלו זה גם וגם  ל"ת
ב.ל  |  3/07/16 13:39
2
לצאת מהשטחים עכשו
ולסגור הגבול  |  3/07/16 11:56
 
- כמו שעשינו בעזה
ב.ל  |  3/07/16 13:06
3
תגיד, מי חולם על חיסול הערבים
סניל  |  3/07/16 12:05
4
לא נפסיק לחלום-רק טרנספר!
דניאל143   |  3/07/16 12:44
5
נטישה מבישה של מחנה השלום
אהוד פרלסמן  |  3/07/16 14:02
 
- צ'לו חזר בתשובה, או טו טו.....
ה.א  |  3/07/16 21:09
 
- לא לפתח ציפיות באשר לצלו
ב.ל  |  5/07/16 15:31
6
קיימת
באום  |  3/07/16 14:26
 
- רוזנברג לא מכיר את הערבים?
ה.א  |  3/07/16 21:23
7
מי שחי בסרט של "השלום" זה אתה
בני בנקר  |  3/07/16 16:25
8
זה לא חלום ולא אגדה
נכבה אלת'אני  |  6/07/16 18:20
 
- אז אתה
בתור   |  6/07/16 22:01
 
- אהבל, אני הממונה על עלההיסעים
נכבה אלת'אני  |  6/07/16 22:36
 
- עוד
הוכחה   |  7/07/16 01:17
 
- אמא שלך ערביה
נכבה אלת'אני  |  9/07/16 14:01
 
- למה
לחשוב  |  10/07/16 08:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אסתר שניאורסון גרי
הפלשתינים אינם חדלים מלרצוח. לפני קום המדינה ולאחריה, לפני היות ההתנחלויות, וגם כאשר דיברו עימם "שלום" וביקשו לתת להם ארץ ומלואה. הם רוצחים ואנו בונים להם את המדינה
יהודה דרורי
איציק וולף
הקבינט מתכנס הערב לדיון מיוחד    בעקבות יציאת מחבלים לפיגועים מן הכפר הסמוך לקריית ארבע הוחלט לשלול את כל היתרי העבודה של הפלשתינים המתגוררים בכפר    יחודש מכרז לבניית 42 יחידות דיור בקריית ארבע ויוקם בית קברות סודי למחבלים
ד"ר חיים משגב
רק מי שנפשו מעוותת לחלוטין יכול לטעון שהערבים החלו לרצוח ביהודים רק לאחר מלחמת ששת הימים (שבה נטל חלק רון חולדאי). מי שכך טוען, מבקש, למעשה, למכור לנו סחורה מעופשת
אפרים קראש
הצגת הטרור כתגובה טבעית למה שמכונה כיבוש היא היפוכה של האמת    כל עוד עמדת הערבים שליהודים אין זכות למדינה מתקבלת בסובלנות, ואף זוכה לעידוד, שלום פלשתיני-ישראלי יישאר בגדר חלום באספמיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il