X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ הודיעה על עריכת בחירות לכל העיריות והמועצות המקומיות בגדה וברצועת עזה. מחמוד עבאס מנסה להפגין יוזמה ומנהיגות ולאתגר את חמאס נוכח התפוררות שלטונו בגדה
▪  ▪  ▪
ראמי חמדאללה. ישתף פעולה על כל המועצות המקומיות שייבחרו [צילום: מען]

נראה כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חש היטב בהתרופפות שלטונו והעובדה שהפופולריות שלו התרסקה בדעת הקהל הפלשתינית, לכן הוא החליט לאתגר את תנועת חמאס, שהינה גוף האופוזיציה הראשי, ולהכריז על בחירות ברשויות הפנימיות בגדה וברצועה.
ממשלת ההסכמה הלאומית הפלשתינית בראשותו של ד"ר ראמי חמדאללה והכפופה למחמוד עבאס, הודיעה לפני כעשרה ימים כי בכוונתה לערוך ב-8 באוקטובר בחירות ל 414 עיריות ומועצות מקומיות בגדה וברצועת עזה והורתה לוועדת הבחירות המרכזית להתחיל בהכנות הדרושות לכך.
על-פי מקורות בפתח מחמוד עבאס יזם את המהלך כדי להראות לציבור הפלשתיני כי הוא שולט בעניינים ולהביע בצעד מעשי את תמיכתו בעיקרון קיום הבחירות ובכך להזים את טענות חמאס כי הוא מטרפד את הפיוס הלאומי. יצויין כי בחירות לרשויות המקומיות מהוות שלב מכין לקראת בחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט.
ראש ועדת הבחירות המרכזית, חנא נאצר, נסע לרצועת עזה ונפגש עם בכירים בתנועת חמאס, אשר הודיעה כי "היא לומדת את הנושא", כדי לענות על שאלות שונות הקשורות לבחירות לפני שחמאס תיתן את תשובתה הסופית בנושא. בניגוד לחמאס, כל הפלגים החברים באש"פ בירכו על הכוונה לקיים את הבחירות.
בחירות בהיקף כה נרחב מחייבות הסכמה לאומית פלשתינית רחבה ותנועת חמאס, השולטת ברצועת עזה יכולה להכשיל את כל המהלך שיזמה הרש"פ.
הרש"פ איננה יכולה להתעלם מתנועת חמאס ואיננה יכולה גם לכפות עליה את המהלך לכן היא מנסה לשכנע אותה להסכים לבחירות. תנועת חמאס העלתה בפני הרש"פ כמה שאלות מהותיות, שכן היה והיא תסכים לקיום הבחירות, היא מתכוונת להריץ כמה מועמדים מטעמה בעיריות ובמועצות בגדה.
  • האם הרש"פ תאפשר תעמולת בחירות מלאה בגדה? האם מועמדים מטעם חמאס שינצחו בבחירות ייעצרו או יפוטרו?
  • האם הרש"פ תהייה מחויבת לתוצאות הבחירות, האם תשתף פעולה עם העיריות והמועצות שייבחרו ותממן אותן או שהיחס אליהן ייקבע על-פי התוצאות?
בסוף השבוע שעבר שיגרה ועדת הבחירות המרכזית איגרת לאסמעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ובה תשובות לשאלות שהעלתה חמאס.
ועדת הבחירות המרכזית הודיעה באגרת כי הממשלה הפלשתינית בראשות ראמי חמדאללה מתחייבת לכבד את תוצאות הבחירות באשר הן. הממשלה הפלשתינית מתחייבת לשתף פעולה על כל המועצות המקומיות שייבחרו, לתת להן את ההקצאות הכספיות הדרושות ומשרד הפנים הפלשתיני בגדה וברצועה הוא זה שיפקח על מהלך הבחירות. ניתן יהיה להגיש ערעורים על תוצאות הבחירות לבתי המשפט המקומיים בגדה וברצועה. עכשיו ממתינים לתשובה הסופית של חמאס כדי שניתן יהיה להתקדם בתהליך.
בבחירות הקודמות לעיריות בגדה שהתקיימו ב-2013 החרימו תנועת חמאס והפלגים האחרים באש"פ את הבחירות. בשטחים עוקבים בעניין רב אחר האפשרות לקיום בחירות לרשויות המקומיות מכיוון שהדבר קשור בקשר ישיר לקרב הירושה על תפקיד יו"ר הרש"פ.
תנועת פתח ברצועת עזה מפוצלת לשני מחנות עיקרייים, מחנהו של מחמוד עבאס והמחנה השני של נאמניו של מחמד דחלאן. הפופולריות של מחמד דחלאן ברצועה גברה מאז מבצע צוק איתן, הוא העביר כספי סיוע רבים לתושבי הרצועה ורכש תומכים רבים. גם בגדה גבר כוחו בעיקר במחנות הפליטים בצפון הגדה.
השאלה אם מחמוד עבאס, בתוקף היותו ראש תנועת הפתח, יאפשר לנאמניו של דחלאן להתמודד בבחירות בגדה וברצועה מטעם פתח או שהוא ימנה את נאמניו כנציגים הרשמיים של התנועה, מבלי לקיים בחירות פנימיות בתנועה לבחירת הנציגים שייצגו את פתח, בבחירות לרשויות המקומיות.
אם תחרים תנועת חמאס את הבחירות פעם נוספת סביר להניח שהרש"פ תקיים אותן בגדה בכל מקרה ותנצל את הדבר כדי לנגח את חמאס ולהאשימה כי היא מטרפדת את אפשרות הפיוס הלאומי.

תאריך:  04/07/2016   |   עודכן:  04/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס מאתגר את חמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם השמאלנים בשייח מונס
מקס הזועם  |  4/07/16 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
בעז שפירא
משלחות משלחות של יהודים אווילים שלא למדו דבר ושאינם רוצים להתבונן בפני המציאות קובעים עם אבו מאזן מפגשי דו-שיח, שכולם אחיזת עיניים ורמייה, בוודאי מצידו וככל הנראה גם מצד ה"פרטנרים" הישראלים
איציק וולף
נשיא המדינה הזכיר בסעודת האיפטאר שקיים במשכן הנשיא את נרצחי הפיגועים באזור חברון בשבוע שעבר    "לא רק שנפקד קולה של ההנהגה הפלשתינית בכל קצותיה. עוד נורא מכך, נשמעים קולות המעניקים רוח גבית למרצחים ומשפחותיהם"
איתמר לוין
מוסלמי שהשמיע את הקריאה לעבר קבוצת יהודים שביקרו בהר-הבית הורשע בהפרעת הסדר הציבורי    בית המשפט: קריאה כזו, הנשמעת גם מפי מחבלים, במקום כה רגיש - עלולה להביא לתבערה
יורי מור
יש לטפל בשורש הבעיה, לא בתסמיניה    הבעיה אינה טמונה בה, אלא במגזר שמודע היטב לדעותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il