X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשת מסעדות אוסטרית-גרמנית מצאה פתרון משלה לבזבוז הגדול של מזון המוגש בה. היא מטילה קנס על כל סועד שלא גומר את מה שיש בצלחת שלו. אולי נאמץ את הכלל הזה גם אצלנו בארץ, אלופי הבזבוז הגדול של מזון?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ויכוח מר ניטש כבר מזמן אם החיים בישראל הם בזבל. כך או אחרת אין לכחד שהישראלים נחשבים לאלופי העולם בהשלכתו של אוכל לפח האשפה. מעיד על עובדה זו כאלף עדים דוח מעודכן של ה-OECD - ארגון המדינות המפותחות בעולם.
דוחות העוני, המתפרסמים אצלנו חדשים לבקרים, מצביעים, אומנם, על מצוקה כלכלית, שרק מחריפה משנה לשנה, אלא שעם זאת נוהגים משקי הבית בארץ להשליך היישר לפח האשפה כמות לא קטנה מ-14%(!) מהמזון שאותו הם קונים בחנות שלהם.
בתוך כך לא מהססים להתוודות באוזנינו בתי המלון והמסעדות במדינה שהם משליכים אל הפח טונות של אוכל, שעולה מדי יום על שולחנם. כל זה בעת שמספר לא קטן של נצרכים במדינה, ביניהם אחוז ניכר של קשישים, מצויים על סיפה של מצוקת-רעב, ומונעים מעצמם ארוחה מזינה, בשל פנסיה צמוקה, או משום שקיומם הוא על דמי ביטוח לאומי בלבד.
רוב ממושמע
אל מול כל אותם מסכנים, שהגורל האכזר כה המר עימהם, מצויים ישראלים בעלי אמצעים, שאין להם שום יחס לאוכל. אלא שלא רק פח האשפה הביתי הוא זה שמעיד עליהם על כך. די להתבונן בסועד הישראלי המצוי, הניצב מול מזנון-מסעדה או מלון, ומערים על הצלחת שלו פרודוקטים בלי סוף, מבלי שיאכל את החצי מהם.
פתרון מקורי ונועז ביותר לבזבוז המזון המשווע הזה מצאה לה בימים אלה רשת- מסעדות גדולה הפועלת ברחבי גרמניה ואוסטריה. הרשת הזו, הפופולרית מאוד, פועלת על-פי העיקרון של "אכול כפי יכולתך" וגובה עבור ארוחה שכזו מחיר של 6.5 אירו. אלא שה"בונוס" הקולינרי הזה מותנה בכך שהסועד יכלה את כל מה שהצלחת שלו מכילה, שאם לא כן - שימו נא לב - מוטל עליו קנס של 2.5 אירו. למותר לציין שכל צלחת נבדקת, כמובן, בתום הארוחה, בקפדנות יתרה.
מרשת המסעדות הזו נמסר לי אתמול שלא פחות מ-90% מהסועדים - בני קשת כל הגילים - עומדים במשימה בכבוד הראוי לה וגומרים את כל אשר בצלחת. רק 10% הנותרים "מפשלים" ומשלמים את הקנס הנדרש.
כך או אחרת, אולי באמת הגיעה העת לאמץ את הנוהג הזה גם אצלנו.בארץ. מן הסתם זו הדרך ההולמת ללמד את הציבור הישראלי פרק בהלכות דרך-ארץ לאוכל הבא מדי יום אל קירבו.

תאריך:  28/08/2016   |   עודכן:  28/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
דוד בן-גוריון אמר דברים עליהם עלינו עכשיו לחשוב. להפנים. להחיות.    על עוצמתנו, שנובעת אך ורק ביתרוננו האיכותי, ביתרוננו המוסרי והאינטלקטואלי    על החובה שלא למסור את ירושלים    על סדרי עדיפויות - הביטחון קודם לרווחים וגם לרווחה    על חובת הצבא לפעול ךפי הוראות הממשלה - לאחר שתתקבל החלטה יעשה הצבא את רצון המדינה; בצבא לא יהיה שום ויכוח על-כך    על חשיבות פיתוח הנגב - שיהיה בעתיד למקור של רווחה רבה וגם למעיין של רווחים    ועוד ועוד דברי תבונה
יהודה שלם
סרבנות בהינתקות עלולה הייתה להביא להרס ההתיישבות ביו"ש    גרשון הכהן הוא מהבודדים מבין האלופים שבחרו להצטרף או להזדהות בפומבי עם המחנה הלאומי
עו"ד משה גולדבלט
עימות מעניין בין עמוס שוקן לבין ח"כ לשעבר עוזי ברעם    לגישת שוקן, זכות העם היהודי למדינה לא קמה מהמקרא אלא ממשפט העמים: הצהרת בלפור, החלטת החלוקה של האו"ם, הכרזת העצמאות, הסכמי שביתת הנשק והסכמי השלום עם מצרים וירדן    המעניין בפסקה בטיעונו הוא שאף חלק בו אינו נכון, עובדתית, היסטורית ומשפטית
צבי מרום
אם המדינה הריבונית על כל הנלווה לכך אמורה לשרוד הדבר ייתכן אך ורק אם תתקיים לידת ילדים במספרים התואמים את השינוי בתוחלת החיים
יהודה דרורי
אף שהכורדים נסוגו זמנית מצפון סוריה לבקשת ארה"ב ואירן, הרי שזו נסיגה טקטית להכריח את ארדואן להלחם בדאעש כפי שזה הבטיח לעשות    כאשר יכנס לסוריה הסדר הקבע, המרד הכורדי שבינתיים אוסף כוח ונשק, מתאמן, ומתכונן, - יפרוץ בכל עוזו ויכריע את הטורקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il