X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה להבחין בעיוותים השונים הכרוכים בפעילויות כלכליות בעיקר בסקטור הציבורי. במאמר יובאו מספר דוגמאות הממחישות את הנעשה לעיתים קרובות מידי בישראל
▪  ▪  ▪
השרה שקד. לשכת הוצאה לפועל קרית שמונה

כמות האינפורמציה הכלכלית הנוחתת עלינו מדי יום ביומו מקשה על הקורא המצוי להבחין בעיוותים השונים הכרוכים בפעילויות כלכליות בעיקר בסקטור הציבורי. להלן מספר אירועים:
בקול תרועה התבשרנו שסל התרופות יוגדל ל-500 מיליון שקלים בשנה. הצבור לא יודע שהגידול אינו גידול נטו. תרופה חדשה הנכנסת לשימוש מחליפה לרוב תרופה ישנה ולפעמים מיתרת טפול ואשפוז ואינם מנוכים מחשבון עלות התרופה החדשה. בנוסף ההתחשבנות נעשית לפי עלות תעריפון, לפני הנחות, בה בשעה שקופות החולים רוכשות את התרופות במחיר זול משמעותית מהמחיר הרשמי. יודעי ח"ן אומרים שהעלות האמתית היא רק כ-40% מהתוספת.
במילים אחרות התוספת נטו היא לא 500 מ' שקלים אלא 200. יוצא אפוא שאם התוספת הייתה תוך התחשבנות נכונה היה התקציב מכסה את כל הצרכים והיו נחסכים המחזות קורעי הלב של צרכני תרופות שלא אושרו. קופות החולים סובלות מגרעון מצטבר של למעלה מ-2.5 מיליארד שקלים שהיה צריך לגרום להן להתמוטט. אין זאת שה"רווח" מתוספות הסל וההכנסות מהבטוח המשלים מכסות להן את הגרעון.
נתניהו הצהיר שבעיית אי-גידול השכר במשק היא בעיה עולמית מזה עשור שכנראה אין לה פתרון. האמת היא שנכון הדבר לגבי ארה"ב אך יש משקים בהם יש גידול. מה מונע מימנו ליזום העלאה ולו מזערית בסקטור הציבורי? הוא יכול לגרום לכך שערך ההכנסה הפנויה יעלה ע"י הורדת מע"מ על מים חשמל ומצרכים בפקוח כך שההורדה תגיע לצרכן הסופי ולא הורדה רוחבית במע"מ בת אחוז אחד שרובה לא הגיע לצרכן. התיאוריה הליברלית שגידול הרווחיות של הפירמות תתגלגל לפחות בחלקה לשאר האוכלוסייה הכזיבה. במקום זאת טורחת המדינה לגבות אגרות ללא סוף כגון אגרה על הוצאת נסח רשום מהטאבו למרות שהיא מבוצעת דרך האינטרנט ללא מגע יד אדם ואנו שומעים שעקב רמאויות כדאי לשלוף נסח כזה כל שלושה חדשים. במילים אחרות חגיגת מיסוי הנדל"ן עד כמה שניתן.
התבשרנו שקק"ל שוקלת ליזום פרויקטים בענף הבניין. היא כנראה מנסה להצדיק את קיומה ומתימרת להיות בונה הארץ. האם חסרים כאן יזמים בענף הבנייה? האם יש לה יתרון יחסי בתחום? חוץ מבעלות על קרקעות וקופה שמנה ופטורים שערורייתיים ממיסוי?. לא ירחק היום שרשות שדות התעופה תחליט, אם העובדים יסכימו, שעודפי הכספים בקופתה ישמשו לבניית תעלה מקבילה לתעלת בלאומילך. רשות הנמלים תרכוש את כביש 6. מפעל הפיס יקים בתי תמחוי למכורים להימורים ללא מכונות מזל והאפוטרופוס הכללי ישתמש ביתרות השוכבות במרתפיו להקמת אנדרטאות זכרון לזכר התורמים למדינה והנפקדים. לפני עשור נפטר אפרים קישון. לו היה חי היה מיטיב ממני לתאר את הפרטץ'.
שרת התרבות מתקנאה כנראה בשר התיירות. זה עתה נחתה עם פמלייתה. וכבר מתארגנת משלחת עובדים נוספת לריו. לאולימפיאדה הפרה אולימפית. בקצב זה ולאור מספר העובדים המצומצם במשרדה יגיע גם תור מחלקת התה לצאת לסיור למודים בחו"ל. מחקר השוואתי עם איכות הקפה בברזיל אך מתבקש.
שרת המשפטים חנכה לשכת הוצאה לפועל בקריית שמונה וציינה שזו תרומת משרדה לפיתוח הפריפריה. היא שכחה שבמקומות כאלה צריך לדאוג קודם לכן לחדר טיפול נמרץ קדומני, שנסגר לפני מספר שנים מהעדר תקציב, לטפול בנפגעי ההוצאה לפועל.
מחשבו של אפרים קישון היה מפיק סדרה של קומדיות מכל שבוע רגיל בישראל.

תאריך:  28/08/2016   |   עודכן:  28/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הזרוע הצבאית של חמאס מנהלת מלחמה פסיכולוגית מוצלחת מול ישראל בנושא השבויים והנעדרים. ממשלת ישראל והעומד בראשה מגלים אדישות וחוסר יצירתיות בטיפול בנושא ומפרים את אחריותם וחובתם המוסרית לשחרור השבויים
ראובן לייב
רשת מסעדות אוסטרית-גרמנית מצאה פתרון משלה לבזבוז הגדול של מזון המוגש בה. היא מטילה קנס על כל סועד שלא גומר את מה שיש בצלחת שלו. אולי נאמץ את הכלל הזה גם אצלנו בארץ, אלופי הבזבוז הגדול של מזון?
ארי בוסל
דוד בן-גוריון אמר דברים עליהם עלינו עכשיו לחשוב. להפנים. להחיות.    על עוצמתנו, שנובעת אך ורק ביתרוננו האיכותי, ביתרוננו המוסרי והאינטלקטואלי    על החובה שלא למסור את ירושלים    על סדרי עדיפויות - הביטחון קודם לרווחים וגם לרווחה    על חובת הצבא לפעול ךפי הוראות הממשלה - לאחר שתתקבל החלטה יעשה הצבא את רצון המדינה; בצבא לא יהיה שום ויכוח על-כך    על חשיבות פיתוח הנגב - שיהיה בעתיד למקור של רווחה רבה וגם למעיין של רווחים    ועוד ועוד דברי תבונה
יהודה שלם
סרבנות בהינתקות עלולה הייתה להביא להרס ההתיישבות ביו"ש    גרשון הכהן הוא מהבודדים מבין האלופים שבחרו להצטרף או להזדהות בפומבי עם המחנה הלאומי
עו"ד משה גולדבלט
עימות מעניין בין עמוס שוקן לבין ח"כ לשעבר עוזי ברעם    לגישת שוקן, זכות העם היהודי למדינה לא קמה מהמקרא אלא ממשפט העמים: הצהרת בלפור, החלטת החלוקה של האו"ם, הכרזת העצמאות, הסכמי שביתת הנשק והסכמי השלום עם מצרים וירדן    המעניין בפסקה בטיעונו הוא שאף חלק בו אינו נכון, עובדתית, היסטורית ומשפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il