X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מימון-שעשוע. איחור של 53 דקות
שיפוט מהיר: דיון נוסף / ניצה מימון-שעשוע
לא לקדם אותה
הוועדה לבחירת שופטים תדון השבוע במועמדותה של שופטת השלום ניצה מימון-שעשוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ביקור באולמה מלמד, שמוטב שקודם כל היא תנהל כיאות את יום הדיונים, ולא תפגין זלזול בצדדים ובתפקידה
בעוד חודשיים וחצי
הזמן עובר לו בנעימים, אם כי יש כמה עורכי דין שמנצלים אותו לסוג של עבודה משפטית. שני סניגורים מדברים על בקשה מתואמת לדחיית התיק, מבלי שמרשיהם בכלל הגיעו לאולם, ומסכימים ביניהם שיבקשו לקיים את הדיון ב-6.12.16 - בעוד חודשיים וחצי. התובעת מסייעת: "תכף תיכנס הקלדנית ותביא טפסים לבקשת דחייה. זה במקום לבקש לפרוטוקול". הידד ליעילות. זאת אומרת, הידד ליעילות שמסייעת ליצור עוד סחבת

במחי יד של קלדנית
אחרי דקה מגיעה הקלדנית והתובעת מעדכנת אותה: "יש כמה שרוצים דחייה". הקלדנית: "יש טפסים". נציגת הסניגוריה הציבורית: "אפשר לקבל מהשופטת מועדים שאפשר לדחות?". הקלדנית: "אני אתן לך, למה צריך את השופטת?". שאלה טובה. למישהו יש תשובה? הקלדנית מציעה את 27.12.16 והסניגורית מרוצה: "זה מצוין, כי אני תורנית". וכך, במחי יד של קלדנית, נדחה דיון פלילי בשלושה חודשים - בלי שום שיקול דעת משפטי

בלגן אצל מימון-שעשוע
איתמר לוין
ביקור ראשון של מדור "שיפוט מהיר" בבית משפט השלום בפתח תקוה הביא את המדור לאולמה של השופטת ניצה מימון-שעשוע, והוא יצא מבולבל: מי בדיוק מנהל שם את העניינים?
לרשימה המלאה

השופטת: ניצה מימון-שעשוע, בית משפט השלום בפתח תקוה
המועד: יום שלישי, 20.9.16, שעה 8:30
הנושא: תיקים פליליים
"מתי יתחיל הדיון?", שואל סניגור שנכנס בשעה 8:35 לאולמה של השופטת ניצה מימון-שעשוע. "ב-9:30", עונה לו התובעת המשטרתית. לא האמנתי למשמע אוזני. על-פי היומן, נקבעו לשעה 8:30 השמעת גזר דין ושבע הקראות של כתבי אישום, ולשעה 9:00 - דיון, טיעונים לעונש ו-15 הקראות. אז נכון שברור לכולם שחלק מהנאשמים לא יטרחו להגיע וחלק מהסניגורים יאחרו ובחלק מהתיקים יתבקשו דחיות, אבל בכל זאת. לא להתחיל אפילו דיון אחד מבין ה-25?!
הזמן עובר לו בנעימים, אם כי יש כמה עורכי דין שמנצלים אותו לסוג של עבודה משפטית. שני סניגורים מדברים על בקשה מתואמת לדחיית התיק, מבלי שמרשיהם בכלל הגיעו לאולם, ומסכימים ביניהם שיבקשו לקיים את הדיון ב-6.12.16 - בעוד חודשיים וחצי. התובעת מסייעת: "תכף תיכנס הקלדנית ותביא טפסים לבקשת דחייה. זה במקום לבקש לפרוטוקול". הידד ליעילות. זאת אומרת, הידד ליעילות שמסייעת ליצור עוד סחבת.
סניגור אחר מספר שהגיע להסדר עבור מרשו, ומוסיף: "אני רק מקווה שהוא יבוא". אז למה האדון לא טורח לוודא שהנאשם יואיל בטובו להתייצב? כי יש לו בעיה בסמארטפון, הוא לא גיבה את הרשימה וכעת "יש לי לקוחות שאני לא יודע איך ליצור איתם קשר". אז אחרי שאמרנו הידד ליעילות, נריע כעת לפלאי הטכנולוגיה ובעיקר למי שהפכו להיות שבויים מוחלטים בידיהם.
"למה צריך את השופטת?"
בשעה 9:00 שוב משוחחים אותם סניגורים שרוצים לדחות את הדיון. לאחד מהם יש בעיה: הלקוח שלו עוד לא הגיע (נו, הדיון נקבע רק ל-8:30) והוא עצמו צריך להגיע לבית המשפט בכפר סבא. עמיתו מבטיח לו שיגיש בשם שניהם את בקשת הדחייה, ברגע שהקלדנית תיכנס לאולם. התובעת מסכימה: "אין בעיה". הסניגור הנדיב מקבל כעת שיחת טלפון: "שירותי בריאות כללית? אני בריא. קרה משהו? אז אני באמצע דיון, אני לא יכול לדבר". טוב, גם דיון עם עמיתיך על דחייה הוא דיון, לא?
אני איתרתי עד עכשיו רק שני נאשמים, מתוך 25 שענייניהם אמורים היו להידון. אחרי דקה מגיעה הקלדנית והתובעת מעדכנת אותה: "יש כמה שרוצים דחייה". הקלדנית: "יש טפסים". נציגת הסניגוריה הציבורית: "אפשר לקבל מהשופטת מועדים שאפשר לדחות?". הקלדנית: "אני אתן לך, למה צריך את השופטת?". שאלה טובה. למישהו יש תשובה? הקלדנית מציעה את 27.12.16 והסניגורית מרוצה: "זה מצוין, כי אני תורנית". וכך, במחי יד של קלדנית, נדחה דיון פלילי בשלושה חודשים - בלי שום שיקול דעת משפטי.
הקלדנית מתקשרת ליחידה נחשון ומבקשת להעלות עצור, "אבל קח רבע שעה. יש לך בזמנך הפנוי. עשר דקות, לא לפני. רבע שעה". לכולם יש זמן, והאמת - הם צודקים. אם למימון-שעשוע לא אכפת, למה שיהיה אכפת להם? ומה זה משנה אם עצור יישב עוד שעה בתא המעצר הדחוס?
"היא עוד לא נכנסה?"
בשעה 9:10 נכנס סניגור שכנראה אין לו ניסיון עם מימון-שעשוע ושואל בתימהון: "היא עוד לא נכנסה?". לא, וגם הקלדנית החליטה שהספיק לה: "מי שמגיש בקשת דחייה - שישים כאן", היא אומרת בדרכה ללשכה.
בשעה 9:16 - הפתעה: מימון-שעשוע נכנסת לאולם. אבל עדיין אי-אפשר להתחיל לעבוד, כי כזכור הקלדנית יצאה. היא מנהלת שיחה חרישית עם הסניגורית הציבורית, עורכי הדין מדברים ביניהם ומימון-שעשוע איננה מעירה. היא מתעסקת במחשב שלה, ורק ב-9:23 - כאשר העוזרת המשפטית שלה פותחת את דלת הלשכה - נזכרת מימון-שעשוע שחסר משהו: "תקראי לאלינור" - הקלדנית. היא נכנסת ובשעה טובה, באיחור של 53 דקות, מתחיל יום הדיונים. למותר לציין, שמימון-שעשוע לא סיפקה מילה של הסבר או התנצלות.
השורה התחתונה:
מדובר בזלזול בוטה של מימון-שעשוע בצדדים, בבאי-כוחם ובעיקר במערכת בה היא משרתת. לא זכור לי מתי ראיתי התנהגות כזאת, וכבר הייתי אצל יותר מ-250 שופטים. ברור למדי שזוהי ההתנהגות הרגילה של מימון-שעשוע, שכן הצדדים מודעים לכך ומתנהלים בהתאם.
חייבים להדגיש: אין המדובר בגזירת גורל. ישבתי באולמות של ימי מוקד פליליים, שבהם הדיונים התחילו בזמן והתנהלו בסדר מופתי. הכל תלוי בשופט, שהוא האחראי הבלעדי להתנהלות באולמו. יש לשופט כלים רבים להבטיח את הסדר והדיוק, ובראשם - דוגמה אישית. כאשר עורכי דין יודעים שהדיונים מתחילים בזמן, הם מתייצבים עשר דקות קודם לכן. וכאשר הם יודעים שהשופט יבוא מתי שבא לו, הם עושים בדיוק אותו הדבר.
מימון-שעשוע אינה ראויה לקידום לבית המשפט המחוזי, וספק אם היא ראויה להישאר במערכת - ודאי אם אכן מדובר בהתנהגות יום-יומית שלה. מן הראוי שנשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון, תבדוק אישית את התנהלותה של מימון-שעשוע, ובמידת הצורך תעמיד אותה על החומרה בה יש לראות זאת. אם האזהרה לא תעזור - בהחלט ראוי לשקול צעדים קיצוניים עוד יותר. מדובר בכבודם של בתי המשפט, ואין לאפשר לאיש - ודאי שלא לשופטת - לפגוע בו.

תאריך:  27/09/2016   |   עודכן:  27/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניצה מימון-שעשוע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לקדם אותה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
בזיון
רועי - עוד  |  27/09/16 09:24
 
- ,זו לא שופטת!תמונה מלפני שנים ל"ת
tאיציק  |  27/09/16 10:23
2
לשופטים מותר הכל
ירושלמית  |  27/09/16 11:13
 
- נכון לשופטים מותר הכל1
חוטר  |  28/09/16 07:28
 
- נכון לשופטים מותר הכל2
חוטר  |  28/09/16 07:36
 
- נכון לשופטים מותר הכל3
חותר  |  28/09/16 07:46
3
ולחשוב שגורלות מופקדים
שוחר-שלום  |  27/09/16 11:31
4
לכן ימנו או ל"ת
אורי פ  |  27/09/16 11:31
5
מערכת משפטית שפג תוקפה
תדי  |  28/09/16 01:19
6
אכיל את כל הפגמים, ובלבד שיש ל
מזקני ביהמ ש  |  28/09/16 01:58
7
שיטת הדווקא במשפט עובדת...
פנקס  |  28/09/16 02:02
8
שופטת מבריקה ומוכשרת
פרקליט  |  15/09/17 12:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
עקרון היסוד של המשפט במדינה מתוקנת הוא השוויון בפני החוק. אצלנו, בהרבה יותר מדי מקרים, העיקרון הזה כלל אינו קיים ואפילו לא מעמידים פנים שלמישהו אכפת ממנו
איתמר לוין
שופט בית משפט השלום בראשון לציון החליט שלא יקרה כלום אם שמותיהם של כמה חשודים - ובהם עורכי דין - לא יפורסמו עד הדיון הבא. אלא שבינתיים הם שוחררו בערבות ושמותיהם נותרו חסויים
איתמר לוין
התנועה למשילות ולדמוקרטיה קוראת לשקד ומנדלבליט להורות לפרקליטות לבקש מנאור, רובינשטיין ומלצר לפסול את עצמם, בטענה שכיוונו את העותרים לפי האג'נדה שלהם
איתמר לוין
מעקב אחרי התיקים הפליליים באולמה של יעל אבירם מצריך ריכוז רב, בשל הדילוגים שלה ביניהם - אך היא עושה זאת מבלי ללכת לאיבוד ותוך הפגנת אנושיות כלפי הנאשמים
איתמר לוין
בעשור האחרון הכריע בג"ץ בשמונה עתירות של שלום עכשיו נגד בנייה בהתנחלויות: ארבע מהן התקבלו במלואן או בחלקן והתנועה זכתה בהוצאות של 185,000 שקל    מתוך 21 עתירות של רגבים נגד בנייה בלתי חוקית של פלשתינים וערבים, רק אחת התקבלה חלקית והיא חויבה בהוצאות ב-56,000 שקל
רשימות נוספות
יחס שלילי למשטרה ולבתי המשפט  /  איתמר לוין
פרשת תצהיר קוגל - לביהמ"ש  /  איתמר לוין
חצי שנה בלי נציב ביקורת  /  איתמר לוין
כל דאלים גבר  /  איתמר לוין
כמה מילים על משפטים  /  איתמר לוין
לבדוק ביום ההולדת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il