X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסיבה האמיתית להתנגדות לבחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב והרצון העז לקעקע חוקיות בחירתו, נובעת מהעובדה שהוא מאיים על תפיסתם והתנהלותם הפוליטית של מתנגדיו ועל סדר יומם הפוליטי השגרתי. זה השורש והבסיס להתנגדות להיותו נשיא לגיטימי של ארה"ב
▪  ▪  ▪
הנשיא דונלד טראמפ [צילום: AP Photo/David J. Phillip]

התרחשות פוליטית דוגמת הפגנת חצי מיליון הנשים - שהתקיימה בסוף השבוע החולף אל מול הבית הלבן - במחאה על מדיניותו הצפויה של נשיא ארה"ב הנבחר, דולנד טראמפ - כפי שהביע אותה, לא פעם, במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב - מהווה אירוע פוליטי חריג ובלתי מקובל בפוליטיקה המקומית בארה"ב. מזה שנים מביעים אזרחי ארה"ב תושבי ארה"ב דעותיהם הפוליטיות - בין השאר - בהשתתפות בהפגנות ועצרות שעניינן הבעת מחאה פוליטית נגד שלטון קיים, בגין מעשים שעשה הוא ושאינו לרוחם.
עד כה - כוונו מחאות והפגנות פוליטיות אלה, כלפי מה שנעשה בידי השלטון הקיים. הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד ג'ון טראמפ, לא זכה אפילו למאה ימי חסד, הניתנים לכל נבחר ציבור, כדי לראות כיצד יפעל בתפקידו החדש ואם יממש הוא הבטחותיו, בפועל ולמעשה.
בתאריך 28 באוגוסט 1963 - בתקופת נשיאותו של נשיא ארה"ב המכהן, ג'ון פיצארלד קנדי - נערכה הפגנת ענק בוושינגטון בכותרת: "המצעד לוושינגטון למען תעסוקה וחירות", בה השתתפו כ-250,000 איש. בהפגנה זו נשא מרטין לותר קינג בפני משתתפי ההגנה, נאומו הידוע ביותר: "יש לי חלום" שדן בשוויון זכויות לכל. ההפגנה נערכה לפני הירצחו של קנדי ובשל משנתו הפוליטית, שהיה בה משום פגיעה זכויות מיעוטים.
בתאריך 15 בנובמבר 1969 - בתקופת נשיאותו של נשיא ארה"ב המכהן, ריצ'רד מילהאוז ניקסון - נערכה הפגנת המונים נגד המשך מעורבותה של ארה"ב במלחמת ויטנאם. הפגנת המונים זו שזכתה בשם: "המצעד נגד המוות" יצאה מבית הקברות ארלינגטון, עברה לפני הבית הלבן, והמשיכה לבניין הקונגרס. כל אחד ואחד מאלפי המפגינים שצעדו בשורה עורפית במשך עשר שעות, נשא שלט עם שמו של חייל אמריקני שנהרג. לקראת חשיכה הדליקו הצועדים נרות. ההפגנה נערכה כיוון שהנשיא ניקסון, המשיך בתמיכה במעורבות ארה"ב במלחמת ויטנאם, כקודמיו: הנשיאים: לינדו ביינס ג'ונסון ויוברט הורשיו האמפרי ג'וניור ולא הביא להפסקת המעורבות האמריקנית בויטנאם ולסיום משלוח חיילים אמריקנים לויטנאם.
עד כה קיבלו תושבי ארה"ב כנתון פוליטי עובדתי, כי משנתקבלה הכרעה פוליטית בקלפי, בתום תקופת בחירות, אם סוערת ואם לאו, הרי יש ליתן לשלטון הנבחר, לפעול על-פי דרכו, קרי, לשלוט באין מפריע. לא היו כל חריגים לתפישה פוליטית זו ושום גורם לא ניסה לשדנות הכרעה פוליטית שנתקבלו בקלפי, באמצעות הפגנות המונים, שמטרתן להסיר הלגיטימיות של הבחירה וההצבעה בקלפי.
מרבית מתנגדי טראמפ מצדיקים ומנמקים התנגדותם לבחירתו כנשיא ארה"ב, בכך שטראמפ "גנב הבחירות". לטענתם הם, זכה טראמפ בבחירות בשל מספר האלקטורים שצבר, בעוד שרוב תושבי ארה"ב הצביעו - מספרית - בקלפי, דווקא עבור הילרי רודהם דיאן קלינגטון. אחרים טוענים, כי זכייתו של טראמפ בתפקיד נשיא ארה"ב אינה לגיטימית בשל מעורבותם של הרוסים במערכת הבחירות האחרונה בארה"ב.
תנוח דעתם של מתנגדי בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב. לו היה סיכוי משפט, כל שהוא, כי בית משפט בארה"ב היה פוסל בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב בשל שיטת הבחירות בארה"ב, לפיה מי שזוכה במרבית מספר האלקטורים נבחר לנשיא, הגם שמבחינה מספרית מרבית אזרחי ארה"ב הצביעו נגדו, הרי המתמודדת מולו, הילרי קלינטון, הייתה תובעת אותו - על אתר - בבית משפט בארה"ב. בארה"ב בה הכל תובעים הכל, בשל כל דבר מוצדק וכל דבר בלתי מוצדק, כאחת, לו היה להילרי קלינטון סיכוי קל שבקלים, לזכות בנשיאות ארה"ב, באמצעות ודרך הליך משפטי, היא לא הייתה מפספסת הזדמנות פז כזו.
הכל שוכחים, פתע פתאום, כי הילרי קלינטון לא הייתה הראשונה שזכתה במספר הקולות הרב ביותר של אזרחי ארה"ב, בבחירות לנשיאות אולם, יריבה, דונלד טראמפ, זכה במספר האלקטורים הרב יותר ולכן - נבחר הוא לנשיאות ארה"ב. זו היא השיטה והדרך הפוליטית בארה"ב, המעוגנת, שנים, בחוקת ארה"ב.
למי ששכחו נזכיר, כי בבחירות לנשיאות ארה"ב שנערכו בתאריך 7 בנובמבר 2000 התמודד אל גור מול ג'ורג' ווקר בוש וזכה לרוב של מעל חצי מיליון בקולות הבוחרים. בעקבות החלטת בית המשפט העליון של ארה"ב להפסיק ספירת הקולות החוזרת, הפסיד קולות האלקטורים של פלורידה לבוש. בוש זכה ל-271 קולות אלקטורים, וגור זכה ל-266 קולות אלקטורים. בעקבות הפסדו בבחירות גור פרש מהחיים הציבוריים. גם ריצ'רד מילהאוז ניקסון גבר על יוברט הורשיו האמפרי, בבחירות לנשיאות ארה"ב, בשנת 1969, ברוב דחוק של 500,000 בוחרים, שהיו 0.7% מכלל הבוחרים ואיש לא מחה על כך.
הסיבה האמיתית להתנגדות לבחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב והרצון העז לקעקע חוקיות בחירתו, נובעת מהעובדה שהוא מאיים על תפיסתם והתנהלותם הפוליטית של מתנגדיו ועל סדר יומם הפוליטי השגרתי. זה השורש והבסיס להתנגדות להיותו נשיא לגיטימי של ארה"ב. כל מי שהחזיקו עד כה - משך שנים - בעמדות ובמשרות פוליטיות בכירות - מסרבים לפנותן ולהעביר מושכות השלטון לידיהם של איזה "בילי היליס" נבערים מדעת שירדו עליהם - פתע פתאום - מההרים הנידחים ומעיירות שכוחות בארה"ב. המלחמה האמיתית הינה בין האינטלקטואלים והמקצוענים הפוליטיים המסרבים להעביר וליטוש כוחם הפוליטי ולהעבירו לאיזה "כנופיית טירונים", שזכו בבחירות רק מבחינה מספרית ולא מבחינה איכותית, לדעתם הם. זה הוא בסיסה הרחב והמלא של המחלוקת וגילוי פניה המכוערים של הדמוקרטיה בארה"ב.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  22/01/2017   |   עודכן:  22/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
איך יכול אני להיות בטוח שהשיחות ששוחחו ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס, אשר היוו ומהווים בסיס לחקירתם, באזהרה, מצאו ביטויים - באופן מלא ומדויק?
חיים שטנגר
יותר מחצי מהחברים שלך בכנסת, יא גטאס. הם רוצים שידיחו אותך מהכנסת, כמה - כמה שיותר מהר. וואלה כמה שהם צודקים. למה שנשלם לך משכורת כל החודשים הארוכים האלה, כשיתנהל נגדך המשפט, עד שבסוף ירשיעו אותך? יש כבר כתב אישום והכל כבר סגור. אתה על בטוח תורשע ואתה תלך לבית סוהר להרבה שנים, יא בוגד
חיים שטנגר
בפגישותיהם של ראש ממשלת ישראל, בנימין (ביבי) נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס, כדי לדון בענייניהם האישיים, הפוליטיים והכלכליים הפרטיים, גרמו הם לזילות מקצוע העיתונות. בפגישות אלה גרמו הם, שניהם יחד, להבאת מקצוע העיתונות עד פתחי פתחה של מציאות דברים המביאה להזניית מקצוע העיתונות לשמו
חיים שטנגר
יש לחוקק ובמהירות האפשרות חוק עיתונות שיסדיר רישוי מקצוע העיתונות. חוק זה יחיל גם נורמות עונשיות-פליליות על עיתונים ועיתונאים. החוק יקים מערכת אתיקה ומוסדות אתיקה, כולל בית דין למשמעת ובית-דין לערעורים עליו, מכוח הוראות חוק מפורשות ולא על דרך הסכמה וולנטרית, כפי שפועלת כיום, מועצת העיתונות ומערכת האתיקה הקיימת לצידה
חיים שטנגר
טענותיהם של אותם רבנים חרד"לים, מהדור הישן, כי שירות בצה"ל, "יקלקל" הבנות הדתיות, טומן בחובו פטרונות מאצ'ואיסטית והחפצת בנות דתיות אלה. הבנות הדתיות של תקופתנו אנו, המתגייסות לצה"ל מאסו ובחלו בהחפצתן בידי רבנים חרד"לים מיושני דעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il