X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנהגת הפתח שומרת על שתיקה בכל הקשור לשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים כדי שלא לפגוע בפגישתו של מחמוד עבאס עם הנשיא טראמפ. מרוואן ברגותי מנסה להסלים את האווירה בגדה כדי ללחוץ על ישראל
▪  ▪  ▪
ברגותי. מסלים את האווירה [צילום: ברנט אמנגו/AP]

שבוע ימים כבר שובתים רעב כ-1200 אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל בדרישה לשיפור תנאי מאסרם אך נראה שהשביתה שמוביל אסיר העולם מרוואן ברגותי איננה מכוונת רק נגד ישראל אלא היא גם התרסה המופנית לעבר הנהגת תנועת פתח והעומד בראשה.
מקורביו של ברגותי שהכחישו בתחילת השביתה כי מניעיו להובלת השביתה הם פוליטיים, בגלל שהורחק ע"י מחמוד עבאס מצמרת פתח, מותחים כעת ביקורת על כך שהנהגת תנועת פתח ובראשה מחמוד עבאס מתעלמת לחלוטין משביתת הרעב של האסירים הביטחוניים.
הוועדה המרכזית של פתח (הפוליטבירו) המונה 19 חברים, שומרת על שתיקה רועמת בכל הקשור לשביתת הרעב,יו"ר פתח מחמוד עבאס לא מצא לנכון לכנס את הוועדה לדון בשביתת הרעב למרות שמי שמובילים אותה בבתי הכלא הינם מאות אסירים המשתייכים לתנועה.
מחמוד עבאס הביע תמיכה פומבית בדרישות האסירים הביטחוניים אך לא הזכיר במילה אחת את מרוואן ברגותי שהפך ליריבו הפוליטי, גורמים ברש"פ טוענים כי בשיחות סגורות הביע מחמוד עבאס חששות כי מרוואן ברגותי תיאם את עיתוי השביתה עם ידידו הטוב מוחמד דחלאן כדי להביך את מחמוד עבאס ולטרפד את פגישתו עם הנשיא טראמפ בבית הלבן ב-3 במאי.
אין ספק שהמנוע של השביתה הוא מרוואן ברגותי,הוא הצליח להגיע שוב לכותרות בכך שהוא מנגנן על העצב הרגיש ביותר בחברה הפלשתינית הנוגע כמעט לכל משפחה בגדה וברצועה והוא האסירים הביטחוניים.
לפני כחודשיים חילק מחמוד עבאס את התפקידים לצמרת פתח שנבחרה בוועידה השביעית של פתח ברמאללה. 14 חברים מהוועדה המרכזית קיבלו תפקידים מלבד מרוואן ברגותי שנבחר בפריימריז למקום הראשון והמוביל בסקרי דעת הקהל כיורשו העתידי של מחמוד עבאס.
מרוואן ברגותי שמר על שתיקה, על-פי גורמים בפתח זה היה הרגע שבו גמלה ההחלטה בליבו לארגן את שביתה הרעב של האסירים הביטחוניים ולהוביל אותה כדי להוכיח למחמוד עבאס ולצמרת פתח כי הוא מנהיג השטח האמיתי. מקורביו של ברגותי טוענים כי בשבועיים הקרבים צפויות הפתעות וכי ברגותי מוביל מהלך גדול שיכול לזעזע את המזרח התיכון ולהפוך לאינתיפאדה חדשה.
בכיר במנגנון המודיעין הכללי של הרש"פ אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ב-22 באפריל כי הרש"פ חוששת מפיצוץ המצב הביטחוני בגדה אם תימשך שביתת הרעב וכי היא הזהירה את ישראל והאיחוד האירופי.
עיסא קראקע, ראש המטה למען האסירים, אומר כי שביתת הרעב היא "חצי אינתיפאדה" וכי מספיק שאסיר אחד מהשובתים רעב ימות כדי שהיא תהפוך לאינתיפאדה חדשה מלאה ורחבה. כמה מהאסירים הביטחוניים החולים נוטלים חלק בשביתת הרעב ולמרות ששירות בתי הסוהר משגיח מבחינה רפואית באופן קפדני על השובתים רעב אי-אפשר לשלול באופן מוחלט את האפשרות שעלולות לקרות תקלות. מדובר במצב מסוכן שישראל צריכה לתת עליו את הדעת ככל שהשביתה נמשכת.
גורמים ברש"פ טוענים כי הנהגת פתח והעומד בראשה מזדהים באופן מלא עם מאבק האסירים הביטחוניים לשיפור תנאיהם אך אין זה העיתוי המתאים לשביתה מכיוון שכעת מופעלים לחצים ערבים ובינלאומיים על ההנהגה הפלשתינית והשבועות הקרובים אינם הזמן להתעמת עם ישראל וארה"ב.
המשלחת הפלשתינית לשיחות המכינות בוושינגטון יצאה בסוף השבוע לארה"ב כדי להיפגש עם הצוות האמריקני בראשות ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט כדי להכין את פגישתו של מחמוד עבאס עם הנשיא טראמפ ב-3 במאי.
מבחינתו של מחמוד עבאס, זוהי פגישה מדינית חשובה מאוד והוא רואה בה את ההזדמנות האחרונה לקדם את מטרותיו לפני שהוא פורש מהזירה הפוליטית. לכן, אומרים גורמים המקורבים לו, הוא יעשה הכל כדי שלא ליצור שום חיכוך עם ישראל או עם הממשל החדש לפני פגישתו עם הנשיא טראמפ.
מרוואן ברגותי נחשב בעיני הדרג המדיני בישראל כסמל הטרור של האינתיפאדה השנייה,הוא הורשע בבית דין אזרחי ישראלי ונדון לחמישה מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראלים, מחמוד עבאס איננו רוצה להגיע לפגישה עם נשיא ארה"ב כמי שתומך בטרוריסט עם "דם עם הידיים".
הוא מכיר את גישתו של הנשיא טראמפ בנושא המלחמה בטרור, לכן הוא מתרחק ממרוואן ברגותי ומשביתת הרעב כי שמתרחק מאש, הוא חושש שראש הממשלה נתניהו ינצל כל הודעת תמיכה שלו בשביתת הרעב או במרוואן ברגותי כדי להציגו בפני הנשיא טראמפ כתומך בטרור.
על-פי גורמים בפתח זוהי גם הסיבה שמחמוד עבאס דחה את הפגישה של משלחת פתח עם הנהגת חמאס ברצועה עד לאחר חזרתו מוושינגטון, הוא חושש ממלכודת של חמאס שתחבק אותו "חיבוק דוב" דבר שעלול לפגוע בפגישתו עם טראמפ.
שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי אמר בראיון לעיתון "א-שרק אלאווסט" ב-22 באפריל כי הפלשתינים סומכים על מחמוד עבאס "שיש לו את היכולת והכריזמה לשנות את התפיסות של הנשיא טראמפ".
לדבריו, מדובר בהזדמנות חשובה להשפיע על הנשיא האמריקני, מדובר בנשיא עם אישיות מיוחדת בשונה מקודמיו מבחינת צורת חשיבתו ותפיסותיו ובהחלט אפשרי שהוא יקבל החלטות שונות ממה שמציעים לו יועציו.
לדברי אלמאלכי, בראש סדר העדיפויות של מחמוד עבאס לשכנע את הנשיא טראמפ כי עקרון "פתרון שתי המדינות" הוא הפתרון היחיד לבעיה הפלשתינית.
לכן, מדובר בימים רגישים מאוד מבחינת ההנהגה הפלשתינית,הימים הקרובים הם ימי הדיונים של המשלחת הפלשתינית עם הצוות האמריקנית ומיד לאחר מכן הפגישה של מחמוד עבאס עם הנשיא טראמפ.
כל המגעים האלה קשורים בקשר הדוק למצב הביטחוני בגדה ולשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים.
מחמוד עבאס איננו רוצה לעשות שום טעות, לכן גם בכירי פתח נוקטים זהירות רבה ושומרים על שתיקה, ההנהגה הפלשתינית מסתפקת בכך שנציג אש"פ באו"ם ריאד מנצור העלה את נושא שביתת רעב בדיון בשבוע שעבר במועצת הביטחון של האו"ם שבו לא התקבלו שום החלטות.
מחמוד עבאס רוצה לעבור בשלום את תאריך ה-3 במאי, השאלה היא אם שביתת הרעב המתגלגלת לא תשבש את תוכניותיו, פיצוץ המצב הביטחוני בגדה עלול לפגוע בו קשות ומרוואן ברגותי עלול לצאת כמנצח הגדול.

תאריך:  23/04/2017   |   עודכן:  23/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
תרצה הכטר
טראומות היסטוריות הן אירועים שהתרחשו בעברו של עם ונחקקו בזיכרון הציבורי. חלקם הם אירועים מייסדי זהות או זהויות
שלמה ברום, אודי דקל
ממשל טראמפ נוח יותר לממשלת הימין בישראל מממשל אובמה בעניין המשך הבנייה בהתנחלויות עם הגבלות, ובפועל באי-התנגדותו לבנייה בשכונות היהודיות במזרח ירושלים
אריאל י' לוין
בעוד העולם חושש מהתנגשות בין מעצמות גרעיניות סביב רוסיה או קוריאה הצפונית, מתפתח שוב משבר בין שתי מעצמות גרעיניות אחרות    ובינתיים אצלנו: ברגותי, החמאס ודאעש
יוני בן-מנחם
מחקירת גורמי הביטחון במצרים עולה כי לא רק ארגון דאעש מתכנן פיגועים נגד הנוצרים במצרים. גורמי הביטחון חשפו חוליה גדולה של "האחים המוסלמים" שקיבלה הנחיות מקטר וטורקיה לפגוע בכנסיות ובאישים קופטים בכירים
דוד בדין
מה קרה ליוזמת חינוך השואה של אונרא? פקיד בכיר באו"ם המפקח על אונרא הגיב שכלל לא הייתה תוכנית כזו מלכתחילה. במילים אחרות, אונרא גייסה כספים לתוכנית שמעולם לא הייתה קיימת ולא הייתה לה שום כוונה לקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il