X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק אולמרט יודע אם עשה כל מה שנדרש על-פי החוק כדי להוציא את ספרו לאור; אך דבר אחד חשוב לזכור. האיש הזה היה ראש הממשלה של כולנו. הוא עשה מה שעשה, נשפט ונכלא. אם ועדת השחרורים תנכה שליש מתקופת מאסרו אפשר יהיה לומר שהוא ריצה את עונשו; כך או כך הגיע הזמן להפסיק לרדוף אותו ולנהוג בו במידה האנושית של הסליחה
▪  ▪  ▪
אולמרט. היה רה"מ של כולנו [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

מעולם לא הייתי מקורב של אהוד אולמרט ומעולם לא נתבקשתי להעניק שירותי ייעוץ תקשורתי לראש הממשלה לשעבר תחת מסווה של "מקורב" כפי שעשו היחצ"נים רוני כהן ואמיר דן בהופעותיהם בטלוויזיה. אבל כיוון שאולמרט נפל לידיו הקשוחות של המלמ"ב - הממונה על הביטחון במערכת הביטחון שהמדינה העניקה לו סמכויות דיקטטוריות - החלטתי שהגיע העת לחשוף את האמת.
אולמרט אינו פושע ביטחוני, אבל למרות שהיה ראש ממשלה כנראה שאיננו בקיא בפרוצדורה הקשורה בהוצאה לאור של ספרים שכתבו עובדי ציבור. ואולמרט היה כזה. אך לפני הכל חשוב להבהיר, כי סודות המדינה שהגיעו לידיעתו של אולמרט בתוקף תפקידו אינם רכושו הפרטי ואסור לו לסחור בהם מבלי שקיבל אישור לכך. מי שאמור לאשר או לאסור את הפרסום זו ועדת שרים מיוחד שבה חברים אישים בעלי סיווג ביטחוני מתאים. אך גם אם הוועדה מאשרת, עדיין אסור להעביר את כתב היד לידי הוצאת ספרים מחשש שהסודות ייחשפו לעיני מי שאיננו מוסמך לדעת. השלב הבא בביורוקרטיה הביטחונית הוא לקבל את אישור הצנזורה. אחרי האישור, שבדרך כלל כולל מחיקות, אפשר לפנות להוצאה לאור כדי שתחליט אם הספר ראוי לדפוס אם לא.
אך מי שחושב שבכך תמה הפרשה – חי באשליות. מעל כל הגופים המכובדים האלה ניצב ראש המלמ"ב. פעם עמד בראש הגוף הזה פקיד בכיר בשם יחיאל חורב שהיה אימת כל העוסקים בביטחון. ביד קלה נהג לפסול ספרים, לפתוח בחקירות, להורות על החרמת כתבי יד ואף להשפיע על החלטות הצנזורה.
אמנם הימים של חורב חלפו וכיום עומד בראש המלמ"ב פקיד בכיר חדש בשם ניר בן-משה. אבל כדי להכיר את רוחב שליטתו הביטחונית וסמכויותיו חשוב לדעת כי הגוף שהוא עומד בראשו הינו אגף במשרד הביטחון. האגף הזה אחראי על אבטחת כל פעילויות משרד הביטחון, תעשיות הנשק הישראליות, הקריה למחקר גרעיני בדימונה והמכון למחקר ביולוגי בנס ציונה. בקיצור: בן-משה הוא כיום האיש המחליט מה עלול לפגוע בביטחון ומה פחות. מעין רשות שיפוטית עצמאית בשטח שעל פיה בלבד ייפול דבר.
זה ועוד: בן משה רשאי על-פי סמכותו לצוות על המשטרה לבצע מאסרים, להורות על פשיטה על הוצאות ספרים ולהחרים כתבי יד, כמו שנעשה בהוצאת הספרים של ידיעות אחרונות שבה הוחרמו חומרים שהעביר אולמרט להוצאה ובו בזמן גם, כאילו במקרה, כתבי יד של ספרים שכתבו שר הביטחון בעבר בוגי יעלון (על פרשת הצוללות שרכשה ישראל מגרמניה) וספר על בנימין נתניהו שכתב העיתונאי בן כספית.
האדם היחיד שהצליח עד כה לתעתע במערכת המלמ"ב הוא פרופ' אבנר כהן, מחבר הספר "ישראל והפצצה", ישראלי המתגורר ועובד בארה"ב שפורסם תחילה בארה"ב בשפה האנגלית, כמובן ללא מגבלות צנזורה, ויצא לאור בארץ בהוצאת שוקן. אבנר כהן היה מעורב גם בפרשת תא"ל יצחק (יצה) יעקב והמציא שיטה חדשה לעקיפת הצנזורה על-ידי פרסום ב"ניו-יורק טיימס". (על "אבנר כהן המדליף האטומי" ניתן לקרוא ברשימתי שפורסמה באתר זה ביום 7.6.17). ודווקא בעניין אבנר כהן לא ברור מדוע ראש המלמ"ב לא עשה דבר למרות שהומלץ לו לנקוט באמצעים.
אינני יודע אם אולמרט עבר את כל השלבים הנדרשים כדי להוציא את ספרו לאור, אך דבר אחד יש לזכור. האיש הזה היה ראש הממשלה של כולנו ובתוקף תפקידו הכיר היטב את כל הסודות הכמוסים וידע בבירור מה עלול לפגוע בביטחון המדינה. עם זאת הוא עשה מה שעשה, נשפט ונכלא. אם ועדת השחרורים תנכה שליש מתקופת מאסרו אפשר יהיה לומר שהוא ריצה את עונשו. אם יש בספרו מידע חסוי – שתמחק הצנזורה. אם הספר כולו ייפסל – עדיין פתוחה בפניו הדרך לעתור לבג"ץ ולערער על ההחלטה.
כך או כך נראה לי שהגיע הזמן להפסיק לרדוף את אולמרט, גם אם לא מצא את דרכו במבוך הביורוקרטי-ביטחוני. אבל מספיק זה מספיק. עכשיו המועד הנכון לנהוג בו במידה האנושית של הסליחה.

תאריך:  18/06/2017   |   עודכן:  19/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט הנרדף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט איננו נרדף.
רפי לאופרט  |  18/06/17 21:58
 
- האם הכותבים מתואמים?
יוא"ב  |  19/06/17 17:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
איתן קלינסקי
ראש הממשלה סבור, שכל מעשיו צחים כשלג    השלג מבקש, פשוט מתחנן לראש הממשלה לא להשחיר את הפרקליטות, לא להשחיר את המשטרה, לא להשחיר את היועץ המשפטי וגם לא את העיתונות
חן מענית
במסגרת המשפטים בפרשות אולמרט השונות, עלה חשד כי רה"מ לשעבר ועורך-דינו תל-צור הפעילו לחצים על שולה זקן, כדי שזו לא תעיד ולא תחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות
ענבל בר-און
דן מרגלית מחלק לביבי ציונים על יחסי החוץ שלו    בתחום אפריקה וטורקיה הוא מקבל טוב מאד, ובתחום ‏האמריקני הוא מקבל נכשל
ענבל בר-און
מרדכי גילת, בטורו בישראל היום עוסק בשחיתות השלטונית    עכשיו נוסף כלי נוסף למיגורה: ניתן ‏להסתמך על ראיות נסיבתיות
ענבל בר-און
פרופ' אריה אלדד, בטורו במעריב טוען כי זה לא שליברמן זנח את הקו הימני שלו    הוא פשוט מעולם לא היה כזה ‏‏   ובכלל, הימין זז שמאלה, עם אידיאולוגיה לשעבר    ארץ ישראל? שלטון חשוב יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il