X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אולמרט רחוק אלפי פרסאות מהגדרה של צדיק גמור. עם זאת, יש לו זכויות בסיס מינימאליות, דוגמת כל מי ששילם - וממשיך לשלם - חובו, לחברה. בואו נירגע קצת ונפסיק מתקפת העלייהום, שגורמים אינטרסים, מעוניינים והם מלבים האש נגד אולמרט, בהדלפות שיטתיות לכלי התקשורת נגדו
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]

אי-אפשר שלא להגדיר התנהגותה של הפרקליטות, בקשר למהלכיה האחרונים בעניין שחרורו או אי-שחרורו הצפוי של אהוד אולמרט, שחרור מוקדם, ממאסרו, בוועדת השליש, במקרה הטוב - כתמוהה. במקרה הרע ויסולח לנו, על הלשון הבוטה הרי אין ספק שמדובר, בנבזות ובהתעללות, לשמה. אהוד אולמרט אינו צדיק ואינו נמנה על מי החובשים ספסל ישיבה זו או אחרת. הוא רחוק אלפי פרסאות מהגדרה זו של צדיק גמור. עם זאת, יש לו זכויות בסיס מינימאליות, דוגמת כל מי ששילם - וממשיך לשלם - חובו, לחברה. בואו נירגע קצת ונפסיק מתקפת העלייהום, שגורמים אינטרסים, מעוניינים והם מלבים האש נגד אולמרט, בהדלפות שיטתיות לכלי התקשורת נגדו.
רחוק אני מלהיות נמנה על חסידיו של אהוד אולמרט העכשווי. אומנם בעבר הרחוק - ייצגתי אותו, יחד עם ציפי לבני - בקשר להתמודדות שלו בבחירות הפנימיות של הליכוד, לראשות הליכוד, אל מול אריאל שרון, בשנת 2001. עם זאת, מאז, אין לי כל קשר - מכל מין וסוג שהוא - עמו. אזכיר אגב, כי באותה מערכת בחירות פנימיות, למי ששכח, כשל אולמרט יבדל"א ודווקא אריאל שרון המנוח נבחר להיות ראש הליכוד ולימים, נבחר גם לראש ממשלת ישראל.
ומהתם להכא ולענייננו אנו. אם יש ראיות בידי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, על כך, שאולמרט הפר חובת הסודיות המוטלת עליו, הנגזרת מהיותו ראש-ממשלה ואסיר המרצה, בימים אלה, עונשו בין כתלי בית-הסוהר, יפעל כחוק. איש אינו מונע ממנו, להפעיל מערכת היועצים המשפטיים העומדים לשירותו ולפתוח - ככל שיחליט שיש לעשות כך - בהליכים משפטיים נפרדים נגד אולמרט. אין לכך כל קשר שהוא, לדיון בשחרור המוקדם המתברר בפני וועדת השחרורים - נגד אהוד אולמרט. אדרבה, יפתח הממונה בהליכים משפטיים נפרדים אלה נגד אולמרט בשל הפרת חובת הסודיות והדלפת חומר סודי, לכאורה, מכלאו, בעזרתו, לכאורה, של פרקליטו, חנינא ברנדס. אז - ורק אז - תתבררנה העובדות, לאשורן, קרי, אם יש יסוד לדברים ולטענות המועלות נגד אולמרט ופרקליטו זה, אם לאו.
שם - ורק שם! - יתבררו העובדות, לאשורן ולא בדרך של הדלפות מגמתיות לכלי התקשורת נגד אהוד אולמרט.
ובמקביל, תעשה הפרקליטות מלאכתה ראויה, ככל שמוטלת מלאכה זו עליה ותטען טענותיה בפני וועדת השחרורים, הלא היא וועדת השליש, ללא כל קשר לעניין החשדות בגין הפרת הסודיות והדלפת חומר סודי, שהועלו - זה, אך, לאחרונה - נגד אולמרט ואינם חלק מהחומר הרלוונטי, האמור להיות מובא בפני וועדת השחרורים. בצדק רב דחתה יו"ר וועדת השחרורים, השופטת בדימוס, רחל גרינברג, בקשת הפרקליטות לדחות הדיון, שהתברר אתמול (יום א), בפני וועדת השחרורים, לשחרור המוקדם של אולמרט ולקיצור תקופת מאסרו.
נציין, כי קילו תפוזים וקילו תפוחים שוקל, משקל זהה, אבל תפוחים - הם תפוחים ותפוזים - הם תפוזים. רוצה לומר. יש לכם, טענות נגד אולמרט בגין הפרת חובת הסודיות המוטלת עליו והדלפת חומר סודי, לכאורה, על ידו, שלא כחוק, מכלאו, תנו לו הזדמנות להתגונן. הגישו נגדו כתב-אישום נפרד בעניין זה ואל תעכבו - בגין כך - דיון שנקבע, מכבר בעניינו, בוועדת השחרורים. מה הקשר בין הטענות המועלות נגד אולמרט, בגין הפרת חובת הסודיות המוטלת עליו והדלפת חומר סודי, לכאורה, על ידו, לבין התנהגות בתקופת שהייתו בכלא, לפינ החומר שהוגש לוועדת השחרורים, ולדיון שהתקיים, בעניינו אתמול (יום א), בקשר לחומר עובדתי ומשפטי זה - ולחומר עובדתי ומשפוי זה, בלבד.
אם יוחלט לנקוט בהלכים משפטיים נפרדים נגד אהוד אולמרט - ללא כל קשר ובנפרד, מבירור עניינו בפני וועדת השחרורים - בגין הפרת חובת הסודיות המוטלת עליו והדלפת חומר סודי, לכאורה, על ידו, שלא כחוק, מכלאו, סביר להניח שלא ישוחרר מכלאו. זאת יש לעשות, בהליך נפרד, סדור ומסודר ולא במחטף משפטי, לכאורה ובניסיון נואל ל"תפישת טרמפ" על הדיון שהתקיים בפני וועדת השחרורים. ובכלל, ממתי עושה הפרקליטות עבודת הממונה על הביטחון? חזקה עליו שידע לשקול ולכלכל מעשיו, כראוי - כבעבר, ללא צורך ב"עזרתה" של הפרקליטות, בעניין זה.
הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (בראשי תיבות: מלמ"ב, כפי שהוא ומוכר ברבים ומתורגם באנגלית בשם: Director of Security of the Defense Establishment) הינו אגף במשרד הביטחון האחראי על אבטחת משרד הביטחון, תעשיות הנשק הישראליות והגופים העוסקים בפיתוח וייצור של נשק להשמדה המונית. האגף אחראי להבטיח האמצעים להתגוננות מנשק זה, בקריה למחקר גרעיני, המכון למחקר ביולוגי וביחידות צה"ל בתחומים אלה.
על כוחו הרב של הממונה על הביטחון, נמצאנו למדים, בעבר, עם הגשת כתב-אישום מטעמו, באמצעות הפרקליטות נגד תת-אלוף(מיל.) יעקב יצחק (יצה) ז"ל, שנעצר עם הגיעו לישראל למסיבה לקראת יום הולדתו ה-75. בחודש מרס 2001 נעצר יעקב, עם הגיעו לישראל למסיבה ליום הולדתו ה-75. בכתב האישום יוחסו לו עבירות של מסירת ידיעה סודית ללא סמכות, בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, לפי סעיף 113(ב) לחוק העונשין; מסירת ידיעה סודית ללא סמכות, לפי סעיף 113(א) לחוק (כיום סעיף 113א לחוק) ומסירת ידיעה בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, לפי סעיף 112(א) לחוק.
יעקב יצחק המנוח זוכה בשתי העבירות החמורות יותר שיוחסו לו, והורשע בעבירה הקלה מבין אלה שיוחסו לו, של מסירת ידיעה סודית ללא סמכות, לפי סעיף 113(א) לחוק העונשין. הוטל עליו עונש של שתי שנות מאסר על תנאי, לאחר ששהה במשך כשנה, במעין מעצר בית במלונית "אפרופו" שבתל השומר, עד למתן גזר הדין. בתביעה אזרחית שהגיש משרד הביטחון נגד יעקב, דרש המשרד מיעקב סכום של 1,661,406 ש"ח שהוציא על אבטחתו בעת ששהה במעצר בית במלונית "אפרופו". תביעה זו נדחתה, תוך שהשופט טל שחר מציין: "טוב היה לה שלא תוגש, משתוגש".
נסיים במאמרו של הפילוסוף והתיאולוג הנוצרי, אורליוס אוגוסט ינוס, היאה לענייננו אנו ובלשונו שלו: "תנו לאלוהים את אשר לאלוהים ולקיסר את אשר לקיסר".

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  19/06/2017   |   עודכן:  19/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הניחו כבר לאולמרט. תנו לו לנשום
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הרשעים בפרקליטות
אבי כהן  |  19/06/17 11:16
2
עו"ד שטנגר, למה אתה מטעה ???
אחד העם  |  19/06/17 13:44
3
אין לו זכויות
אורי פ  |  19/06/17 13:45
4
צער בעלי חיים
ארי כספי  |  19/06/17 15:48
5
הוא עוד לא מרק את עוונו
שבצי חלובצי  |  19/06/17 16:36
6
שאולמרט יניח לנו...!!!
אחד העם  |  19/06/17 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
עמי דור-און
רק אולמרט יודע אם עשה כל מה שנדרש על-פי החוק כדי להוציא את ספרו לאור; אך דבר אחד חשוב לזכור. האיש הזה היה ראש הממשלה של כולנו. הוא עשה מה שעשה, נשפט ונכלא. אם ועדת השחרורים תנכה שליש מתקופת מאסרו אפשר יהיה לומר שהוא ריצה את עונשו; כך או כך הגיע הזמן להפסיק לרדוף אותו ולנהוג בו במידה האנושית של הסליחה
איתן קלינסקי
ראש הממשלה סבור, שכל מעשיו צחים כשלג    השלג מבקש, פשוט מתחנן לראש הממשלה לא להשחיר את הפרקליטות, לא להשחיר את המשטרה, לא להשחיר את היועץ המשפטי וגם לא את העיתונות
חן מענית
במסגרת המשפטים בפרשות אולמרט השונות, עלה חשד כי רה"מ לשעבר ועורך-דינו תל-צור הפעילו לחצים על שולה זקן, כדי שזו לא תעיד ולא תחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות
ענבל בר-און
דן מרגלית מחלק לביבי ציונים על יחסי החוץ שלו    בתחום אפריקה וטורקיה הוא מקבל טוב מאד, ובתחום ‏האמריקני הוא מקבל נכשל
ענבל בר-און
מרדכי גילת, בטורו בישראל היום עוסק בשחיתות השלטונית    עכשיו נוסף כלי נוסף למיגורה: ניתן ‏להסתמך על ראיות נסיבתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il