X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים וטובים חלפו כלא היו בחצר מלכות הזוג נתניהו. היחיד ששרד את קרבות הרחוב שזכו לתקשורת מפורטת, והמשיך לשמור על מעמדו ולשרת שנים רבות את המשפחה, היה - נתן אשל. והייתה לכך סיבה טובה. נתן, איש אמונה של שרה, היה המקור שסיפק לה פרטי פרטים על כל מה שמתרחש בלשכת בעלה. בעקבות הקשר המיוחד הזה זכה נתן לתמיכה מוחלטת
▪  ▪  ▪
נתן אשל. איש אמונה של שרה [צילום: נועם מוסקוביץ/פלאש 90]

רוב הציבור אינו יודע עובדת יסוד חשובה אחת הקשורה למשפחת נתניהו והיא כי שרה הינה מקור הכוח במשפחה ועל-פי גחמותיה ורצונותיה ייפול דבר לא רק בתחום משק הבית וניהול ענייני המשפחה אלא גם בקביעה חד-משמעית, כמו בתפילת ונתנה תוקף ביום הכיפורים, מי יקורב לשלטון ומי יורחק ממנו, מי יחיה בצל השליטים ומי יוקפא למוות בערבות סיביר, מי ינוח על מקומו ומי ינוע ויעוף לה מהעיניים. נכון שבאופן פורמלי ראש המשפחה הוא בנימין נתניהו אך במהלך חייהם המשותפים למד ראש הממשלה להשלים עם השתלטנות של רעייתו והפסיק להתווכח עמה ולעמוד על דעתו.
רבים וטובים יותר או פחות חלפו כלא היו בחצר מלכות הזוג נתניהו. היחיד ששרד את קרבות הרחוב שזכו לתקשורת מפורטת, והמשיך לשמור על מעמדו ולשרת שנים רבות את המשפחה, היה נתן אשל שבגלל שמו זכה בלשכת הבוס ובביתו לתואר "נתן החכם". והייתה לכך סיבה טובה. החכם נתן, מתוך הבנה עמוקה של סערת הנפש של שרה, היה המקור שסיפק לה, כמעט מעשה יום ביומו, פרטי פרטים על כל מה שמתרחש בלשכת בעלה, ואפילו את תוכן לוח הזמנים האישי שלו. בעקבות תוצאות הקשר המיוחד הזה זכה נתן החכם לתמיכה כמעט חסרת מעצורים, גם בימים שחש כאילו חרב עליו עולמו כאשר התגלה שהוא עוסק בחשאי ב"צילומים לא מקובלים" של אחת מעובדות הלשכה שהייתה כפופה לו.
נתן אשל ניחן בתכונות של פוליטיקאי מיומן. במשך כ-16 שנים ניהל את העיתון "הצופה" רב ההשפעה שהיה הביטאון של המפד"ל, המפלגה שבמשך שנים היוותה חלק חשוב בקואליציות של ממשלות ישראל. זה אף זה. נתן היה גם חבר במרכז המפד"ל שבו למד את כל התככים והתעלולים. נתניהו בחושיו הפוליטיים החדים ידע תמיד לאתר את האנשים המתאימים לעבוד אותו. עובדה: הוא סיכם עם נתן, מבעוד מועד, שיכהן כראש לשכתו כאשר יחזור אל השלטון. נתן הבין את הפוטנציאל הטמון בתפקיד וקיבל את ההצעה. את יכולותיו בתחום הפוליטי-דתי הוא הוכיח עוד בטרם חזר נתניהו לתפקיד.
כדי להבין את התחכום של הטריק שהוביל את נתניהו לראשות הממשלה ראוי ללמוד את הסיפור הבא: ציפורה (ציפי) לבני, הייתה יו"ר מפלגת קדימה. המפלגה בראשותה זכתה בבחירות לכנסת השמונה עשרה ב-28 מנדטים והייתה למפלגה הגדולה בכנסת. על-פי החוק הטיל עליה נשיא המדינה שמעון פרס את התפקיד להרכיב ממשלה. לא ציפי ולא פרס הבינו, כי לנתניהו ואשל יש תוכניות אחרות. עוד לפני שהתפקיד הנכבד הוטל על כתפיה העדינות של לבני כבר יצא אשל לדרך כדי לחסל את סיכויי ההצלחה שלה. הוא שוחח עם אלי ישי שהיה אז יו"ר ש"ס ועם החברים הבכירים מהמפלגות החרדיות והסביר להם כי כל תקציב שתציע ציפי - ביבי ידאג ליותר. כל מה שעליהם לעשות זה למשוך זמן מבלי לתת תשובה מחייבת. ויותר מכך הוא שאל אותם שאלת תם איך יוכלו לכהן בממשלה שאשה תעמוד בראשה.
ואכן כאשר ציפי יצאה לדרך במטרה לארגן שותפים לממשלתה המיועדת, לאחר שחתמה על הסכם קואליציוני עם מפלגת העבודה, פרסמה מועצת חכמי התורה הודעה, לפיה במהלך המשא-ומתן התגלעו חילוקי דעות בנושאי הקצבאות וירושלים, ולכן ש"ס לא תוכל לשבת בממשלה בראשות לבני, אף שלבני הציעה למפלגות החרדיות תקציבים של כמיליארד ש"ח. משהתברר ללבני כי גם חברי דגל התורה לא יצטרפו לממשלה בראשותה הודיעה לנשיא פרס כי נכשלה בניסיונה להקים ממשלה. ולא ידעה ציפי כי לא היא הייתה זו שנכשלה, אלא החכם נתן הכשיל אותה.
כיוון שהליכוד זכה בבחירות ב-27 מנדטים הטיל פרס עליו את תפקיד מרכיב הממשלה. וכך, אחרי עשר שנות גלות מכס המלכות נפתחה הדרך לבנימין נתניהו לחזור לשלטון. המו"מ הקואליציוני צלח והתקציבים שהובטחו לחרדים הגיעו לסביבות מיליארד שקלים וחצי. והכל היה נקי וכשר למהדרין. אחרי שחזר נתניהו לתפקיד של מספר אחד מונה החכם נתן לראש לשכת ראש הממשלה. זמן קצר לאחר מכן יצאה "הודעה מטעם" ופורסם שתוארו של החכם נתן שונה ל"ראש הסגל". אולם אחרי שהגיע נתן בדיוק אל היעד שחשק בו אירעה תקלה חמורה. בינואר 2012 נודע ששלושה בכירים בלשכת נתניהו - מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מערך ההסברה הלאומי יועז הנדל, והמזכיר הצבאי יוחנן לוקר - פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ומסרו לו מידע על חשד שלפיו נתן הטריד מינית עובדת בלשכה. וינשטיין העביר מידע זה לחקירה בנציבות שירות המדינה. אשל הכחיש כל היבט מיני בקשר למעשיו. בעקבות החקירה בנציבות שירות המדינה הוסכם על עסקת טיעון, שבמסגרתה הועמד נתן לדין בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. בדיון המשמעתי ביקש התובע עונש מוסכם של נזיפה חמורה. אשל הודה שצילם את העובדת ב"צילום לא מקובל", וגם כי חדר למחשב שלה שלא בידיעתה ומסר לגורמים בלשכה מידע הנוגע לה. עוד הוסכם כי אשל יתפטר משירות המדינה ולעולם לא יעבוד בו בעתיד. בית הדין אישר את עסקת הטיעון. נתניהו זעם ונזף בשני בכירי לשכתו, הנדל והאוזר, על שלא שיתפו אותו במידע לפני שהעבירו אותו ליועץ המשפטי לממשלה. בעקבות נזיפה זו הודיע הנדל על פרישתו מהתפקיד.
נתניהו כעס. היה חשוב לו להמשיך להיעזר בשרותיו הטובים של החכם נתן כדי שיוכל לבצע עוד משימות בשליחותו. מקרה או לא, אשל החל לקבל תשלומים מעמותה בשם "דע אמת" שבראשה עמד איש העסקים מוזי ורטהיים. קשה מאוד לדעת מי באותם ימים פנה אל מי ומה הוסדר. אך על עובדה אחת אין מחלוקת. מאז 2012 עסק אשל ב"אספקת שירותי ניהול ותיווך" לעמותת "דע אמת", מסתבר כי מאז 2012, קיבל נתן אשל יותר מחצי מיליון שקל מ"דע אמת" אף שהעמותה כמעט הייתה ריקה מפעילות. במשך 20 שנה לא פורטה בדיווחי העמותה פעילות כלשהי וההוצאה המשמעותית היחידה שלה הייתה עבור שירותי הניהול לאשל. נתן איש ישר דרך ועל כן הודה, כי הוא קיבל מהעמותה תשלום של כ-20 אלף שקל בחודש, אך הכחיש שהוא מעורב בפעילות לובינג כלשהי עבור החברה המרכזית ומוזי ורטהיים.
זה ועוד: בנובמבר 2014 תבע אשל את "מקורות פיתוח וייזום", חברת-בת של מקורות, אחרי שלא שילמה לו דמי תיווך בסך 856 אלף ש"ח, עבור עסקה שנחתמה בנובמבר 2013 עם חברה ממשלתית מקסיקנית. איך הגיע אשל לעשיית עסקים במקסיקו - לחוכמת נתן פתרונים, אבל עובדה שהוא הגיע. כך או כך הצדק נעשה. בינואר 2015 פסק בית משפט השלום בתל אביב לטובת אשל.
אך החכם נתן לא הסתפק רק בעניינים של שיגרה. בינואר 2013 פרסמה שלי יחימוביץ' הודעת דואר אלקטרוני שנשלחה אליה בטעות, ובה ביקש אשל מהיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, לברר האם מותר לו לעמוד בראש צוות המשא-ומתן להקמת הממשלה. כיוון שהטעות האלקטרונית לא חזרה על עצמה קשה לדעת מה הייתה התשובה עליה, אבל כל בר דעת שהיה קשור במו"מ יכול היה לראות בקלות, כי אשל עדיין מעורב במגרש הפוליטי.
אם רוצים לסכם את הדברים ואולי גם לשפוך מעט אור שמש מטהר על הפעילות המתוחכמת של הצוות נתניהו-נתן מאז הרכבת ממשלת נתניהו, ראוי לצטט את המלים של שיר ספנים רוסי עתיק ולנסות להבין מה משמעותן הנכונה לימים אלה. כדי להקל על הקוראים הנאמנים שלי מופיעים בסוגריים הסברים פשוטים להבנה: קַפִּיטָן הָיָה אֶחָד, לֹא יָרָא וְלֹא פָּחַד (ולא שם קצוץ על-אף אחד), סַכָּנוֹת רַבּוֹת עָבַר וְעוֹד אֵיךְ. אֶלֶף פַּעַם הוּא נִצַּל, כְּשֶׁטֻּלְטַל מִגַּל אֶל גַּל (נוכח חקירות משטרתיות שונות ומשונות), בְּבִטּוּל הָיָה צוֹחֵק וּמְחַיֵיּךְ. בִּסְעָרָה, אֶל מוּל אָסוֹן - הוּא תָּמִיד הָיָה חוֹזֵר עַל הַפִּזְמוֹן: קַפִּיטָן, קַפִּיטָן, נָא חַיֵּכָה, כִּי הַצְּחוֹק הוּא נֵס מוּרָם לַסְּפִינָה (וטוב לחיבור פתגמים קליטים כמו: אין כלום כי לא היה כלום). קַפִּיטָן, קַפִּיטָן, בְּחַיֶּיךָ, סַעַר לֵב לְסַעַר יָם לֹא תִיכָּנע (ולא תודיע בקול רם, כי לא תתפטר לעולם).

תאריך:  09/08/2017   |   עודכן:  09/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתן של שרה נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עמי דור-און, ניתן להבין
ב_שמואל  |  10/08/17 07:34
2
עד אנא תלך רכיל,שנאה והסתה כאח
קורןנאוה טבריה   |  11/08/17 06:29
 
- כדרכך מזה שנים : לעניין עצמו
גדעון8  |  13/08/17 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
המאזן האסטרטגי הגרעיני בין ארה"ב לקוריאה הצפונית נוטה באופן מוחלט לטובת ארה"ב. לממלכתו הטוטליטרית של קים ג'ונג-און - המאמין שכל חוכמת העולם טמונה בראשו הסגלגל - יש רק 60 מיתקנים גרעיניים שרובם אינם ניתנים לנשיאה על-ידי טילים בליסטיים וגם לא על-ידי מטוסי מטען גדולים. לעומת זאת יש בידי ארה"ב יותר מ-6000 פצצות אטום בעוצמות גדולות ומספר לא ידוע של פצצות מימן והיא מסוגלת למחוק את קוריאה הצפונית
אפרים הלפרין
שוטטתי באתר נענע 10 וראיתי את תמונתו של יואב סגלוביץ', מבכירי מפלגת יש עתיד, ומוביל התוכנית שלה לביטחון פנים
בעז שפירא
הם אוחזים בצר (תרתי משמע) בכף היד    הקרבה הזו, המיידיות הזו, הנגישות הזו והפיתוי, כל אלה מעבירים אנשים טובים על דעתם ומקלקלים מאוד את מידותיהם
יובל לובנשטיין
העובדים יודעים מתי מצבו של הבעלים קשה, הם מרגישים ראשונים את חרב הצמצומים והפיטורים, הם מרגישים אם החנות פעילה ונושמת או שהיא מדרדרת במורד הדרך    בקיצור, הם סנסור מצוין
יאיר דקל
לפני זמן מה גיליתי ידיעה של אורן דורי בדה מרקר, ש"גט טקסי מנתקת את הקשר הטלפוני הישיר בין הנוסע לנהג המונית"    בירור קצר אצל נהגי מוניות גילה לי שהידיעה נכונה    כאשר אני יוצא מן המונית (ואולי אף קודם לכן) נמחק אצל נהג המונית מספר הטלפון שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il