X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קובי קמין סופר, עורך ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"קרבנות" אין ערך מוסרי, אני חושב שלהיות צודק אינו קשור בכוח או בעצמה צבאית, והמוסר אינו נשען על מספר קני הרובה או מחסור בקני הרובים. אני חושב שברגע בו כל אותם אלו מתחילים או מסיימים או מסתייעים באותו חוסר המוסר מהסוגים הנ"ל, הן במכתבים מרגשים, בפרשנות המכילה את אותם מסרים מעוותים ביסודם, בהתנצלות על היותנו חזקים וצודקים, אוטומטית הם פסולים בעיני
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ובכן, מידי פעם ובעיקר בתקופה האחרונה אנו נתקלים ברשת בכל מיני "מכתבים גלויים לראש הממשלה", מין סוג של חשיפה אישית המסבירה לקורא הנבון מדוע ולמה מתאכזב אותו האישיות מראש הממשלה ומדוע עליו להתפטר.
ובכן, מידי פעם אני קורא את אותם המכתבים ודי מהר מאבד עניין. ומדוע?
ובכן, כמעט תמיד אותם הכותבים המרגשים טורחים טורח רב לכתוב לנו על עברם, על עברם של בני משפחתם, על שירותם הצבאי, על אלף ואחד דברים שאינם רלוונטיים לחלוטין לצורך הטיעונים שלהם. כך, הנימה הנודפת מאותם גילויים וסיפורים מרמזת כאילו הם ורק הם היו כאן, הקימו יישובים, לחמו למען המולדת, עשו אינספור דברים ולכן, ממרומי הזכויות שיש להם על הארץ הזאת הם רשאים לאמור לראש הממשלה להתפטר או לפרוש, או מביעים את אכזבתם מאותו ראש הממשלה כאילו ההיסטוריה שלהם היא המעניקה להם זכויות יתר והבנות מיוחדות לגבי המציאות, שלא כמו שאר אזרחי ישראל שאינם מגיעים למעלותיהם ולטוהר מידותיהם. קרי, הם ורק הם היו כאן, לחמו כאן, בנו כאן ואילו האחרים - היו במקרה הטוב עדר של עיוורים כל חייהם ואין להם את הכישרון או את ההבנה למציאות.
ואין הדבר נגמר בכך כמובן, זהו רק סימפטום לתופעה רחבה בהרבה.
כך למשל "מפקדים למען ביטחון ישראל" טורחים לציין שיחד הם השקיעו משהו כמו 5,000 שנים מצטברות בעיסוק בביטחון ישראל, אך שוכחים לציין שחלק לא קטן מתחזיותיהם לא רק הופרך המציאות אלא כפי הנראה גרם לנזקים לא קטנים לאותו ה"ביטחון".
איני טוען כי לעבר אין משמעות, וודאי שלא כי לניסיון אין משמעות - אלא שהניסיון כטיעון חייב להיות מוכח בידי הצלחות ולא בידי כישלון, ומה כל שכן אינו יכול להתקבל "על עיוור" כסוג של אוטוריטה אוטומטית.
כך למשל עיתונאי ידוע מרשה לעצמו להכפיש בביטחון רב את ראש הממשלה, וחוסה בלי בושה תחת היותו לוחם מעוטר, במלחמה לפני יותר משלושים שנים, כאילו שעצם היותו לוחם מעוטר מעניק לו חיסיון, הבנה וסמכות מיוחדת בבואו להפריח את פרשנותו על המציאות וההווה. כך פרשנותו וסמכותו חייבת להישען על פרשנות קודמת מוצלחת ולא על היסטוריה של טעויות או על טיעון שאינו מין העניין או הנושא.
כך למשל לאחרונה משפחות שכולות מרשות לעצמן לאמור את כל שעולה על דעתן לראש הממשלה כאילו שההקרבה האולטימטיבית והסבל שעבר ועובר עליהן מעניק משנה תוקף לטיעוניהם הפוליטיים.
כל אלו, והבאתי רק כמה דוגמאות מתוך רבות הם ניסיון לקבע בתודעה כי טיעונים רגשניים הנם טיעונים לוגיים ולכן יש להם תוקף במציאות. יסבירו לי בבקשה בהגיון כל אותם משתפכים רגשניים איך בדיוק זה שהסבא שלהם הפריח את השממה קובע משהו לגבי משנתו או התנהגותו של ראש הממשלה? יסבירו לי איך שירותם הצבאי מעניק להם הבנת יתר משאר אזרחי ישראל שגם שרתו בצבא וגם להם היו הורים שהפריחו את השממה?
ובכן, לאחר כמה מחשבות על הנושא אחת ממסקנות הביניים שהגעתי אליהם הוא כך: קרבנות ורגשות, בעיקר מסכנות ואומללות הפכו בעיני אותם אנשי לערך שמשמעותו צדק - וילכו ההיגיון, הסקת המסקנות ושיקול הדעת לעזאזל.
קרי, ככל שאני מרגש יותר וככל שיש לי סיפורי עבר מפוארים כך אני צודק יותר.
יתרה מכך, ככל שיש בידי יותר טיעונים רגשיים, כך בכל מקרה בו יהיו מי שיחלקו עלי, כל שעלי לעשות הוא להיעלב בשם ההיסטוריה וכך להדביר את הביקורת עלי.
אך במחשבה עמוקה יותר, כל אותם מכתבים רגשניים, הצהרות וכו' רק מציגות את קצה הקרחון האינטלקטואלי המחסל בשיטתיות את המחשבה המערבית והישראלית בכלל, ומפרק את המוסר לרסיסים שסופם השמדה.
השורש של התפיסה הזאת מופיע כבר כמה וכמה עשרות שנים במקום בו התפיסה המוסרית היא מונחת על היסוד הבא: החלש תמיד צודק ללא קשר למעשיו או מחשבותיו - וככל שהוא חלש יותר כך הוא צודק יותר. מחשבה זו וספיחיה מופעים כבר שנים ארוכות בתרבות המערבית והשפעתן מסוכנת ביותר.
כך למשל, אם אצמצם את המחשבה למקומית, היינו מדינת ישראל והכוחות הפועלים בה, נקל להבין כי בעיני אותם אנשים, ההצדקה של קיומה של מדינת ישראל בכללותה נובע מעצם היות היהודים נרדפים ומושמדים, היינו מחולשתם ההיסטורית ללא כל קשר לזכויותיהם ההיסטוריות המוסריות והקשר בן האלפיים שנים של היהודים למדינת ישראל.
כך למשל, בהמשך לאותה התפיסה מצדיקים אלו את עצמם ואת הציונות דרך אותו הרעיון, קרי, כל עוד היינו עם קטן וחלש היינו גם צודקים, ולכן (למשל) אנו יכולים להצדיק את המלחמות והניצחונות של כי היינו "מעטים מול רבים" וכו' ולכן, כהמשך לאותה המחשבה, היום, כשאנו גדולים וחזקים פסקנו מלהיות צודקים.
בהמשך ישיר לאותה תפיסה ניתן למצוא בקלות הצדקה רגשנית לכל אותם מרצחי האויבים החל ברשות הפלשתינית, דרך החמאס וכו' מעצם היותם בנחיתות טבעית למול חיילי ואזרחי צבא מדינת ישראל ה"חזקה". כך למשל גדלה ותפחה אגדת ה"כיבוש" ו"הפגם המוסרי" הכלול בתוכה.
כך למשל ישנם לא מעט אנשים התובעים בעזות מצח לטפל בפצועים מסוריה הקורסת בשם ה"מוסר", לטפל ולהעניק תמיכה לאותם אויבים השונאים אותנו עד מוות אך נמצאים כרגע בנחיתות. כך מדינת ישראל מוכנה לטפל באויביה המושבעים, ברוצחים חסרי מוסר מהרשות הפלשתינית או אפילו מאנשי החמאס בשם אותו המוסר המעוות המעדיף את טובתם ומניח את צדקתם של החלשים על פני החזקים.
והכול מכל בכל יושב על העמדה המוסרית הבסיסית: מי שחלש יהיה בהכרח צודק ולכן מגיע לו הקלות מראש והוא מוסרי בהרבה ממי שחזק.
ובכן, אני - חושב אחרת.
אני חושב של"קרבנות" אין ערך מוסרי, אני חושב שלהיות צודק אינו קשור בכוח או בעצמה צבאית, והמוסר אינו נשען על מספר קני הרובה או מחסור בקני הרובים. אני חושב שברגע בו כל אותם אלו מתחילים או מסיימים או מסתייעים באותו חוסר המוסר מהסוגים הנ"ל, הן במכתבים מרגשים, בפרשנות המכילה את אותם מסרים מעוותים ביסודם, בהתנצלות על היותנו חזקים וצודקים, אוטומטית הם פסולים בעיני.
ויתרה מכך, כל ניסיון לנהל איתי דיון המכיל בתוכו את אותם הנחות היסוד ייפסל על-ידי וייחשב בעיני כחסר כל ערך ומסוכן, כפרופגנדה עלובה, ניסיון עקר להשפיע עלי באמצעים פסולים ובעיקר לא מוסריים.
אגב, אינני חושב כי עבר מפואר אינו מעניק לאותם זכויות, אלא כי העבר אינו מעניק להם תוקף מוסרי. והעבר, אם אינו קשור בנושא עצמו, אינו טיעון תקף לגבי המציאות.

תאריך:  13/08/2017   |   עודכן:  13/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פירוק המוסר לרסיסים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קובי-איזה סמטוחה עשית !
אבנר צפוני  |  13/08/17 10:56
 
- תשובה
קובי קמין  |  13/08/17 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
עדי מדינה - הם "סוס טרויאני"    עדי מדינה - הם אומנם הכרח בל יגונה, אך השימוש בהם צריך להיות זהיר, מידתי ובביקורת של פרקליט מחוז ומעלה    המשטרה והפרקליטות בעקבותיה, כבר אכלו לא מעט מרורים מ"עדי מדינה", סרבנים, שחזרו בהם, שנעלמו, וגם כאלה שחוסלו
עו"ד זהר הר-נוי
פסיקת ביהמ"ש העליון בנוגע למזונות ילדים המצויים במשמורת משותפת, מעלה את השאלה האם לבתי המשפט למשפחה יהיה האומץ להחיל אותה גם כאשר מדובר באבות מוסלמים
אליהו קאופמן
ההקלטה חושפת לנו כיצד עיתונאי ישראלי בכיר מבטיח לפוליטיקאי ישראלי סיוע סובייקטיבי במסווה "אוביקטיבי"
אפרים הלפרין
החלטת בית המשפט העליון לפרסם את מועדי השיחות של נתניהו עם העורך והבעלים של ישראל, הביאו לי כמה רעיונות לראש.
יצחק מאיר
פרי העץ האסור הוא מטפורה לכל איסור. האכילה מן האסור, מטפורה לכל הנאה מן הכניעה לפיתוי, לכל פיתוי, לכל הטובה המדידה או המדומיינת - היינו הך - שמעניק החטא לחוטא. השאלה האם " כִּ֗י בְּי֛וֹם אֲכָלְךָ֥ מִמֶּ֖נּוּ מ֥וֹת תָּמֽוּת" היא מטפורה לכל הרתעה, בלעדיה אין סיכוי לעמידה בפני כל פיתוי, מטלטלת את עולם חקר המידות מאז ואפשר לא תחדל מלטלטל אותו עולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il