X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: נישואים לערבים: למה להכניס ראש בריא למיטה חולה? שבת, דת וּמדינה וּלקינוח 'מכבי' - המקל והגזר
▪  ▪  ▪
ראש בריא למיטה חולה [צילום: פלאש 90]

היהדות היא דת
ביהדות, בניגוד ללאומים אחרים, הלאום הוא דת. להיות יהודי זה בדנ"א הלאומי שלנו. משום כך ודאי שמתם לב שגם חילונים נאורים רובם נימולים ומלים את בניהם וצמים ביום הכיפורים ועוד, וגם רוצים שילדיהם יינשאו ליהודים.
כן, כן, דרור ענבר, שפירסם פוסט בפייסבוק בנושא, ממש לא לבד, וחבר במועדון היהודי האקסקלוסיבי הרחב. אגב, גם מוסלמים וקבוצות אתניות רבות אחרות, בארץ (דוגמת הקהילה השומרונית) וּבעולם, מתנגדים לנישואי תערובת. מדובר בהתנגשות מהותית בין תפיסות עולם ואורחות חיים שונים. האם גם אותם, כמו את היהודים, תכַנו 'גזענים'?
אולם מעֵבר לכך, אולי תופתעו מכך, אבל אנשי 'יד לאחים' העושים לילות כימים בהצלת בנות ונשים יהודיות מהשבי הערבי, מכירים היטב את התופעה, שבחורים ערבים מוכשרים וּמצליחים, שבשלב החיזור התגלו כנחמדים, חשפו לא אחת את פניהם המכוערות כנשואים, לאחר שהתעללו בנשותיהם היהודיות ובילדיהם. אז למה להכניס ראש בריא למיטה חולה?
כשרוּת כמשל
רוב העם נישא ברבנות כהלכה ושומר כשרוּת. עובדה. למרות החוק המחייב זאת. אז מי אמר שהחוק, המזוהה בתודעה הציבורית עם כפייה דתית, מהווה חסם לשמירת מצוות? הוא הדין למצוות מילה וצום כיפור, הטבועות בתת מודע הקולקטיבי והלאומי של העם, ולכן הפכו לקונצנזוס, עִם או בלי חקיקה.
אז אל תאמינו לפוליטיקאים, לאנשי תקשורת, ולאישי ציבור, ולמובילי דעת קהל, אשר תומכים בפתיחת מרכולים וּבהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ולכן מתנגדים לחקיקה האוסרת זאת. בטיעונים דמגוגיים הם זורים חול בעיני הציבור, כאילו השבת הפומבית הייתה נשמרת בלי חקיקה בנושא, בדומה למילה וכיפור. באמת? זו רק תמימות לחשוב, שהאליטה התל אביבית והאחרת הייתה מוותרת מדי שבוע על נוחוּת אישית לטובת מנוחת השבת וּקדושתה.
למרבה הצער חלק מן העם עדיין אינו מכיר בערך השבת וּתרומתה הפיזית, המנטלית והרוחנית לאדם ולאומה, כמו גם לפריון העבודה.
המסחר בראש
לאחרונה קופת חולים מכבי, הידועה כמובילה בין הקופות בטכנולוגיה מתקדמת וּבשירותיה החדשניים, עלתה לכותרות בנסיבות די מפוקפקות, במיוחד סביב גיוס לקוחות בעבור בצע כסף בדרכים לא ישרות.
נראה כי בתיאטרון האבסורד של שירותי הבריאות, המשווקים בשנים האחרונות את הבריאות כמוּצר צריכה לכל דבר (כי 'אם לא שיווקת -לא עשית'), באורח פרדוכסלי המטרה המסחרית קודמת לבריאות, שבדיגלה הם מנופפים לכאורה.
וּמכבי כמשל. איך ייתכן שהקופה, המבזבזת מאות אלפי שקלים לפרסומת וּלהעברת לקוחות אליה, ואף מיליונים (בדומה למתחריה), חוסכת כסף בצילומי MRI ללקוחה, דבר שגרם לשיתוק בגופה? דומה שמייסדי הקופה מתהפכים בקיברם לנוכח עיוות זה ושינוי סדרי עדיפויות, הפוגע לא אחת בבריאות הלקוחות.
וּממַקל לַגֶזר -
שומר קופה
קופת חולים 'מכבי', המובילה בשירותים חדשניים וּבטכנולוגיה מתקדמת, הפעילה לאחרונה יחידת אבטחה על אופנועים כנגד אלימות כלפי הצוות, שלמרבה הצער נחשף לאחרונה לתופעה זו. המאבטחים יהיו זמינים בכל עת ויוזעקו לקופה באמצעות אפליקציה.
דומה שאת השימוש באופנועים למטרות חרום, המאפשרים הגעה מהירה בלי פקקים, יזמו ארגוני זק"א והצלה החרדים. ראוי שבעקבות מכבי כל הקופות, המִרפאות וּבתי החולים יאמצו את הרעיון המבורך לצורך אבטחת הצוות הרפואי והגנתו מפני אלימות המטופלים וּמשפחותיהם. וּבא לציון גואל.

תאריך:  08/11/2017   |   עודכן:  08/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשר ומריח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא מסכים עם פתרון ההבטחה
עודד ב  |  9/11/17 20:55
2
מאמר של התנשאות
לאום זה לא דת  |  11/11/17 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
התנהלות חוגים רחבים בשמאל ערב האזכרה, במהלכה ולאחריה מחזק את תחושתי מזה עשור ומעלה, שכל הדיבורים על הפנמה, השלמה והפקת לקחים, אינם אלא מס שפתיים. השמאל הישראלי ניכס לעצמו את ראש המפלגה שנרצח יחד עם ראש הממשלה, ואינו מוכן להרפות מהנכס הפוליטי, לדעתו, המכונה רצח רבין. הגיע הזמן לדחוק נושא זה בגין התנהלותם, לשוליים של התודעה הציבורית הרחבה
יהודה אדלר
מקרה הכדורגלן, אליניב ברדה הוא עוד הוכחה לחשיבות חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים למען הצלת חיים
עמי דור-און
על-פי תפיסת עולמו של נתניהו חובתנו היחידה היא להמשיך לדבר עוד ועוד על הרצון בחידוש המו"מ לקראת השלום שכולנו שואפים להשיגו בכל מאודנו. ובינתיים? המסקנה הסופית ברורה: לא יתקיים כל מו"מ תכליתי, לא ייחתם הסכם שלום, ירושלים לא תחולק, ההתנחלויות לא יפונו, וכמובן - לא תמומש כל תביעה ל"זכות שיבה"
איתן קלינסקי
מי שמתעלל היום במהגרי העבודה בברזיות חלודות שכח את פרשת קדושים בספר ויקרא פרק י"ט - "כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך, כי גרים הייתם בארץ מצרים"
יובל לובנשטיין
מוזר הדבר שאצל רשתות המזון ממשיכה מגמת העלאת המחירים וניתן לראות היום על לא מעט מוצרים יותר מסימן מחיר אחד, דווקא בתקופה ששערי היורו והדולר נמוכים, דבר המסב להן רווח גולמי משופר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il