X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תורה חדשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

פעם אחת לפני שנים רבות פגשתי איש הומלס משוטט בחוצות ירושלים עם שופר גדול. הוא היה תוקע בו בקולי קולות בחוצות ירושלים ובכותל.
התקרבתי אליו. חייכתי אליו. ביקשתי לשוחח איתו. בשיחה הוא סיפר לי שהוא המשיח. שהוא נועד לגדולות ויש לו ניגונים של דוד המלך ועליו להשיב את העולם כולו בתשובה.
הוא סיפר לי שהוא היה מעבר לים בכל העולם. הוא היה נשוי עם ילדים רבים. המשפחה שלו, כך אמר, היא משפחה של משיח. האישה שלו שרה בפני כל העולם. הילדים שלו שרים לכל העולם. עד עכשיו. בלעדיו. האישה והילדים מתקנים את העולם בדרך חדשה. הם מתבוללים בין אומות העולם וכך הם הופכים את העולם לטוב יותר. לכן הם מפוזרים מקצה העולם ועד סופו.
שאלתי אותו ומה איתך? אני המשיח אמר לי. אין לי בית. אין לי משפחה. אין לי כסף. אין לי כלום. אני מעל הכל. מעל התורה והמצוות כי הכל חדש. אני מחדש את העולם. יש לי חידושים שמעולם לא נשמעו עד כה. יש לי תורה חדשה. אלוקים מדבר אליי ואני יודע שהוא עצמו צריך גאולה. אני גואל את הקדוש ברוך הוא מייסוריו. הוא מסכן ונמצא בגלות.
שמעתי את האיש הרגיש שתוקע בשופר וחושב שהוא המשיח. אמרתי לו שהוא חבר שלי. שאם הוא רוצה לשמוע את האמת אז שאני אהיה אמיץ בשבילו ואגיד לו את האמת לאמיתה. ואז אם הוא רוצה נמצא לו בית. נמצא לו עבודה. נמצא לו כסף להשיב את אשתו וילדיו לדרך המלך. אבל הוא נפגע ממני. הוא נעלב.
איש אחד ששמע אותנו מדברים התערב והוכיח אותי איך אני פוגע במשיח.
ואז רגע לפני שכל העניין התפתח לחבלי משיח נשמע קול אלוקים מתהלך במחנה. וזה היה קול של אבא טוב ואוהב ורחמן ששאל שאלה אחת: אייכה?
איפה אתה בני היקר? איפה היית כשקראתי לך? איפה היית כשמשפחה שלימה טבעה במצולות הים הגדול? אייכה בני ואיפה את בתי? איפה אתם ילדיי? אתם חושבים עליי? אתם יודעים כמה אני אוהב אתכם? אני קורא לכם כבר אלפיים שנה לחזור אליי הביתה לארץ הקודש ולדרך התורה והמצוות. כי זה טוב לכם. כי אני אוהב אתכם.
כך קרא אבינו שבשמים לכולנו והיינו נבוכים. התביישנו. ופתאום נשמע קול שופר הולך ומתחזק. האיש שחשב שהוא משיח תקע בשופר. תרועה. שברים. תקיעה. הוא תקע בשופר גדול. ואז קרא בקול גדול ובדמעות תודה אבא. תודה שאמרת לי סוף-סוף את האמת. וכולנו התחבקנו יחד.
מאז אני מסתובב ומספר את סיפורו של המשיח.
ורק מי שיש לו לב שואל אותי בסוף הסיפור: מה אני יכול לעשות ואיך כדאי לעזור למשיח?

תאריך:  26/11/2017   |   עודכן:  26/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה חסדאי / Moshe Hasdai
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
לכבוד אותם עורכי-דין שאינם חברים בוועדות השונות של לשכת עורכי-הדין וחייבים פשוט להמשיך ולעבוד. הם צריכים לעבוד קשה לפרנסתם ולפרנסת בני משפחתם, בזמן שאחרים מתחנפים שם אחד לשני, שופטים לחברי לשכה, החברים בוועדת הבחירה לבחירה שופטים, לשופטים הרוצים להתקדם ולהיבחר לבתי משפט גבוהים יותר
חיים שטנגר
אין יכולים אנו, שלא לזרקר זרקור אור, לכיוון זה ולהעלות השאלה האם אין הדתל"שים זקוקים לאורח החיים החרדי-דתי סביבם, כסוג של מנגינת רקע נעימה ובלתי מחייבת? ובאמת, מה רע להמשיך "ולהתבשם" מאווירה דתית-חרדית בלתי מחייבת, סביב לך, תוך שאין מי הכופה עליך לקיים - בעצמך אורח חיים של שמירת וקיום תרי"ג מצוות?
חיים שטנגר
חלק ניכר מבוגרי "הישיבות התיכוניות" והאולפנות, הסירו הכיפה מראשם, אבל הם מתנגדים ובתוקף רב להגדרתם, כ"חוזרים בשאלה". הם מגדירים עצמם כ"דתל"שים", רוצה לומר דתיים לשעבר. הם אינם מוכנים להניח ולהרפות מהדת, כגורם שעיצב תפיסת עולמם ואורח חייהם, בעבר, הגם שכיום אין הדת תופסת עוד, כל חלק בחייהם, הרי הם מתעקשים על היותם חלק מהשיח האמוני
מרק בריל
חיים שטנגר
במקום להמשיך ולהתגאות בעודפי ההכנסה שהצליחה לגבות רשות המיסים ולשקול הפחתה בתשלום עול המיסים המוטל על כלל אזרחי המדינה, אולי יתעשת שר האוצר ויעשה מעשה ויפנה את עודפי גביית הכספים הקיימים ברשות המיסים למימון הביטוחים הסיעודיים לכלל תושבי המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il