X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת חמאס מאפשרת ירי של רקטות בודדות מהרצועה לעבר ישראל כדי לתת "רוח גבית" לאינתיפאדה שעליה הכריזה וכדי לנסות לכפות כללי משחק חדשים על ישראל בגבול הדרום. עם זאת, חמאס איננה מעוניינת במערכה צבאית כוללת עם ישראל, הדרג המדיני חייב להחריף את התגובה הצבאית נגד חמאס בצורה מושכלת כדי שתמנע את ירי הרקטות אך מבלי לדרדר את המצב למלחמה
▪  ▪  ▪
[צילום: נאסר אשתאייה]

"טפטוף" ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל שהחל לפני כשבועיים בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל הפך כבר לאירוע יום יומי, נראה כי תנועת חמאס שפעלה בעבר נגד הארגונים "הסוררים" כמו הג'יהאד האיסלאמי והארגונים הסלפים הקיצוניים כדי למנוע את הירי, שינתה את מדיניותה והיא מאפשרת את הירי למרות התגובות הצבאיות של ישראל.
ישראל תקפה יעדים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועה ואף סגרה את המעברים ומנעה כניסת סחורות לרצועה כדי להפעיל לחץ כלכלי על חמאס לעצור את התופעה אולם ללא הועיל. חמאס מכילה בינתיים את התגובה הצבאית הישראלית שמופנית נגדה מכיוון שהיא הריבון ברצועת עזה,על-פי גורמים בחמאס השינוי במדינותה נובע מהערכת מצב שעשתה בעקבות הכרזת טראמפ.
חמאס מעריכה כי המצב שנוצר בשטחים, בעולם הערבי ובזירה הבינלאומית בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ כובל את ידיה של ישראל ואינו מאפשר לה להסלים את המצב הביטחוני בגבול הדרום ולכן היא תאלץ לספוג את ירי הרקטות מרצועת עזה. להערכתה, בניגוד למצב ששרר ברצועת עזה בקיץ 2014 ערב מבצע צוק איתן, אם ישראל תצא למבצע צבאי גדול ברצועה היא מסתכנת גם בעימות צבאי גדול בחזית הצפון מול חיזבאללה ואירן והיא עלולה למצוא את עצמה נלחמת בשתי חזיתות בו זמנית.
לכך יש להוסיף את המתח הרב הקיים במזרח ירושלים, בשטחי הגדה ובקרב ערביי ישראל בעקבות הכרזת טראמפ שיכול להתפתח גם הוא למעשי אלימות גדולים שיעסיקו את כוחות הביטחון של ישראל. לכן, בניגוד למקרים קודמים שהיו בעבר, חמאס מעלימה עין מירי הרקטות לעבר ישראל שמבוצע ע"י הארגונים האחרים,התופעה הזו עלולה להימשך עד לאחר ביקורו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בישראל ובכותל המערבי והמשכה תלוי גם בצעדים שתנקוט ישראל.
נראה כי ההנהגה המדינית והצבאית של חמאס מעוניינת לתת "רוח גבית" לאינתיפאדה החדשה שעליה היא הכריזה בשטחים כתגובה להכרזת טראמפ מתוך הנחה שירי רקטות מהרצועה ישלהב את ההמונים להמשיך בהפגנות ההמוניות וחמאס תצטייר כמי שמובילה את גל המחאה ולא הרש"פ.
יחיא סינוואר, מנהיג רצועת עזה שהינו גם ראש הזרוע הצבאית של התנועה, נעדר בימים האחרונים לחלוטין מהופעותיו הפומביות ומהמגע עם התקשורת, לא מן הנמנע שהוא עוסק בהכנות הצבאיות למקרה של הסלמה ברצועת עזה. למרות שתנועת חמאס מאפשרת את ירי הרקטות לעבר ישראל, היא איננה מעוניינת כרגע בעימות צבאי כולל עם ישראל, לא היא ולא ארגון הג'יהאד האיסלאמי למרות שצה"ל הרס באחרונה שתי מנהרות טרור שחדרו לשטח ישראל והנחית מכה כואבת לשני הארגונים.
חמאס לא ויתרה עדיין על תהליך הפיוס עם פתח, היא רוצה להשלים אותו למרות הקשיים וגם לשמור על ההבנות החדשות עם מצרים שיאפשרו להקל את המצור והמצב ההומניטרי הקשה ולפתוח באופן קבוע את מעבר רפיח.מדובר בשתי החלטות אסטרטגיות שקיבלה הנהגת התנועה ושלא השתנו.
תשומת הלב הפלשתינית ממוקדת בנושא ירושלים והנהגת חמאס יודעת שמערכה צבאית כוללת ברצועת עזה תסיט את תשומת הלב המקומית, האזורית והבינלאומית מהכרזת טראמפ ותמקד אותה ברצועת עזה דבר שיפגע באינטרסים הפלשתינים וישרת את ארה"ב וישראל. גם לישראל אין שום עניין בהסלמה בגבול הדרום, ישראל רוצה לשמור על השקט ולהשלים את פרויקט המכשול הקרקעי הגדול נגד המנהרות שהיא בונה מסביב לרצועת עזה.
מבחינת ישראל, היא צריכה להאיץ את התהליך כדי לנטרל במהירות את איום המנהרות,ישראל איננה מעוניינת בכיבוש מחדש של רצועת עזה או בהפלת שלטון חמאס, ממבחינתה אין כרגע אלטרנטיבה אחרת מתונה יותר לשלטון חאס ברצועה. לכן, חמאס תמשיך בינתיים בקו הזה, היא תמשיך בהסתה ובקריאות לאינתיפאדה חדשה, תמשיך לאפשר למאות צעירים מהרצועה להתעמת עם כוחות צה"ל על גדר המערכת וגם תתיר ירי רקטות בודדות בשליטה כדי להראות שהיא מובילה את המאבק הפלשתיני למען ירושלים ונגד הכרזת טראמפ.
אסור לישראל להסכים למציאות החדשה שחמאס מנסה לכפות בשטח, לשנות את כללי המשחק ולהרגיל את ישראל למצב קבוע של ירי רקטות. לכן, ישראל צריכה להחריף את התגובה הצבאית נגד חמאס בצורה מושכלת כדי להעביר לה את המסר הדרוש אך מבלי לשבור לגמרי את הכלים, ייתכן שהיא צריכה לשקול ברצינות את חידוש מדיניות ה"סיכולים הממוקדים" ברצועה.
במקביל ישראל צריכה לנצל את קשריה עם מצרים כדי שגם היא תרסן את חמאס ברצועת עזה, למצרים אין שום עניין במערכה צבאית כוללת בין ישראל לחמאס ברצועת עזה שנחשבת ל"חצר האחורית" שלה, הדבר עלול להשפיע לרעה על מצב הביטחון בצפון סיני ולערער את היציבות במצרים עצמה.
חמאס מצפה שישראל ומצרים יפעילו לחץ על הרש"פ כדי שתבטל את הסנקציות שנקט מחמוד עבאס נגד רצועת עזה, ייתכן שישראל ומצרים יפעלו בכיוון הזה כדי להפחית את המתיחות הפנימית ברצועה על-רקע המצב הכלכלי הקשה.

תאריך:  19/12/2017   |   עודכן:  19/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע חמאס לא עוצרת את ירי הרקטות מהרצועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
העוינות ברחוב המוסלמי והפלשתיני כלפי ארה"ב גרמה לבית הלבן לשנות תכניות? סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, דחה בפעם השנייה את ביקורו במזה"ת
עומר כרמון
לוחמות מג"ב פשטו בשעות הלילה על בית המשפחה    ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב אמש: "אם הלילה הטרוריסטית הללו לא נשלפות מהמיטה לחודשים רבים במעצר אפשר לסגור בסטה"
עומר כרמון
בית כנסת חדש במנהרות הכותל, תרומת חברת דלק אנרגיה ואיש העסקים יצחק תשובה ומשפחתו
עומר כרמון
שגרירת ארה"ב באו"ם מזהירה את הפלשתינים: "האמריקנים מאבדים את סבלנותם"    ראש ממשלת ישראל עונה לשגרירה: "בחנוכה, את דיברת כמו מכבית. הדלקת את נר האמת וגירשת את החושך"
עידן יוסף
הקבינט המדיני-ביטחוני החליט שלא לקדם הצעת חוק שתאפשר לישראל להחזיק בגופות מחבלים    משפחת גולדין: החלטת הקבינט אומללה; מדיניות נתניהו חלשה ורופסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il