X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוקי התורה שנקבעו לפני אלפי שנים מתאימים מאוד גם לימינו, כמו: איסור הטיית משפט, עדות שקר ולקיחת שוחד; או: שמירת שבת הנחשבת ביהדות למועד המקודש ביותר; או: דיני שומרים - אחריות אדם על רכוש אחרים המופקד בידו. חוק כזה יכול להתאים מאוד לדירקטורים בחברת "טבע" שלא שמרו כראוי על רכוש המשקיעים במניות החברה; או: איסור טרפה
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

כל מי שמעוניין להפיל את ממשלת נתניהו יכול לעשות זאת בקלות אם יפסיק לעסוק בדברים של מה בכך כמו שחיתת ושוחד שבהם כולנו עוסקים מדי יום ביומו כעניין של שגרה, ויתחיל לעסוק בנושאים חשובים באמת, כמו חקיקת חוק יסוד חדש שייקרא "משפט עברי" ושכמותו טרם נחקק. החוק הזה צריך לטפל בשני תחומים. האחד: ביטול כל החוקים - שמקורותיהם עות'מנים או בריטים - שעל פיהם דנים שופטי ישראל. השני: החלתם בישראל של כל חוקי התורה כפי שהם באים לידי ביטוי בפרשת מִשְׁפָּטִים ובמקומות אחרים בתורה. על-פי המסורת העברית, בהמשך למעמד הר סיני, אלוהים מסר למשה רשימה ארוכה של מצוות ודינים כדי שבני ישראל יחיו על פיהם. המצוות האלה ברובן עוסקות, בדינים ובהלכות הנוגעים ליחסים המשפטיים בין אדם לחברו.
אני משוכנע כי השותפים החרדים בממשלת נתניהו לא יעזו להתנגד לחקיקה הלכתית שכזו ולכן לא יאיימו בהפלת הממשלה. מה יעשו חברי הכנסת האחרים אינני יודע אבל מהפך דרמטי מן הסוג הזה ודאי יעורר סערה שאולי תביא לפירוק הקואליציה.
כיוון שאני מאמין שרוב חברי וחברות הכנסת החילונים, כלל אינם יודעים במה המדובר, אשתדל מאוד להאיר את עיניהם, בתקווה שיבינו ויפנימו. למקרה שיתעורר קושי בהבנת חוקי התורה ניתן להיעזר בשרותיה של המחלקה למשפט עברי הקיימת מזה שנים במשרד המשפטים.
בפרשת משפטים מפורטים, בין השאר, הדינים הבאים:
איסור הטיית משפט, עדות שקר ולקיחת שוחד. עֵדוּת שֶׁקֶר היא עדות הניתנת בבית משפט ומתבררת ככוללת דברי שקר או הצהרות כוזבות. העד מחויב לומר את האמת, כדי לשמור על אמיתות פסק הדין שיינתן בהליך המשפטי. בחוק הקיים בישראל כיום נקבע, כי "המעיד בהליך שיפוטי, ביודעין, עדות כוזבת בדבר מהותי לגבי שאלה הנדונה באותו הליך, הרי זו עדות שקר, ודינו - מאסר שבע שנים; עשה כך בעד טובת הנאה, דינו - מאסר תשע שנים".
חוק חשוב במיוחד השקול כנגד כל המצוות שבתורה הוא מצוות שבת. הַשַׁבָּת היא יום מנוחה וקדושה שבועי לעם ישראל. המועד חל באופן קבוע מדי שבעה ימים. תחילת השבת היא בסופו של יום שישי, מעט קודם לשקיעת החמה - זמן הקרוי "ליל שבת" - וקיצה ביום המחרת, עם צאת הכוכבים - זמן הקרוי "מוצאי שבת". ביהדות נחשבת השבת למועד המקודש ביותר. שמירת שבת היא אחת המצוות המרכזיות ביהדות; לפי היהדות, זוהי המצווה הראשונה שניתנה לאדם ביום היבראו ולכן העונש על הפרתה, כמו בפתיחת מרכולים בשבת, חייב להיות חמור ביותר.
דיני עבד עברי ואמה עברייה. עבד עברי הוא אחד מהשניים: או יהודי נזקק, שמצבו הכלכלי אינו מאפשר לו לקיים את עצמו והוא מוכר את עצמו לעבד, או גנב שאינו מסוגל להשיב את הרכוש הגנוב או עלותו, ונמכר לעבדות לצורך תשלום החוב; בשונה מגבר, ילדה לא יכולה למכור את עצמה, אך ביכולתו של אביה לעשות זאת. הבת אינה נמכרת לעבדות על-מנת להשיב גניבה, אולם הבן יכול למכור את עצמו לעבדות מסיבה זו. כיוון שבישראל קיימים רבבות שאינם מסוגלים לפרנס את עצמם והם חיים מתחת לקו העוני, ראוי יהיה לפתח בחקיקה משלימה, את האופציה של מכירתם לעבדות.
אלימות לגווניה - הריגה וחבלה גופנית, כפתרון ייחודי לאלימות המופעלת כנגד הצוותים הרפואיים בבתי החולים.
דיני נזק שנגרם על-ידי רכושו של אדם: שורו שנגח, בור שפתח ונפל אדם לתוכו, אש שהבעיר אדם, בזדון או מתוך חוסר זהירות, והזיקה לרכוש.
דיני שומרים - אחריות אדם על רכוש אחרים המופקד בידו. חוק כזה יכול להתאים מאוד לדירקטורים בחברת "טבע" שלא שמרו כראוי על רכוש המשקיעים במניות החברה.
דין המפתה נערה לשכב עמו. אדם שפיתה נערה בתולה פנויה לקיים אתו יחסי מין, חייב לשלם לאבי הנערה קנס של חמישים שקל (צריך להתאים למציאות הכלכלית המשתנה), או לשאת אותה לאישה, בכפוף להסכמתה ולהסכמת אביה.
דיני הלוואה - איסור ריבית ומצוות השבת משכון. הלוואה היא עסקה בה גוף כלשהו משאיל סכום כסף לגוף אחר, לתקופה מוגבלת בזמן, לפי תנאים הנקבעים מראש. סכום הכסף שניתן בהלוואה נקרא 'קרן'. במקרים מיוחדים, מדובר בהלוואות בהן הלווה צריך להחזיר למלווה את הקרן בלבד, ללא ריבית. דין זה יוכל לפתור את בעיית ההלוואות בריבית "רצחנית" הנהוגה בשוק האפור ואולי גם את הריביות המופקעות שגובים הבנקים.
לקראת סוף הרשימה מפורטות גם מצוות שבין אדם למקום, כגון: איסור טרפה ובשר בחלב. חוק זה יוכל לחסל את השוק הנרחב העוסק במכירת "בשר לבן" שאותו צורכים רבים ממאות אלפי הלא-יהודים שעלו לארץ מבריה"מ.
כל אלה הם רק אפס קצהו של נושא דיני התורה ועל זה ניתן לומר: "הפוך בה והפוך בה, שהכול בה" וככול שתרבה לחקור הרי זה משובח. ואם קיים תחום חדש שלא הוזכר בתורה, כמו אינטרנט ו"צרות" אחרות, הרי לא אלמן ישראל שהרי קיימים בארץ מאות רבנים גדולים בתורה, שעליה פרנסתם, שאליהם ניתן להפנות את הקושיות הדורשות מענה.

תאריך:  27/12/2017   |   עודכן:  27/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משפט עברי" מחייב כהוראת האל למשה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה רציני ל"ת
סתם אחד  |  27/12/17 17:22
2
רק טיפה שינויים וחיזוקים
הג'וקר  |  27/12/17 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
להצבעה על הזיקה שבין ירושלים לישראל, בעצרת החשוכה והעוינת, נלוותה הפעם הבלחה קטנה ומבוישת של קרן אור עיקשת, שלא הופיעה קודם    יותר מ-60 מדינות נמנעו עכשיו לראשונה, הצביעו נגד או נעדרו    שבר במסורת ההצבעות המונוליטיות/אוטומטיות נגד ישראל    "מסורת" שאפיינה את דפוסי ההצבעה של הארגון בעשרות השנים האחרונות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טייסת, רפורמה, נכה, הקצבות הביטחון, עמית או אויב ומתחסדים
חנינא פורת
שלושת שלבי החורבן הם רצף אחד    תחילת חורבן בית ראשון, החורבן שהתחיל בעשרה בטבת ממשיך לט' בטבת יום פטירתם של עזרא ונחמיה שהוא סיום תקופת הנבואה ומגיע לשיאו עם תרגום התורה ליוונית בח' בטבת
אליהו קאופמן
ח"כ עאידה תומא-סלימן מ"הרשימה הערבית המשותפת" הפכה בחות מקדנציית כהונה בפרלמנט הישראלי מייללת נגד קיפוח המיעוט שלה, לזו שמובילה את ההתקפה הברוטאלית על מיעוט אחר    זו שיטה ששותפים לה בישראל הכהניסטים ומר"צ, ושצצה בשנות ה-30 של המאה ה-20 במרכז אירופה
יובל לובנשטיין
סיפור הדיילות הוא סיפור כיסוי טוב ועם יח"צ טובים הוא יכול לעבור טוב בציבור, אולם הוא רק חלק קטן מכל הוזלת המחירים שתהיה ברשת כחלק מכניסת שופרסל לענף ומסתיר את הרווחיות הגדולה של סופר-פארם במשך השנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il