X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
פלשתיני מחופש לחייל אורון שאול בעצרת סולידריות עם אסירים פלסטינים המוחזקים בכלא הישראלי [צילום: וויסאם נאסר/פלאש 90]
חמאס לוחצת לעסקה חדשה
תנועת חמאס פתחה בקמפיין חדש בשפה העברית שגולת הכותרת שלו היא כי חייל צה"ל אורון שאול ז"ל הינו בחיים וכי ממשלת ישראל משקרת לציבור בישראל. חמאס לחוצה להגיע לעסקת חילופי שבויים עם ישראל מסיבות פנימיות והיא מנסה להפעיל לחץ על ישראל להגיע בהקדם לעסקה חדשה

גורמים בתנועת פתח ברצועת עזה מעריכים כי "טפטוף" ירי הרקטות שחמאס מאפשרת לעבר ישראל בחודש האחרון נועד בין היתר להפעיל לחץ על ישראל כדי לזרז עסקת שבויים חדשה. על-פי נתוני מערכת הביטחון מאז הכרזת טראמפ נורו מהרצועה לעבר ישראל 40 רקטות ופצצות מרגמה.
ירי הרקטות של הארגונים "הסוררים" לעבר ישראל מתאפשר למרות שחמאס יכולה למנוע אותו אולם הוא משרת, לדברי הגורמים בפתח, שתי מטרות עיקריות: האחת, רצון לתת "רוח גבית" לאינתיפאדה שעליה הודיעה תנועת חמאס בתגובה להכרזת טראמפ כי ירושלים הינה בירת ישראל והשנייה, לחץ של חמאס להשלים עסקת שבויים חדשה עם ישראל בטווח הזמן הקרוב ביותר. ואכן חמאס פתחה בימים האחרונים בקמפיין חדש בעניין ארבעת השבויים והנעדרים שמוחזקים בידיה ברצועת עזה, גולת הכותרת של הקמפיין הזה היא כי חייל צה"ל אורון שאול ז"ל שגופתו מוחזקת בידיה הינו בחיים.
פרשנים פלשתינים ברצועת עזה טענו בראיונות לתקשורת החמאסית כי ייתכן שהחייל הוא נכה או עיוור אך הוא נותר בחיים וכי הוא הקלף העיקרי שיש לחמאס לקראת עסקת חילופי שבויים חדשה שתהייה לפחות באותו היקף של "עסקת שליט" ב-2011 כלומר, ישוחררו יותר מאלף אסירים ביטחוניים מבתי הכלא של ישראל.
צה"ל עומד על כך שאורון שאול ז"ל מצא את מותו ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן אך כאמור תנועת חמאס פתחה בקמפיין חדש בשפה העברית במטרה להשפיע על דעת הקהל בישראל כדי שהיא תפעיל לחץ על ממשלת נתניהו לקדם עסקת חילופי שבויים חדשה עם חמאס.
במסגרת הקמפיין החדש של חמאס, שמגובה בפעילות ענפה ברשתות החברתיות של התנועה, הוצב שלט ענק במרכז העיר עזה ועליו תמונתו של אורון שאול ז"ל ומתחתיה הכיתוב בשפה העברית: "כל עוד גיבורינו לא רואים חופש ואור-השבוי הזה לא ידע דרור".
ברשתות החברתיות הפיצה הזרוע הצבאית של חמאס "עז א-דין מאל-קסאם" שתי כרזות נוספות, האחת עם תמונתו של אורן שאול עם כיתוב בעברית: "אפוא אני? מהו הגורל שלי?" והשנייה בה מופיעה תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ותמונות ארבעת השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס ברצועה תחת הכותרת בעברית: "החיילים שלך עדיין נמצאים בעזה". הכרזות האלה מופצות תחת האש טאג "ממשלתכם משקרת",כדי להסביר לדעת הקהל הישראלית כי הממשלה מסתירה ולא מוסרת לציבור את כל המידע על השבויים והנעדרים.
נראה כי הקמפיין החדש של תנועת חמאס בעניין השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים בידיה נובע מכמה סיבות:
  • ישראל איננה ממהרת לעסקת שבויים חדשה והיא מנסה לפעול באמצעות הגורמים המתווכים בינה לבין חמאס במסגרת הנחיות ועדת שמגר למרות שהקבינט לא אימץ אותן עד כה. הדרג המדיני לא יישם שורה של החלטות שקיבל הקבינט הביטחוני כיצד להפעיל לחץ על חמאס בנושא השבויים והנעדרים,כנראה כדי שלא לטרפד עסקה חדשה, אך העובדה שהוא איננו ממהר לעסקה חדשה מהווה לכשעצמה לחץ על חמאס.
  • על הנהגת חמאס ברצועה מופעל לחץ כבד מצד הנהגת האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל ומצד בני משפחות האסירים להתקדם לקראת עסקה חדשה לאחר שהשב"כ ישראלי הצליח לסכל כמה ניסיונות חטיפה של חיילים ואזרחים ישראלים כדי להביא לעסקה חדשה על-פי התנאים של חמאס.
  • הנהגת חמאס משוועת להישגים כדי לשפר את מעמדה ברחוב הפלשתיני נוכח כישלון הסכם הפיוס שיחיא סינוואר הוביל ביחד עם מצרים. המצב ההומניטרי ברצועה קשה, המצור הישראלי נמשך, מעבר רפיח סגור ועסקת חילופי שבויים חדשה יכולה ליצור מעין "שחרור לחץ" ולתת תחושה של הישג לציבור הפלשתיני ברצועת עזה.
נראה כי גם מטח הרקטות האחרון לעבר ישובי עוטף עזה ביום שישי האחרון בזמן שמשפחתו של החייל אורון שאול ז"ל ערכה לו טקס יום הולדת בכפר עזה, נעשה על-פי הוראה של תנועת חמאס או בתיאום עמה כדי ליצור הד תקשורתי להגביר את המודעות בקרב הציבור הישראלי לנושא השבויים והנעדרים, ולהפעיל לחץ על ממשלת ישראל.
גורמים בתנועת חמאס טוענים כי "יחידת הצל" של הזרוע הצבאית של חמאס ששומרת על השבויים והנעדרים הישראלים יכולה לשמור עליהם עוד שנים רבות וכי גורלם יהיה דומה לגורלו של הטייס רון ארד.
את המשא-ומתן העקיף עם ישראל לעסקת שבויים חדשה מוביל מרוואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס שניהל בזמנו גם את המגעים שהובילו ל "עסקת שליט", הוא ביקר כבר כמה פעמים במצרים ודן עם המודיעין המצרי שמתווך בין ישראל לחמאס במספר הצעות.
על-פי גורמים בחמאס, אין שום פריצת דרך בנושא, הקמפיין של חמאס נועד לנסות ולזרז את המשא-ומתן התקוע אך גם אם זה לא יעזור נראה כי תנועת חמאס תנקוט בצעדים חודשים נוספים, הרושם הוא שהיא הרבה יותר לחוצה מישראל להגיע לעסקה חדשה.

תאריך:  01/01/2018   |   עודכן:  01/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס לוחצת לעסקה חדשה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אסור ליפול בפח הזה שוב.
7_7_7.  |  1/01/18 10:29
2
התעמולה של החמס, לבקשת השמאלני
זוועה גלונסקי  |  1/01/18 21:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
הסכימה בפשרה בעליון לשלם 250,000 שקל למשפחתו של עמית מנטין, שנרצח באינתיפאדת אל-אקצה    בוטלו הקביעות במחוזי אשר ייחסו לה רשלנות שתרמה לרצח
יגאל כנען
צה"ל הפרוגרסיבי, של שדרות רוטשילד, רואה עצמו מחויב להסכמי אוסלו, ול"יצירת תנאים מייטביים בשטח לכל הסדר עתידי", זאת למרות שמעולם לא התבקש לכך
עומר כרמון
ציפי חוטובלי, יולי (יואל) אדלשטיין, אופיר אקוניס, יריב לוין, זאב אלקין, נאוה בוקר וגדעון סער, קוראים למרכז הליכוד לתמוך בהצעה: "לאפשר בניה חופשית ולהחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון"
עומר כרמון
הזרוע הצבאית של ארגון החמאס הציבה שלט גדול במרכז העיר עזה עם תמונתו של חייל צה"ל אורון שאול וצילום של דסקית הזיהוי הצה"לית שלו    באותה עת שוגרו רקטות לעבר קיבוץ כפר עזה, בעת שבמקום התקיים טקס לציון יום הולדתו של החייל הנעדר
איתמר לוין
טוענת שהקביעה לפיה לא ניתן להחזיק את הגופות לצורך מו"מ עם חמאס סותרת את רוחה של הפסיקה הקודמת, מרחיבה את הביקורת השיפוטית במסגרת חוק כבוד האדם ונוגעת לדיני נפשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il