X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בראייה אסטרטגית-ביטחונית זו, על ישראל להקדים תרופה למכה עליה להפנים שנקודת המוצא לפתרון הסכסוך צריכה להיות שונה דרושה קודם כל הבנה בישראל, שהפרטנר לחיים משותפים הם בני העם הפלשתיני, לא הרשות הפלשתינית
▪  ▪  ▪
vgmnv [צילום: סלימן חאדר/פלאש 90]

הכרזת הנשיא טראמפ על הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל ותגובות הפלשתינים להכרזה זו מחייבים תפנית ישראלית חדה בראיית הסכסוך. הצהרות אבו-מאזן מצביעות זה זמן רב על חושך ועלטה בקצה המנהרה. הרשות הפלשתינית פועלת בעיקר למחיקת מורשת העם היהודי בארץ ישראל.
מהלכי הרשות הפלשתינית בזירה הבינלאומית והמהומות שהיא מלבה בגדה, בתגובה להכרזת נשיא ארה"ב על הכרה בירושלים כבירת ישראל, צריכות להדליק בישראל נורות אזהרה אדומות. על ישראל להפנים שהפערים והמתחים בינה לבין הרשות הפלשתינית, אינם ניתנים עוד לגישור. התנהלות ההנהגה הפלשתינית ואף הנהגת ערביי ישראל מובילים להחרפת הסכסוך ולעימות אלים, שיגבה מחיר יקר בשני הצדדים.
בראייה אסטרטגית-ביטחונית זו, על ישראל להקדים תרופה למכה. עליה להפנים שנקודת המוצא לפתרון הסכסוך צריכה להיות שונה. דרושה קודם כל הבנה בישראל, שהפרטנר לחיים משותפים הם בני העם הפלשתיני, לא הרשות הפלשתינית. יש להבין שהאינטרס הישראלי הוא לקדם רמת חיים ואיכות חיים בסטנדרטים ישראלים ומערב אירופיים למגזרי ערביי ישראל והמגזר הפלשתיני ביהודה ושומרון. האינטרס הישראלי מחייב מהלך אסטרטגי ישראלי, שיחולל מציאות כלכלית ברמה ישראלית ומערב אירופית, כזו שתביא לצמיחת מנהיגות ערבית ופלשתינית שוחרת חיים משותפים. האינטרס הישראלי כיום מחייב גם מדיניות ישראלית שונה מול הפלשתינים בעזה ומול הפלשתינים ביהודה ושומרון. הנתק בין חמאס לרשות הפלשתינית הוא נכס ביטחוני משמעותי המאפשר מימוש אינטרס זה.
עיקרו של מהלך זה, הוא בהכרזה של ממשלת ישראל (בגיבוי חוק יסוד) על מימוש מחויבות מגילת העצמאות, לפיה "מדינת ישראל תפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ ישראל בשלמותה". הפירוש המעשי הוא הבנה והכרה בישראל, שלא די בשליטה ביטחונית ובניהול הסכסוך. מדיניות זו בהובלה של ראש הממשלה, שר הביטחון ומערכת הביטחון, מיצתה עצמה ומצויה בסוף דרך.
החלופה המוצעת: ייזום והנעת מהלך ישראלי לקידום חיים משותפים עד הירדן. במקביל לביסוס שליטה ביטחונית, נטילת אחריות כלכלית-חברתית-סביבתית. הדבר מחייב יוזמה ישראלית לשדרוג הדירוג הסוציו-אקונומי של מגזרי ערביי ישראל כולל ערביי ירושלים והמגזר הפלשתיני ביהודה ושומרון לרמת הדירוג הסוציו-אקונומית הממוצעת של המגזר היהודי.
מעמד ביניים ערבי-פלשתיני
זהו מתווה להעצמה כלכלית-חברתית של ערביי ארץ ישראל, שיוביל לצמיחת מעמד ביניים ערבי-פלשתיני ארץ ישראלי רחב היקף שוחר חיים משותפים. הוא צריך להתבסס על תוכניות פיתוח כלכליות-חברתיות אזוריות. גיבוש, תכנון וביצוע כל אחת מתוכניות פיתוח אזוריות אלה יופקד בידי דרג ממשל אזורי שיושתת על מערך קנטונים של ישובים יהודים, קנטונים של ישובי ערביי ישראל וקנטונים של ישובים פלשתינים ביהודה ושומרון. כל קנטון במעמד חוקתי המחייב אותו ומניע אותו לפעול כמנוע צמיחה והעצמה כלכלי-חברתי-סביבתי אזורי. הוא מצוייד בסמכויות, תקציבים ורשויות תכנון וביצוע. מוסדותיו ממוקדים בשיח וחזון אזורי להעצמת הישובים בתחום השיפוט שלו כקהיליה אזורית מפותחת, החותרת להיות בדירוג סוציו-אקונומי גבוה.
הממשלה תידרש לשינויים במבנה והרכב הוצאות תקציב המדינה. לספרי תקציב המדינה יתווסף ספר תקציב נוסף, תקציב הקנטונים ובו פירוט תקציב כל קנטון. בנוסף, כל קנטון יפתח מקורות הכנסה עצמיים ומוסדות כלכליים ופיננסיים קנטונליים כמו בנק הקנטון, הנפקת אגרות חוב והקמת חברות כלכליות קנטונליות. מקור לתקציבים נוספים למימון מפעל שדרוג סוציו-אקונומי שאפתני זה בהיקף שמונה מיליארד שקל בשנה, כספים שישראל גובה כיום מעובדים פלשתינים בישראל ומעבירה ישירות לקופת הרשות הפלשתינית. לנוכח כשלון הרשות הפלשתינית במיצוי תקציבים אלה לרווחת הפלשתינים שבאחריותה, מוצע להפנות תקציבים אלה ישירות למימון מפעלי פיתוח בשיתוף עם נפות פלשתיניות שונות, בעיקר לשיקום מחנות פליטים ופיתוח אזורי תעסוקה לצמצום היקף האבטלה.
הצפי הוא שמהלך ישראלי לכינון אחדות כלכלית בארץ ישראל ומתווה כלכלי-חברתי-סביבתי לצורך העצמה ושדרוג חברתי-כלכלי דרמטי של המגזר הערבי והפלשתיני, יזכו לתמיכה רחבה ולשיתוף פעולה במגזר הערבי בישראל ובמגזר הפלשתיני ביהודה ושומרון.
בראייה זו, יוזמה ישראלית זו מחייבת גם קידום מפעל התיישבותי רחב היקף בישובים יהודים בירושלים רבתי, יהודה, שומרון ובקעת הירדן. מפעל פיתוח זה יהיה לתועלת רבה גם במגזר הפלשתיני ביהודה ושומרון. הוא יביא ליצירת עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים לעובדים פלשתינים רבים. וכן יתרום לצמצום האבטלה במגזר הפלשתיני אל מתחת ל-10%, לעומת שיעור של 20% ויותר כיום.
לסיום, באין יוזמה אחרת לפתרון הסכסוך, מתווה זה יפעל גם כתהליך מדיני לבניית חיים משותפים, שרבים בארץ ובעולם מייחלים ורוצים לראות. הוא יבלוט כתהליך מדיני אמיתי המונע בידי אסטרטגיה חברתית-כלכלית-סביבתית בהובלה ישראלית. ללא ספק, ארה"ב ומדינות נוספות יתנו תמיכתן וסיוען להצלחת מהלך זה.
ישראל תיהנה מהעצמה ביטחונית, מדינית, כלכלית ומוסרית. היא תצמח בהדרגה כקהיליה ומדינה פדרלית מפותחת, ואף תהווה מקור לימוד וחיקוי למדינות נוספות באזור.

הכותב משמש יו"ר משותף - תנועת הפדרציה.
תאריך:  02/01/2018   |   עודכן:  02/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחדות כלכלית תחילה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין מוסר
ערב  |  3/01/18 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מצרים זועמת על מחמוד עבאס על סירובו לבטל את הסנקציות נגד רצועת עזה ומאיימת למשוך ידה מהפיוס. בתנועת פתח אומרים כי מחמוד עבאס ייפגש בקרוב עם מנהיג חמאס אסמעיל הנייה כדי לקדם את נושא הפיוס וכדי לרצות את מצרים
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס פתחה בקמפיין חדש בשפה העברית שגולת הכותרת שלו היא כי חייל צה"ל אורון שאול ז"ל הינו בחיים וכי ממשלת ישראל משקרת לציבור בישראל. חמאס לחוצה להגיע לעסקת חילופי שבויים עם ישראל מסיבות פנימיות והיא מנסה להפעיל לחץ על ישראל להגיע בהקדם לעסקה חדשה
איתמר לוין
הסכימה בפשרה בעליון לשלם 250,000 שקל למשפחתו של עמית מנטין, שנרצח באינתיפאדת אל-אקצה    בוטלו הקביעות במחוזי אשר ייחסו לה רשלנות שתרמה לרצח
יגאל כנען
צה"ל הפרוגרסיבי, של שדרות רוטשילד, רואה עצמו מחויב להסכמי אוסלו, ול"יצירת תנאים מייטביים בשטח לכל הסדר עתידי", זאת למרות שמעולם לא התבקש לכך
עומר כרמון
ציפי חוטובלי, יולי (יואל) אדלשטיין, אופיר אקוניס, יריב לוין, זאב אלקין, נאוה בוקר וגדעון סער, קוראים למרכז הליכוד לתמוך בהצעה: "לאפשר בניה חופשית ולהחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il