X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר נתניהו הצהיר כי ישראל לא תשלים עם הקמת מפעל לטילים מדויקים בלבנון ואם תצטרך היא תפעל. אם אכן ישראל תפעל, הדעת נותנת שחיזבאללה יגיב ובכך תחל הדרדרות. האם אירן תירתע ותעצור הקמת המפעל?
▪  ▪  ▪
נתניהו בביקור אצל פוטין [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

השבוע נפתח עידן חדש בהתמודדות של ישראל מול ההתבססות האירנית בסוריה, וממד חדש הוכנס לקווים האדומים שישראל הציבה עד כה לאירן. היה זה בעקבות פגישתו של נתניהו עם פוטין, כאשר ראש ממשלת ישראל הצהיר בצורה חדה וברורה: "ישנם מפעלי טילים בלבנון בשלבי הקמה. האיום של נשק מדויק מלבנון לישראל הוא איום חמור שישראל לא תקבל אותו.וגם כאן -אם נצטרך לפעול, נפעל." נתניהו הדגיש כי הוא הבהיר זאת לפוטין. בפעם הראשונה ישראל מאיימת לתקוף מפעלי טילים מדויקים הנמצאים בהקמה על אדמת לבנון. עד עכשיו ישראל תקפה בסוריה, שיירות ומחסנים של טילים מדויקים שהיו בדרכם מאירן לחיזבאללה בלבנון. ויש עוד ממד חדש באיום הנוכחי: הוא מוסבר בצורה ברורה לרוסים המודעים היטב להשלכות האיום הישראלי היוצר מצב נפיץ בזירה הצפונית מול חיזבאללה. כמה מילות רקע. אנחנו עומדים מול 3 רמות של איומים מצד אירן.
הרמה של נשק השמדה המוני היכול לאיים על הקיום שלנו. בשלב זה האיום אינו רלוונטי. הוא יהיה, תוך מספר שנים. הרמה השנייה היא מה שהייתי קורא "האירנים על הגדר". זהו איום מגוון של פח"ע ורקטות מרמת הגולן ע"י מליציות שיעיות שונות, זהו איום מטריד, אבל מבחינה צבאית זהו איום נסבל שצה"ל יכול בקלות יחסית להתמודד איתו. הרמה השלישית ההיא נשק שעלול לשבש בצורה חמורה את חיי היום יום שלנו, ולגרום נזקים חמורים. המדובר בטילים מדויקים ארוכי טווח. הם מסוכנים עשרת מונים מהסיסמאות של "האירנים על הגדר", או מבסיס אירני של כמה מבנים ליד דמשק. האירנים וחיזבאללה מודעים היטב לחשיבות הגדולה של הטילים המדויקים כנשק הרתעה ותקיפה נגד ישראל.
ב-3 ינואר 2018 נתן נסראללה ראיון מקיף בנושא. שלוש נקודות בלטו בדבריו:
האחת,במלחמה הבאה תחנות חשמל, שדות תעופה, נמלים, מפעלי גרעין ופטרוכימיים יהיו מטרות.
השנייה ישראל אומרת שיש לנו כמה עשרות טילים מדויקים. בטילים הללו נוכל לבחור את המטרות באופן מדויק כדי לגרום לישראל אסון גדול השלישית, מה שקובע זה לא הכמות של הטילים והרקטות אלא הדיוק. המסקנה העולה מדברים אלו היא זאת: אין לנו עדין מספיק טילים מדויקים על-מנת לכסות את כל המטרות בישראל, ולכן טבעי שנקים מפעלים בלבנון על-מנת שיהיו לנו מספיק טילים מדויקים ארוכי טווח.
וכאן אנו מגיעים לקטע החשוב ביותר בדברי נסראללה. הוא נשאל מדוע חיזבאללה לא הגיב על התקיפות הישראליות בסוריה. וכך הוא השיב: "הזהירות מפני הידרדרות הינה טקטיקה המשרתת את ההכנות לקראת המלחמה הגדולה, אבל לא תמיד חיזבאללה יגלה אורך רוח, בפרט אם ילחצו אותו".
והנה, ישראל "לוחצת" את חיזבאללה ואירן ומאיימת לתקוף בלבנון אם ימשכו ההכנות להקמת מפעל הטילים המדויקים. סביר שנתניהו ביקש מפוטין ללחוץ על אירן, אך קשה לדעת מה מידת ההשפעה שלו על אירן בנושא הזה .אם האירנים לא יירתעו, וישראל תתקוף (לא רק את המפעל אלא גם את הטילים המדויקים שבידי חיזבאללה), קשה להניח שחיזבאללה לא יגיב. פירוש הדבר אסקלציה רחבה . והשאלות העולות:
האם נתקוף מתוך מודעות לאסקלציה? האם האירנים, נוכח המצב הנזיל בסוריה, יהיו מוכנים להסתכן באסקלציה?

תאריך:  01/02/2018   |   עודכן:  01/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלב חדש ונפיץ במערכת היחסים שלנו מול אירן וחיזבאללה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עומק המלחמה כעומק החקירה
הירונימוס  |  1/02/18 15:14
 
- תסתכל על עצמך
ספקולטור  |  5/02/18 16:45
2
יש להחזיר את לבנון שנים לאחור.
אקטואלי  |  6/02/18 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מירב ארד
הוסיף: השותפות הקיימת והגדלה בין ארה"ב לישראל, אפשרה לכל צד להתמודד עם איומים בתחום בצורה אפקטיבית יותר    נדב צפריר: התקציבים לאבטחה לא בהכרח גדלים בהתאם
עומר כרמון
דאגה בטהרן ובדמשק לפני ביקורו במוסקבה היום של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ופגישתו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין    אירן מזהירה: "ממליצים לפוטין לא להיענות לבקשותיה של הישות הציונית"    דיווח: נשיא סוריה אמר לפוטין: בהפצצה הישראלית הבאה, אשגר טילי סקאד לנתב"ג
מחלקה ראשונה
רה"מ מעוניין לנצל את השתתפותו בכנס הכלכלי בדאבוס על-מנת לשכנע בעיקר את מנהיגי מדינות אירופה לתקן את ההסכם "כדי למנוע התגרענות של אירן"
איתמר לוין
"הסכם הגרעין עם אירן הוא אסון ולא נמשיך לאשר אותו"    "יש לי מסר פשוט: ארה"ב ניצבת לצד ישראל"    נתניהו: אין תחליף לארה"ב כגורם מוביל בדרך לשלום
אריאל י' לוין
טראמפ הציב תאריך יעד: אם עד חודש מאי לא יתוקנו הליקויים בהסכם עם אירן - הוא יחדש למעשה את העיצומים על המדינה. קשה מאוד לשער כיצד אירן תגיב על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il