X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היסח הדעת של הנהג, כמו גם של הולך הרגל, הוא הגורם המרכזי לתאונות הדרכים בכבישי ישראל. הגיעה לכן העת להקדים רפואה למכה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Carolyn Kaster]

רבות מתאונות הדרכים בארץ מתרחשות בעטיו של היסח הדעת: בעת הנהיגה, או בזמן חצייתו של הכביש על-ידי הולך הרגל. במקרים לא מעטים עלולות התוצאות להיות הרות-אסון, ושם מעט יותר תשומת-לב וריכוז - עשויות בהחלט התאונות להימנע.
היסח הדעת הוא, לפיכך, רעה חולה ומכה שאינה כתובה בתורה. במרבית המקרים מתרחשת התאונה כאשר אלה הישובים על ההגה נוהגים לדבר ולסמס בטלפון הנייד. במקרים אחרים היא נגרמת כאשר הנהג מצית סיגריה, או מדליק רדיו ולחפש בו תחנה. באותה שעה ממש מת, מבחינתו, הכביש.
הסטטיסטיקה היבשה מעידה כי בעטיין של פעולות אלה ואחרות משלמים, במקרה הטוב, נהגים רבים את מחיר התאונה בנזק שנגרם בעטייה למכוניתם, ובמקרה הרע נגבה מהם התשלום בחבלה קשה הפוקדת את גופם.
אחריהם המבול
אלא שלא רק נהגים סובלים מהיסח הדעת. פעמים רבות מתגלים גם הולכי הרגל בקלקלתם, כשאין הם מרוכזים די הצורך בעת חצייתו של הכביש. אוזניהם דבוקות אז לנגן המוזיקה אן לטלפון הנייד, ואחריהם כמובן המבול.
ובאותו עניין מסתבר יותר ויותר שמספר עגום ומדאיג של תאונות-דרכים מתרחשות בעטיין של התנגשויות בין כלי-רכב והולכי-רגל, השמים א מבטחם באור הירוק שברמזור, המתיר להם לעבור "חופשי-חופשי".
ראוי לציין שבמדינות רבות חל איסור מפורש בחוק על השימוש באביזרים שעלולים לסכן את שלומם של הנהגים ושל הולכי הרגל בעת שהם מצויים על הכביש. העוברים על החוק צפויים בהן לעונשים של קנסות ומאסר. זו העת ללמוד גם אצלנו את הלקח הנדרש.

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
אנואר אבו-זינה, שדרס למוות שני חיילים, המשיך לנהוג במשאית למרות מספר תלת-ספרתי של הרשעות. זה קרה בשל ליקויים יסודיים בבתי המשפט לתעבורה, הכוללים עומס בלתי אנושי והקלה דווקא עם נהגים מקצועיים
עומר כרמון
דיון בוועדת הכלכלה בעקבות התאונה הקטלנית בה נהרג הנער ליאל אלמקייס ז"ל    שמעון בוזגלו, שאחיו נהרג בתאונה עם גמל: "מאוכזב מהשר אורי אריאל כי אם הוא היה עושה משהו, אנשים לא היו מתים"    ח"כ סמוטריץ': "מתבייש ומבקש סליחה מבני המשפחות השכולות, אני מלווה את ההצעה כבר שנתיים ובכל משרד ממשלתי מסבירים לי למה זה לא במגרש שלהם ומתנהגים כמו ראש קטן. טעיתי שהייתה לי סבלנות"
עומר כרמון
ההרוגים: אורי ליפניק בת 12 משבי שומרון, אחיה - רואי ליפניק בן ה-8 ונהג הרכב הפלשתיני - פתחי עבד אל-כרים אבו שנב, בן 21    הרכב הפלשתיני נסע ככל הנראה במהירות מופרזת
עידן יוסף
שוטרי תנועה תפסו את נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב משוחח בטלפון הנייד במהלך נסיעה בנתיבי איילון    השופט מכחיש את המיוחס לו ולכן יועמד לדין
רפי לאופרט
בישראל, הטיפול בתאונות הדרכים הוא במקרים רבים הקצאת-קשב זמנית לסוגיה והורדתה מסדר-היום באמצעות צעדי-נראות, שהיעד הסופי שלהם אינו פתרון, אלא "שקט תעשייתי"; כלומר: העברת מוקד תשומת הלב התקשורתית ממנו לנושאים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il