X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסכמי השקעה בחברות הזנק כוללים מצגים רבי חשיבות על מצב החברה. חשוב שהמייסדים והמנהלים ישמרו על איזון נכון בין מסירת מידע חיוני למשקיע לבין הימנעות מסיכונים אישיים מיותרים
▪  ▪  ▪
המצגים הם שליש מההסכם [צילום: פלאש 90]

הקמת חברת הזנק כדי להביא אותה לשגשוג עסקי ולאקזיט. כדי להשיג את מטרתך, תצטרך כנראה לגייס כספים ממשקיעים. אם לא תשמר במצגים בהסכם ההשקעה, אתה מסכן את הצלחת החברת ואת עצמך באופן אישי. זה נשמע מפחיד, אך ניתן למתן את הסיכונים במסגרת הסכם ההשקעה.
בכל הסכם השקעה מופיעים מצגים של החברה, אשר לרוב משתרעים על פני עמודים רבים ומגיעים לרוב לכשליש ממנו. המצגים נועדו לתת למשקיע תמונת מצב בנוגע לחברה בעת ההשקעה. מידת הפירוט של המצגים תלויה בסוג המשקיע, השלב בו נמצאת החברה ועוד. המצגים מתייחסים למגוון נושאים, כגון קבלת ההחלטות הנדרשות לצורך ביצוע העסקה, הקניין הרוחני של החברה, מצבה הפיננסי, הסכמי החברה, עובדיה והליכים משפטיים בהם היא מעורבת.
משקיעים, מייסדים ומנהלים נרתעים בדרך כלל מסעיפי המצגים. אולם אותם מצגים הם שמהווים מעין "ביטוח" של המשקיע ליום סגריר: אם יתברר שהמצגים לא היו נכונים, תהיה החברה חשופה לתביעה של המשקיע בגין נזקו. לאור אופיים של המצגים, הידע של המייסדים והמנהלים חיוני לבחינתם. אם כן, המצגים מהווים חלק חשוב מאוד בהסכם ההשקעה, והמייסדים, המנהלים והמשקיעים מחויבים להיות מעורבים בכל הנוגע להם.
אז על מה להקפיד מצד החברה?
1. לצמצם את היקף המצגים והנושאים שמכוסים בהם. למשל: הגבלת המצג לפיו הקניין הרוחני של החברה אינו מפר זכויות צדדים שלישיים לידע של החברה.
2. גילוי מלא ומדויק של כל המידע הנדרש לפי המצגים. הנטייה של יזמים מסוימים היא להסתיר מידע שעלול לחשוף פנים שליליים בחברה. אולם הסתרה כזו מהווה חשיפה של החברה לתביעה עתידית, בעוד שלרוב הגילוי לא יגרום לפיצוצה של העסקה. מובן שכאשר מדובר במידע רגיש, יש לבצע את הגילוי בדרך מושכלת על-מנת שלא לפגוע בעסקה ובחברה.
3. נסו להימנע ממצגים "צופי פני עתיד", כגון התחזיות ביחס לעסקי החברה. ייעודם של המצגים הוא להעניק למשקיע תמונה ביחס למצב החברה בעת ההסכם.
4. הגבלת אחריות החברה לסכום ההשקעה וכן לתקופה (בין שנה לתקופה ההתיישנות לפי דין, תלוי בסוג המצג).
5. היוועצו לא רק בעורך הדין שלכם, אלא אף באנשי המקצועי האחרים שעומדים לרשותכם, כמו רואי חשבון ויועצי מס. חשוב אף התיאום ביניכם לבין אנשי המקצוע כדי להימנע מסתירות. לכן אני ממליץ על לפחות פגישה אחת שלכם עם כל אנשי המקצוע הרלוונטיים בנושא המצגים.
מבחינת המשקיע, שירצה כמובן מצגים כמה שפחות מוגבלים, חשוב להקפיד שהמגבלות השונות על האחריות למצגים לא יחולו במקרים של תרמית. ככל שהחברה צעירה יותר, הדרישה שהמייסדים (אישית) יהיו אחראים אף הם למצגים גדולה יותר. בכך מוטל סיכון ממשי על המייסדים עצמם ונכסיהם האישיים. על המייסדים לשים לב לכך שאחריותם תוגבל, בנוסף למגבלות לעיל, בדרכים מקובלות נוספות, לדוגמה הגבלת הסעד של המשקיע למניות המייסדים בחברה.

הכותב הוא השותף המייסד במונוסביץ ושות', משרד עורכי דין המתמחה בתחום ההיי-טק.
תאריך:  01/03/2018   |   עודכן:  01/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
המהלך של שחרור בני ישראל מעבדות מצרים, עומד בתורה על החדרת האמונה בלב בני עמו של משה - המשועבדים למצרים, כי האמונה באלה ישראל, היא גם אמונת אברהם יצחק ויעקב, היא שיוצרת מהם "עם" השונה מסביבתו
יוני בן-מנחם
באתר האינטרנט של הזרוע הצבאית של חמאס מופעים רמזים לכך שייתכן שהיא תחדש את שיטת פיגועי ההתאבדות כפי שעשתה ב-1996. לאור התמיכה האירנית בחמאס ולקראת פרסום התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ ישראל צריכה להבהיר כי כל פיגוע התאבדות יביא לפגיעה קשה במפקדות חמאס ברצועת עזה
עמוס גלבוע
ניתנו הרבה תירוצים מבישים. החשוב הוא שהשתיים אותתו לכ אזרח ישראלי "סביר": תהיה ראש קטן; אל תסבך עצמך. אם משהו נראה לך מעורפל, אל תנסה לפזר את הערפל
רפי לאופרט
מהי אופוזיציה, מה תפיקדו של מבקר המדינה? מה עתידה של מפלדת יש עתיד והאם היועמ"ש מתפקד על תקן נביא?
איתן קלינסקי
במקום לתת תמיכה למכון המוביל בחקר מדעי החקלאות בעולם משבשים את מהלכי עבודתו המדעית התקינה, וזאת כאשר מנסים להסתיר אמת כאובה, שלכרישי נדל"ן יש עניין באדמות של תחנת הניסיונות ובאבחת החלטה נדלנ"ית מחליטים על גורלו של מכון מחקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il