X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לגבי "השטחים הפלשתינים הכבושים", יש לומר בגלוי שאלה הם לא שטחים, לא פלשתינים ולא כבושים לכל אזור בארץ ובעולם יש שם השמות יהודה ושומרון הם שמות גאוגרפיים והיסטוריים של אזורים אלה מאז ומתמיד הרבה לפני כיבוש האי הבריטי על-ידי ויליאם הכובש מומלץ לאנשי משרד החוץ בלונדון לפתוח את האטלסים שלהם עצמם מתקופת הכיבוש שלהם בארצנו, ולראות כיצד נקראים שם "השטחים": יהודה ושומרון
▪  ▪  ▪
הנסיך וויליאם. [צילום: דומיניק ליפינסקי]

בהודעה המשמחת לכשעצמה על ביקור הנסיך ויליאם בישראל כלול פרט הנובע מבורות במקרה הטוב ומרוע לב קולוניאליסטי במקרה הרע. מי שניסח את ההודעה כלל בין יעדי הביקור גם את ירדן, וגם את "השטחים הפלשתינים הכבושים". ממשלת ישראל הגיבה בחיוב על עצם הביקור, אבל הושיטה את הלחי השנייה, ולא טרחה להבהיר את המושגים הנכונים.
לגבי ירדן, ממלכה זו אינה אלא יציר כפיה של בריטניה הקולוניאליסטית מלפני כמאה שנים, אשר חזרה בה מהצהרת בלפור שניתנה על-ידה באותן שנים, קרעה את ארץ ישראל המזרחית (ארבע חמישיות מארץ ישראל השלמה) מתחומי הבית הלאומי היהודי ומארץ ישראל המנדטורית ולא רק התנ"כית, והסגירה אותה למשפחה ההאשמית השולטת בירדן גם היום. שלטון זה הוא המכשול לפי שעה בפני פתרון ירדן היא פלשתין.
לגבי "השטחים הפלשתינים הכבושים", יש לומר בגלוי שאלה הם לא שטחים, לא פלשתינים ולא כבושים. לכל אזור בארץ ובעולם יש שם. השמות יהודה ושומרון הם שמות גאוגרפיים והיסטוריים של אזורים אלה מאז ומתמיד. הרבה לפני כיבוש האי הבריטי על-ידי ויליאם הכובש. מומלץ לאנשי משרד החוץ בלונדון לפתוח את האטלסים שלהם עצמם מתקופת הכיבוש שלהם בארצנו, ולראות כיצד נקראים שם "השטחים": יהודה ושומרון.
למרבה הצער והבושה יש אצלנו לא מעטים הקוראים ללב ההיסטורי של ארץ ישראל בכינוי נדל"ני זה. תחת שר הביטחון הימני (?) משרת מתפ"ש, מתאם הפעולות ב"שטחים", במקום מתאם הפעולות ביהודה ובשומרון. באמצעי השידור "שלנו" יש כתבים ב"שטחים" במקום כתבים ביהודה ובשומרון. על כן גם אין משמיעים בהם את "סלינו על כתפינו", השיר בה"א הידיעה של חג השבועות, המזכיר הבאת ביכורים מחלקי הארץ השונים, ובהם גם... יהודה ושומרון. השיר נכתב על-ידי לוין קיפניס ב-1928, לפני היות מדינת ישראל, "הקו הירוק", "שטחים" או "כיבוש". במפות המוצגות בטלוויזיה שלנו מופיעים גבולות "הקו הירוק", במטרה להכריז שיש הארץ ויש "השטחים", ומי שחוצה את "הקו הירוק" נכנס לארץ או יוצא ממנה.
לגבי "הפלשתינים", מדובר בערביי ארץ ישראל. העובדה שהם גרים משני צדי "הקו הירוק" אינה הופכת אותם לשונים אלה מאלה. תשע עשרה השנים (מחצית האחוז מתולדות עם ישראל) שבהן רק חלקם היו נתונים לשלטון ישראל אינן יוצרות הבדל בזהותם. האזינו לנציגיהם בכנסת.
לגבי "הכבושים", אכן אזורי יהודה ושומרון כבושים על-ידי צבא הכיבוש הפלשתיני, שהוכנס לארץ ישראל בחסות הסכם אוסלו, ואת הכיבוש הזה, הכיבוש היחיד בארץ ישראל, יש לסיים.
ראוי אם כן להבהיר לשולחיו של ויליאם בלונדון שהם הם הכובשים: בסקוטלנד, בוויילס, בצפון אירלנד ובאיי פוקלנד. לא מיותר להזכיר גם לאדון מקרון מפריז, שמדי פעם מנסה לבחוש בעניינינו, שארצו היא הכובשת באי קורסיקה ובמחצית ארץ הבסקים (המחצית השנייה כבושה על-ידי ספרד, כמו גם קטלוניה). בריטניה וצרפת שרטטו לפני מאה שנים בשלומיאליות קולוניאליסטית את הגבולות במזרח התיכון, ומאז אין שקט באזור.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  15/03/2018   |   עודכן:  15/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא שטחים, לא פלשתינים ולא כבושים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הגטו החדש
אלישע האס  |  15/03/18 09:02
 
- צודק. הגלות לא יצאה מנפש העם  ל"ת
ק.כ.   |  15/03/18 10:46
 
- צודק.  ל"ת
וינטר הניה  |  23/03/18 08:32
2
הבריטים היו כובשים אכזרים מאוד
קטי  |  15/03/18 10:36
 
- אכן, הבריטים הרעו ליהודים
קטי צודקת  |  15/03/18 20:31
3
השוואות בנוסח בריימן
שלמה המגיב  |  15/03/18 14:03
 
- המגיב הנאלח שלמה אשר מטפטף
למגיב  |  15/03/18 20:38
 
- תתבייש לך, שלמה המגיב איש
הניה וילטר  |  18/03/18 23:25
4
מבקשים שישראל
ועכשיו האינגליזים  |  15/03/18 21:39
5
כל מילה מדוייקת
מרק_טווין  |  16/03/18 12:11
6
כל הכבוד על מאמר מעולה! ל"ת
יהודי מפוכח  |  18/03/18 21:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
המשטרה לא ביצעה את כל הצעדים שגובשו לגבי מוקד 100 ולגבי מרכז השליטה של מחוז ש"י    אפודים בלתי תקינים וכלי רכב לא מתאימים למשימות השיטור באיו"ש
איתמר לוין
שרים העידו ששיקולים משפטיים מנעו פעולות סיכול    הקבינט הביא בחשבון את החוק הבינלאומי בפעולות בעזה    חלק מהמלצות ועדת טירקל טרם יושמו - חמש שנים לאחר שהוגשו
עמוס גלבוע
היה זה אורי לוברני שהבין כי סתם יציאה חד-צדדית מלבנון, כפי שבהתחלה התכוון לה ברק והיה והוא לא מצליח להשיג הסכם עם הסורים, היא הרת אסון לגבולנו הצפוני
אסתר שניאורסון גרי
כאשר שולח משה את המרגלים לתור את הארץ, מה הם מספרים? ילידי ענק ראינו שם, אנשי מידות, נפילים בני ענק, ונהיה בעינינו כחגבים. ואלה המשטינים, עשרים שנה יודעים שהם חגבים, שאין להם סיכוי לכבוש את השלטון, אלא אם יעלילו עלילות שווא.
יוני בן-מנחם
ההתנקשות בבכירי הרש"פ בעת ביקורם ברצועת עזה מעידה על כך שגורמים קיצונים מעוניינים לטרפד את תהליך הפיוס בין פתח לחמאס. ייתכן שהדבר גם קשור לקרב הירושה ברש"פ והוא ניסיון לחסל את הגנרל מאג'ד פרג' שהינו המועמד המוביל להיות יורשו של מחמוד עבאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il