X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הוא המכשול הגדול הניצב בפני יישום התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ. רצוי שהממשל יפרסם את תוכניתו רק לאחר שמחמוד עבאס יפרוש מהחיים הפוליטיים
▪  ▪  ▪
[צילום: אוואן ווצ'י/AP]

מנגנוני הביטחון של חמאס מתקדמים בחקירת ניסיון הפיגוע בשיירת ראש הממשלה הפלשתיני ראמי חמדאללה בצפון רצועת עזה כדי לגלות מי עמד מאחוריו והרחוב הפלשתיני עוסק בשאלה מי המרוויח העיקרי מהאירוע.
הדעה הרווחת היא כי הרש"פ והעומד בראשה הם המרוויחים העיקריים ממה שאירע, הריבונות של חמאס ותדמיתה הביטחונית ברצועת עזה נסדקו, הרש"פ הפכה זמנית ל "אנדרדוג" בעיני הציבור הפלשתיני ודרישותיה לשיטה ביטחונית מלאה ברצועה במסגרת הסכם הפיוס נראות כעת כמוצדקות.
תנועת חמאס נמצאת במגננה והיא חייבת לסיים בהקדם את החקירה בהצלחה כדי להוריד את הנושא מסדר היום, מחמוד עבאס כבר מנצל את ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה חמדאללה כדי להציב תנאי חדש ובלתי אפשרי לתנועת חמאס-עליה לאפשר לרש"פ לקבל את כל סמכויות הביטחון ברצועת עזה כדי שתוכל להשתתף בדיוני המל"פ ברמאללה ב-30 באפריל.
אחת השאלות המרכזיות הקשורה לניסיון ההתנקשות ברצועת עזה היא מדוע בדיוק מצאו לנכון כעת ראש הממשלה ראמי חמדאללה וראש המודיעין הפלשתיני מאג'ד פרג' לצאת לרצועת עזה כדי להשתתף באופן מפתיע בחנוכת מתקן לטיהור שפכים. נראה כי הדבר קשור לתוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. על-פי גורמים ברש"פ, הנסיעה של ראש הממשלה ראמי חמדאללה לרצועה הייתה התרסה כלפי ממשל טראמפ כי הרש"פ היא בעלת הבית החוקית גם ברצועת עזה ואי-אפשר להתקדם בשום תוכנית מדינית בלעדיה.
הביקור של ראש הממשלה הפלשתיני חמדאללה ברצועה אירע בדיוק באותו היום שבו כינס צוות השלום האמריקני בבית הלבן ועידה כדי לדון במצב ההמניטארי הקשה ברצועה.
בוועידה השתתפו נציגים מהקוורטט,ישראל, האיחוד האירופי ו-7 מדינות ערביות. תנועת חמאס לא הוזמנה, אך שוגרה הזמנה רשמית לרש"פ באמצעות חוסיין א-שיח' השר לעניינים אזרחיים, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס החליט להחרים את הוועידה במחאה על מדיניות טראמפ בנושא הסכסוך הישראלי-פלשתיני.
עיתון "אל-חיאת" דיווח ב-15 במרץ כי יו"ר הרש"פ הודיע לראשי הפלגים הפלשתינים באש"ף כי "הוא נכנס למערכה עם ארה"ב והוא דוחה את המערכה נגד ישראל לזמן אחר". מחמוד עבאס מעריך כי הממשל פועל לסיים את שלטונה של הנהגת הרש"פ הנוכחית כדי שיוכל לבצע את "עסקת המאה" של טראמפ.
מחמוד עבאס ראה בוועידה שכינס הממשל בנושא רצועת עזה שלב נוסף בדרך ליישום "עסקת המאה" שבסיסה הוא הקמת מדינה פלשתינית ברצועת עזה ובחלקים בגדה ללא בירה במזרח ירושלים אלא בירה חלופית באבו דיס.
גורמים אמריקנים מסרו בתום הוועידה כי הוחלט על שורה של פרויקטים ברצועה בתחומי האנרגיה, המים והביוב שיוכלו להתבצע גם ללא השתתפות הרש"פ. מחמוד עבאס חשד כי הוועידה מהווה ניסיון לסייע לישראל למנוע פיצוץ הומניטרי ברצועת עזה שעלול לחבל בתוכנית המדינית החדשה של טראמפ ולכן החליט להחרימה. הוא לא רצה לתת יד לתוכנית שמבחינתו מטרתה לחסל את הבעיה הפלשתינית. יו"ר הרש"פ משוכנע כי ממשל טראמפ מתואם עם ישראל בנושא רצועת עזה כדי למנוע פיצוץ והסלמה בשטח לקראת פרסום "עסקת המאה", לכן הממשל מנסה לפעול כדי למנוע את הפיצוץ.
נראה כי המכשול הגדול העומד בפני הנשיא טראמפ כדי להוציא לפועל את תוכניתו המדינית החדשה הינו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. הנשיא האמריקני יצטרך לשקול היטב את עיתוי פרסום תוכניתו החדשה, כדאי שישקול לדחות אותה עד לאחר פרישתו של מחמוד עבאס מהחיים הפוליטיים והחילופים הצפויים בהנהגה הפלשתינית. למרות חולשתו ומגרעותיו, מחמוד עבאס עדיין נחשב לסמל של השלטון הפלשתיני החוקי ולראש אש"פ.
ללא הסכמתו של מחמוד עבאס לחזור לשולחן המשא-ומתן לא ניתן יהיה להתקדם להסדר, אין שום מדינה ערבית או מנהיג ערבי שיוכל לייצג את הפלשתינים ולשאת ולתת בשמם. זהו כוחו של מחמוד עבאס החלש, הוא איננו דמות כריזמטית כמו יאסר ערפאת, הפלשתינים לא מאמינים לאיומים שלו מכיוון שהוא לא מבצע אותם ולא את ההחלטות שהוא מעביר במוסדות פתח ואש"ף נגד ישראל,אבל הוא נותר עדיין הכתובת הרשמית של העם הפלשתיני.
כל ניסיון של הנשיא טראמפ לכפות את תוכניתו על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והחבורה המקיפה אותו נדון לכישלון, הוא יהפוך את מחמוד עבאס לגיבור הגדול של הפלשתינים ושל העולם הערבי הנלחם לבדו מול התוכנית האמריקנית-ישראלית לחסל את הבעיה הפלשתינית. עדיף לאפשר למחמוד עבאס לפרוש מהחיים הפוליטיים כמנהיג שנכשל במשך 13 שנות שלטונו, כמי שהביא לניתוק של רצועת עזה מהגדה ופילג את העם הפלשתיני ורק אחרי שייבחר יורשו להציג אופק מדיני חדש לפלשתינים.

תאריך:  18/03/2018   |   עודכן:  18/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכשול הגדול בדרך ל"עסקת המאה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת שהיו בחירות?
הג'וקר  |  18/03/18 12:47
2
אין דבר כזה עיסקת המאה
יהודי מפוכח  |  18/03/18 21:22
3
לא נמאס לך לשקר לנו על ״עסקה״? ל"ת
משה מיכאל  |  19/03/18 01:05
4
עזה והגדה לעולם לא נועדו להיות
הגיון בריא  |  19/03/18 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מירב ארד
המחבל עבד אל-חכים עאסי נתפס בתום מאמץ מודיעיני    שר הביטחון, אביגדור ליברמן: המעגל נסגר
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס פועלת כדי להסלים את המצב הביטחוני בגבול רצועת עזה בשבועות הקרובים לקראת פרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ    חמאס מפרה את הבטחותיה למצרים ואת הסכם הפסקת האש עם ישראל ופועלת בתיאום עם אירן
עומר כרמון
סרן זיו דאוס, בן 21 מאזור, וסמל נתנאל קהלני, בן 20 מאליקים, הם הנרצחים בפיגוע הדריסה בשומרון    שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "אין דבר כזה טרור בודדים. זה טרור שנתמך בידי אבו מאזן והרשות הפלשתינית"    ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "נפעל להריסת בית המחבל"
אריה הס
היפרדות מהאוכלוסייה הפלשתינית בירושלים רבתי, יהודה ושומרון, טומנת בחובה סכנות שישראל תתקשה לעמוד בהן    ארץ ישראל לא ניתנת לחלוקה    היא קהיליה מדינתית אחת    אין מנוס מהחלת ריבונות
יורם אטינגר
הרשות הפלשתינית אינה כלולה בין עשר הנהנות המובילות מסיוע חוץ סעודי של 33 מיליארד דולרים בעשר השנים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il