X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן תמשיך לנסות ולהוציא לפועל פיגוע נקמה נגד ישראל כדי לשקם את ההרתעה שלה שנפגעה ע"י צה"ל. אנו נמצאים בתחילתו של עימות צבאי מוגבל בגבול הצפון ויש לנהל אותו בחוכמה כדי שלא יתפתח למלחמה כוללת
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ישראל מוכיחה בחודשים האחרונים את המודיעין המדויק והאיכותי שיש בידיה על הנעשה בסוריה ובמיוחד על פעילות ההתבססות הצבאית האירנית במדינה. בזכות המודיעין הזה סיכלה ישראל עד כה 2 ניסיונות של אירן לבצע פעולת נקם נגד ישראל על מותם של 7 אנשי צבא אירניים בהתקפה בשדה התעופה T-4 בסוריה המיוחסת לישראל באמצעות שיגור טילי קרקע קרקע משטח סוריה.
הניסיון האחרון של אירן לפגוע בישראל היה ב-8 במאי, אולם ישראל איתרה מבעוד מועד את הטילים האירנים שהוצבו באזור אלכיסווה סמוך לדמשק, היא תקפה והשמידה אותם לפני ששוגרו לעבר מטרות בישראל. מרגע שישראל איתרה מבחינה מודיעינית את ההכנות לשגר טילים אירניים לשטחה היא הורתה לתושבים בגולן להכין את המקלטים ובהמשך הערב השמידה את הטילים, כך נוהגת מדינה הפועלת להגן על אזרחיה ולחסל את "הפצצה המתקתקת" לפני שתתפוצץ ותגרום לאבידות.
על-פי דיווח של מרכז מעקב זכויות האדם בסוריה, בהתקפה הישראלית נהרגו 15 בני אדם מתוכם 8 אירנים, לא ברור עדיין אם מדובר באנשי "משמרות המהפכה" או אנשי המליציות הנתמכות ע"י אירן. אזרחי ישראל צריכים לקחת נשימה ארוכה, מדובר בריצה למרחקים ארוכים, אין מדובר בסוף פסוק, האירנים הם עם חכם ועקשן הניסיונות האירניים לפגוע במטרות ישראליות ימשכו, שתי המדינות על מסלול בלתי נמנע של התנגשות צבאית ובינתיים ידה של אירן על התחתונה.
מדוע אירן תמשיך בניסיונותיה לתקוף את ישראל?
  • העניין הפך לעניין של כבוד לאומי, ההנהגה האירנית הבטיחה לבני עמה והכינה את דעת הקהל לכך שתנקום את דמם של 7 ההרוגים בשדה התעופה T-4, העם האירני עוקב אחר הנעשה ושואל מה קורה.
  • אירן מנסה ליצור הרתעה מול ישראל לקראת הבאות והיא חייבת להראות לשאר המדינות הסוניות במזה"ת ובראשן סעודיה כי לא כדאי להתמודד עמה צבאית וכי היא זו שאומרת את המילה האחרונה.
האירנים יכולים לפגוע במטרות בשטח ישראל מסוריה רק באמצעות מל"טים ממולכדים או טילי קרקע-קרקע, כפי שהדברים נראים ישראל יכולה להתמודד בהצלחה עם האיום הזה.
לא מן הנמנע שבגלל שישראל מצליחה לחשוף מראש את תוכניות הנקמה הצבאית של אירן מסוריה ולסכל אותן, אירן תשנה את תוכניותיה ותנסה להפתיע את ישראל ממקום אחר.
ישראל הצליחה למנוע בינתיים התנגשות צבאית חזיתית עם אירן, ברור שאם האירנים היו מצליחים לפגוע בטילים במטרות בישראל, היה הדבר גורר תגובה מיידית חריפה מצד ישראל, צה"ל כבר ערוך עם בנק מטרות לגבי כמה תרחישים שבהם מצליחה אירן לפגוע במטרות צבאיות או אזרחיות בישראל.
האירנים רוצים להרגיל את ישראל למאבק צבאי נמשך ולכפות את הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה כעובדה מוגמרת, אין מדובר באירוע נקם בודד אלא בתחילתו של עימות צבאי מקומי שיימשך עוד הרבה זמן, ישראל צריכה לנהל אותו בצורה מושכלת כדי שהמצב לא יתדרדר למלחמה כוללת.
אירן נחושה להמשיך בתוכניותיה בסוריה, להקים בסיסים צבאיים ולהעביר לסוריה נשק צבאי מתקדם שישמש את אירן בעתיד לכשתפתח חזית חדשה נגד ישראל מרמת הגולן. ישראל נוקטת קו תקיף ביותר נגד הניסיונות האירניים להתבסס צבאית בסוריה,גורמים ביטחוניים בישראל אמרו לי כי "עדיף להרוג את התינוק הזה עכשיו לפני שיגדל ויתפתח למפלצת רבת ראשים".
יותר קל לישראל להתמודד צבאית עם הבסיסים, המחסנים והמתקנים האירנים שפרוסים בשטח סוריה כיום לפני שהם גדלים ומתפתחים ומוקפים במערכות הגנה אווירית אירנית. אסור לשכוח כי גם רצועת עזה נתונה להשפעה אירנית חזקה על החמאס והג'יהאד האיסלאמי.
קמפיין "צעדת השיבה" מתקיים כבר חודש וחצי בהנחייתו של הגנרל קאסם סולימאני מ"משמרות המהפכה" וסביר להניח שבשבוע הבא תשגר אירן את ההנחיות המתאימות לחמאס להסלים את המצב הביטחוני לקראת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ו"יום הנכבה", גם זו היא דרך לנקום בישראל.

תאריך:  10/05/2018   |   עודכן:  10/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העקשנות של אירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
או שכן. או שלא. או שאולי.
אברהם 101010  |  10/05/18 12:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
איש מחיילינו לא נפגע מהירי שבוצע מעט אחרי חצות, והנזק למוצבים היה מועט ביותר    כוחות צה"ל תקפו מתקנים צבאיים של אירן וחיזבאללה מעבר לגבול ושדות תעופה    בסוריה מדווחים על עשרות הרוגים
עידן יוסף
שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר: "אם אירן תשיג יכולת גרעינית - גם אנחנו נחתור לנשק גרעיני"    עוד אמר כי "יש להטיל עיצומים שיגרמו לכל שאר המעצמות לעזוב את ההסכם"
עידן יוסף
אמר לנשיא: "אנחנו גם לא שוכחים את הלקח הגדול של הצורך להתייצב מול אידאולוגיה רצחנית בזמן"    "מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך על בעיות האזור והניסיונות להסיר את האיומים בצורה מושכלת ובצורה אחראית"
עמוס גלבוע
הנאום המכונן הזה של טראמפ מהווה ניצחון אדיר לנתניהו, הייתי אפילו מגזים עד כדי אמירה שמדובר בניצחון אישי היסטורי    כל מגבלות ההסכם שנתניהו העלה בנאומו המפורסם בקונגרס, וזכו לביקורות וחרפות מצד כל יריביו, נימנו עכשיו על-ידי טראמפ
אסתר שניאורסון גרי
דונלד טראמפ הודיע על החרפת הסנקציות שיינקטו נגד אירן, למרות שחלקן יכנסו לתוקף רק בעוד שלושה ושישה חודשים    טראמפ גם אמר שמי שיעשה עסקים עם אירן, יאבד את ארה"ב, וקרא לעם האירני לצאת נגד ממשל רוחאני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il