X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי להפתיע את האויב המסתער עלינו חובה להכות אותו בבסיס קיומו מטוסי ריסוס ישראלים טעונים בחומרים שאינם פוגעים בבני אדם אלא רק בגידולים חקלאיים, יכולים לצאת לדרך כדי לפגוע ביעדים החקלאיים אין צורך להרוג, די לפגוע במקורות הפרנסה
▪  ▪  ▪
כשלון ראשון [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

ההפתעה היא הגורם החשוב ביותר בכל תורת לחימה. השימוש המושכל בה יכול להביא לניצחון בקרב. דוגמה מצוינת לשימוש הנכון בהפתעה ראה העולם כולו כאשר חיל-האוויר של ישראל השמיד בתקיפת פתע את הכוחות האוויריים של מדינות ערב במלחמת ששת הימים. ישראל נתונה כיום במלחמה מול כוחות החמאס הנוהרים כנחילי נמלים מהרצועה לעבר הישובים בפתחת עזה. למרבה הצער נראה כי מפקדי צה"ל הנודעים לתהילה ביוזמותיהם הצבאיות שכחו את עקרונות המלחמה. היוזמה הקרבית נתונה עתה בידי כוחות החמאס, הם קובעים את המועד שבו יפתח הקרב, את המיקום, את אמצעי הלחימה. אנחנו נותרנו בעמדת התגוננות ומנסים למצוא אמצעי לחימה שיספקו תשובות מבצעיות לדרכי הפעולה של האויב.
רבים וטובים חיוו את דעתם מה הדרך הנכונה להתמודד עם התופעה, ניסו וכשלו. אם עלינו להרוג אזרחים לא חמושים כדי להרחיקם מן הגדר, זה הכישלון הראשון שלנו. אם עלינו להמתין באפס מעשה עד שחיילי צה"ל ייחטפו או יפלו בשבי, זה כישלון גדול יותר. אם לא נחזיר לידינו את היוזמה לעולם לא נוכל לגבור עליהם, אלא אם נצא למלחמה כוללת ובמלחמה מן הסוג הזה כבר נכווינו בעבר. התוצאה של המצב המוזר הזה היא שאנחנו כושלים במערכה ואש אוחזת בשדותינו.
כדי לגבור על אויבינו המסתערים ברבבותיהם על הגדר עלינו להחליט על מדיניות אחרת, התקפית ובוודאי לא התגוננות בלבד. דוגמה למדיניות כזו ניתן למצוא באמצעות שימוש נכון בגורם ההפתעה. הנה דוגמא.
רצועת עזה מתפרנסת מחקלאות בעיקר כמו ירקות (מלפפונים, עגבניות, פלפלים ועוד), גידול חיטה, טיפוח גפנים, עצי פרי וגם דיג. תעשיה כמעט שאינה קיימת. צילומי אוויר יכולים לגלות לנו מה, מתי והיכן מצויה התוצרת החקלאית. כדי להפתיע את האויב עלינו להכות אותו בבסיס קיומו. מטוסי ריסוס ישראלים טעונים בחומרים שאינם פוגעים בבני אדם אלא רק בגידולים חקלאיים, יכולים לצאת לדרך כדי לפגוע ביעדים חקלאיים שאיש אינו יכול לדעת מראש היכן הם ממוקמים. כדי להשיג את המטרה אין צורך להרוג. די לפגוע במקורות הפרנסה. וכך אפשר לפעול: לפני עלות השחר, בימים לא קבועים כדי לא לאפשר התנגדות. זה ועוד. כדי להעניש "מתפרעים קבועים" ניתן, באותה דרך, להטיל מספר מצומצם של פצצות תבערה על מטרות נקודה ולהעלות באש את בתי הסוררים. רק אותם.
מוות איננו עונש. הוא הוצאה של האדם ממסלול החיים, הוצאה שאיננה הפיכה. מנהיגי מערכת הביטחון ומפקדי צה"ל חייבים לחזור לימים עברו, לחשוב מחוץ לקופסת השגרה הצבאית ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיה. הדרך של ירי על-מנת להרוג את המנסים לפרוץ את הגדר מובילה רק אל שפיכות דמים נרחבת נוספת וגינויים לישראל מכל רחבי העולם.

תאריך:  16/05/2018   |   עודכן:  16/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכחנו את תורת המלחמה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אני
שמ   |  16/05/18 10:22
2
הצעה יותר טובה
סתם אחד  |  16/05/18 11:15
3
הצעה גרועה
אביטל  |  17/05/18 15:07
4
רעיון טוב אבל אבסורדי
תמר ארנברג  |  17/05/18 18:40
5
רשימה מענינת ותגובות עוד יותר
ארי בוסל  |  17/05/18 21:47
6
מתנגדים מהבית
בני בתים   |  21/05/18 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
שגריר ישראל בטורקיה התבקש לעזוב    שר החקלאות הורה על הקפאת ייבוא התוצרת החקלאית מטורקיה והשר בנט קרא שלא לטייל בה    שר הביטחון ליברמן אישר את פתיחתו של מעבר כרם שלום לסחורות    מדינות בעולם קוראות לחקור את התנהלות צה"ל
יוסי אחימאיר
אירן וטורקיה נעשו דתיות-קנאיות ומוקדי בערה אנטישמית    בטורקיה מסתמן תהליך דומה, היא עדיין לא הקצינה כאירן, ועדיין רואה עצמה כחלק מאירופה, אבל מתרחקת בהדרגה מן המערב
ראובן לייב
עננה כבדה מרחפת משם, ואיש שוב אינו משלה את עצמו שהחמאס הוא אבן הנגף הדומיננטי כיום בעזה
מירב ארד
צה"ל נערך להתחדשות ההפגנות בגדר הגבול    מניין ההרוגים הפלשתינים עלה ל-61 בהם גם תינוקות בת שמונה חודשים    גינויים לישראל מצד אירלנד, טורקיה ודרום אפריקה
רחלי בן-צור
אמרנו לו: "האונייה, אח שלנו, תעשה לנו טובה, We are not your toy. אה? כל היום וכל הלילה אנחנו עובדים כמו חמורים במינהרות, תעשה לנו יום חופש מחר, יום של חגיגה למה איל יהוד יש להם נאטה ולנו אין"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il