X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: ארי בוסל]
טיול ברחבי ארופה
יינות היטלר הם חלק מסדרה היסטורית המיוצרת מאז 1995 על-ידי חברה באודין, איטליה, בשם ויני לונרדלי בסדרה מופיעים גם וינסטון צ׳רציל, קרל מרקס ונפוליאון בונפרטה
לא פעם ראשונה [צילום: ארי בוסל]

עשרה יורו [צילום: ארי בוסל]

מטיילים בפיזה [צילום: ארי בוסל]

מגדל פיזה
ידיד גרמני החי עם אשתו ובתם בשוויץ נסעו לשבוע לאיטליה. היה זה נופש נחוץ, ובאחד הימים הם החליטו לבקר בפיזה.
״זה היה בסדר, אך בהחלט לא כמצופה. אף פעם לא ראיתי כל כך הרבה תיירים בימי חיי במקום אחד״. כך סיפר לי אותו חבר, והוסיף: ״האיטלקים יודעים איך לעשות כסף. אין שם דבר עבורו אתה לא נדרש לשלם״!
הסיפור הזכיר לי נשכחות, עת הייתי נוסע לארופה עם שקיות כסף. כל אימת שהיינו עוברים את הגבול (בין איטליה לשוויץ או לצרפת וכו׳), הייתי מוציא שקית (אלו עם הרוכסן) ובה מטבעות ושטרות של אותה המדינה. כמובן שהכל השתנה עם הופעת המטבע המאוחד - האירו - אך עדיין נשארו להם שני יוצאי דופן - הפרנק השויצרי והפאונד האנגלי.
דבר נוסף השתנה מאז אותם ימים. היום הכל ניתן לשלם בפלסטיק, והתלות שלנו במזומנים פחתה עד כמעט לאפס. לא כך בעבר.
(אנצל הזדמנות זאת ואוסיף שבארץ עברו משימוש במזומן לשימוש כמעט מוחלט בפלסטיק. כך לדוגמה, כשמגיע תייר וזקוק לעגלה בשדה התעופה, בעבר הייתה זו נגישה בחינם. היום יש לשלם בכרטיס אשראי, ואם אין זה כרטיס אשראי מישראל, רוב הסיכויים הם שהוא לא יעבוד. על כך נאמר ״הסבר פניך לתייר״, רק שצריך להשתדל קצת יותר במקום שהראש היהודי ימציא לנו פטנטים ותזרים מזומנים; ואם ידידי לא ראה כל כך הרבה תיירים בימי חייו כפי שראה בפיזה, הוא ודאי לא הגיע לאחרונה לארץ הקודש).
ינות למכירה
זוג פרסי יהודי מלוס אנג׳לס נסע לנופש באיטליה לפני שנתיים. זהו זוג פילנטרופים, וישבנו כולנו בארוחת ערב מפוארת במלון כאן בעיר בורלי הילס לתמוך בגוף הקשור במדינת ישראל.
נושא השיחה היה מרנין במיוחד - ראו מה ראינו בחלון ראווה משך הטיול שלנו: יינות עם מדבקה קדמית של היטלר.
אותו חבר גרמני, שנסע גם הוא לנופש באיטליה, מספר שבעבר הוא גר בגבול עם איטליה, ובחנויות גבול רבות בצד האיטלקי נמכרה ״בירת היטלר״. עבורו הייתה זו בושה שיש אנשים שפשוט לא לומדים.
מסתבר שסיפורי העבר עדיין בתוקף. המגזין ״עסקי משקאות״ הוא מגזין מקצועי בשטח משקאות אלכוהולים. החודש הוא פרסם כתבה בנושא יינות היטלר. מדווח שבאיטליה יינות עם מדבקה קדמית עם תמונתו של היטלר חוקיים. יינות היטלר הם חלק מסדרה היסטורית המיוצרת מאז 1995 על-ידי חברה באודין, איטליה, בשם ויני לונרדלי. בסדרה מופיעים גם וינסטון צ׳רציל, קרל מרקס ונפוליאון בונפרטה. יינות עם תמונתו של בניטו מוסליני (איל דוצ׳ה) פופולריים במיוחד, כמו גם יינות היטלר, בעיקר בקרב צעירים ותיירים.
הסדרה אסורה בגרמניה ובאוסטריה, שם המשטרה אחת לתקופה מוצאת בקבוקים מהסדרה כשהיא יוצאת לאכוף את החוק האוסר הפצה של מזכרות וסממנים נאצים. (באוסטריה חוקים האוסרים להלל את הנאצים, להכחיש את השואה או למזער בפשעי המלחמה שביצעו הנאצים).
גבר אוסטרי בן 31 נעצר ונשלח לכלא לשישה חודשים. בביתו היו, בין שאר מזכרות מתקופת הנאצים, גם שלושה בקבוקי היטלר (״עם אחד, אמפריה אחת, מנהיג אחד״) ובקבוק רביעי ועליו תמונה של חיילים נאצים. העיתון דיילי מייל באנגליה דיווח על כך בהרחבה לאחר כתבה בעתון האוסטרי ״ניו״, וממנו נולדה הכתבה למגזר העסקי הבינלאומי העוסק במשקאות.
אך אין זו הפעם הראשונה. לפני שנתיים דווח על גבר בן 49, בעל פאב בבואריה (גרמניה) שהועמד לדין וצפוי היה למאסר של עד שלוש שנים שכן הוא הציג ארבעה מבקבוקי היטלר ומועל היד, בקבוקים שניתן לקנות באינטרנט במחיר של כעשרה יורו. הדבר נוגד את הפסקה ה-86 של החוקה הגרמנית האוסרת שימוש בסממנים הקשורים לגופים בלתי חוקתיים. בעל הפאב חשב שהבקבוקים שקיבל כמתנה היו ״מצחיקים״ וכלל לא ידע שהדבר לא חוקי.
עברו שנתיים. הפעם המאסר הוא באוסטריה. הגבר צעיר במקצת, אך גם הוא חשב שהבקבוקים ״משעשעים״.
מעניין אם ניתן למצוא בקבוקים כאלו בארץ היהודים, שם הכל מותר, ואם אסור, הרי שבג״ץ אץ-רץ לאפשר. יש חופש ביטוי וחופש דיבור, חופש התכנסות וחופש הפגנה ועוד חופשים כה רבים, שלעיתים אדם שפוי תוהה ״אם כך היהודים, וכך מותר בישראל, מדוע לנו אסור? נצא, נגדף, נפגין, נשחית, נחרים, נתאבל, הכל כמעשה היהודים בארץ ישראל, ושיפסיקו לצעוק לעברנו ׳אנטישמיות׳ שכן אנחנו רק מחרים-מחזיקים אחריהם״!
כמובן שיינות היטלר הם לא דבר יוצא דופן. בהודו השנה ביריד ספרים נמכר ספר לילדים בשם ״מנהיגים גדולים״ ולצדם של נלסון מנדלה, גנדי, נרנדרה מודי (ראש ממשלת הודו), וינסטון צ׳רצ׳יל, ברק אובמה ומנהיג מינמר, מופיע גם אדולף היטלר בכריכה החיצונית. מרכז ויזנטל יצא במחאה חריפה ובה מצוין ש״התאור של היטלר כאדם שהקדיש חייו להיטב את חיי האנשים והמדינות יביא דמעות של אושר לנאצים ויורשיהם הגזעניים הניאו-נאצים״. הרב קופר הוסיף, ״הדבר גרוע ביותר שכן הוא מיועד לאנשים צעירים עם מעט ידע, אם בכלל, על היסטוריה ואתיקה״ ודרש שההוצאה לאור תסיר את הספר מתפוצה ומאתר האינטרנט שלה.
ביזנס זה ביזנס, והיטלר מוכר!
ד״ר פבלו ננקין מבורלי הילס (יהודי שמקורו בחלם בפולין, אך הוא גר כאן בעיר מזה יובל שנים) פנה לחברה המייצרת את יינות היטלר בשאלה ״האם זה נכון שאתם מייצרים תעמולה אנטישמית באמצעות הסדרה ההיסטורית שלכם״?
אנדריאה לונרדלי (זו חברה משפחתית) ענתה בזו הלשון: ״אנחנו בהחלט לא מייצרים תעמולה אנטישמית, אנחנו א-פוליטים ולא קשורים לכל מפלגה שהיא, אנחנו פשוט יקב, ובקטלוג שלנו יש סדרת בקבוקי יין עם דמויות היסטוריות, טובות ורעות, וגרועות יותר, שכן אנשים מעדיפים רשע.
״זו סדרה לאספנים. אני חוזרת, אין לנו שייכות פוליטית או מפלגתית או כוונה לתעמולה כלשהי. אנשים חופשיים להשתמש בבקבוקים כאוות נפשם, ואין אנו יכולים להכתיב לאנשים או לקונים, אנחנו חיים בעולם דמוקרטי״!
ועל כך ניתן להגיד ״אמן!״ אך ד״ר ננקין לא ויתר וענה: ״אני מבין שמה שמניע אותך הוא כסף, ואכן, זוהי סיבה טובה להיות בעסקים. אך לגבי עולם ׳דמוקרטי,׳ את טועה שכן אסור למכור או להחזיק את היינות שלך באוסטריה או בגרמניה. התמונות של היטלר שעלו לעולם בחייהם של יותר משמונים מיליון אנשים, מהם מיליוני ילדים שנחנקו בגז או נשרפו, הן בהחלט לא תמונות שמותר לנו לקבל. מוסליני הוא בן עמך, כך שזה מקובל עלי.
״הייתי מציע לך להחליף את תמונות הדיקטטורים הרוצחים עם תמונות של מרסלו מסרטויאני, סופיה לורן ואחרים.
״עם זאת, אם העדיפות היא לאנשים מסוכנים, מדוע לא לכלול את קומני (אירן), אסד (סוריה), קמר רוז׳ (קמבודיה), החוקר (האינקוויזיטור), עריצים באפריקה ואחרים, כל זמן שתמונתו של היטלר תעלם מהסדרה שלך? אני מוכן להכין לך רשימה של אנשים נוראים. האם יש לנו עסקה״?
מוסיף חברי הגרמני: ״חבל שבאיטליה מותר לקדם סמלים וסממנים נאצים. ליקבי לונרדלי מגוון גדול מאוד של יינות הפיהרר, כפי שהם קוראים להם. זהו עיקר הסדרה, עם 34 תוויות, לעומת 24 תוויות של מוסליני. הייתי מצפה מחברה איטלקית שיהיו לה יותר מדבקות של מוסליני מאשר של היטלר. חמש מדבקות של קומוניסטים ושתיים של נפוליאון - נראה שהם מנסים להתגרות״.
ועוד: ״החברה שולחת לגרמניה ולאוסטריה מהאתר שלה. כך שאתה אפילו לא צריך לנסוע לאיטליה בכדי לקנות את הבקבוקים האלו״!
יושב אני וחושב, כמה טוב ויפה שאין גבולות. הרי איטליה חברה באיחוד הארופאי, אך נראה שמשלוח מאיטליה לגרמניה ולאוסטריה שם הדבר אסור בתכלית האיסור לא גורר כל תוצאות שהן לחברה השולחת - לאותו יקב משפחתי. כך הם ימשיכו לעשות את שהם עושים, למכור ולהפקיד את הכסף של שוטים וכסילים ושונאים למיניהם בחשבונם בבנק, ודמותו של היטלר ממשיכה להתנוסס לתפארת בחלונות ראווה ברחבי איטליה, וכל מי שרוצה להרים כוסית לכבוד הפיהרר, להצדיע במועל יד או לחלום על עולם בו אין יהודים, יהודונים ותומכיהם, רשאי לעשות זאת בקלות כה רבה. הנה - לחיי הרייך השלישי בן אלף השנים! הייל היטלר! (פוי, איזה יין פשוט)!
כתבה מ-2016. כתבה מ-2018. גם הייתה מחאה מצד מרכז ויזנטל ב-2013.
אותו יקב איטלקי בבעלות משפחתית והסדרה ה״היסטורית״ שלו עדין מקדם את המכירות, שכן תמיד יש ויהיו קונים נלהבים. העולם כמנהגו נוהג. באיזו קלות מופיע היטלר על כריכות ספרי ילדים ובחלונות ראווה מפוארים. עוד מעט נחזור על ליל הבדולח, ומשם המרחק לשריפת אנשים אינו גדול כפי שאנו יודעים. העיקר שהכל מותר בימינו אנו, ועל הכל צריך להגן. אולי למעט זכויות אותם אלו שניספו בשואה.

תאריך:  29/05/2018   |   עודכן:  29/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
בן גוריון חלם: "ייסוד אוקספורד עברי בנגב בדמותה של יבנה"    ויצמן חלם: "ייסוד אוקספורד ארץ-ישראלית ברחובות"    פרופ' צחור ז"ל על היבטים בחזון בן-גוריון להשכלה גבוהה בנגב
אדלינה קליין
בשירה מי אומר היא כותבת: "אני מנסה להתייצב כי אי-אפשר להחליק/ללא ידוע". הלא ידוע, הגובל בחוסר ודאות, מעורר סקרנות או חרדה, המביאות לעוררות של הגוף והנפש ולאי-שקט
לאה טרן
מסע בעקבות הנפש החולמת    ב-1920 ירד סבי ועמו בנו שמעון גלייזר בנמל יפו    הם הגיעו לפלשתינה מעיירה קטנה בבסרביה בגלל הרעיון הציוני
אלי אלון
בסניף הדואר הראשי בעפולה ברחוב הרב לוין 18 הותקנה בצדו המערבי, מול תיבות הדואר, אדנית בטון באורך של כ-15 מטרים    אלא, מאז נבנתה לפני כ-10 שנים, לא נשתל בה או הושם בה ולו שתיל או פרח אחד והיא הפכה למזבלה שאיש אינו טורח לנקות חודשים רבים ואולי אף שנים
ארי בוסל
מדי שנה אנחנו שואלים את עצמנו "מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות"? אך נראה שאת מה שצריך ללמוד לא ממש הפנמנו    זמן כה רב עבר מאז יציאת מצרים, אך אנחנו עקשים, עקשנים וקשי עורף כאז    גם מהלך שבעת העשורים האחרונים, מאז הכרזת העצמאות והולדתה מחדש של מדינתנו, נראה שנותרנו בשלנו    אם כך, למי נבוא בטענות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il