X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ישראל תקפה על-פי מקורות זרים בעומק סוריה והשמידה שיירה צבאית שהובילה ככל הנראה ציוד צבאי חשוב לכוחות האירניים בסוריה. ישראל וירדן משתפות פעולה נגד התבססות אפשרית של מליציות אירניות בדרום סוריה
▪  ▪  ▪

בעוד המגעים המדיניים בין ישראל לארה"ב ולרוסיה על עתידה של סוריה ועל ההתבססות הצבאית האירנית בה נמשכים, ממשיכה ישראל לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה בגבול הצפון מפני הסכנה האירנית. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ב-20 ביוני לפעולות שקטות שעושה ישראל בסוריה, ואמר: "אנו פועלים כל הזמן למנוע את ההתבססות של כוחות אירן בסוריה וגם של גרורותיה". במדינות ערב התפרשה האמירה הזו כרמז לתעלומת התקיפה האווירית על מתחם גדול ששימש כוחות צבא אירניים בגבול סוריה-עירק לפני כמה ימים - תקיפה חריגה מסוגה בעומק השטח הסורי המעידה על כך שהמלחמה בין ישראל לאירן נמשכת במלוא העוצמה.
ישראל שומרת על עמימות בנושא הזה. בתחילה האשים הצבא הסורי את הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בביצוע התקיפה האווירית, אך גורם בכיר אמריקני אמר לרשת CNN כי ארה"ב לא הייתה מעורבת בתקיפה וכי ישראל היא שביצעה אותה.
ההתקפה האווירית אירעה ב-18 ביוני בקרבת העיר אלבוכאמל נגד מליציות שיעיות עירקיות הפועלות במסגרת "אלחשד א-שעבי" והמופעלות ע"י אירן בשטח סוריה. מפקדת "אלחשד א-שעבי" פרסמה כי היא הותקפה בשטח סוריה כ-700 מטר מן הגבול, אך בדיווח אחר נמסר כי התקיפה כוונה לעבר שיירה צבאית שעברה בקרבת המפקדה. על-פי הדיווחים נהרגו כתוצאה מהתקיפה 52 בני אדם, רובם פעילים של המליציות העירקיות והשאר קצינים וחיילים סוריים.
המליציות העירקיות מאבטחות בשליחות אירן את אזור מעבר אלבוכמאל, שדרכו עובר ציר האספקה היבשתי מעירק לסוריה ושאירן מייחסת לו חשיבות אסטרטגית רבה. נוכחות המליציות באזור הזה נועדה לסייע בלחימה נגד דאעש ולאבטח את המעבר, שמשמש גם להעברת פעילים ואמצעי לחימה לתוך סוריה.
למליציות העירקיות השיעיות יש ניסיון קרבי עשיר. הן נלחמו נגד דאעש בעירק וגם נגד פלגי האופוזיציה הסורית באזורי חומס, חלב וע'וטה א-שרקיה. לא מן הנמנע שהתקיפה האווירית שביצעה כנראה ישראל הייתה מכוונת לשיירה שהובילה נשק "שובר שוויון" לתוך שטח סוריה, אולי נשק שנועד לסייע ליחידות האירניות של "משמרות המהפכה" להתגונן מפני התקפות עתידיות של חיל-האוויר הישראלי.
המתקפה האווירית על השיירה הצבאית באה בעוד המשטר הסורי נערך למתקפה בדרום המדינה. הוא ריכז יותר מ-40 אלף חיילים לקראת המתקפה באזור דרעא והוא מחכה ל"אור ירוק" מרוסיה, שהיא בעלת הבית האמיתית במדינה.
הנשיא הסורי מגבה את אירן
לאירנים אין שום כוונה לעזוב את סוריה והם מקבלים גיבוי מלא מהנשיא בשאר אסד, דבר המעיד על כך שהמאבק הישראלי להוצאתם משטח סוריה יהיה ככל הנראה קשה וממושך.
ב-13 ביוני העניק נשיא סוריה בשאר אסד ראיון לערוץ הטלוויזיה האירני בשפה הערבית "אלעאלם", שבו הדגיש כי היחסים בין אירן וסוריה הם "אסטרטגיים ואינם כפופים לשום אינטרסים פוליטיים". הוא טען כי הנוכחות האירנית בסוריה מוגבלת ליועצים בלבד, וכי אין יחידות צבא אירניות או בסיסים צבאיים אירנים בסוריה.
בינתיים ממשיך הגנרל קאסם סולימאני מפקד גיס "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" האירנים בפעילותו בסוריה. ב-10 ביוני פרסם ערוץ הטלגרם של חטיבת "אלפאטימיון" האפגאנית, המשתתפת בקרבות נגד דאעש במזרח סוריה, תמונה עדכנית של סולימאני יחד עם לוחמי החטיבה בסוריה. יצויין כי באופן חריג לא השתתף הגנרל סולימאני בחגיגות ובתהלוכות "יום ירושלים העולמי" בטהרן שהתקיים ב-8 ביוני. הוא העדיף להישאר בסוריה ולהמשיך לתכנן משם פעולות גם נגד דאעש ונגד ישראל.
פגישת נתניהו-עבדאללה
פרשנים ערבים מעריכים כי הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה ו"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ היו שני הנושאים העיקריים בפגישה של ראש הממשלה נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן שהתקיימה ברבת-עמון ב-18 ביוני. הייתה זו פגישה מדינית חשובה, לראשונה מזה 4 שנים, לאחר כמה משברים ביחסים בין שתי המדינות.
צבא סוריה מתכנן כאמור מתקפה גדולה בדרום המדינה להחזרת השליטה על אזורי דרעא לקוניטרה דבר שמדאיג את ישראל וירדן כאחד.
ירדן חוששת אף היא מהנוכחות הצבאית האירנית בסוריה סמוך לגבולה הצפוני. החשש המשותף שלה ושל ישראל הוא שכוחות פרו-אירניים יגיעו לדרום סוריה, לקרבת הגבול עם ירדן, וישתלבו בתוך כוחות הצבא הסורי באופן שיהיה קשה לזהות אותם. לכן, הדבר חייב תיאום עמדות בין ישראל לירדן בדרג הבכיר ביותר.
כל מי שסבר כי מאז ההתקפה האירנית על ישראל ב-20 טילי קרקע ששוגרו משטח סוריה ב-10 במאי השנה לעבר מטרות ברמת הגולן השתרר שקט באזור טועה לחלוטין. השטח מבעבע וישראל מתייחסת לסוריה כחזית לחימה פעילה וממשיכה בפעילות לסכל את ההתבססות הצבאית האירנית במדינה.
מדובר במערכה ארוכה שנמצאת רק בתחילתה. אירן שואפת לפתוח חזית נוספת נגד ישראל מרמת הגולן וכבר מחממת את גבול הדרום עם ישראל באמצעות חמאס והג'יהאד האיסלאמי. לכן, האינטרס הישראלי מחייב לעשות הכל כדי למנוע את התבססותה של אירן בסוריה הפועלת לסגור על ישראל בתנועת מלקחיים מצפון ומדרום.

תאריך:  22/06/2018   |   עודכן:  22/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה נגד נוכחות אירנית בסוריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הערה בנוגע לסיפא
שוחר-שלום  |  22/06/18 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
רפי לאופרט
לאור הדוח האחרון של "אמנסטי אינטרנשיונל" הגיע הזמן להציב לארגון אולטימטום: חזרה לאמת, להגינות ולדיווח אמין, או ניתוק הקשרים ואיסור פעולת הארגון בישראל
יורם אטינגר
בעידן המודרני, סוריה הפכה למוקד הסתה נגד ארה"ב, טרור אנטי-אמריקני, נרקו-טרוריזם, הפרת זכויות אדם, איום על כל משטר ערבי פרו-אמריקני, שתוף פעולה אסטרטגי עם האייתולות, רוסיה, סין וקוריאה הצפונית, וקשר הדוק עם קובה, ונצואלה, בוליביה ואקוודור האנטי אמריקניות
איתמר לוין
אתר בלומברג מדווח על אווירה של פחד ועל גל של הוצאות כספים מן הממלכה, בעקבות מעצריהם של 381 מבכירי המדינה. חלקם עדיין עצורים ללא משפט
איתמר לוין
כל הצדדים במלחמה בתימן ממשיכים לפעול בצורה כושלת, ואת המחיר משלמים 22 מיליון תושבי המדינה. מדובר בסכנה גלובלית ממשית, מזהירה סופאן גרופ
יוני בן-מנחם
המשבר הכלכלי בירדן מדאיג את ישראל, ארה"ב ומדינות המפרץ שמעוניינות בהמשך יציבות המשטר ההאשמי    סעודיה יזמה מפגש פסגה כדי לסייע לירדן שחוששת שתצטרך בתמורה להגמיש את עמדותיה המדיניות בנושא "עסקת המאה" של טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il