X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השתלטות הצבא הסורי על דרום המדינה מסמלת את ניצחון "ציר הרשע" בראשות אירן הניצחון יחזק את הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה שמאיימת על ישראל וירדן, רק מיטוט השלטון בטהרן באמצעות סנקציות יכול לפתור את הבעיה
▪  ▪  ▪
פוטין. בעל הבית האמיתי [צילום: אלכסיי ניקולסקי, ספוטניק קרמלין]

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מסר ב-2 ביולי כי המשטר הסורי הגדיל את שטח שליטתו בדרעא מאז תחילת המתקפה נגד המורדים, וכעת חולש על 58% משטח המחוז. משטרו של בשאר אסד ישתלט בסופו של דבר על כל המחוז ומשם יעבור למלחמה להשתלטות על מחוז קוניטרה נפילת אזור דרום סוריה לידיו היא רק שאלה של זמן.
במקביל ממשיך צבא סוריה להשתלט על אזורים מדבריים ולטהר אותם מכוחות דאעש באזור שבין אלבוכמאל לתחנת T-2. צבא סוריה גם השתלט על שטח גדול לאורך גבול סוריה-עירק מצפון מזרח למעבר הגבול אלתנף שבקרבת הגבול הסורי-ירדני. מדובר בשלב חדש במלחמה בסוריה, שככל הנראה מתחילה להתקרב אל סופה, הצבא הסורי מתקרב לדרעא, לקוניטרה ולסווידא, ולעבר מעבר הגבול "נציב" עם ירדן.
אסטרטגיית הלחימה הסורית מוכיחה את עצמה. הפצצות מהאוויר על המורדים בסיוע חיל-האוויר הרוסי, אח"כ הפצצות מהקרקע והטלת מצור קרקעי על מעוזי המורדים עד לכניעתם.
מדינות המפרץ, שתמכו בכמה קבוצות של המורדים במהלך מלחמת האזרחים ובראשן סעודיה וקטר, נעלמו. המורדים נותרו לבדם. גם ארה"ב, אשר בתקופת ממשל אובמה הוציאה סכום של 70 מיליארד דולר על המלחמה בסוריה, לא מסייעת להם וגם לא ישראל, אשר בתיאום עם ירדן סוגרות הרמטית את הגבול, ושתיהן לא מוכנות לקלוט שום מורד בשטחן.
דאגה בירדן ובישראל
החזרת השליטה לצבאו של בשאר אסד בדרום סוריה היא מקור דאגה גדול לישראל ולירדן. בהקשר הזה יש לראות את הפגישה של ראש הממשלה נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן לפני שבועיים ולאחר מכן את פגישותיו המדיניות והביטחוניות של המלך הירדני עם בכירי הממשל ובראשם עם הנשיא טראמפ.
הניצחון של הנשיא בשאר אסד על המורדים והחזרת ריבונותו על דרום סוריה מהווה מכה למדיניות הישראליות שצריכה עכשיו לעצב במהירות "קווים אדומים" חדשים כדי למנוע את התקרבות חיזבאללה", משמרות המהפכה" והמליציות השיעיות הפרו אירניות לאזור הגבול ברמת הגולן. העוגן העיקרי ל"קווים האדומים" הישראלים הינו הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974.
גורמים ביטחוניים בכירים מסרו כי ישראל העבירה מסרים לנשיא בשאר אסד באמצעות סוריה כי לא תקבל שום נוכחות צבאית אחרת מזו של הצבא הסורי באזור הגבול ברמת הגולן. עם זאת, ראש הממשלה נתניהו דן גם עם עבדאללה מלך ירדן באפשרות כי אירן תנסה לשגר מליציות שיעיות או גורמים מ"ממשמרות המהפכה" לאזור הגבול עם ירדן והגבול ברמת הגולן כשהם לבושים במדים של הצבא הסורי.
לכן, חשיבות המודיעין המדויק לגבי הנעשה בדרום סוריה היא גדולה מאוד בחשיפת כל ניסיון של אירן והצבא הסורי להתחכם לישראל ולנסות לקבוע מציאות ביטחונית חדשה בדרום סוריה. החזרת השליטה בדרום סוריה לידי השלטון המרכזי בדמשק הינה ניצחון גדול של "ציר ההתנגדות" או "ציר הרשע" בראשות אירן ששואף להדק את טבעת החנק על ישראל ולפתוח חזית חדשה עימה ברמת הגולן בנוסף לחזיתות בדרום לבנון וברצועת עזה.
הניצחון הזה של בשאר אסד התאפשר בזכות הסיוע של חיל-האוויר הרוסי שכותש מהאוויר את עמדות המורדים בדרום סוריה, גם של ארגון "ג'בהת אלנוסרה" (אל-קאעידה) וגם של ארגון "ג'יש ח'אלד בן אלווליד" (דאעש).
המשטר הסורי מתחיל כבר לחשוב על שיקום המדינה. הנשיא בשאר אסד יישאר "בובה" של הנשיא הרוסי פוטין שהוא בעל הבית האמיתי בסוריה ושל האירנים. הם מבטיחים לו את המשך השלטון בתנאי שייתן להם את הלגיטימיות להישאר בסוריה כ"אורחים" שהוזמנו על ידו ללא הגבלת זמן.
"ציר הרשע" מתחזק למורת רוחה של ישראל אשר נחושה להילחם בהתבססות הצבאית האירנית בסוריה. צפויים לנו ימים לא קלים והאירנים נחושים שלא לוותר. אין כרגע פתרון דיפלומטי לסוגיית הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה. גם ממשל טראמפ מודאג מכך והוא ער לדאגות של ישראל וירדן בנושא. הנושא הזה כנראה יעלה בפגישת הפסגה של הנשיא טראמפ עם הנשיא פוטין ב-16 בחודש בפינלנד.
האם בפגישה זו יגיעו השניים להבנות על הגבלת הנוכחות הצבאית נאירנית בסוריה בתמורה למיכה בהישארותו של הנשיא בשאר אסד על כס השלטון? לא ברור. ייתכן שהפתרון נמצא בידי ממשל טראמפ שצריך לפעול למיטוט מוחלט של משטר ההיאתולות באמצעות סנקציות כלכליות קשות ולא רק לכיפופו כדי שיחתום על הסכם גרעין חדש. מיטוט השלטון בטהרן והחלפת המשטר יכולים לסייע רבות בהוצאת הכוחות האירניים מסוריה.

תאריך:  04/07/2018   |   עודכן:  04/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הניצחון של בשאר אסד בדרום סוריה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה הכניס את אירן ורוסיה לסו
מקס פאואר  |  6/07/18 10:28
2
ה"מורדים"
נדב  |  7/07/18 02:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
רפי לאופרט
עזה היא החצר השכנה לנו    ישראל אינה יכולה לברוח מהצורך למנוע בעדה מלהפוך למדמנה אנושית, פוליטית וכלכלית, שתרעיל את סביבתה לאורך זמן    אולם, לשם כך אסור לספח את עזה ויש לשנות בה את המצב בה מיסודו    רצוי שינוי בהסכמה אך אם לא ניתן - אזי בכפיה; תנאי לשינוי הוא פירוק החמאס מנשקו ויפה שעה אחת קודם
ערן לרמן
האינטרס הלאומי של ישראל, והדפוסים הרחבים יותר של שיתוף פעולה בין החברות העיקריות ב"מחנה היציבות" האזורי, מחייבים מתן תשומת לב מיוחדת לרגישויותיו של בית המלוכה ההאשמי בירדן    במשך עשורים רבים, היה, ונשאר, שלטון המלוכה בירדן חלק מהעומק האסטרטגי של ישראל
יוני בן-מנחם
ישראל תקפה על-פי מקורות זרים בעומק סוריה והשמידה שיירה צבאית שהובילה ככל הנראה ציוד צבאי חשוב לכוחות האירניים בסוריה. ישראל וירדן משתפות פעולה נגד התבססות אפשרית של מליציות אירניות בדרום סוריה
רפי לאופרט
לאור הדוח האחרון של "אמנסטי אינטרנשיונל" הגיע הזמן להציב לארגון אולטימטום: חזרה לאמת, להגינות ולדיווח אמין, או ניתוק הקשרים ואיסור פעולת הארגון בישראל
יורם אטינגר
בעידן המודרני, סוריה הפכה למוקד הסתה נגד ארה"ב, טרור אנטי-אמריקני, נרקו-טרוריזם, הפרת זכויות אדם, איום על כל משטר ערבי פרו-אמריקני, שתוף פעולה אסטרטגי עם האייתולות, רוסיה, סין וקוריאה הצפונית, וקשר הדוק עם קובה, ונצואלה, בוליביה ואקוודור האנטי אמריקניות
רשימות נוספות
תביעת דיבה: מוחמד דחלאן רוכש בתים בירושלים  /  עומר כרמון
ראש ממשלת ירדן התפטר מתפקידו  /  מחלקה ראשונה
ברק ונסראללה מצהירים: "ניצחנו"  /  עומר כרמון
הצד הסמכותני של הנסיך  /  איתמר לוין
המלחמה הנשכחת בתימן  /  איתמר לוין
משבר מסוכן בירדן  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il