X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע לא להשתמש בכלי נשק הקיים על המדף לחיסול עפיפוני התבערה? מדוע להימנע מנשק המבוסס לייזר מיוצר מחשמל המופעל מג'יפ, תוצרת ארה"ב? האם לא לייבאו בגלל שכלי הנשק איננו תוצרת הארץ? האם התעשיות הביטחוניות המקומיות מכשילות הבאתו ארצה? בלון תבערה נחת ליד גני הילדים בנתיב-העשרה. למה ולמי מחכים?
▪  ▪  ▪
שליטה טקטית [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

כלל אסטרטגי צבאי ידוע הוא "אתה חייב לנקוט ביוזמה, אחרת האויב הוא שיכתיב לך מה לעשות. בהעדר יוזמה יזומה שלך, חופש הפעולה שלך הולך לאיבוד". החמאס שולט במטכ"ל: החמאס קובע את עיתוי הלוחמה. החמאס קובע את מיקום שדה הקרב שהוא בתוך ישראל, חמור כשלעצמו. החמאס קובע את גובה הלהבות (תרתי משמע). החמאס קובע גם את כלי הנשק שבשימוש. המתרחש סביב עוטף עזה הוא מצב של כישלון צבאי מהדהד למרות ואף על-פי "צוק איתן". אסטרטגית החמאס היא השולטת שליטה מלאה במצב.
השליטה הטקטית של החמאס היא בדיוק ההפך מארבעת העקרונות לפעילות האסטרטגית של צה"ל שקבע שר הביטחון הראשון למדינת ישראל דויד בן-גוריון. המטכ"ל הנוכחי לא קובע כאן כלום, אבל כלום! המטכ"ל נגרר אחרי החמאס המוביל. חולשת המטכ"ל הוא כל כך חריפה, שייתכן שבעקבותיה ישראל תאלץ, בעל כורחה, לצאת למלחמה בגלל עפיפונים, כן, בגלל עפיפונים, רחמנא לצלן.
זו רק שאלה של זמן, מתי ייפול עפיפון תבערה חו"ח אל תוך גן ילדים או אל תוך בית מגורים על יושביו. מקרה נתיב-העשרה היה כחוט השערה ממרחק של מלחמה מלאה. קרוב ל-1,000 שרפות חזינו עד כה, כ-20 שריפות ביום הפכו עניין שבשגרה. ההימנעות מתגובת הגנה ראויה, עקב החשש, המובע בפומבי, פן במקביל תתפתח גם חזית צפונית, מעודדת עוד יותר, את החמאס להמשיך. הוא ביוזמת מפעיל עפיפונים ששודרגו לבלוני תבערה ועפיפוני נפץ. תגובת הצבא בסגירת מחסום "כרם שלום" זוכה לתגובת נגד. לא מזיז להם בלשון העם. האם מדובר על מטכ"ל כושל? עם סטגנציה?
כלל אסטרטגי צבאי ידוע הוא "אתה חייב לנקוט ביוזמה, אחרת האויב הוא שיכתיב לך מה לעשות. בהעדר יוזמה יזומה שלך, חופש הפעולה שלך הולך לאיבוד". בעת חיה זו, כל היוזמה נמצאת בידי החמאס. ולמנוע ספק, היוזמה לא נמצאת אצל המטכ"ל הנוכחי. יותר מכך, "הקונספציה" הרעה הזו דבקה גם בפוליטיקאים בכירים והם מנמקים את העדר היוזמה בתירוצים שטחיים כמו "העפיפונים הוא נשקו של החלש", או "אבו מאזן מכשיל את שיקום הרצועה", או "הם עדיין לא יורים על ת"א". אבל הם הגיעו כבר עד אזור לכיש ובשערי גני ילדים. פגיעה באזרחים היא שאלה של זמן. ובינתיים הנזק החומרי והפסיכולוגי הוא עצום.
בציבור מתעוררות שאלות רטוריות המייצגות אולי את איבוד האמון ביכולות המטכ"ל הנוכחי: והיה וחו"ח תפתח חזית צפונית ודרומית באחת, האם יש מספיק מערכות "כיפת ברזל" להגנה בצפון? בדרום? בערים הגדולות? ומה יקרה אם ברד טילים ירד דווקא על מקומות חניית מערכות "כיפת ברזל"? או על מטרות אסטרטגיות אחרות בישראל? והאבסורד והידוע הוא שמערכות "כיפת ברזל" ממילא אינן יעילות לחיסול עפיפונים, אז בגלל עפיפונים נצא למלחמה? אז להיכן פנינו? לפלונטר? כשהכול מתנהל בשטח מדינת ישראל? מאידך-גיסא, הדיון מהי האסטרטגיה האלטרנטיבית, איננו הנושא שעסקינן כאן. זהו נושא רחב העומד בפני עצמו.
תשובה יעילה
אבל המשך ניתוח המצב הטקטי החמור הקיים הוא הכרחי ביותר במיוחד לאור חולשתו של המטכ"ל, כשהיוזמה איננו אצלו והוא צריך להתעורר. הבעיה הבוערת היא הנחיצות להתגבר על עפיפוני ובלוני התבערה.
שני היבטים טכנולוגיים כרוכים בטכנולוגית חיסול עפיפוני התבערה: ההיבט הראשון הוא זיהוי וזיהוי מוקדם של העפיפון על סוגיו השונים או דומיו. דהיינו מערכת גילוי רדאר מתאימה. ההיבט השני, כלי הנשק לירוט, מהירותו ועלותו. ולהבהרה, החלק הראשון מזהה והחלק השני יורה, כשהיורה יודע מתי ולהיכן. נחוצה תגובה מהירה וזולה. ועוד להוסיף, מערכת נשק כזו, לחיסול העפיפונים, לא חייבת להיות דווקא תוצרת הארץ, כמו שמטוסי F, למיניהם למשל, אינם כאלה.
כידוע לצרכים הטקטיים הנוכחיים של יירוט עפיפונים, מערכת "כיפת ברזל" איננה התשובה היעילה בשני ההיבטים הטכנולוגיים הללו ובנוסף העלות שלה בביצוע לצרכים אלה גבוהה למדי. ל"כיפת ברזל" יתרונות עצומים טקטיים, למצבים אחרים. ברם, המחשבה לקחת כלי טאקטי ומוראלי מוצלח ביותר, ראוי ככול שיהיה, כמו "כיפת ברזל", ולתת לה פרוש הצלחה אסטרטגית, רחבה, היא קונספציה שגויה חמורה ביותר שכנראה נעשתה במטכ"ל והיא שגם הובילה לכישלונו הנוסף בחוסר המענה הצבאי הראוי בחיסול העפיפונים. לאותו חוסר המענה המידי, כשהזמן פועל לרעתנו, יש גם השלכות חמורות במלחמה הכוללת נגד הטרור, שלא כאן המקום שראוי לפרטן.
ערוץ הטלוויזיה האמריקני הידוע, FOX NEWS מזה מספר שבועות, בשידורים חוזרים, מציג את הצבא האמריקני כמי שמתמודד עם בעיות רחפנים ועפיפונים. הצבא הזה מוצג כמי שמשתמש ברכב נייד, דמוי ג'יפ, הנושא עליו גנרטור חשמלי לייצור לייזר, המספיק בעוצמתו ליירט עפיפוני תבערה ורחפנים. מתלווה אליו גם מערכת רדאר מתאימה. המערכת הותקנה גם על גבי טנקים ונוסתה ושולבה בתמרון צבאי באירופה. מתברר שארה"ב תהיה מוכנה להעניק מיידית כמה כלי רכב כאלה לצה"ל. אז מדוע מונע המטכ"ל מעצמו לפחות לנסות מערכת שכזו? האם התעשיות הביטחוניות המקומיות לוחצות נגד? מדוע להמשיך בכישלון הקונספטואלי? על חשבון מי? ביטחון ישראל היא העדיפות העליונה!
להלן שתי דוגמאות לכלי נשק הצד עפיפונים רחפנים המבוסס על קרן לייזר והנמצא על המדף בשרות חיילות הצבא של ארה"ב. חבל על כל דקה של השתהות או התמהמהות כדי להמתין לתוצאות וועדת חקירה.
U.S Army Successfully Demos Laser Weapon On Stryker in Europe
News MRZR ATV Shoots Down Drones With High Energy Laser Weapon

תאריך:  11/07/2018   |   עודכן:  11/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוטף עזה עטוף בכישלון המטה הכללי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע אינך מבין
ארי כספי  |  11/07/18 15:39
 
- התעשיות מייצאות ב9מיליארד לשנה
ע_הראל  |  15/07/18 14:30
2
בסרטים>=פרסום למוצר שטרם נולד!
ע_הראל  |  15/07/18 21:01
 
- דברי הבל
ע.ע.  |  16/07/18 07:14
 
- אם תמצא מידע טכניORיירוט מוצלח
ע_הראל  |  17/07/18 00:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
כמעט כל דייר הפך את ביתו לפינת חמד, עם חצר פרטית זעירה. רבים אף הגדילואת הדירה לגודל כפול, כמאה מ"ר    בואו לא נחליף בתי קומתיים בכוורות דבורים
ראובן לייב
אנשים פרטיים וחברות גדולות מציעים בתיבת הדואר האלקטרוני שלי להעביר אלי כספים בסכומי עתק, אם רק אעביר לרשותן את פרטי האישיים בדואר חוזר
אסתר שניאורסון גרי
ראה שמתנגדי החוק יטענו שהסיפור היא המדינה, כי היא זכתה בעצמאות, אבל ממש לא    הגיבור כאן הוא העם היהודי וארץ ישראל
דרור אידר
אנחנו עַם שאוהב לחלוק האחד על השני    זו תרבות הוויכוח שירשנו ושכללנו, דור אחר דור    שווה לזכור זאת כשהשיח הציבורי מתלהט, ונביאי זעם למיניהם משווים אותנו לגרועות שבאומות העולם
דרור אידר
הניסיונות לייצר משא-ומתן ברוח מערבית, כפי שצרפת ואנגליה למשל עשו לאחר מאות שנות איבה, הוא ניסיון להפגיש בין קווים מקבילים    מונחי היסוד של העולם המערבי שונים ממובנם בעולם הערבי: זמן, אדמה, שלום, הסכם, הפרה של הסכם, חוק המדינה מול חוק השבט, שלטון העם, זכויות אזרח, מיעוטים ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il