על דוד נאמר בספר שמואל א' פרק י"ז פס' מ': "וַיִּקַח מַקְּלוֹ בְּיָדוֹ וַיִּבְחַר-לוֹ חֲמִשָּׁה חֲלוּקֵי אֲבָנִים מִן הַנַּחַל וַיַּשֶּׁם אוֹתָם בִּכְלֵי הָרוֹעִים אֲשֶׁר לוֹ וּּבְיַלְקוּט וְקִלְעוֹ בְּיָדוֹ וַיִּגַּשׁ אֶל הַפְּלִשְׁתִּי". באמצעות אבן אחת שנאספה מהנחל יורטה יהירותו הכוחנית של גלית, יורטה סגידה לאלילי כוחנות צבאית.
אבן אחת, שנאספה ממי הנחל, מוטטה את מי ששם כל מבטחו רק בהישגי העוצמה הכוחנית של תקופתו: כובע-נחושת ושריון קשקשים שמשקלו "חֲמֵשֶׁת אֲלָפִים שְׁקָלִים נְחוֹשֶׁת, וּמִצְחַת נְחוֹשֶׁת עַל רַגְלָיו וְכִידוֹן נְחוֹשֶׁת בֵּין כְּתֵפָיו. וְחֵץ חֲנִיתוֹ כִּמְנוֹר אוֹרְגִים וְלַהֶבֶת חֲנִיתוֹ שֵׁשׁ-מֵאוֹת שְׁקָלִים בַּרְזֶל וְנוֹשֵׁא הַצִּנָּה הוֹלֵך לְפָנָיו" (שם, פס' ה'-ח'). מוטטה יהירותה של מעצמה ממנה "יֵחָתוּ וַיִּרְאוּ מְאֹד" (שם, פס' י"א). האבן, שזכתה בימינו לשם "קלע דוד", היא כיום רחוקה מכל מה שסמלה האבן המקורית.
קלע דוד המקורי, האבן האחת שהכריעה יוהרה כוחנית, הומרה בשנים האחרונות בקלע דוד אחד שמחירו מיליון דולר. במחיר הזה לא גולמו עוד מאות אלפי דולרים, שהושקעו בחקר מדעי ובמשאבי פיתוח. העלות של יירוט מטוס סורי תועה בניווט עולה על מיליון דולר. ואם נוסיף ליירוט איזה פטריוט אחד המרופד בירוקים, אנחנו מגיעים לסכומי עתק שדורשים מאתנו יירוט מטוס תועה בכאוס הטירוף של עימות בינינו ובין העולם הסובב אותנו והעמדת הכוח והעוצמה כמענה יחידי.
לאן נעלמה תבונת החכם באדם, שהורה לנו בספר קהלת (ט' י"ח), כי "טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב", ושחובה עלינו לשים מבטחנו בהסדרי שלום, ולא בכוח ועוד כוח - כי "טוֹבָה חָכְמָה מִגְּבוּרָה" (שם, ט"ו). הסדרי שיח ושיג של שלום מנוהלים בתבונה עדיפים על כלי קרב וסגידה מופקרת לגבורה כוחנית והשקעה כספית במיליוני דולרים בקלע דוד אחד.
חזון כלי הקרב קורם עור וגידים במציאות, שיצרנו בשליטה שלנו על עם אחר. את חזון כלי הקרב ראיתי משקיף אלי באותיות עבריות בשלט בפתחו של כרם בין ההתנחלות טלמון ונחליאל. הכרם נקרא "כרם אביה" על שם אביה גולדברג שנהרג בתאונת דרכים.
מול כל פלשתיני, שגר בסמיכות למקום, אנחנו מכריזים קבל עם שרק לנו היהודים יש מקום כאן - "כִּי אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה רוֹאֶה לְךָ אֶתְנָה..." (בראשית י"ג, ט"ו). זו ההצהרה התלויה בפומבי מתחת לשם "כרם אביה" ורואה אותה כל מי שעובר בסמוך לטלמון ונחליאל.
מי שהחליט לאמץ את ספר התנ"ך כדי להשתית כיום מציאות מדינית, לפיה בשם אלוהים אין בכלל מקום לקיום לאומי פלשתיני לצד קיומה של מדינת ישראל, הוא למעשה מחליט בשביל כולנו להנציח מציאות של איבה מדינית ולשים את מבטחנו רק על כלי קרב, להשתית את קיומנו במציאות חיים מדממת ובעתיד מדמם.
הבה ניטול מארון הספרים היהודי רק את מה שיכול להבטיח חיים ולא מציאות חיים מדממת, לא מציאות של שכול לשני העמים. הבה לא ניטול מארון הספרים היהודי הצהרת קושאן בלעדי לעם היהודי על כל פיסת קרקע בארץ ישראל, כפי שמוצבת בפני כל פלשתיני החי בסמיכות לטלמון ונחליאל, כי המקום הזה הוא אך ורק מיועד לנו, ואין כל מקום למתן ביטוי לחיים לאומיים של העם הפלשתיני לצד מדינת ישראל.
למרבה הצער, ההצהרה זו בפתחו של "כרם אביה" בשומרון היא למעשה סעיף עיקרי בנייר עבודה המדינית והצבאית של ממשלת ישראל.
וְהָיוּ אֶחָד בְּיָדִי
בֵּין הַיַּרְדֵּן לַיָּם
בִּדְוֵי עֶרֶשׁ טְבוּל זָהֳרֵי רָקִיעַ
עֲלוּמִים אָכַל הַשָּׁרָב,
לֹא שְׁלוּלִית אַחַת שֶׁל דָּם
רִשְׁפָּהּ וְרִפְשׁה גָּמְאוּ
מַתַּת רֶחֶם וָשַׁד -
מַתַּת חַיֵּי שָׁרָה וְהָגָר.
כָּל עוֹד הָרֶגַע עָלַי זוֹרֵחַ
יְהִי דְּבַר הַחַיִּים אֵלַי לֵאמֹר:
קַח לְךָ עֵץ אֶחָד וּכְתֹב עָלָיו - יִצְחַק
וְקַח לְךָ עֶץ אֶחָד וּכְתֹב עָלָיו - יִשְׁמָעֵאל
וְקָרֵב אוֹתָם אֶחָד עַל אֶחָד
"וַעֲשִׁיתֶם לְעֵץ אֶחָד
וְהָיוּ אֶחָד בְּיָדִי"
1