X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, הורית לא לפתוח באש לכיוון משלחי התבערה, פן יפגעו קטינים אינני מצליחה להבין מי אלה הקטינים? האם הרוצח בן ה-17 שרצח את הילדה בקריית ארבע, הלל יפה אריאל? אולי הרוצח מהשבוע האחרון בן ה-17 שרצח את יותם עובדיה בישוב אדם?
▪  ▪  ▪
קטינים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

זה ששר הביטחון והרמטכ"ל אינם "קרובים" לענייני הלכה, זה ידוע ומוכר, אבל האם גם המטכ"ל מגשש כסומא בין נבכי ההוראות שעם ישראל התבקש לפעול לפיו? אז נכון שהם יודעים לשלוף ולירות אבל גם קלינט איסטווד יודע... כדי להיות חייל בצבא יהודי צריך לדעת יותר.
בשבוע שעבר חזר הרמטכ"ל מספר פעמים בקבינט על המילה הכי "אינית" - הכלה. כלומר, ספיגה, קליטה וכך אמר: "ירי נגד נערים מעיפי עפיפונים הוא לא אתי וזה נוגד את סולם הערכים שלנו". מעניין, אני חשבתי שסולם הערכים של העם היהודי קובע "שהקם להרגך השכם להרגו", וזה הכי אתי שיש.
ואם יקשה הרמטכ"ל ויאמר: השריפות בעזה אינן גורמות לפגיעות בנפש, אז אולי אין כאן מצב של הבא להרגך, וכדאי להכיל את השריפות? כי אם לא נכיל, עלולה להתפתח מלחמה ויהרגו בה חיילים ואזרחים.
אז אפשר להשיב לו, שהחמאס הכריז לא פעם שמטרתו להשמיד את ישראל וגם רצח בפועל מאות יהודים, אז ההצתות באות לערער את החוסן הביטחוני, להחליש את הצבא ואת אמונת התושבים והחיילים בצדקת הדרך. הם מבקשים להכריח את ישראל לחתום על הסכמים שאינם ניתנים להכלה מבחינתנו ואם כך, הרי שאין אלה רק עסקי ממון, אלא עסקי נפשות ומה שר הביטחון והרמטכ"ל כנראה אינם יודעים? גם על הציווי בספר במדבר לג' "ואם לא תורישו את יושבי הארץ מפניכם והיה אשר תותירו מהם, לשיכים בעיניכם... וצררו אתכם"... ישנה הלכה בעניין נכרים 'עירובין מה א' נכרים שצרו על עיירות ישראל. ואפילו ברור שהנכרים באו על עסקי ממון ואפילו רוצים להיכנס לעיר רק לקחת קש ותבן לבהמות שלהם, אף על-פי כן יוצאים עליהם בכלי זיין בשבת. והטעם: שמא ילכדו עיר ומשם תהא הארץ נוחה להיכבש לפניהם.
גם הסיפור עם דוד המלך שמואל א כג', שכאשר הפלשתים היו בוזזים את הגרנות בעיר הסמוכה, בעיר קעילה, ציוה אותו הקב"ה לצאת ולהילחם בפלשתים.
ואצלנו? מדי יום מכלה האש העזתית שדות ויערות, שמורות טבע וקש ותבן, וחז"ל, שהבינו בנפש האדם, קבעו, שאסור לאפשר לאויבים להיכנס מטעמים הומניטריים כדי לקחת קש ותבן. מדוע? כי עצם העובדה שיחלש הביטחון על-ידי כניסת נכרים לעיר זה פיקוח נפש. וה'אויב שלנו' צריך להבין את יכולת ההרתעה. כאשר הוא רואה שהבלונים שלו גורמים לשריפות ואין תגובה, זה מעביר לו מסר שהיהודים חוששים ונשחקת יכולת ההרתעה. מה עוד שההלכה דיברה על נוכרים ופה אלו אויבים רוצחים כמו החמאס.
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, הורית לא לפתוח באש לכיוון משלחי התבערה, פן יפגעו קטינים. אינני מצליחה להבין מי אלה הקטינים?
האם הרוצח בן ה-17 שרצח את הילדה בקריית ארבע, הלל יפה אריאל? אולי הרוצח מהשבוע האחרון בן ה-17 שרצח את יותם עובדיה בישוב אדם? אולי המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בפסגת זאב? אני יכולה להביא עשרות מקרים של קטינים מהעת האחרונה, וגם הרחוקה.
כאשר התיישבו יהודים בבית שאן הוקמה בה מרפאה ובה התרכזו החיים. הרופא הביא אוסף של נחשים, נשר חי, צבי, ועוד, והבית הפך למרכז העיירה.
זמן קצר לאחר פרוץ המאורעות ב-אוגוסט 1929 הותקפה גם הקהילה היהודית בבית שאן על-ידי מאות תושבים ערבים. בתקיפה נפצעו עשרות יהודים, נבזזו בתים ובית הכנסת חולל. היהודים ברחו ולא שבו במשך חודשים רבים. בראשית 1936 היו כעשר משפחות ורופא יהודי. עם פרוץ המרד הערבי באפריל 1936 פונו אחרוני היהודים מהעיר בחופזה. הרופא היהודי יוסף להרס שב בראשית 1937 לבית שאן אולי כי חשב שיהיה ניסיון התיישבות נוסף. אחדים מנכבדי העיר הערבים ערבו לשלומו. אבל כעבור חודש ימים התדפקו על הדלת ערבים וכן גם קטינים, ירו בו פעמים אחדות והרגוהו במקום. כך באו לסיומן ארבעים שנות נוכחות יהודית בבית שאן. יהודים שבו להתגורר בעיר רק כשנה לאחר הקמת המדינה.
בעולם תקין הייתה צריכה מדינת ישראל לחסל את אויביה, להכריחם להחזיר את חייליה. אבל בעולם של הכלה הכל בלה לה לה, אז גם הנתון שאינתיפאדת הסכינים נקראה אינטיפדאת הקטינים כי הגיל שנע בין 18-12 לא הודגש ונותר כמעט לא ידוע. זה כבר לא הלכה, מקרא יהדות, אז מה הבעיה להכיל זאת.

תאריך:  08/08/2018   |   עודכן:  08/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתנו יותר מקש ותבן
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הרמטכ"ל שאינו בקי "בהלכה" ?
שלמה המגיב  |  8/08/18 12:23
 
- צודק לחלוטין
והייתי מוסיף:  |  8/08/18 15:01
 
- זה לא הטפשים מסוגך שגרמו לכך ?
אני רק שאלה  |  9/08/18 21:06
2
פתרונות יש ,אבל לא לרמטכל הזה
ארכימדס_  |  8/08/18 13:18
 
- ומי "יפתור את הבעיות" ארכימדס?
שלמה המגיב  |  8/08/18 17:02
 
- יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  9/08/18 19:59
3
מקווה שיתווה דרך חדשה בקרוב
אקטואלי  |  8/08/18 16:57
4
גב' ל"ת
ארי בן עטר  |  8/08/18 20:57
5
גב גרי יישר כוחך
ארי בן עטר  |  8/08/18 21:02
6
בושה וירפה, כיצד מדינת ישראל
לא מצליחה לנצח את  |  9/08/18 16:30
7
יורים לכתובת הלא נכונה
יוא"ב  |  9/08/18 17:50
8
פנינה
מ.בן יאיר  |  9/08/18 19:56
9
סירסו את הצבא שלנו
מוטי מהמרכז  |  11/08/18 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הסכם הרגיעה בין חמאס לישראל תקוע והנהגת חמאס עדיין לא מסרה את תשובתה על הצעות התיווך של מצרים והאו"ם. ההערכה בישראל היא כי אם לא תגמיש חמאס את עמדותיה המצב עלול להתדרדר לכלל הסלמה צבאית
איתמר לוין
טוענים שעקרונותיו הם מהקיצוניים ביותר מאז סיום משטר האפרטהייד, ושהכנסת חרגה בצורה קיצונית ביותר מסמכותה כרשות מכוננת
אליקם העצני
עם ישראל, אייכה - להעמיד את הנושא החיוני הזה, נטישת ארץ ישראל והפקרתה על-ידי נתניהו וממשלתו, במרכז מערכת הבחירות הצפויה? מי יישא באחריות, אם גם לעת בחירות - הנושא הזה, שגם קיומו של גוש-דן תלוי בו, לא ייפקד ולא ייזכר בסדר היום הפוליטי של מדינת ישראל?
יוני בן-מנחם
רגיעה בגבול הדרום חשובה לאזרחי ישראל אך אסור לישראל לוותר בעניין שחרור השבויים והנעדרים המוחזקים בידי חמאס. ישראל חייבת לשנות את כללי המשחק בנושא הזה אחרת היא תיסחט שוב בידי חמאס תאבד את ההרתעה ותיאלץ לשחרר אלפי מחבלים מבתי הכלא
איתמר לוין
עמית קובע שחוקרי המשטרה הפרו את הוראות החוק בעת מעצרם וחקירתם של נערים פלשתינים שיידו אבנים לעבר מכוניות של יהודים - אם כי אין בכך כדי לפסול את הודעותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il