X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המלחמה בחמאס הפכה ל"מלחמת נדל"ן" וצריך לשנות לאלתר את מאפייניה כדי לשקם את ההרתעה. מדיניות ההבלגה מיצתה את עצמה והגיעה העת לעבור למלחמת חורמה בטרור
▪  ▪  ▪
הריסת הבניין בעזה

הפסקת אש הושגה בין ישראל לחמאס בליל ה-9 באוגוסט בתיווכה של מצרים לאחר מגעים אינטנסיביים, מדובר בהפסקת אש שברירית מאוד ושעון החול כבר מתקתק לקראת חידוש סבב האלימות הבא. גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי "שקט יענה בשקט" אולם ברור כי גם אם ייפסק ירי הרקטות ופצצות המרגמה, ארגון חמאס מתכוון להמשיך בקמפיין צעדות השיבה ובטרור ההצתות באמצעות בלוני ועפיפוני תבערה.
ארגון חמאס שיגר כ-200 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישובי עוטף עזה ואילו ארגון הגי'האד האיסלאמי שיגר טיל גראד לעבר העיר באר שבע כדי להפגן את יכולותיו ולאותת לישראל כי הוא יכול לפגוע בה בעומק ובערים הגדולות. לשני הארגונים האלה יש עוד ארסנל של אלפי רקטות לכל הטווחים המוסתרות במנהרות באדמה שהפצצות חיל-האוויר הישראלי לא הצליחו להשמידן.
מדובר בהפוגה זמנית במלחמת ההתשה שחמאס הכריז על ישראל ב-30 במרץ, הסבב האחרון היה למעשה קרב על כללי העימות הצבאי בין ישראל לחמאס, ישראל איננה מוכנה לקבל את המשוואה החדשה שחמאס מנסה לכפות "הפצצה תמורת הפצצה, דם תמורת דם".
מדובר בקרב ארוך והמנצח בו הוא מי שיגלה יותר כושר עמידה, שני הצדדים אינם מעוניינים במלחמה רביעית ברצועה אך חמאס מנסה לגרור את ישראל למלחמת התשה רחבה שכוללת לסירוגין סבבים של אלימות והפסקות אש,ניהול משא-ומתן תחת אש עד שישראל תיכנע לדרישותיה ותסיר לחלוטין את המצור מעל רצועת עזה.
הסבב האחרון היה סבב של "הפגנות שרירים" של שני הצדדים בקרב על כללי העימות החדשים, צה"ל עדיין לא הפגין את מלוא כוחו ויתרונו הצבאי על חמאס, הוא פעל על-פי הנחיות הדרג המדיני ותקף כ-200 מתקנים ויעדי נדל"ן של חמאס כדי שלא להביא להסלמה ולתת סיכוי להסכם ההסדרה שמצרים ושליח האו"ם מלדאנוב גיבשו באחרונה.
מחבלי החמאס לא נפגעו, בעת ההפצצות של חיל-האוויר הישראלי על המבנים הריקים הם מסתתתרים בבונקרים ובמנהרות שנחפרו בעומק האדמה, לכן ההפצצות האלה אינן יעילות.
ישראל וחמאס רוצות להמשיך במשא-ומתן על הסכם ההסדרה מתוך עמדה של כוח, אבל הנהגת חמאס חיה בתחושה כי יש בידיה "קלף מנצח" וכי יש לה יותר כושר עמידה ממדינת ישראל ולכן היא משחקת משחק של "הליכה על הסף" ומחדשת את האלימות בכל פעם שנדמה לה שישראל נחלשה. כפי שהדברים נראים כיום, הסיכויים להגיע להסכם הסדרה ארוך טווח וליישם אותו הלכה למעשה הינם קלושים.
מדוע?
הפערים בעמדות בין ישראל לחמאס הם גדולים, ישראל מוכנה לחזור להבנות שהיו בתום מבצע צוק איתן בקיץ 2014, אולם חמאס רוצה לחזור למצב שהיה נהוג ב-2007 בעת שהרש"פ שלטה ברצועה לפני שגורשה משם בכוח ע"י חמאס.
חמאס רוצה בהסכם רגיעה ללא שום הגבלות שיאפשר לה לשקם את יכולותיה הצבאיות שנפגעו, מבלי להסכים פירוז רצועת עזה או למסירת נשקה לרש"פ. הוא רוצה להמשיך לשלוט ברצועה על-פי מודל חיזבאללה בלבנון ולהמשיך בהתעצמות הצבאית ופיתוח אמצעי הלחימה שלה בעוד הרש"פ מטפלת במצוקות האזרחיות של התושבים כמו חשמל, מים, ביוב, אבטלה ועוד. הרש"פ נמצאת מחוץ לתמונה אך מחמוד עבאס פועל להכשלת הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס,הוא איננו מעוניין בהסכם שיחזק את שלטון חמאס ברצועה.
מבחינתו של מחמוד עבאס, המשא-ומתן של ישראל עם חמאס פוגע בלגיטימיות של אש"ף והרש"פ כנציג היחיד והחוקי של העם הפלשתיני. צריך להודות כי מדיניות ההבלגה של ישראל נכשלה וכי כושר ההרתעה שלה נשחק לחלוטין מול החמאס בניגוד להרתעה שלה בגבול הצפון מול סוריה ואירן. בחמאס צוהלים למשמע הביקורת הציבורית על האופן שבה מנהלת הממשלה את העימות הצבאי עם חמאס, בחמאס בטוחים כי ישראל חלשה והממשלה אובדת עצות ושרוייה במבוכה.
להכריז מלחמת חורמה על חמאס
ישראל מיצתה את "מלחמת הנדל"ן" והגיע הזמן שתכריז מלחמת חורמה על חמאס, אינני אומר שישראל צריכה לכבוש את כל רצועת עזה מחדש אך היא צריכה להיות מוכנה מבחינה צבאית לאפשרות הזו אם הדרג המדיני יחליט ללכת עליה. כל האופציות פתוחות והחמאס צריך לדעת שאין לו שום "תעודת ביטוח" וששלטונו נתון בסכנה אם ימשיך בפעולות הטרור נגד ישראל.
לכן ישראל צריכה לנקוט בצעדים הבאים לאלתר:
  • להכין את צה"ל לאפשרות כיבוש הרצועה מחדש וגירוש שלטון חמאס כפי שגורש בזמנו יאסר ערפאת ובכירי אש"ף מביירות שבלבנון לתוניסיה.
  • להכין את צה"ל לכניסה קרקעית לרצועה, צעד כזה צריך לקרות רק אחרי מבצע אווירי רחב היקף שבו יותקפו כל יעדי הטרור ברצועה במשך כמה ימים כדי ל "רכך את המטרות".
  • חידוש הסיכולים הממוקדים בראשי הטרור ובמפקדים המבצעיים של חמאס, באופן גלוי בהתקפות מהאוויר או בשיטות חשאיות ללא "טביעת אצבעות". על-פי גורמים ברצועה, מנהיגי חמאס ירדו למחתרת כשהתחיל הסבב האחרון, על-פי אחת הגירסאות הם מסתתרים בבונקרים תת-קרקעיים מתחת לבניין בית החולים "שיפא" ברצועה שם הוקם חפ"ק גדול של הארגון.
  • חידוש הסיכולים הממוקדים נגד משגרי רקטות, יורי פצמ"רים ומשגרי עפיפוני ובלוני תבערה.
ה.פעילות סיכול נגד פעילי חמאס בגדה המערבית, מעצר מנהלי של בכירי חמאס בגדה, סגירת מוסדות והחרמת כספים בערי הגדה, בכפרים ובמזרח ירושלים.
מכיוון שחמאס הכריז מלחמת התשה על ישראל ב-30 במרץ, תוך הפרת הסכם הפסקת האש שהושג בקיץ 2014 בתום מבצע צוק איתן, על הדרג המדיני להסיר את המגבלות מעל צה"ל ולאפשר לו להילחם בכל הכוח בחמאס.
"במלחמה כמו במלחמה"
אם הדבר מחייב לפנות את תושבי ישובי עוטף עזה (כ-30 אלף במספר), יש לעשות זאת כדי שצה"ל יוכל לפעול בחופשיות באזור עוטף עזה ללא חשש של פגיעה באזרחים. המשך מדיניות ההבלגה יהיה טעות חמורה,לחמאס יש סבלנות עצומה והוא רוצה לשחוק את ישראל אט אט כדי לכופף אותה ולהכניעה באמצעות מלחמת התשה ארוכה. בדיוק בגלל זה יש להביא להכרעה מהירה במצב שתשבש את כל האסטרטגיה של חמאס.

תאריך:  12/08/2018   |   עודכן:  12/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
"הציבור הערבי נוהר בהמוניו לכיכר רבין מכל רחבי הארץ. אין אמירה יותר ערכית מזו מול חוק הלאום האפרטהייד"    ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שמשתתף בהפגנה: " הכי מדאיגים אותי חברים במחנה שחוששים להתייצב בגאון מול מסע ההסתה, שמא יבולע להם ציבורית או פוליטית"
עומר כרמון
עמי איילון: "אהיה בכיכר וקורא לכל חברי, בכירים במערכת הביטחון הישראלית, להיות שם אתי. מי מאתנו שלא יבוא, מצטרף לנתניהו ומוכר את ערך השוויון בדמוקרטיה בנזיד עדשים"    ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "מי ששוויון היא לא רק סיסמה עבורו צריך להתייצב בהפגנה"    מו"ל הארץ, עמוס שוקן: "מה אכפת לנו שלערבים יהיה ביטוי לאומי בפלשתין"
עומר כרמון
מחבלים השליכו רימון לעבר חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו    טנק של צה״ל תקף עמדות חמאס    סוללת "כיפת ברזל" נוספת נפרסה בגוש-דן    שני פלשתינים נהרגו מירי צלפים של צה"ל
רפי לאופרט
אמנם אין פתרון-קסם בעזה, אבל יש פתרון    חייבים להכריע (לשבור) את הרצועה מבחינה צבאית    הרמטכ"ל הבא צריך להיות מי שיודע לעשות זאת ומוכן לכך
יוני בן-מנחם
העימות הצבאי בין ישראל לחמאס התחדש ועדיין לא ברור אם מדובר בסבב נוסף או בתחילתה של מערכה צבאית כוללת. חמאס מנסה לגרור את ישראל למשא-ומתן תחת אש ומוכן לעימות צבאי כולל בניסיון לכפות על ישראל את דרישותיו
רשימות נוספות
רקטות נורו אל אזור באר שבע  /  מירב ארד
פגיעות ישירות בבתים בעיר שדרות  /  איציק וולף
בכירי הערבים עתרו נגד חוק הלאום  /  איתמר לוין
צה"ל - ספק בעיות במקום פתרונות  /  אלכס נחומסון
נתנו יותר מקש ותבן  /  אסתר שניאורסון גרי
הסכם הרגיעה תקוע  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il