X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מקורבו של מוחמד דחלאן מגלה כי בכירי פתח בגדה רוכשים כלי נשק במיליוני דולרים לקראת קרב הירושה אחרי פרישתו של מחמוד עבאס. מחמוד עבאס מכנס את המועצה המרכזית של אש"ף ומתחיל בהכנות להעברת השלטון
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

קרב הירושה ברש"פ מגיע לשיאים חדשים לאחר שמזכ"ל פתח ג'בריל רגוב, באישור של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, השתלט על מוסדות תנועת האסירים הביטחוניים של פתח הנחשב למוקד הכוח של מרוואן ברגותי המרצה 5 מאסרי עולם בכלא הישראלי. ג'בריל רג'וב, רואה במהלך הזה קרש קפיצה כדי לקדם את עצמו להיות היורש של מחמוד עבאס בתפקיד יו"ר הרש"פ הבא.
על-פי גורמים פלשתינים, תומכיו של רג'וב תלו בימים האחרונים בדרום חברון שלטים שעליהם נכתב כי רג'וב הינו היורש הטוב ביותר למחמוד עבאס. מוחמד דחלאן, בכיר פתח ויריבם הפוליטי של מחמוד עבאס וג'בריל רג'וב, יוצא להגנתו של מרוואן ברגותי שנחשב לידידו הקרוב.
חסן עצפור, בכיר פתח שהיה בתקופת הסכמי אוסלו עוזרו של מחמוד עבאס ומקורב עכשיו למוחמד דחלאן, פירסם ב-14 במרץ מאמר חריף באתר FATEHMEDIA.NET שבו הוא מגלה כי נפתח בגדה "מרוץ התחמשות" שבו מצטיידים בכירי פתח בנשק במיליוני דולרים לקראת פרישתו של מחמוד עבאס מהחיים הפוליטיים.
לדבריו, כלי הנשק נרכשים מסוחרי נשק ומערוצים הנתונים לפיקוחה של ישראל אשר מעודדת את "מרוץ ההתחמשות" ורואה בו תוכנית שתורמת מעשית לחיזוק תפקידה תחת הסיסמה "למנוע אנדרלמוסיה" ברגע שמחמוד עבאס יעלם לחלוטין מן הזירה.
עצפור מאשים במאמרו את מחמוד עבאס אשר, לדבריו, הצליח לבטל את הבסיס החוקי של המשטר הפוליטי הפלשתני, הוא הקפיא את פעילות המועצה המחוקקת הפלשתינית, הרס את מסגרות אש"ף והשאיר חלל ריק, אין שום מסגרת או חוק שקובע את חוקי המשטר הפוליטי לאחר פרישתו.
רכישת כלי הנשק נעשית לדבריו של חסן עצפור מתקציב הרש"פ והנשק נועד להתמודד עם התושבים הפלשתינים בגדה לאחר הסתלקותו של מחמוד עבאס ולא נגד האויב (האויב) הישראלי, דבר שמעיד את מי משרתים בכירי פתח.
חסן עצפור מרמז במאמרו כי המאבק של ג'בריל רג'וב נגד מרוואן ברגותי ומוסדות האסירים הביטחוניים היא חלק מקרב הירושה ומאשים את בכירי פתח בטרפוד תהליך הפיוס עם חמאס מכיוון שהפיוס הינו המכשול העיקרי לביצוע תוכניתם לאחר ירידתו של מחמוד עבאס מהמפה הפוליטית. מאמרו של חסן עצפור המתגורר כעת בקהיר ומקורב גם למודיעין המצרי הפך לשיחת היום בגדה במיוחד ערב כינוס המועצה המרכזית של אש"ף ברמאללה.
מחמוד עבאס מכין את העברת השלטון
המועצה המרכזית של אש"ף מתכנסת באווירה קשה לאחר שארגוני החזית העממית והחזית הדמוקרטית הודיעו כי הם מחרימים את הדיונים בגלל התנהלותו הדיקטטורית של מחמוד עבאס.
המועצה מתכנסת תחת השם "כינוס השהידה רזאן אלנג'אר-המעבר מרשות למדינה" ומחמוד עבאס ישא בו נאום פתיחה שבו יתייחס למצב ברצועת עזה, הפיוס עם חמאס, הסכם הרגיעה עם ישראל ומצבו של אש"פ.
יו"ר הרש"פ, שבאחרונה התאושש קמעא מבחינה בריאותי, מתחיל להכין את העברת השלטון ליורש אשר יבחר מבין מקורביו ושזהותו עדיין לא ידועה. במסגרת הזו הוא העביר את סמכויות המל"פ למועצה המרכזית של אש"פ, העמיד את עצמו בראש "הקרן הלאומית" הפלשתינית, בניגוד לתקנון אש"פ, ושינה את מבנה המחלקות באש"ף תוך הדחת מתנגדיו ומבקריו.
מחמוד עבאס ממעט לכנס את הוועד הפועל של אש"ף שמונה על ידו לפני כמה חודשים והוא מקבל את ההחלטות לבד. למעשה הוא מנסה ליצור תקדים התנהלותי חדש עבור המקורב שירש אותו בתפקיד. גורמים בכירים בפתח המתנגדים להתנהלותו של מחמוד עבאס אומרים כי הוא הפך את אש"ף למעין גוף אזרחי הכפוף ליו"ר הרש"פ במקום להיות גוף מבצעי המוביל את המאבק של העם הפלשתיני.
לאן פני הדברים?
על-פי גורמים בתנועת הפתח, מזכ"ל התנועה ג'בריל רג'וב מנסה כעת לרכך את מרוואן ברגותי ומקורביו ומנסה להתפייס עמם מחשש כי הם יחבלו בניסיונו להיות המועמד המוביל לתפקיד היורש.
עד כה נכשלו מאמצי הפיוס מכיוון שרג'וב איננו מוכן לוותר על מעוזי הכוח שעליהם השתלט. הברית בין מרוואן ברגותי לבין מוחמד דחלאן מתחזקת נגד ג'בריל רג'וב ומחמוד עבאס והעובדה שחסן עצפור,מקורבו של דחלאן, חושף את תופעת ההתחמשות הגדה מעידה כי השטח נערך לעימותים מזויינים בין בכירי פתח לאחר פרישתו של מחמוד עבאס.
למוחמד דחלאן יש מליציות חמושות במחנות הפליטים בגדה ועל-פי גורמים בפתח גם הוא עסוק באופן אינטנסיבי ברכישת נשק עבורם. הכמויות הגדולות של נשק שנרכשות כעת באופן בלתי חוקי ומגיעות למקומות שונים בגדה ללא פיקוח של הרש"פ הן מסוכנות לישראל, הנשק הזה עלול להיות מופנה בעתיד נגד צה"ל ונגד עשרות אלפי האזרחים הישראלים הנעים בצירים המרכזיים בגדה.

תאריך:  16/08/2018   |   עודכן:  16/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מירב ארד
עוד הוסכם על נתיב ימי בין עזה לקפריסין ומימון מצרי של משכורות לפקידים בעזה    ראש המודיעין המצרי נפגש אתמול עם גורמים ישראלים לקראת השלמת ההסכם    צפוי להיפגש היום אם אבו-מאזן ברמאללה
עידן יוסף
אלוף שרון אפק מסר את החלטתו בנוגע לאירועים החריגים במבצע צוק איתן ב-2014    לדבריו, האש שהופעלה להשבת גולדין במסגרת נוהל "חניבעל" לא הייתה מנקמה, והכוח הופעל תוך ניסיון להימנע מפגיעה באזרחים
עו"ד אברהם פכטר
הפגנת הערבים בכיכר רבין, לב תל אביב העברית, עם דגלי פלשתין ורשימת הח"כים מהרשימה המשותפת, הייתה השירות הטוב ביותר שערביי ישראל יכלו לעשות ולתרום - לחיזוק חוק הלאום - תודה למפגינים
גרשון אקשטיין
אני לא רואה בשלב זה סיכוי להביא את גופות הבנים לקבר ישראל, למרות הלחץ המסיבי של המשפחות והאהדה לה הם זוכים מהעם והתקשורת    לצערנו הרב אנו עומדים מול ארגון רצחני שמלחמת הקודש בישראל רק היא נגד עיניו
מרדכי ליפמן
האם מתנהל מו"מ חשאי בין מצרים לישראל על הפתרון בעזה? מסתבר שכן    האם נדונה אפשרות השלטת רש"פ על עזה? מסתבר שכן    האם נדחקה לשוליים דרישתה של ישראל לפירוז הרצועה? מסתבר שכן    האם מחובתה של ישראל להוציא לפלשתינים את הערמונים מהאש? אתם תגידו    ומה המניע להבלגה נוסח 1937? מה המניע למתינות הישראלית המופגנת היום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il