X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים מפעילה לחץ כבד על מחמוד עבאס להצטרף כצד להסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס. על-פי גורמים בחמאס, הסכם הרגיעה הבשיל אך יו"ר הרש"פ מנסה לטרפדו, הסכם רגיעה ארוך טווח ללא השתתפות הרש"פ לא יחזיק מעמד זמן רב
▪  ▪  ▪
מחמוד עבאס [צילום: פלאש 90]

על-פי דברים שאומרים נציגי הפלגים הפלשתינים שהשתתפו בדיונים בקהיר, הסכם הרגיעה בין חמאס לישראל הבשיל ואפשר היה כבר לחתום עליו לפני כמה ימים.
אולם, מצרים וחמאס מבינות כי השתתפות הרש"פ בהסכם היא חיונית וחשובה להצלחתו,לכן החליטה מצרים לנצל את תקופת חג הקורבן כדי לתת שהות ליו"ר הרש"פ לקבל החלטה, לשגר את משלחת פתח לקהיר ולהפוך לצד בהסכם. מחמוד עבאס דורש כי משלחת פתח תוביל את הדיונים על הסכם הרגיעה והיא שתחתום עליו בתוקף היותה הגוף הגדול ביותר באש"ף שהוא הנציג הבלעדי והיחידי של העם הפלשתיני.
זה לא יקרה, לכן כל עוד מחמוד עבאס מחזיק בעמדה הזו הסיכויים לצירוף הרש"פ כצד להסכם הרגיעה הם קלושים, דבר שמעמיד את ההסכם על כרעי תרנגולת.
מצרים מפעילה לחץ כבד על מחמוד עבאס לשגר את משלחת פתח לקהיר בתום חג הקורבן, ייתכן שמחמוד עבאס ישגר את המשלחת רק לשיחות עם המודיעין המצרי ללא נוכחות נציגי חמאס והפלגים הפלשתינים האחרים.
על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס מנסה להרוויח זמן ולמרוח את המצרים, המטרה העיקרית שלו היא לטרפד את הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס. מצרים מודעת לכוונותיו של מחמוד עבאס, אין לה ברירה והיא משחקת את המשחק אף בסוף התהליך יש להניח שתתייצב ותאשים בגלוי את מחמוד עבאס בניסיון לטרפד את מאמצי הרגיעה. מצרים מייחסת ברצינות רבה למצב ברצועת עזה הנחשבת ל"חצר האחורית" של מצרים, היא רוצה להבטיח את יציבות משטרו של הנשיא א-סיסי ושקט בצפון סיני שם עדיין פעילה שלוחת דאעש המכונה "מחוז סיני".
מטרתה לנטרל את שיתוף הפעולה בין חמאס לדאעש ועד כה היא הצליחה בכך, חמאס בגדה בדאעש והחליפה את הברית עמו בברית עם המודיעין המצרי. הימים הקרובים הם ימים רגישים, הפסקת האש שהושגה ברצועה היא שברירית, חמאס עדיין ממשיכה בצעדות השיבה ובטרור ההצתות, היו גם תקריות ירי לעבר חיילי צה"ל ללא נפגעים, אך ישראל איננה תוקפת יעדים בעומק הרצועה כדי לתת צ'אנס להמשך מאמצי הרגיעה.
ההערכה בקרב כל הפלגים הפלשתינים היא כי מחמוד עבאס שאיננו מעוניין בהסכם הרגיעה יעשה הכל כדי לטרפדו, בסופו של דבר, ללא הרש"פ ייתכן שתושג רק הפסקת אש זמנית וימשכו המאמצים לשכנע את מחמוד עבאס להצטרף להסכם. הסכם רגיעה ללא מעורבות הרש"פ לא יפתור את בעיות היסוד של רצועת עזה, ייתכן שיהיה שיפור קל במצב אך לא שינוי מהותי, טיפול שורשי בבעיות הרצועה מחייב הסכם רגיעה ארוך של כמה שנים.
כדאי להנמיך ציפיות נוכח מה שמתרחש בשטח, בתוך ארגון חמאס יש גורמים שאינם מעוניינים בהסכם הרגיעה והם עלולים לנצל את פרק הזמן הזה שנוצר כדי לבצע פעולות טרור שיקשו על ישראל להבליג מבחינה צבאית ויביא לחידוש ההסלמה. כל יום שחולף מבלי שהמצב התבהר מסכן את השגת הסכם הרגיעה, מחמוד עבאס איננו מתרגש, בנוסף לאיום שלו להפסיק את העברת הסיוע החודשי לרצועה בסך 96 מיליון דולר אם לא יקבל את הובלת הסכם הרגיעה, הוא מאיים עכשיו לפרק את המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט), שבה יש לחמאס רוב של שני שלישים, ולהבעיר את סמכויותיה למועצה המרכזית של אש"פ.
הפסקת המגעים על הסכם הרגיעה, ולו לתקופת חג הקורבן, עוצרת את המומנטום ומאפשרת למחמוד עבאס זמן לתחבל תחבולות כדי לטרפדו. הלכי הרוח ברחוב הפלשתיני הם די פסימיים,ההערכה היא שיושג הסכם רגיעה אך לא יושג הסכם פיוס בין פתח לחמאס, ולכן הסכם הרגיעה יהיה רעוע ולא יחזיק מעמד לאורך זמן.

תאריך:  21/08/2018   |   עודכן:  21/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפי לידר
בשולי הכותרות: כחלון זה המדינה?    טיבי והרשימה העויינת    ולקינוח רצח בפנימייה - כנף של אהבה?
אסתר שניאורסון גרי
תושבי סילוואן לא הצטיינו בטוב לב, והם התעמרו קשות בשכניהם היהודים-התימנים    הם היו מכים אותם, מביאים להם דליי מים ושופכים על הרצפה ובמכות ובכוח גובים את מחירם    הערבים מנעו מהתימנים את הגישה למעיין השילוח, ולא נותר להם ברירה אלא לחצוב לעצמם בורות מים ליד בתיהם
איתן קלינסקי
חשוב לשים לב, שהרצל ב"אלטנוילנד" בז למנהיג מפלגה יהודית-גזענית נוסח ליברמן-בנט-נתניהו, השונאת את הציבור הערבי    לא במקרה בחר הרצל בשם גאעייר Geyer - עיט, חייה הניזונה מאכילת נבלות כשם המתאים לרב, מנהיגה של המפלגה היהודית הגזענית והמשיחית
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס הכניס את הרש"פ לבידוד מדיני ולמתיחות גדולה ביחסים עם מצרים ועם הפלגים באש"פ.יו"ר הרש"פ מאיים בסנקציות חדשות על רצועת עזה אם לא יוביל את המשא-ומתן על הסכם הרגיעה עם ישראל אך בחמאס לא מתרגשים מאיומיו
איציק וולף
מלך ירדן התלונן באזני נשיא ארצות הברית על כך שהבית הלבן לא משתף אותו בפרטי התוכנית המדינית לישראל ולפלשתינים וטען כי הפלשתינים אינם מעוניינים בפתרון שתי המדינות    טראמפ: אם הממשל שלי לא ישיג הסכם - אף ממשל לא יצליח לעשות זאת
רשימות נוספות
18 חודשים על הרג פלשתיני  /  איתמר לוין
מעבר ארז נסגר, למעט מקרים הומניטריים  /  מירב ארד
החלטתי לתרום לקרן החדשה לישראל  /  עומר כרמון
מוצאם של פליטי עזה  /  ד"ר רבקה ספק ליסק
פינוי רצועת עזה  /  עו"ד מנחם גורמן
מחמוד עבאס מחבל בהסכם הרגיעה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il