X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פסק הדין חסר התקדים

העבירות של שרגא

לפי פסק דינו של בית הדין הרבני, ביצע אליעד שרגא שורה של עבירות חמורות שהעונשים עליהם מסתכמים במאסר דו-ספרתי. אבל אל תדאגו לו: איש לא יחקור אותו
▪  ▪  ▪
מטיף המוסר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
עו"ד אליעד שרגא העיד עדות שקר; מנע בכוחנות סיום עגינות של נכה
איתמר לוין
שרגא מייצג מיליונר אמריקני, העומד מאחורי סירובו של בנו להעניק גט לאשתו - אותה נטש לפני 13 שנים אחרי אירוע מוחי * העיד על פגישה עם הבעל ובית הדין קובע: עדותו לא נשמעה אמינה כלל ונעדרה כל אותות אמת * כאשר ניסה אחיו של הבעל לקדם הסדר מול באי-כוחה של האישה, במסדרון בית המשפט העליון, התנפלו עליו שרגא ויעל נגר ממשרדו ומנעו את השיחה * בית הדין: האב ובאי-כוחו מונעים במזיד את סיום הפרשה
לרשימה המלאה

ביה"ד מנע פרסום שמות של בכירים חרדים המעורבים בעגינות קשה
איתמר לוין
רב עיר בכיר וידוע מסר עדות תמוהה, ובית הדין רומז שרק בשל כבודו אינו קובע שמדובר בעדות שקר * פסק הדין מגלה כיצד מסרו בכירים חרדים עדויות כוזבות לטובתו של המיליונר העומד מזה 13 שנים מאחורי סירובו של בנו לתת גט לאשתו הנכה * שמותיהם של המעורבים החרדים צונזרו מהנוסח שהותר לפרסום, למרות שהם אינם צד לתיק - וזאת בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון
לרשימה המלאה

33-15 שנות מאסר

האיש שמהלך אימים על רשויות המדינה ועל בתי המשפט, אינו ככל בשר ודם. הוא ישקר במצח נחושה, הוא יתעלל בעגונה נכה, הוא יבזה את בית הדין – ואז יתייצב בפני המיקרופונים בצדקנות מעושה של המגן על אזרחי המדינה מפני הנבחרים החומסים אותם. המילה "צבוע" אפילו לא מתחילה לתאר אותו

בואו נראה כמה עבירות לכאורה ביצע עו"ד אליעד שרגא, על-פי פסיקתו של בית הדין הרבני בתל אביב.
• סעיף 237(א) לחוק העונשין: "המעיד בהליך שיפוטי, ביודעין, עדות כוזבת בדבר מהותי לגבי שאלה הנדונה באותו הליך, הרי זו עדות שקר, ודינו – מאסר שבע שנים; עשה כן בעד טובת הנאה, דינו – מאסר תשע שנים". שרגא מקבל שכר טירחה בתיק. זו ודאי עדות שקר בעד טובת הנאה.
• סעיף 238 לחוק העונשין: "הבודה ראיה, שלא בדרך של עדות שקר או של הדחה לעדות שקר, או המשתמש ביודעין בראיה בדויה כאמור, והכל בכוונה להטעות רשות שיפוטית או ועדת חקירה בהליך שיפוטי, דינו – מאסר חמש שנים". שרגא הציג בפני בית הדין נרטיב שקרי.
• סעיף 244 לחוק העונשין: "העושה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, בין בסיכול הזמנתו של עד, בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת, דינו – מאסר שלוש שנים". עדות השקר של שרגא נועדה לשחרר את מרשו, האב העומד מאחורי העיגון האכזרי של כלתו.
• ושוב סעיף 244 לחוק העונשין: "העושה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, בין בסיכול הזמנתו של עד, בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת, דינו – מאסר שלוש שנים". שרגא מנע בכוחניות אפשרות של סיום הפרשה וגרם להמשך העיגון של האישה.
• סעיף 246(א) לחוק העונשין: "המניע אדם, או מנסה להניעו, שבהליך שיפוטי לא יעיד, או יעיד עדות שקר, או יחזור בו מעדות או מהודעה שמסר, דינו – מאסר שבע שנים". העדים שהביא שרגא התגלו כעדי שקר, ובית הדין פסק שהם נשמעו כמי שחוזרים על דף מסרים שנכתב בידי שרגא.
• סעיף 260(א) לחוק העונשין: "היודע שפלוני עבר עבירה ומקבל אותו או עוזר לו בכוונה שיימלט מעונש, הריהו מסייע לאחר מעשה". עדות השקר של שרגא עצמו ויתר עדי השקר שהביא, נועדו לחלץ את לקוחו מעונש על עבירה של הפרת הוראה חוקית – ההוראה לתת גט לכלתו.
• סעיף 287(א) לחוק העונשין: "המפר הוראה שניתנה כשורה מאת בית משפט או מאת פקיד או אדם הפועל בתפקיד רשמי ומוסמך לאותו ענין, דינו – מאסר שנתיים". זוהי העבירה לה סייע שרגא.
• סעיף 287(ב) לחוק העונשין: "המפר הוראה מהוראות צו שניתן מאת בית משפט לשם הגנה על חייו, גופו או שלומו של אדם אחר מפני המפר, דינו – מאסר ארבע שנים". גט נועד להגן על האישה מפני הבעל. שרגא סייע גם לעבירה זו.
אז מה יש לנו? עבירות שהעונשים המצטברים עליהן הם 33 שנות מאסר. נניח שלא כל העבירות נעברו; אין ספק – לפי פסק הדין – ששרגא העיד עדות שקר תמורת שכרו ושהוא שיבש הליכים פעמיים. זה מוביל לעבירות של 15 שנות מאסר. גם כן לא מעט.
האם מישהו יחקור את שרגא? אל תניחו את כספכם על האפשרות הזאת. האיש שמהלך אימים על רשויות המדינה ועל בתי המשפט, אינו ככל בשר ודם. הוא ישקר במצח נחושה, הוא יתעלל בעגונה נכה, הוא יבזה את בית הדין – ואז יתייצב בפני המיקרופונים בצדקנות מעושה של המגן על אזרחי המדינה מפני הנבחרים החומסים אותם. המילה "צבוע" אפילו לא מתחילה לתאר אותו.

מישהו יתפטר? מישהו יוותר?

פרופ' מיכאל סלע, מוריס קאהן, מרטין וייל, רות חשין, פרופ' רות ארנון, דני קראוון, אבנר אזולאי, נעמי פורטיס, דני גילרמן, רינה מאייר, רעיה שטראוס, פרופ' אבו דאלו, צבי סטפק, פרופ' אריה אלדד, פרופ' דב פקלמן. אלו חברי נשיאות התנועה לאיכות השלטון.
עו"ד מייקל פרתם, עו"ד מרים ליפשיץ, נירה עפרוני, מירי דותן, שמואל מויאל, עו"ד סלימאן אלזיאנדה, ד"ר סיימון פרי, עו"ד ברק כלב, אריאל שנהר, אלי כרמלי, טל פרידמן, ד"ר חן קוגל, אבי ורטהיים, דרור בקל, יוסי עמרם. אלו חברי הוועד המנהל של התנועה לאיכות השלטון.
השופטת בדימוס מרים נאור, ח"כ אורי מקלב, אלוף (מיל.) דני עפרוני, פרופ' שמואל האוזר, ברוך קרא, אילנית גוהר, עו"ד נידאל חייק, דורית סלינגר, מיכאל מירב. אלו זוכי תואר "אביר איכות השלטון" לשנת 2018.
השאלה שלנו: האם מישהו מחברי הנשיאות יתפטר? האם מישהו מחברי הוועד הפועל יתפטר? האם מישהו ממקבלי הפרס יסרב לקבל אותו? שוב: אל תשימו את כספכם על תשובה חיובית.

ועוד שתי הערות

1. מעניין למה לא קראתם את פסק הדין הזה באמצעי תקשורת אחרים, לאחר שהותר לפרסום כחוק. עצלות משום שלא התלווה אליו תקציר? יחס של בוז כלפי בית הדין הרבני? או חוסר רצון לפגוע באדון שרגא? בקיצור: חובבנות או שיקולים זרים?
2. שרגא עתר לבג"ץ בדרישה להשעות את אפי נוה מהוועדה לבחירת שופטים בשל החקירה נגדו. מעניין מי יפתח בהליכים כלשהם נגד שרגא בעקבות פסק הדין נגדו.

תאריך:  24/10/2018   |   עודכן:  24/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העבירות של שרגא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע !!!!! ל"ת
KOBGER  |  24/10/18 14:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אליעד שרגא - צדקנות ושחיתות
איתמר לוין
אליעד שרגא מחלק את פרס "אביר איכות השלטון", למרות שבדיעבד חלק מהזוכים אינם ראויים, ספק אם הענקתו לאישי ציבור היא חוקית, ובעיקר - שרגא הוא האחרון הראוי להעניקו
איתמר לוין
פעם העובדות היו הבסיס לקביעת עמדות. אחר כך הן הפכו ללא חשובות. עכשיו אנחנו במצב בו הן פשוט לא מעניינות; הדעה נקבעת מראש, ואם העובדות לא מסתדרות איתה - מתעלמים מהן
איתמר לוין
השורות הבאות מיועדות למרים נאור, דני עפרוני, שמואל האוזר, אורי מקלב ודורית סלינגר: דעו מי נתן לכם השבוע את תואר "אביר איכות השלטון". וגם לדליה דורנר, אריה אלדד, מרטין וייל ועדינה בר-שלום: דעו את מי אתם משרתים במתן התארים הללו. וגם למיכאל סלע, רות ארנון, דני גילרמן, צבי סטפק, מוריס קאהן ורעיה שטראוס: הכירו את מי שעומד בראש התנועה בה אתם חברי נשיאות. אלו מקצת מעלליו של אליעד שרגא, כפי שקבעו שורה של בתי משפט - וזה עוד לא הסוף
איתמר לוין
יו"ר התנועה לאיכות השלטון ערער על פסק דין שניתן במחוזי מרכז, תוך שהוא יוצא נגד הקביעות העובדתיות שבבסיסו - לאחר שהסכים לוותר על שמיעת עדים
יצחק דנון
אליעד שרגא תובע 2.6 מיליון שקל מנאור גולדברג, בעליה של חברת כוח אדם, בטענה שהוא מתחמק מתשלום בונוס הצלחה לאחר שזכה בקרקע ביפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il