X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
החרם החברתי שיזמה הרש"פ נגד מוכרי בתים ליהודים במזרח ירושלים תופס תאוצה ומתפשט, מדובר בפגיעה בריבונות ישראל ובהפרת הסכם אוסלו. ישראל צריכה לחוקק חוק מיוחד המונע את הפעילות השלטונית של הרש"פ במזרח בעיר, רק הטלת עונשים כבדים תרתיע את הרש"פ ומי שמשתף עמה פעולה
▪  ▪  ▪
מזרח ירושלים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הניסיון המצטבר עם הרש"פ מאז שהגיעה לשטחי יו"ש ורצועת עזה ב-1994, הוא שהיא תנסה לנצל כל פרצה או חוסר תשומת לב או הזנחה מצד ממשלת ישראל כדי להיכנס לוואקום שנוצר כדי לפרוס את ריבונותה גם אם הדבר נוגד את הסכמי אוסלו. כך היה בתקופתו של יאסר ערפאת וכך גם בתקופת ממשיך דרכו ויורשו מחמוד עבאס.
רק נחישות ישראלית והקפדה על קוצו של יוד בנוגע לישום הסכמי אוסלו מרתיעה את הרש"פ, רצוי שהנחישות הזו תהייה מלווה באיום לנקוט במהלכים צבאיים במידת הצורך, ורצוי גם שיהיה לה גיבוי חקיקתי.
לכן, הרש"פ מודאגת מאוד מחקיקת חוק "טיילור פורס" בקונגרס האמריקני המגביל את הסיוע הכספי אליה בגלל כספים שהיא מפנה למשפחות השהידים והאסירים הביטחוניים, וגם מהחקיקה בכנסת של "חוק הקיזוז" הקובע כי כספים שהיא מעבירה למשפחות מחבלים יקוזזו ע"י ישראל מכספי המיסים שישראל גובה עבורה ויוחזקו בקרן מיוחדת עד שהפלשתינים יעמדו בתנאים שנקבעו להם.
החקיקה בכנסת מסנדלת את הממשלה שנמצאת בשלטון ומחייבת אותה לפעול. ישראל עצרה את חגיגת הכספים שעוברים מקופת משרד האוצר הישראלי לתשלום המשכורות למחבלים ובני משפחותיהם והגיע הזמן שתתעשת ותעצור בזמן, באמצעות חקיקה, את החגיגות של מנגנוני הביטחון הפלשתינים במזרח ירושלים.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הורה על הגברת פעילות הרש"פ מזרח ירושלים לאור החולשה שזיהה בישראל בטיפול במשבר המגנומטרים בהר-הבית ובעקבות ההכרזה של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית אליה. מכירת בית משפחת ג'ודה בעיר העתיקה ליהודים לפני יותר מחודש, שעוררה סערה תקשורתית וכעס בדעת הקהל הפלשתינית,היוותה נקודת מפנה ביחס הרש"פ לתופעת מכירת בתים וקרקעות ליהודים במזרח ירושלים ומחמוד עבאס הורה להילחם בכל הכוח בתופעה.
בעקבות הנחייתו, נחטף תושב מזרח ירושלים, בעל אזרחות אמריקנית, מבית חנינא לרמאללה ועבר חקירות באשמה כי מכר בתים ליהודים בעיר העתיקה. מדובר במהלך מסוכן של הפרת הריבונות הישראלית ושמהווה הפרה חמורה של הסכמי אוסלו. במקביל פתחה הרש"פ בקמפיין ברשתות החברתיות נגד מכירת קרקעות ובתים ליהודים ואף גייסה את החמולות במזרח ירושלים למאבקה וליצירת חרם דתי-חברתי על כל מי שמוכר בתים ליהודים.
הסכמי אוסלו קבעו כי נושא ירושלים ידון במסגרת הסדר הקבע (סעיף 12 להסכם הביניים), החוק הישראלי הוחל על מזרח ירושלים ב-1967 ומדובר בשטח ריבוני של מדינת ישראל למרות שהפלשתינים טוענים כי מדובר בשטח כבוש, על-פי הסכמי הביניים,פעילות שלטונית של הרש"פ אסורה בירושלים.
הפלשתינים מנסים לכרסם באופן קבוע בנושא ירושלים,בשנת 2000 הם הגבירו באופן ניכר את פעילות מנגנוני הביטחון שלהם במזרח ירושלים ואת הפעילות המדינית משם בניגוד מוחלט להסכם אוסלו.
פייצל אלחוסייני, בכיר אש"פ, הפך את בניין "האוריאנט האוז" של המרכז ללימודים ערביים בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים למטה הפעילות המדינית שלו. ב-10 באוגוסט 2001 החליט ראש הממשלה דאז אריאל שרון לסגור את משרדי הרש"פ באוריאנט האוז והנחית מכת מוות על הפעילות המדינית של הרש"פ בירושלים.
משנת 2005 שבה עלה מחמוד עבאס לשלטון באמצעות בחירות, ועד היום, פועלת הרש"פ בתחכום במזרח ירושלים. היא הקימה מטה מחוז לענייני ירושלים ומינסטריון לנושא ירושלים ומיקמה את משרדיהם בצפון ירושלים בשכונת דאחית אלבריד, בדיוק בנקודה שבה מסתיים הגבול המוניציפלי של ירושלים, לפני כן היו ממוקמים המשרדים בעיירה אבו דיס, ממזרח לירושלים,מרחק של 1.5 ק"מ מהר-הבית.
זרוע הביצוע- המודיעין הפלשתיני
מנגנון הביטחון העיקרי של הרש"פ הפועל בירושלים הינו מנגנון המודיעין הכללי של הגנרל מאג'ד פרג' מקורבו של מחמוד עבאס. גורמים ברש"פ טוענים כי מאג'ד פרג' הינו חביבם של ה-CIA והשב"כ הישראלי בגלל שיתוף הפעולה הטוב מצידו במלחמה בטרור וכי הם רואים בו נכס חשוב וגם את היורש הפוטנציאלי של מחמוד עבאס.
לטענת הגורמים האלה, השב"כ הישראלי מעלים עין מפעילותו במזרח ירושלים מכיוון שהוא נותן לישראל שירותים מצויינים בתחומי הגדה. קשה להאמין לטענה הזו, אבל זוהי האווירה בשטח, בפועל, המעשים מדברים בעד עצמם.
מנגנון המודיעין הכללי מפעיל באופן חופשי קציני מודיעין הכפופים למנהל המודיעין גי'האד אלפקיה, קציני המודיעין האלה עוסקים בפעילות ריגול ואיסוף מידע על הנעשה במדינת ישראל וכמובן על כל ההיבטים של פעילות ישראל בהר-הבית ובמזרח ירושלים.
הם מאיימים על תושבים בשכונות של מזרח ירושלים ובכפר סילוואן ומזמנים אותם לחקירות במטה המושל בשכונת דאחית אלבריד, מי שנזקק לחקירות יותר מעמיקות מועבר למתקני החקירה ברמאללה.
באחרונה הצליח הגנרל מאג'ד פרג' לשכנע את מחמוד עבאס למנות את מקורבו עדנאן ע'ית',פעיל פתח מירושלים לתפקיד מושל מחוז ירושלים. מדובר בפעיל שעשה הרבה בעיות לישראל בפרשת המגנומטרים בהר-הבית ואף הורחק ממנה לכמה ימים בצו של בית משפט.
עדנאן ע'ית' הפך, בתוך זמן קצר, לזרוע הביצועית של המודיעין הכללי הפלשתיני בירושלים בנוסף לתפקידיו כמושל.
חקיקה מיוחדת
לאור ההסלמה בפעילות של מנגנוני הביטחון של הרש"פ בירושלים והפעילות השלטונית שהם מבצעים עבור יו"ר הרש"פ יש לשקול ברצינות חקיקת חוק בכנסת שיגביל את פעילותם ויטיל עונשים כבדים על מי שמפר את החוק.
חוק כזה צריך לדעתי לכלול את הסעיפים הבאים:
  • כל תושב מזרח ירושלים, המחזיק בתעודת תושבות ירושלמית ומועסק ע"י הרש"פ ומקבל ממנה משכורת תישלל ממנו באופן אוטומטי תעדות התושבות הישראלית.
  • תושב מזרח ירושלים שיעסוק באיסוף מודיעין עבור הרש"פ, זימון תושבים לחקירות במתקני הרש"פ, השמעת איומים בשם הרש"פ וכדומה- תיחשב פעילותו כפעילות ריגול על כל המשתמע מכך.
  • כל מי שיסית באמצעות התקשורת והרשתות החברתיות נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים ייענש במלוא חומרת הדין, כולל אנשי דת שפרסמו פסקי הלכה בנושא.
ד.לאסור בחוק התכנסויות והתאגדויות במזרח ירושלים נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים.
  • הקמת מלשינון טלפוני או אינטרנטי באחריות משטרת ירושלים שבו יוכלו תושבים ערבים במזרח העיר להתלונן על אנשי הרש"פ שמאיימים עליהם.
  • איסור על כלי רכב הנושאים לוחיות רשוי של הרש"פ להיכנס לירושלים.
ניתן כמובן לחשוב על עוד כמה רעיונות בנושא, מה שחשוב הוא שיתחיל תהליך חקיקה בכנסת בנושא כדי לחוקק את החוק שאוסר על פעילות מנגנוני הביטחון הפלשתינים בירושלים ומונע את ביצוע הפעילות השלטונית של הרש"פ במזרח העיר
אם ישראל רוצה להיות הריבון במזרח ירושלים היא צריכה להקרין זאת, לחוקק את החוקים המתאימים ולאכוף אותם.

תאריך:  06/11/2018   |   עודכן:  06/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אורי שרגיל
אין זרים, אומר פתגם מימי מתן תורה בהר-סיני, אלא יהודים    עברים – הם נקראים, מן העבר האחר, אותו עבר שאיש מן הישוב אינו רוצה להיוולד בו או לעבור אליו ולחיות בו
עו"ד דויד סנדובסקי
נדרשת חשיבה חדשה על מרכיבי הביטחון הלאומי הישראלי    גם כיום מדיניותו של בנימין נתניהו לא מעוניינת באמת בהסדרי ביניים בני קיימא בעזה מול ממשל חמאס בתיווך הנשיא המצרי סיסי, זאת למרות שבניהול מו"מ אמיתי קיימות כיום הזדמנויות לוויתורים משמעותיים של חמאס עקב חולשתו
איתמר לוין
דחה בקשה של אש"ף לקבוע שתביעת נזיקין בעקבות חטיפת האונייה ב-1985 תידון ברש"פ, באיטליה או במצרים    מסתמך על אנלוגיה מחוק העונשין ועל חוק הלאום
ציפי לידר
בשולי הכותרות: אמריקה לא כאן - נשק זמין קורא לרוצח    שמא ירושלים אינה סובלת אותך?
בעז שפירא
מעל אלף ושבע מאות יהודים נרצחו, עשרות אלפים נפצעו, חיי משפחות רבות מספור היו לחיים של צער ושכול - כל זה בשל הסכמי אוסלו הארורים אותם הביא עלינו יצחק רבין    כן כן, אותו יצחק רבין שלחץ את ידי הרוצח ערפאת ואפשר לו ולרוצחי ההמונים עליהם פיקד להגיע למחוזותינו ומכאן לזרוע מוות שכול וכאב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il