X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רצועת עזה עושה צעדים ראשונים לקראת הבנות על הסדרה עם ישראל וארגון החמאס כבר פועל להעביר את מודל "צעדות השיבה" לגדה. ארגון חמאס הפיץ ברשתות החברתיות סרטון המשבח את המחבל אשרף נעאלווה והוא מנסה ליצור גל של "פיגועי השראה" בגדה
▪  ▪  ▪
המחבל אשרף נעאלווה

ראש השב"כ נדב ארגמן הופיע ב-6 בנובמבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שם מסר סקירה ביטחונית על המצב בשטחים. ארגמן התייחס בהרחבה למצב בשטחי הגדה ותיאר אותו כ"מציאות מאוד מורכבת, יש שקט יחסי מעל פני השטח אבל הוא מתעתע והשטח רוחש ומבעבע מאוד".
מדבריו של ארגמן עולה כי ארגון החמאס הינו ארגון הטרור המוביל גם בשטחי הגדה והוא מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים בשטחי יהודה ושומרון בהכוונה ממפקדת הארגון בעזה, ממטה הזרוע הצבאית באיסטנבול שבטורקיה המופעל בידי מגורשי "עסקת שליט" ומלבנון שבה יושב סאלח עלעארורי סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס וראש הזרוע הצבאית של הארגון בגדה.
ראש השב"כ חשף כי סוכלו 219 חוליות של ארגון חמאס, אולם תופעת המפגעים הבודדים היא נרחבת, במסגרת הזו אותרו וסוכלו פיגועים של 590 מחבלים בודדים ובסך-הכל הצליח השב"כ לסכל 480 פיגועים משמעותיים. הטרור רוחש וגועש מתחת לפני השטח ומאיים לפרוץ החוצה. שטחי הגדה הם כמו חבית אבק שריפה שכל ניצוץ יכול להצית אותה, במיוחד אם מדובר בניצוץ דתי כמו "אירועים חריגים בהר-הבית". לכן, תמוהה מאוד ההמלצה של מפקד משטרת ירושלים ניצב יורם הלוי להגביר את תדירות ביקורי החכ"ים על הר-הבית מפעם ב-3 חודשים לפעם בחודש, עדיף שהדרג המדיני ידחה את ההמלצה הזו על הסף, הפלשתינים מתייחסים לביקורים האלה כפרובוקציה והם רק מגבירים את המתיחות בהר-הבית.
ראש השב"כ לא פירט בסקירתו את חלקה של הרש"פ בסיכול פעולות הטרור בגדה במסגרת שיתוף הפעולה הביטחוני בין 2 הגופים, למרות המבוי הסתום בתהליך המדיני אין ספק שלמנגנוני הביטחון של הרש"פ יש חלק חשוב בסיכול פיגועי הטרור בגדה.
פיגועי השראה
גורמי הביטחון של ישראל מנהלים כבר יותר מחודש ימים מרדף אחרי המחבל אשרף נעאלווה שביצע את הפיגוע באזור התעשיה בברקן ורצח את קים לבנגרוד-יחזקאל ואת זיו חג'בי ז"ל. החיפושים אחריו הם אינטנסיביים וממוקדים באזור מגוריו בטולכרם.
גורמי הביטחון מעריכים שהוא השתייך לחוליית מחבלים רדומה שאימנה אותו ונתנה לו את הנשק כדי לבצע באמצעותו את הפיגוע, היא גם שעוזרת לו להסתתר בשטח ומספקת לו מזון. להערכת גורמים ביטחוניים, לארגון חמאס יש כמה חוליות רדומות בשטחי הגדה המופעלות ע"י משרד החמאס באיסטנבול.
ארגון חמאס אימץ את אשרף נעאלווה לחיקו ומנסה להפוך אותו מודל לחיקוי לצעירים נוספים כדי שיתקפו אזרחים ישראלים בשטחי הגדה. אמצעי התקשורת של חמאס מתארים אותו כגיבור שהצליח להתיש את כוחו של צה"ל והביא לכך ש-20 אלף חיילים עוסקים במרדף אחריו.
בחמאס משווים אותו למחבל אחמד ג'ראר, רוצחו של הרב רזיאל שבח ז"ל ליד חוות גלעד, גם ג'ראר הצליח להימלט במשך כחודש ימים מידי כוחות הביטחון אך בסופו של דבר חוסל באזור ג'נין בינואר השנה.
ארגון חמאס מנסה לעודד את תופעת המפגעים הבודדים בגדה שיש לה מבחינתו הרבה יותר סיכויים להצליח, הסיכויים של מחבל בודד לתקוף אזרחים ישראלים או חיילים הם גדולים יותר, אלמנט ההפתעה הוא לצדו, הוא יכול להכין את הפיגוע במשך זמן רב ולמלט את עצמו בדרכים הידועות לו בלבד.
אחרי הפיגוע באזור התעשיה בברקן היה פיגוע דקירה נוסף בצומת החטיבה המרחבית בשכם, המחבל נמלט אך נלכד אחרי זמן קצר, היה עוד ניסיון פיגוע דקירה בחברון וגם ניסיון דקירה של מחבלת בתחנת הדלק של מעלה אדומים מזרחית לירושלים שנוטרלו ע"י חיילי צה"ל.
ההסתה ברשתות החברתיות נמשכת במלוא העוז, ארגון חמאס הפיץ בימים האחרונים סרטון המשבח את המחבל אשרף נעאלווה, האווירה בשטחי הגדה היא מתוחה עם פוטנציאל להסלמה.
חשוב מאוד ללכוד מהר ככל האפשר את המחבלים שמצליחים להימלט אחרי שביצעו את הפיגוע וגם להרוס בנוהל מהיר את בתיהם, מדובר בטיפול נקודתי שמתחייב כדי שלא להעניש קולקטיבית אוכלוסייה שלמה ולהפריד את המחבלים משאר האוכלוסייה שאיננה מעורבת בפיגועים.
האתגר שניצב בפני צה"ל והשב"כ בגדה הוא מורכב, להילחם בטרור כשאין אופק מדיני לפלשתינים וכיש יחסים מתוחים בין הנהגת הרש"פ לדרג המדיני בישראל.
ארגון החמאס שואף להתסיס את הגדה ברגע שיושג הסכם הסדרה ברצועת עזה,על-פי גורמים בחמאס, הוא פועל כבר לנסות ולהעביר את מודל "צעדות השיבה" לשטחי הגדה ומעודד את טרור המפגעים הבודדים.
כפי שהדברים נראים, רצועת עזה בצעדים הראשונים להסכמות על הסדרה אך בגדה עלול להתפרץ גל של "פיגועי השראה", לכן ישראל חייבת לשים את ידה על המחבל הנמלט אשרף נעאלווה מהר ככל האפשר.

תאריך:  08/11/2018   |   עודכן:  08/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
בג"ץ דחה עתירה של פעילי ימין נגד בדיקת היהודים בגלאי מתכות ובשיקוף, לעומת הסרת המגנומטרים שהותקנו בשערים המשמשים את המוסלמים
יוני בן-מנחם
החרם החברתי שיזמה הרש"פ נגד מוכרי בתים ליהודים במזרח ירושלים תופס תאוצה ומתפשט, מדובר בפגיעה בריבונות ישראל ובהפרת הסכם אוסלו. ישראל צריכה לחוקק חוק מיוחד המונע את הפעילות השלטונית של הרש"פ במזרח בעיר, רק הטלת עונשים כבדים תרתיע את הרש"פ ומי שמשתף עמה פעולה
אורי שרגיל
אין זרים, אומר פתגם מימי מתן תורה בהר-סיני, אלא יהודים    עברים – הם נקראים, מן העבר האחר, אותו עבר שאיש מן הישוב אינו רוצה להיוולד בו או לעבור אליו ולחיות בו
עו"ד דויד סנדובסקי
נדרשת חשיבה חדשה על מרכיבי הביטחון הלאומי הישראלי    גם כיום מדיניותו של בנימין נתניהו לא מעוניינת באמת בהסדרי ביניים בני קיימא בעזה מול ממשל חמאס בתיווך הנשיא המצרי סיסי, זאת למרות שבניהול מו"מ אמיתי קיימות כיום הזדמנויות לוויתורים משמעותיים של חמאס עקב חולשתו
איתמר לוין
דחה בקשה של אש"ף לקבוע שתביעת נזיקין בעקבות חטיפת האונייה ב-1985 תידון ברש"פ, באיטליה או במצרים    מסתמך על אנלוגיה מחוק העונשין ועל חוק הלאום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il