X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ליד בניין העירייה בתל אביב, סמוך לשלט האיסור, יש סימון מיוחד על המדרכה לרוכבים אלה אבל לא אחת, הם נוסעים במהירות דווקא בצד שנועד להולכי הרגל
▪  ▪  ▪
שלט... [צילום: יאיר דקל]

על בניינה של עיריית תל אביב מופיעים שלטים שונים לרוחב הקיר. שלא יגידו שהכתובת הייתה על הקיר, תלוי (תרתי משמע) בעונות השנה ובאירועים בעיר. במיוחד מסעות האופניים (לא ברור!) ברחובות הראשיים וגם אירועים אחרים. עכשיו הופיע על הקיר שלט חדש, שאומר: רכיבה באופנוע על המדרכה - 250 שקל, רכיבה בקורקינט ובאופניים חשמליים על המדרכה - 250 שקל שימוש בנייד - 1000 שקל, שימוש באוזניות - 250 שקל, הפרעה להולכי רגל - 250 שקל.
אודה על האמת, לא כל האיסורים מובנים לי. למשל, מה זה שימוש בנייד? לא ראיתי איש הולך על המדרכה וטלפון בידו בלי שהוא שומע משהו באוזניות, או מדבר אל מאזין נסתר. שימוש באוזניות נפוץ מאוד באוטובוסים. האם פקח של העירייה יעלה עליהם כדי להטיל קנסות? טוב, הפרעה להולכי רגל זה מובן לי יותר. במיוחד כאשר המדרכות ברחוב אבן גבירול, באזור המסעדות, מלאות ברעבי תל אביב שממתינים לתורם. אבל לא שמעתי שזאת "הפרעה להולכי רגל". זאת סתם הפרעה...
ברורות לי יותר עבירות אחרות, כמו רכיבה באופנוע על המדרכה. נדמה לי, שרוכבי האופנועים לא כל כך קלטו את ההוראה הזאת. עוד פחות מהם ממושמעים רוכבי הקורקינט (על-פי האקדמיה: גַּלְגִּלַּיִם) והאופנים החשמליים. ליד בניין העירייה בתל אביב, סמוך לשלט האיסור, יש סימון מיוחד על המדרכה לרוכבים אלה. אבל לא אחת, הם נוסעים במהירות דווקא בצד שנועד להולכי הרגל. אז מה? מטרידה אותי יותר ההוראה של רכיבה בקורקינט ובאופניים חשמליים על המדרכה, שמחירה 250 שקל.
חשבתי לעצמי, מה יעשה פקח או שוטר שיראה רוכב טס על המדרכה ולא חושב לשלם? הרוכב ייתן חשמל והרכב שלו יטוס מן הפקח ולא ייראה יותר, או שהשוטר ירדוף אחריו עם צ'קלקה ... דרוש מספר לכל כלי רכב, אמרו לי. ואם יהיה מספר, צריך גם ביטוח. בקיצור, עדיף מצב שאין מספר ואין ביטוח ואין גם אפשרות לכפות את האיסור שבחוק. פעם, בעבר הרחוק, היה לי טוסטוס. למי שאינו זוכר - אופניים עם מנוע עזר. על-אף שהיה לי רישיון למכונית, הייתי צריך לעבור טסט לאופנוע. כשרכבתי, הייתי רק על הכביש ולא על המדרכה. אז מישהו יכול להסביר לי האם אופניים חשמליים אינם טוסטוס? שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הוא המתנגד התקיף ביותר לקביעת מספר על האופניים החשמליים. אחרי הצלחתו בהפעלת הרכבת לירושלים, הוא מבקש לקבל תיק בכיר יותר בממשלה...
אופני מנהלים
מה עושה מנהל חברה, כשפורש ממשרתו? בדרך כלל הוא צריך להשיב את המכונית ולהיפרד מן הנהג. לפעמים הוא ממשיך עם נהגו או מחפש לעצמו נהג אחר. אם איננו ממשיך לנהל, הוא קונה מכונית שמתאימה לו. קבלנים, למשל, ממשיכים לנסוע במכונית מפוארת גם אם מצב העסק גרוע. "הלקוחות מסתכלים על המכונית שלי ולפי זה קובעים אם העסק טוב", אומר קבלן. אני מכיר מנהל חברה, שעם פרישתו מן התפקיד, קנה לעצמו מכונית קטנה וגם... זוג אופניים משומשים. - למה אופניים? - "כי בתל אביב צפוף ואין חניה", השיב לי. - ולמה משומשים? - כי אותם גונבים פחות...
ראש טוב
בימים אלה, כאשר מדברים על בחירות, כדאי לזכור את משקלן של המפלגות החרדיות. על כך נאמר: החרדים - אלה שחרדתם אומנותם, אבל בין החרדים גם אלה שיש להם ראש מתחת לכיפה.

תאריך:  21/11/2018   |   עודכן:  21/11/2018
שתף:

מועדון הבלוגרים לקבלת רשימות יאיר דקל לדוא"ל
 
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
 
מושגים:
 פגע וברח  צליפת שוט
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יתפוס את העבריינים
הודעות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב הודעה 

פורום: הקטל בדרכים
+
הבעיה היא שהדורס
סתם אני  |  18/12/19 13:29
+
הכבישים בב"ש מסוכנים במיוחד
איש הנגב  |  11/05/19 16:16
+
לא מספיק להיות חכם..מול המשאית
מרק_טווין  |  17/04/18 20:42
+
זה נקרא עונש מאוזן למי שברור
גילמיאו  |  21/12/17 15:34
+
יהיו תאונות אבל ניתן לצמצמם
ראובן גרפיט  |  17/12/17 13:03
+
לעולם התשתיות אצלינו לא יספיקו
צורי  |  28/03/17 14:53
 
תגובות בפייסבוק
התפתחויות נוספות
הקטל בדרכים
רפי לאופרט
"כבישים אדומים" הם תולדה של שתי תקלות יסוד: תשתית (חומרה) ותרבות-נהיגה{1}(תוכנה) לקויות    תרבות נהיגה מבטיחה בין היתר התנהלות על הכביש התואמת את מצבו    "נרמול" כבישים אלה מחייב מזעור שתי התקלות גם יחד; סדר הפעולות אינו חשוב
עידן יוסף
אחרי אוקטובר הקטלני ביותר ב-4 השנים האחרונות כונסה ועדת הכלכלה למעקב אחר יישום דוח השימוע הציבורי    תביעה מרה"מ להקים ועדת שרים בראשותו לטיפול בקטל בדרכים    מנכ"ל הרלב"ד: נקבע תו איכות למוצרים וטכנולוגיות שימנעו שימוש בסלולרי בנהיגה    המשטרה: מבקשים להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי ל-1,500 שקל ולשלול רישיון ל-30 יום למי שייתפס בשלישית
אהרון שחר
האם יש סוד למיגור הנגע הנורא של תאונות הדרכים? מהו הסוד? במילה אחת: סעו, בשתי מילים: פשוט סעו    לאחר שנים של נהיגה וחשיבה, אני שמח סוף-סוף להגיש את המדריך המלא
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שיסוי, דרוש שיטור, קללה, והפעמונים יצלצלו    חודש טוב
איציק וולף
משאית התנגשה בעוצמה ברכב הסעות סמוך לשעה 5:30    ששת ההרוגים הם גברים בשנות ה-30 לחייהם    חמישה בני אדם נוספים נפצעו קשה    ביום שלישי האחרון נספו בכביש שמונת בני משפחת עטר מפסגות בתאונה חזיתית
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
 
 
 
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il