X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהיג חמאס אסמעיל הניה הודיע כי בכוונת ארגונו לטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ באמצעות "התנגדות מזויינת". אירן תומכת בתוכניתו של הניה והממשל האמריקני צריך לשקול את דחיית פרסום התוכנית וישומה באופן מעשי ברצועת עזה
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

פרסום התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ המכונה "עסקת המאה" נדחה כבר זמן רב בגלל ההתנגדות העזה של הרש"פ לתוכנית, ההחרמה של ממשל טראמפ ע"י יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ופרשת רצח חאשוקג'י שניטרלה את כוחו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שאמור היה להיות "המנוע" שירתום את מדינות ערב המתונות לתמוך בתוכנית. בשבוע שעבר כינס הנשיא טראמפ את יועציו כדי לדון עמם במועד החדש שבו תפורסם התוכנית שנמצאת כבר בשלבי הליטוש האחרונים. על-פי דיווח בעיתון "אלקודס" המזרח ירושלמי ממקורות אמריקנים בוושינגטון, הנשיא טראמפ החליט לדחות את פרסום תוכניתו החדשה לשלום בין ישראל לפלשתינים לחודש פברואר בשנה הבאה.
לדברי העיתון, "הדחיה נועדה לשרת את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו". על-פי גורמים מדיניים בירושלים, נתניהו פעל מול הבית הלבן כדי להביא לדחיית פרסום התוכנית בגלל אפשרות הקדמת הבחירות בישראל. אולם, בארגון החמאס נערכים כבר עתה לטרפוד התוכנית ברגע שתפורסם. מנהיג חמאס אסמעיל הניה, הודיע ב-24 בנובמבר באופן ברור ביותר כיצד מתכוון ארגונו לטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ.
בהופעה מעזה, באמצעות וידאו קונפרנס, לוועידת "האחדות האיסלאמית ה-33" בטהרן הודיע מנהיג חמאס כי ארגונו "לא יתיר את "עסקת המאה" וימנע אותה באמצעות התנגדות מזויינת", הוא לא פירט אם מדובר בגל פיגועי טרור או ירי רקטות על ישראל. הניה קרא בנאומו ל"הקמת קואליציה אסטרטגית בינלאומית חדשה של כל הכוחות כדי להתמודד עם האתגרים הקשורים לבעיה הפלשתינית כדי להחזירה לקדמת הבימה ולהתגבר על כל התוכניות לחסל אותה".
הוא טען כי ארגונו השיג באחרונה ניצחון מדיני וצבאי על ישראל שיש לו השלכות אסטרטגיות על המאבק בישראל. מנהיג חמאס הסביר בנאומו כי בעיית "פלשתין" היא בעייתם של כל המוסלמים וכי ישראל פועלת כעת להשתלט על ירושלים ומסגד אל-אקצה. מנהיג חמאס אסמעיל הניה מכריז מלחמה על תוכניתו של הנשיא טראמפ לפני שהיא פורסמה ומיישר קו עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שמתנגד אף הוא לתוכנית האמריקנית. לארגון חמאס יש ניסיון בטירפוד תוכניות מדיניות באמצעות טרור, כך הוא חיבל ביישום הסכם אוסלו באמצעות גל של פיגועי טרור ב-1996.
כשהתקדמו הדיונים בין ישראל לפלשתינים לקראת הסכם קבע בוועידת קמפ דיוויד בארה"ב בין ראש הממשלה דאז אהוד ברק לבין מנהיג אש"ף יאסר ערפאת, גילה מנהיג חמאס השיח' אחמד יאסין גישה "פרגמטית" והציע "הודנה" לתקופה של 10-20 שנים בתמורה להקמת מדינה פלשתינית בקווי 67. אולם, המצב המדיני-ביטחוני היום הרבה יותר מורכב מאשר ב-1996,אז פעלה הרש"פ ביחד עם ישראל לייישם את הסכמי אוסלו ואילו כיום הרש"פ מתנגדת מראש לתוכנית "עסקת המאה" האמריקנית והיא נמצאת בקו אחד עם ארגון חמאס נגד התוכנית.
גם כוחה של אירן, המתנגדת בתוקף ל"עסקת המאה", חזק הרבה יותר מאשר ב-1996, יש לה שלוחות חזקות (חיזבאללה, חמאס, הגי'האד האיסלאמי) המצויידות בעשרות אלפי רקטות בלבנון וברצועת עזה וגם נוכחות צבאית בסוריה וקל לה הרבה יותר להבעיר מלחמה אזורית כדי לטרפד את התוכניות האמריקניות להסדר מדיני בין ישראל לפלשתינים. הממשל האמריקני יתקשה מאוד להוביל את תוכנית "עסקת המאה", מדינות ערב המתונות בראשות סעודיה חוששות "לצאת מן הארון" ולתמוך בתוכנית האמריקנית בניגוד לעמדת הפלשתינים.
התוכנית האמריקנית החדשה עלולה גם לעורר התנגדות חזקה במחנה הימין בישראל שכן הנשיא טראמפ הבטיח לפצות את הפלשתינים על ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. לכן, הממשל האמריקני צריך לשקול היטב את צעדיו ואת כוונתו להכריז בקרוב על התוכנית במיוחד כשהשיחות העקיפות על מתווה הרגיעה בין ישראל לחמאס הן רק בראשיתן.
פרסום תוכנית "עסקת המאה" עלול להיות הקטליזטור לפיצוץ מתווה הרגיעה בין ישראל לחמאס ופתיחה בהסלמה יזומה ע"י אירן, חמאס והגי'האד האיסלאמי בגבול הרצועה או במתקפת פיגועי טרור משטח הגדה לתוך ישראל. כדאי שהממשל ישקול להתחיל בצעדים מעשיים בשטח ליישום "עסקת המאה" מבלי לפרסמה כדי לקבוע עובדות בשטח עד שתתחלף הנהגת הרש"פ הנוכחית שמתנגדת לתוכנית.
המאמצים צריכים להתרכז ברצועת עזה, שבה אמורה על-פי התוכנית האמריקנית החדשה לקום המדינה הפלשתינית. ברצועת עזה כבר קיימת ישות מדינית עצמאית והיא מעין מדינה קטנה לכל דבר ועניין, צריך לחזק בה את הכלכלה ולשפר את התנאים ההומנטאריים,זוהי משימה כבדה אך עדיף שהממשל יעסוק בה מאשר שהוא יחווה כישלון מדיני חרוץ הידוע מראש בכל הקשור לפרסום "עסקת המאה".

תאריך:  26/11/2018   |   עודכן:  27/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלוף (מיל.) גרשון הכהן
מתווה הפעולה האסטרטגי לזירה הישראלית-פלשתינית שהפיץ לאחרונה המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) עומד בסתירה מהותית לעקרונות היסוד שביטא יצחק רבין בסוגיה זו
איתן קלינסקי
אני מביע את כאבי, שמושרר כה ערכי כמו אבות ישורון נדחק לקרן זווית, כי היה לו אומץ להתמודד עם נרטיב כוחני ואלים, נרטיב שעשה דה-מוניות לאחר, והאחר הוא בן העם הערבי שחי כאן
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנהל מלחמה פסיכולוגית נגד ישראל במטרה להביכה, לערער את הביטחון העצמי של לוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל ולחשוף את זהותם כדי למנוע מהם לפעול בעתיד בשטחים ומחוצה להם.
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, משתמש בפרשה כדי לחזק את מעמדו בצמרת חמאס על-רקע מאבק הכוחות בינו לבין אסמעיל הניה
עומר כרמון
בנו של ראש הממשלה: "משטרת ישראל פשוט לא אוכפת את חוקי הבנייה במגזר הערבי"    יו"ר הרשימה המשותפת: "נתניהו, האב והבן, חייבים להפסיק את ההסתה. נוסיף להילחם על זכויותינו לקרקעות מול ממשלת נתניהו ומשפחתו הגזענית"
עומר כרמון
אסמאעיל הניה מבטיח פעולות טרור כדי לסכל את יישום תוכנית השלום של דונלד טראמפ    דיווח: באישור ישראל, קטר תעביר לחמאס בשבוע הבא 160 מיליון דולרים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il